Apel stowarzyszenia do prezydenta o pomoc mieszkańcom Starachowic

12526.nsmed

Stowarzyszenie Inicjatywa Dla Starachowic rozesłało dziś do mediów, z prośbą o zamieszczenie, ich apel do prezydenta miasta Marka Materka w sprawie podjęcia przez samorząd niezbędnej pomocy mieszkańcom Starachowic. 

W związku z zaistniałą sytuacją wymuszoną przez pandemię koronawirusa, mając na uwadze konieczność podjęcia przez samorząd niezbędnej pomocy mieszkańcom Starachowic, wśród których liczne jest grono przedsiębiorców (będących z kolei dla wielu mieszkańców pracodawcami), Stowarzyszenie Inicjatywa Dla Starachowic apeluje do Prezydenta Miasta Marka Materka o podjęcie natychmiastowej inicjatywy w następujących kwestiach: 

1/ umorzenia podatku od nieruchomości za 2020 rok w wysokości ¾ tej należności publicznoprawnej w stosunku do przedsiębiorców, prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta Starachowice; 

2/ umorzenia podatków i opłat lokalnych, jak również należności cywilnoprawnych w tym: opłat za wieczyste użytkowanie gruntu oraz czynszu najmu lokali będących własnością gminy Starachowice, podatku od środków transportu, opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu - za okres wymuszonego przedmiotową sytuacją faktycznego zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie miasta Starachowice, w związku z którą ponoszą wyżej wskazane należności. 

W obliczu kryzysu epidemiologicznego i trudnego położenia zarówno pracowników, pracodawców jak i osób samozatrudnionych - każda pomoc ze strony instytucji samorządowych, udzielona obok pomocy dostarczonej przez Państwo – może okazać się dla przedsiębiorców na wagę złota. Przedsiębiorcy  z przyczyn od siebie niezależnych nie mogą bowiem korzystać z uprawnień, za które płacą należności cywilnoprawne i publicznoprawne na rzecz Gminy.” - czytamy w przesłanym apelu. 

Ponadto stowarzyszenie apeluje, by prezydent Materek wycofał się z decyzji o przeniesieniu Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 z ul. Szkolnej do obiektu po Gimnazjum nr 3 przy ul. Leśnej oraz by wycofał się z decyzji o likwidacji kuchni w przedszkolach miejskich i  wprowadzenia w to miejsce cateringu. Ich zdaniem przeniesienie szkoły z ul. Szkolnej z grupą ponad 700 uczniów i nauczycieli  z rejonu rekreacyjnego, w rejon gęstej zabudowy mieszkalnej, handlowej, podwyższa bardzo ryzyko wypadków, epidemii oraz pogarsza znacznie warunki sanitarno-higieniczne samej szkoły i  okolicy. Ponadto ich zdaniem likwidacja kuchni i wprowadzenie cateringu, to ogromne ryzyko epidemiologiczne i nieuzasadnione koszty logistyczne. 

„Prezydentowi  Materkowi  należy przy tym zadać podstawowe pytanie: jak to się dzieje , że za czasów PRL-u  i przez okres  30 lat po transformacji ustrojowej - miasto  Starachowice stać było na stopniowe wzbogacanie i rozwój  bazy dydaktyczno-sportowej, jak również utrzymania zdrowego żywienia dla dzieci przedszkolnych, a za jego kadencji następuje nie tylko zahamowanie rozwoju, ale i niszczenie tego co zostało osiągnięte przez pokolenia Starachowiczan. W zaistniałych okolicznościach, wobec pandemii wirusa SARS-Cov-2, która w sposób istotny wpłynęła na ocenę planowanych działań, zwracamy się raz jeszcze z apelem o ponowne rozważenie celowości realizacji wyżej wskazanych decyzji, w formie uprzednio przyjętej.” - czytamy w apelu stowarzyszenia. 

***

KOMENTARZ PREZYDENTA MARKA MATERKA 

Szanowni Państwo, to nie jest czas na uprawianie polityki. W obliczu sytuacji, w której się znaleźliśmy powinniśmy się wzajemnie wspierać. Podtrzymuję swoje stanowisko, że nie będę uczestniczył w medialnej przepychance. Będę jedynie na bieżąco informował Państwa o wynikach kolejnych postępowań, które toczą się z inicjatywy członków Stowarzyszenia. 

Wszystkie działania miasta w związku z epidemią koronawirusa przekazuję i będę Państwu przekazywał za pośrednictwem lokalnych mediów i oficjalnych komunikatów.

To naprawdę nie jest czas na walkę polityczną.

Dużo zdrowia dla wszystkich.

Dodane: 20.03.20 | Odsłony: 574
Tagi:

Komentarze użytkowników

? | 2020-03-20 13:10:39 napisał(a):

ale czy gmina i powiat nie przekazują pomocy na szpital? Czy nie na tym są teraz skupieni?

Aa | 2020-03-20 13:19:11 napisał(a):

Szpital to ma kasę z NFZ od wojewody . Wiec ani gmina ani powiat nic szpitalowi nie dają. A przedsiębiorcy będą bankrutowac.

Przedsiębiorca | 2020-03-20 13:27:11 napisał(a):

Nam nie potrzeba pomocy ani miasta, ani powiatu ani tym bardziej jakiejś grupy oszołomów. Wystarczy tylko nie przeszkadzać. I co najważniejsze nie twórzcie nowego beznadziejnego prawa, przepisów. A damy sobie rade sami. Stowarzyszenie na ten trudny czas najlepiej niech siedzi w domu. Po co nam kolejna zaraz !!!

Yogi | 2020-03-20 13:30:22 napisał(a):

Skoro jest trzynasta emerytura to polecam jeszcze wprowadzić trzynasty ZUS dla przedsiębiorców.

Jamaj | 2020-03-20 13:37:06 napisał(a):

A kto to szykuje szkole na kieleckiej jako miejsce kwarantanny? Był jakiś przetarg na hydraulikę, biały montaż i ogrzewanie??
Spółki miejskie to robią w ramach czego???

obywatel st-ce | 2020-03-20 13:43:38 napisał(a):

żałosny lans jakiegoś pseudo stowarzyszenia

Gość | 2020-03-20 13:52:09 napisał(a):

Ejjj tyyy, cwana gapa? A dlaczego to tylko dotyczy działalności gospodarczej? Grabi sie do siebie, a reszta....?

Do obywatel i przedsiębiorca | 2020-03-20 13:53:22 napisał(a):

Z ciebie przedsiębiorca jak z koziej *trąbka. Jak ci nie pasuje to możesz się pomodlić, są takie akcje na fb. Dla takich oszołomów którzy konsekwencji ekonomicznych tego co się dzieje, nie rozumieją, zdrowaśki na fejsie są w sam raz.

Do przedmówcy | 2020-03-20 13:57:26 napisał(a):

A mnie się wydaje, że gdyby Materek był mądry to by ten apel potraktował jako dobrą radę. Wszystko wskazuje na to, że za kilka tygodni tych co będą potrzebowali pomocy, będzie cała masa. Wtedy już nie uda się chować za FB lub w zamkniętym urzędzie .I jeszcze jedno , czemu prezydent konstruktywną krytykę nazywa polityką ?
Do stowarzyszenia : działajcie dalej , nie przejmójcie się .

Mieszkaniec | 2020-03-20 13:59:57 napisał(a):

Materek fajnie ze na czas pandemi "zawiesiłeś" przepychankę, ale może warto podjąć konkretne działania. Przynajmniej w obliczu takiej katastrofy.

Mieszkaniec | 2020-03-20 14:03:37 napisał(a):

Nawet w obliczu pandemii nie możecie zachować choć odrobinę przyzwoitości i milczeć? To jest trudny czas dla nas wszystkich. Lepiej pomogli byście tym starszym ludziom, którzy codziennie robią zakupy w skałce bo narażają siebie i całą resztę ludzi na wirusa.
A co do tego, że wcześniej Starachowice się rozwijały. Tysiące ludzi pracowało i odprowadzało podatki w Starachowicach i co najważniejsze nie miało tak o obciachowego stowarzyszenia, które wszystko próbuje zniszczyć.

Proszę Przedsięborcę .. | 2020-03-20 14:06:17 napisał(a):

o podanie kontaktu do siebie .Pan taki zaradny i kryzysy się Pana nie imają . Może bym się zatrudnił u Was, bo właśnie rozwiązano mi umowę o pracę .

Do Mieszkaniec | 2020-03-20 14:15:35 napisał(a):

W obliczu pandemii milczenie oznacza przyzwoitość? Człowieku nie wiesz o czym piszesz. W obliczu pandemii i kryzysu już powinny być podjęte działania żeby skutki zminimalizować. Myślisz że czytaniem bajeczek, albo zbiórka cukru zmienisz rzeczywistość? Gdzie sesja rady nadzwyczajna, gdzie pakiet pomocy dla szpitala, gdzie przeniesienie wydatków (chociażby na iluminacje czy dni Starachowic) na walkę z pandrmią? Będzie jak ze szpitalem, protest po fakcie. Śmiech przez łzy. U nas zapowiadają szczyt zachorowań na kwiecień, a już wszystkiego brakuje. Na co każesz czekać ***u?

Do Oroszę Orzedsiębiorcę | 2020-03-20 14:20:57 napisał(a):

Przecież to przedsiębiorca z Radomskiej, co zatrudnia pracowników z budżetowej kasy.

gość | 2020-03-20 14:38:37 napisał(a):

Wreszcie ktoś wystąpił w imieniu przedsiębiorców,niech Materek odpowie lepiej na propozycje.To nie walka polityczna ani zabawa tylko rzeczywistość pracodawców i ich pracowników.Niedługo każdy poza nim jeśli coś zaproponuje będzie niby politykował a może już tak jest...Brawo,jestem za propozycjami,to jest myślenie prospołeczne !

Gość | 2020-03-20 14:45:33 napisał(a):

Jeżeli w obliczu epidemi prezydent miasta pisze, że nie jest to czas na uprawianie polityki, to w trybie natychmiastowym powinien oddać pensje na rzecz walki z wirusem, a sam przekazać urząd komuś z kompetencjami. Przypominam równie, że niedawno to właśnie prezydent wystosował apel do przedsiębiorców z prośbą o rozliczanie pitow w Starachowicach. I tak na koniec, nasz były doradca miejski właśnie oznaimil że ma koronawirusa. Wrócił 11 z Brukseli i poszedł na pogrzeb. Ale tylko rękę podawał a nie wchodził do kościoła. Przykład wzorcowej kwarantanny. Naszła mnie refleksja, że przy takich odpowiedzialnych urzędnikach to możemy się czuć wyjątkowo bezpiecznie.

olek | 2020-03-20 14:45:38 napisał(a):

Prowadzę firmę w Starachowicach od 15 lat zatrudniam 12 osób którzy na czas maja pensję zus ,premie itp.Dzisiaj od tygodnia nie otrzymałem żadnego zlecenia a wcześniej rozpoczęte zostały wstrzymane.Pracowników wysłałem na zaległe urlopy/bo na szczęście jeszcze mają/. Za ten rok mam zapłacić ok. 23 tys podatku od nieruchomości ,kilkanaście od środków transportu nie mówię o PIT-ach pracowników czy CIT od firmy.Jeszcze wytrzymam może 2-3 tygodnie a co bedzie dalej.Dlatego uważam że każda taka inicjatywa stowarzyszenia czy innych ludzi jest warta rozważenia. Szkoda że radni rady miasta nie wyszli z taką inicjatywa nikt o nas drobnych przedsiębiorcach nie myśli.Takie firmy jak MAN, czy PKC dostana pomoc rządową a my mamy jak na tą chwilę radzić sobie sami.Może radni zrezygnują ze swoich diet do końca kadencji przecież pracują dla dobra mieszkańców. Dlatego popieram ten apel stowarzyszenia jako temat do dyskusji.Tak trzymajcie dalej -jedyni robicie coś dla tego miasta za darmo a ten plugawy hejt to wyraz bezradności "układu"

mieszkaniec | 2020-03-20 14:51:54 napisał(a):

to Stowarzyszenie potrzebuje zimnego prysznica. z jednej strony maja jakaś inicjatywę a z drugiej strony powracają do tematów związanych z lokalnymi utarczkami. Jesteście mało wiarygodni zajmiecie się pieczeniem bezów tam trzeba ubić dużo piany co wam najlepiej wychodzi.

do przedmówcy | 2020-03-20 14:53:08 napisał(a):

"Układ" ma się dobrze, kolejne wywiady w gazetach, chwalenie siebie i tak w koło macieju. Realnych, koniecznych na teraz działań brak, bo to podróba nie prezydent!

Do mieszkaniec | 2020-03-20 15:00:14 napisał(a):

Nie strzelaj frazesami mały zawistny człowieczku. Nie rozumiesz to się przynajmniej nie ośmieszaj.

Jjgb | 2020-03-20 15:34:57 napisał(a):

Nikt urzędników do działania nie zmusza i tak zrobią co chcą (czyli nie zrobią nic). Ale czas zweryfikuje kto finalnie ma rację. Ile osób mówiło "nie róbcie zakaźnego w tym miejscu"? I co? Szpital wyłączony a nic nie znaczące persony piszą śmieszne protesty. Można śmiało zapytać "i czyje na wierzchu", tylko satysfakcji w tym żadnej, bo za błędy nieudaczników płacą najbiedniejsi. Historia rozliczy obecną władze, nie grono fejsbukowych doradców, dla których merytoryczny argument to jak bajka w języku suahili, zupełnie niezrozumiały.

mieszkaniec bis | 2020-03-20 16:09:10 napisał(a):

Sytuacja jest rudna na pewno małe i średnie przedsiębiorstwa staną w obliczu kryzysu szczególnie te usługowe. Produkcyjne będą miały mniej dolegliwe problemy. Na pierwszym miejscu to pomocy należny oczekiwać ze strony państwa a t jaka zapowiedzieli w opinii wielu ekonomistów jest iluzoryczna.I tu należny mieć w pierwszej kolejności pretensje. Samorządy maja ograniczone możliwości samo zwolnienie z podatku nie wniesie wiele a i samorząd dostaje tez finansowo. Poza ta jedna propozycja stowarzyszenie nic wielkiego nie proponuje porusza nie mający większego znaczenia temat przenoszenia ZSZ i stołówki. Bez sensu. Innym tematem jest sprawa zafundowania nam szpitala zakaźnego i likwidacja naszego oraz przychodni. To jest poważna kwestia dla mieszkańców. Z tego co czytałem w doniesieniach medialnych to nasz samorząd miejski i powiatowy nie miał w tej kwesti nic do powiedzenia decyzja zapadła poz jego plecami a nasz starachowicki poseł uznał to za wyróżnienie. Z tego co czyta się na necie ludzie nie maja pomocy medycznej nie wiem na ile to prawda nie ma gdzie zdjąć gipsu z reki, Udzielić pomocy w przypadku urazu problem z dentystami itd. Bardzo wystraszeni są ludzie którzy czekali na zabiegi i operacje planowe. Odkładanie tych zabiegów zagraża ich życiu pogorszeniu stanu zdrowia. Nie wiem w ile w tym prawdy może to plotka ale z osiedla Harcerskiej zmarł jakiś mężczyzna w szpitalu Ostrowieckim ponoć długa podróż. Może zmarł z innej przyczyny lecz ludzie każde takie zdarzenie będą komentować jak brak pomocy. Trzeba się liczyć z takimi sytuacjami. I tu bym jako mieszkaniec naszego miasta oczekiwał informacji o Starosty, Prezydenta kiedy ruszą przychodnie do jakich szpitali pojadą pacjenci którzy czekają na operacje chirurgiczne, ortopedyczne, kardiologiczne. Oczekiwał bym aby przy jednym stole zasiedli posłowie Lipiec, Wojtyszek, Starosta Babicki i Prezydent Materek i zaczęli rozmawiać jak chronić naszych mieszkańców , zapewnić im opiekę. Nawet w kwesti ochrony przedsiębiorców, których również można zaprosić. To będzie świadczyło o ich dojrzałości nie tylko politycznej ale życiowej. Bo ofukiwanie się w takiej chwili tylko nasuwa niepochlebne myśli.

Do mieszkaniec bis | 2020-03-20 16:16:55 napisał(a):

Mylisz się w swoich przemyśleniach. Szpital w Starachowicach został szpitalem jedno imiennym tylko dlatego, że oddzial zakaźny został wrzucony do szpitala, bez możliwości oddzielenia go od reszty oddziałów. Oddziały zakazne przyjmują w każdym szpitalu w którym są. To jest decyzja władz samorządowych i teraz trzeba wziąć za to odpowiedzialność. Można oczywiście wciskać kity, część społeczeństwa, tak jak ty, łyknie je bez refleksji. Co do zasiadania poslow przy jednym stole, nie zapominaj kto razem ze swoim fanklubem przekreślił taka możliwość już dawno temu. Więcej jadu i zawiści trzebabylo wylać na PiS, bardziej by się z wami pewnie liczyli.

do mieszkaniec bis | 2020-03-20 16:27:00 napisał(a):

No mylisz się .Właśnie na stronie jednej z gazet lokalnych ukazał się program pomocy dla lokalnych przedsiębiorców ze strony prezydenta.
Propozycje nie są nowe ale wynikają z jego uprawnień czyli możliwość odroczenia płatności lokalnych podatków. To jest żadna pomoc w stosunku do propozycji Stowarzyszenia.Ale jestem pewna że gdyby nie to Stowarzyszenie to Materek nawet by się nie zająknął w sprawie przedsiębiorców.Widać że ten gościu to porażka. Brawo Stowarzyszenie widać że was się co niektórzy bardzo boją.Ciekawa jestem postawy rady miasta a może by tak obniżyć podatki od nieruchowmości zamiast je podwyższać a może by tak zrezygnować z sadzenia kwiatków i rabatek,może zwolnić dwóch zastępców najmądrzejszego prezydenta a raqdnym zaprzestać wypłacania diet po kilkanaście tysięcy na rok.

mieszkaniec bis | 2020-03-20 16:52:14 napisał(a):

nie wylewałem ty jadu nie sympatyzuje. Tylko jako mieszkaniec oczekuje zdrowego rozsądku w tych trudnych chwilach które jeszcze przed nami. Oczekuje współpracy i działania ludzi którzy maja dużo do powiedzenia, a nie potyczek i obruszania się na siebie. Stowarzyszenie zabrało głos w sprawie przedsiębiorców to po co wywlekać przenoszenie szkoły i kuchni. Pozdrawiam i już nie zabieram głosu wolę czytać.

gość | 2020-03-20 16:58:59 napisał(a):

Oczywiście radni są władni zmienić pensje prezydentowi,prezydent może zmienić zastępcom,ale mogą też zmienić wysokość diety dla siebie.Dieta to ekwiwalent za utracone korzyści(np. utracona część pensji),to pytanie kto z radnych ile traci w wyniku swojej publicznej działalności ?A ile tracą radni emeryci ? Może w tych okolicznościach pokażą klasę i zejdą radni miejscy z ok. 1100 zł np. do 300 zł diety a radni powiatowi z ok. 1262zł do np. 400 zł ? Wtedy ta ich działalność będzie bardziej społeczno -publiczną a mniej quasi dochodową.Różnicę można przeznaczyć np. na walkę z epidemią.Czy są zdolni miejscy i powiatowi tego typu zmiany uchwalić ?Wątpię ale obym się mylił.

Do przedmówcy | 2020-03-20 17:03:47 napisał(a):

Może dlatego, że jak widać po rozstrzygniętym przetargu (na utrzymanie zieleni) urzednicy dalej wcielają w życie swoje plany. A nie ma lepszej okazji, chociaż brzmi to tragicznie, niż obecną, żeby niektórym udowodnić konsekwencje nieprzemyslanych decyzji. Kumulacja dzieci na małej powierzchni, czy jednej stołówki dla wszystkich przedszkoli może mieć podobny skutek tylko na mniejszą skalę. Nie musi oczywiście, ale po co ryzykować? Czy Pan Fitas jak podjął decyzję o zakaźny myślał że będzie epudemia? A gdzie jest teraz zarząd powiatu? Najlepiej umyć rączki i zwalić winę na innych.

xyz | 2020-03-20 17:13:14 napisał(a):

Sprawa przenosin szkoły i posiłków dla przedszkoli od początku była wbrew podstawom pandemii. Jak można zacieśniać uczniów do jednego obiektu i sprzyjać żakażeniom. Tragedią jest jak nieodpowiedzialny prezydent podejmuje grożne dla mieszkańców decyzje a na konstruktywną krytykę nie chce odpowiadać nazywając jakąś polityką. A ci co popierają takie działania niech się opamiętają najwyższy czas.

do mieszkaniec | 2020-03-20 19:36:09 napisał(a):

Kim jesteś? Myślę, że zimny prysznic powinieneś zaserwować ale sobie. Kim jesteś? przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą ?, rodzicem dziecka które uczy się w ZSZ nr 3, czy w SP11 ? a może masz dziecko w przedszkolu? Czytaj ze zrozumieniem, nie mów o utarczkach-to jest nasze życie. Martwimy się o zdrowie i bezpieczeństwo naszych dzieci. Tylko tyle.
Jako mieszkaniec jestem dumny z postawy tych Państwa, którzy mają odwagę się wypowiadać,i to w interesie mieszkańców, a to w tym mieście jest odwagą!
Kim jesteś? nie oczekuję odpowiedzi. Pozdrawiam

gość | 2020-03-20 20:41:34 napisał(a):

Jak można byc takim perfidnym . W komentarzu piszesz pan aby nie uprawiać polityki a za chwile na stronach lokalnej gazety i dodatku do wyborczej jest zamieszczany niby pański pakiet dla przedsiębiorców-tylko zapomniał pan dodać że po apelu skierowanym do pana przez Stowarzyszenia . To jest narcyzm ???? ale spoko to nie boli to sie po prostu leczy.

BBC | 2020-03-20 21:13:58 napisał(a):

Dajcie spokój z tą zawodówką i kateringiem bo zalatuje nudą.

Do BBC | 2020-03-20 22:13:04 napisał(a):

Fejsbukowy mędrzec się odezwał.

starachowiczanin | 2020-03-21 10:36:50 napisał(a):

Jeszcze raz chce wyrazić szacunek dla stowarzyszenia, które wymusza działania osoby odpowiedzialnej za zarządzanie tym miastem. Jak miasto zostało zorganizowane? teraz jest prawdziwy test. Gdzie jest zarząd miasta?, radni, sztab kryzysowy, jakaś strategia? A może ten sztab, to Pan Ambroszczyk i harcerze? To nie jest polityka Panie Prezydencie to jest stan zagrożenia.

Do "starachowiczanin" | 2020-03-21 11:06:34 napisał(a):

Nie boli zadek od samo wazelinki ? Przestańcie się sami chwalić a weźcie i zróbcie w końcu jedną dobra rzecz dla miasta. Pokażcie dobry przykład. Jeden malutki, nie skopiowany od innych, jakiś geścik z waszej strony COKOLWIEK :)

gość | 2020-03-21 11:11:00 napisał(a):

Jaki prezydent taka pomoc.Słabe te propozycje prezydenta ale lepsze niż żadne.Widzę po innych władzach w miastach i powiatach,że coś próbują robić,w czymś pomagać mieszkańcom,przedsiębiorcom,pracownikom a u nas plaża.Nie widzę zaangażowania naszych władz w ułatwienie mieszkańcom przetrwania tej epidemii i kryzysu w gospodarce.Nie mają żadnych pomysłów na te ciężkie czasy poza opowieściami dla liderów wśród fanów na facebooku ? A propozycje dla nas mieszkańców na ten ciężki czas ?

gość do do "starachowiczanin" | 2020-03-21 11:24:53 napisał(a):

Ty kolego, pokazania czegoś to żądaj od prezydenta,starosty z zarządem ich służb,radnych,jednostek gminnych i powiatowych,spółek gminnych i międzygminnych,czyli tych ,dla których to jest praca, którzy biorą za to pieniądze(radni dieta-ekwiwalent) a jest ich tak na oko z półtorej tysiąca osób.To w ich rękach jest nasze miasto na co dzień. Nie wymagaj,żeby porównywać pracowników w takiej liczbie,ich pomysły,możliwości logistyczne z grupą społeczników ze stowarzyszenia tego czy innych.Najpierw niech coś pokażą profesjonaliści,tylu ich a z tego niewiele wynika.Najpierw zawodowcy ,potem społecznicy a nie odwrotnie.

@BBC | 2020-03-21 12:42:36 napisał(a):

Człowieku jak można bagatelizować tak poważny problem stłoczenie kilkaset uczniów w jednym miejscu to wbrew bezpieczeństwu epidemiologicznemu. Nawet po tej pandemii niewolno stwarzać ognisk zapalnych, za takie zagrożenia powinien być kryminał. Szkoła Zawodowa powinna bezwzględnie pozostać na Szkolnej i nie stwarzać w przyszłości zagrożenia życia dzieci i młodzieży.

gość | 2020-03-21 12:55:49 napisał(a):

W ogóle w tych okolicznościach przenoszenie szkół to jakaś aberracja, która mogłaby wskazywać na jakiś inny interes niż społeczny.Przecież nie wiemy co będzie i jaka będzie sytuacja po powrocie młodzieży do szkół i otwarciu zamkniętych firm,urzędów,instytucji,sklepów itd.

sts | 2020-03-21 16:22:40 napisał(a):

Czemu dajecie się wpuszczać w maliny i ulegacie manipulacji. Przecież organem prowadzącym szkół średnich w powiecie jest starostwo a nie UM , który ma w swojej gestii podstawówki i przedszkola. Więc jakim prawem prezydent decyduje o szkołach śr. do których nie posiada kompetencji. To jest właśnie gwałcenie praworządności. A radni pow mu w tym pomagają.

BBC | 2020-03-21 20:22:20 napisał(a):

ale brednie liceum nr III i podstawówka w jednym budynku , a tu wymyślają jakieś zagrożenie po przeniesieniu zawodówki.. A z tym cateringiem i jedną kuchnią to chyba dobrze w aspekcie epidemiologicznym wąski personel łatwiej kontrolować i badać. Robicie problem z byle czego. Zawodówka się przeniesie a za rok będą pochwały. Nie ma co dyskutować. Co tam jeszcze wymyślicie może zły gatunek trawy w nie tym odcieniu został posiany. Wiecie co jak pies nie ma co robić to co robi ???? No to róbcie to samo.

do BBC | 2020-03-21 20:59:21 napisał(a):

Widzę, że dyktaturka Ci się podoba. Nie interesuje Cię, że sytuacja dotyczy ludzi którzy mają odmienne zdanie? .Pamiętaj, przedmiotowe traktowanie ludzi zawsze źle się kończy, kwestia czasu. Mądre rady raczej zachowaj dla siebie, pewnie wynikają z autopsji. Teraz nie czas na takie dysputy.

Gość | 2020-03-23 11:18:05 napisał(a):

Materek pobudka!!!!! https://regiony.rp.pl/z-regionu/24797-krakow-nie-czeka-na-rzad-zawiesza-podatki-i-czynsze-dla-przedsiebiorcow

Wezyr | 2020-03-23 11:41:12 napisał(a):

Materek nie rozumie ekonomii. Najlepszy dowód, że zarówno jego rodzinne firmy Domator jak i Krówka i Połówka Kielce zbankrutowały. On nie potrafi zadbać o siebie a co dopiero o mieszkańców. Młody chłopak a chodzi w wypłowiałych garniturkach, nie wyprasowanych koszulach. Nieświeży oddech, kamień na zębach. Czy ten płaszczyk w którym chodzi już przynajmniej 5 lat.
Do niego nie dociera, że za chwilę wiele firm upadnie i będzie to tragedia dla mieszkańców jak i dochodów gminy.
Dla niego liczy się tylko lans, więc ciężko wymagać od kogoś takiego konkretnych działań i realnej pomocy a gmina ma takowe możliwości. Tego dzieciaka, który byłby świetnym rzecznikiem prasowym a jest słabiutkim prezydentem trzeba codziennie piętnować może się wreszcie otrząsnie i zacznie słuchać ludzi którzy chcą jak najlepiej dla Starachowic.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie