Czy taki będzie przebieg obwodnicy Starachowic?

19366.nsmed

Na zamówienie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach wybrana w postępowaniu firma „Biuro projektowe Mosty Katowice Sp. z o.o.” przedstawiła trzy warianty przebiegu obwodnicy Starachowic. W 2022 roku odbywały się spotkania informacyjne, w trakcie których mieszkańcy mogli wypełnić ankietę i za wybraną opcją przedstawić swoje argumenty. 

Wariant nr 1, to rozbudowa istniejącego przejścia DK 42 przez Starachowice. Wariant nr 2, to całkiem nowy ślad, tzw. południowy - lasem za Lubianką, a wariant nr 3 to opcja przedłużenia północno-zachodniej obwodnicy Starachowic, północną stroną za cmentarzem przy ul. Radomskiej w stronę ulicy Iłżeckiej i do drogi na Lubienię. 

- W ub. roku złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Starachowic. Obecnie trwa procedowanie tego wniosku połączone z analizą raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. Wariant przebiegu obwodnicy zostanie określony właśnie w decyzji środowiskowej. Po uzyskaniu decyzji projektant w kolejnym etapie dla wybranego wariantu opracuje zakres dokumentacji, która będzie stanowiła załącznik do materiałów potrzebnych do ogłoszenia przetargu. Planujemy ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „projektuj i buduj”. Termin ogłoszenia postępowania przetargowego, a w ślad za tym harmonogram kolejnych etapów inwestycji będzie można doprecyzować po uzyskaniu decyzji środowiskowej. Budowa obwodnicy Starachowic w ciągu drogi krajowej nr 42 ujęta jest w rządowym Programie budowy 100 obwodnic – informuje rzecznik GDDKiA Małgorzata Pawelec-Buras.

Prezydent miasta Marek Materek nie kryje złudzeń. Nie ma raczej szans, choć prowadzone są rozmowy, by GDDKiA zmodernizowała obecny ślad „42” przez Starachowice. 

- Mamy niestety informację z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która chce i proceduje wariant północny obwodnicy. Mówię „niestety” dlatego, że w wariancie północnym, który został zaproponowany niestety nie ma połączenia z drogą wojewódzką, która biegnie na Rzepin, a bez tego połączenia większość ruchu nadal będzie przebiegała dotychczasową drogą krajową 42 czyli ulicą Ostrowiecką, aleją Niepodległości i ulicą Kielecką w Starachowicach, a mało samochodów przeniesie się na północą obwodnicę. Plus nie będziemy mogli mieć połączenia z tą obwodnicą np. w rejonie ronda ulic Leśnej i Kościelnej czy chociażby z ulicą Kopalnianą lub Batalionów Chłopskich. W tej chwili jeszcze jesteśmy w trakcie rozmów z GDDKiA, ale ten wariant jest procedowany – mówi prezydent miasta Marek Materek i dodaje, że jego zdaniem najbardziej optymalny dla Starachowic byłby wariant przez miasto. – Ten wariant rozwiązałby problemy komunikacyjne związane z budową rond na skrzyżowaniach w ciągu drogi krajowej nr 42. Skrzyżowanie Radomska / Kielecka, skrzyżowanie Wyszyńskiego / Miodowa, skrzyżowanie DK 42 z ulicą Benedyktyńską oraz skrzyżowanie z ulicą Składową, gdzie też ciężko włączyć się do ruchu – dodaje włodarz Starachowic. 

Dodane: 13.02.25 | Odsłony: 6454 | komentarze (32)
Tagi:

Komentarze użytkowników

ewa | 2025-02-13 15:53:45 napisał(a):

Znow wycinka lasow nikomu nie potrzebna. Czemu GDDKiA tak chce las rozkopac? czemu miasto/powiat nie blokuja tej nikomu niepotrzebnej inwestycji?

do ewa | 2025-02-13 16:13:23 napisał(a):

Żeby myśliwi nie szczylali pod oknami ;)

Kamulla | 2025-02-13 17:02:08 napisał(a):

Co na to starachowicki aktyw PO z pania ministrą???!!!

Łukasz | 2025-02-13 17:08:59 napisał(a):

Obwodnica jak sama nazwa wskazuje nie przebiega przez miasto. On chce tylko nowych rond bo tylko na tym mu zależy...

Do Łukasza | 2025-02-13 17:49:35 napisał(a):

Opcja starym śladem jest najlepsza, bo i tak samochody a zwłaszcza ciężarowe będą jechać przez miasto bo jest najkrótszą trasą. A ograniczenia tonażu nie wchodzą w rachubę. I może tak być jak obecnie przez Ćmielów

Łukasz | 2025-02-13 18:22:58 napisał(a):

Budowa starym śladem będzie trwała 3-4 lata. Przedostanie się na południe będzie niemożliwe patrząc na to jak odbywają się inwestycje.

Wezyr | 2025-02-13 18:27:52 napisał(a):

Pisałem wielokrotnie, że inwestycja starym śladem jest prorozwojowa dla Starachowic.
Materek jednak obudził się i zrozumiał to dopiero około 1,5 roku temu.
Wcześniej wymyślił sobie inny przebieg tej drogi i go forsował. Teraz przejrzał na oczy i chce naprawić kolejny błąd . Dramat jest z tym naszym celebrytą.

do Wezyr | 2025-02-13 19:57:52 napisał(a):

Materek nie jest żadnym celebrytą tylko bardzo mizernym gospodarzem miasta wybranym przez bezkrytycznych wyborców.Dowody są w samym Urzędzie Miejskim gdzie na stanowiska urzędnicze przesuwani są ..strażnicy miejscy. To jakaś paranoja...

Janek | 2025-02-13 20:03:44 napisał(a):

Albo starym śladem ,albo nic.

Brawo | 2025-02-13 20:04:37 napisał(a):

Brawo! Czekam tylko na krytyczne komentarze mieszkańców ul. Kieleckiej i Niepodległości! Zamiast rozbudowy tych ulic, budowy rond, ekranów dźwiękoszczelnych, zostanie wybudowana obwodnica, którą nikt nie będzie jeździł, bowiem ciężarówki ze Skarżyska nie będę jeździły do Ostrowca przez Bugaj i vice versa. W efekcie - ruch będzie taki sam (lub minimalnie się zmniejszy), miasto przejmie starą DK42 i nic się nie poprawi, nawet nawierzchnia jezdni, bo miasta nie będzie po prostu stać na remont. Rozumiem, że obwodnicy nie buduje się przez środek miasta, ale dla Starachowic była to jedyna słuszna opcja. Miasto nie pociągnie jednocześnie remontu starej drogi wojewódzkiej - Radomskiej, Armii Kraj. i Wyszyńskiego razem ze starą DK42. To za duży wydatek. Media powinny ruszyć temat solidnie, bo tu już celowo zalatuje niegospodarnością.

Do Łukasz | 2025-02-13 20:10:27 napisał(a):

Obwodnice najczęściej omijają miasta, ale w tym przypadku tylko wariant nr 1 ma uzasadnienie, bo tędy odbywa się transport do firm, które są zlokalizowane
w Starachowicach, i nikt rozsądny nie będzie jechał 20 km, jak może dojechać
do celu robiąc tylko 2 km, bo liczy się czas i pieniądze!
Trzeci wariant znowu przetrzebi mocno okoliczny las, ale co to obchodzi jakiegoś urzędasa. Ważne żeby coś zrobić, i nie ma znaczenia czy jest to logicznie uzasadnione. Wytnie się bezmyślnie las, a większość i tak będzie
jeździć drogą 42.W Polsce logika działania nie obowiązuje.

mieszkaniec al,niepodległości | 2025-02-13 20:20:04 napisał(a):

wreszcie dobra informacja obwodnica powinna omijać miasto a nie dzielić miasto na pół ,trzeba ustawić odpowiednie znaki zakazujące transport przez miasto (chyba że do danej firmy)

PITU PITU SRITU TITU | 2025-02-13 21:27:00 napisał(a):

Materek nigdy nie krył sympatii dla rozwiązania północnego od Bugaju do Lubieni. Teraz strasznie zatroskany, bo zdał sobie sprawę, że tych negatywów takiego rozwiązania nie ukryje swoimi zachwalaniami. Procedura planowania dróg jest jawna i ludzie mają dostęp do informacji. Wracając jednak do samej drogi i wyboru jej wariantu trzeba spojrzeć szerzej na całą DK42 i DK 9. Tak 9 bowiem tu chodzi o istotę wyborów ważnych i ważniejszych. już tłumaczę. Droga 42 nie posiada takiego znaczenia jak dziewiątka. Od kiedy zaczęto rozbudowę tras S i A. Kierunek jej tranzytu ma bardziej wymiar lokalny niż krajowy, czy międzynarodowy. Rzeszów- Warszawa to nie Kamienna k. Namysłowa- Rudnik. Dlatego przebieg naszej obwodnicy będzie ułożony pod rozwiązanie przyjęte dla dużej obwodnicy Ostrowca Św. i nie inaczej. Tamto miasto jest mocniej skoncentrowane na rozwój gospodarczy niż Starachowice, są do tego mocno przygotowani, leżą na kierunku warszawsko-rzeszowskim. Lobbują za mocnymi rozwiązaniami jak droga GP dwujezdniowa. My natomiast jesteśmy na łączniku i dlatego będziemy mieć drogę tańszą, łatwiejszą i szybszą w budowie. Choć dłuższą. Dlatego uważam, że jedynym miejscem na rozmowy i lobby jest MI, a osobami do tego wybranymi są nasi posłowie wszystkich opcji. To do nich należy się zwracać to do nich i ich kolegów będą należały ważne i ważniejsze wybory, kształtujące późniejsze decyzje urzędników. Kto tam w GDDKiA będzie słuchał takiego starostę, prezia z miasta na uboczu. Oni tam mają swoich pryncypałów.

do PITU PITU SRITU TITU | 2025-02-14 13:19:19 napisał(a):

Nic dodać, nic ująć

STS | 2025-02-14 13:47:59 napisał(a):

Nie do ogarnięcia zwykłym rozumem jest zamysł budowy i wydawania publicznych pieniędzy na droge która nie będzie spełniać założeń. Będzie poza miastem będzie tańsza w budowie i będzie pusta ponieważ wyprowadzi tylko 30% ruchu który odbywa się po starym sladzie. Ale program 100obwodnic wypełniony - SUKCES. Czy ktoś planując inwestycje domowe pozwolił by sobie nie mając nieograniczonych zasób na taka rozrzutność. czy wybudował by sobie dodatkowe schody w domu w miejscu z którego by korzystał kilka razy w roku?? Tylko Panie i Pan Poseł bez względu na opcję polityczną mogą nam pomóc ale czy wzajemne antypatie i różnice programowo-poglądowe wygrają dla dobra regionu - niestety pewnie nie.

Mieszkaniec południa St-c | 2025-02-14 16:52:21 napisał(a):

Obwodnica która odcina południową część miasta robiąc z niej sypialnię? Domy przy 42 przy samych ekranach? To nie jest rozwiązanie!

Kebuicaj | 2025-02-14 21:02:31 napisał(a):

Tylko przejście przez miasto po starym śladzie(wariant1) pomoże odkorkować miasto;
-usprawni komunikację z Południem,
-włączy bezkolizyjnie ruch z drogi 756
-wyprowadzi tranzyt z Michałowa, Kuczowa i Stykowa
-wyłączy drogę 42 z administracji miasta,
-zapobiegnie dewastacji otuliny leśnej
-uszczęśliwi tranzytowców i cały Ostrowiec.
Teraz jest jedyna szansa na realizację takiego przejścia z pieniędzy pt: OBWODNICA.
Panie Prezydencie: dużo Pan zmienił w mieście, nie wszystko wszystkim się podoba - tak było i będzie. Ale to ta inwestycja zdecyduje jak będzie Pan zapamiętany - nie marnujmy tej okazji.

Dk42 | 2025-02-15 07:07:42 napisał(a):

Tylko wariant po śladzie DK42, niestety kilku szalonych w 2006-7 z Alei Wyzwolenia już wtedy protestowało.

Niestety ten wariant nie ma szans ze względu na koszt czyli około 1,4 miliarda złotych.

Kierowca | 2025-02-15 09:16:20 napisał(a):

Wariant przez miasto najlepszy,przecież przez środek miasta wzdłuż rzeki przebiega strefa przemysłowa,od rogowskiego przez ostrowiecka aż do składowej. Ok nazwijmy to trasą srednicową a nie obwodnicą i wszyscy będą zadowoleni.

Gosc | 2025-02-15 09:42:11 napisał(a):

To teraz Materek się zorientował? Nie było czasu pilnować i lobbować? Na pierdoły był czas !

Mieszkaniec | 2025-02-15 10:19:14 napisał(a):

Do dk42 to ty gościu jesteś szalony brawa dla ludzi którzy zablokowali ten idiotyczny pomysł obwodnicy przez środek miasta

Tatagenek | 2025-02-15 10:56:10 napisał(a):

O czym wy dyskutujecie ?
Narazie pieniędzy nie ma I NIE BĘDZIE

Mądry mieszkaniec | 2025-02-15 12:28:22 napisał(a):

Mieszkaniec
Ty kretynie ,brawo????
To jedyny sensowny wariant żeby obwodnica pełniła funkcję zewnętrznej i wewnętrznej a nie powstanie droga dla za miliony a ludzie i tak będą jeździć stara bo bd szybciej i krócej a do tego cały ruch lokalny dalej bd powodował ogromne korki.


Ale powiedziałeś , chciałeś zabłysnąć ? Bo skompromitowałes się najbardziej jak się da

W Ostrowcu świętokrzyskim | 2025-02-15 14:32:17 napisał(a):

W Ostrowcu też dk 9 leci przez miasto

Też | 2025-02-15 14:38:17 napisał(a):

Też chciałbym żeby obwodnica omijała miasto ale położenie miasta patrząc na mapę jest to bez sensu. Po pierwsze lasy i po drugie wydłużenie trasy z której kierowcy nie będą chcieli korzystać

Mieszkaniec | 2025-02-15 15:18:48 napisał(a):

Do ,,mądry mieszkaniec,, sam jesteś kretynem ,brawo dla ciebie za twój poziom intelektualny

A.K | 2025-02-15 15:26:54 napisał(a):

Logicznie do tego podchodząc to tylko wariant przez miasto da prawidłowy efekt poprawy ruchu samochodowego i to trzeba preferować i wymusić na decydentach. Obecnie rządzi PO więc posełka Okła Drewnowicz do roboty i niech w końcu coś zrobi pożytecznego dla Starachowic

Kebuicaj2 | 2025-02-15 22:06:54 napisał(a):

Proponuję nie godzić się na północną obwodnicę Starachowic. Lepiej zrezygnować z obwodnicy w OGÓLE niż przystać na takie rozwiązanie, które zamyka sprawę. Nie dajmy się wykpić obwodnicą przez północne lasy. Chcemy trasy średnicowej po śladzie DK42.

Ojoj | 2025-02-16 12:52:40 napisał(a):

krótko: Ostrowiec ma w palnach dużą obwodnice która kończy sie w Młynku a konkretnie w okolicach cmentarza w Lubieni ... więć sie połaczy z śladem połnocnym ... i tyle w temacie mądrale pozamiatane już

Bogdan | 2025-02-16 13:37:28 napisał(a):

Budowa obwodnicy przez centrum miasta to taki sam rewelacyjny pomysł jak lansowana przez posła Lipca budowa bazy przeładunkowej TIRów na stacji w Wierzbniku

do Ojoj | 2025-02-16 18:38:34 napisał(a):

Tak mają w planach w Ostrowcu jak i u nas. Puki co to piniędzy nie ma i nie będzie

Pioter | 2025-02-17 10:35:56 napisał(a):

Super info. Chociaż szkoda, że nie będzie pięciopasmowej autostrady z giga rondami centralnie przez miasto..

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie