Gdzie w Starachowicach przydałoby się ograniczenie prędkości do 30 km/h?

10155.nsmed

Pomysł powstania w Starachowicach w rejonach centro twórczych i miejscach intensywnej użyteczności publicznej przez obywateli tzw. stref uspokojonego ruchu z ograniczeniem prędkości pojazdów do 30 km/h przedstawił radny Rady Powiatu Paweł Lewkowicz, za przykład podając, że takie ograniczenie prędkości właśnie do 30 km/h przydałoby się na ulicy Na Szlakowisku. 

- Ideą tego pomysłu jest ograniczenie prędkości w śródmieściu i miejsc dużych skupisk ludzi, bowiem miasta są dla ludzi, a nie dla pojazdów – mówi radny Lewkowicz. 

Ostatnio takie ograniczenie prędkości, ze względu na wypadki zostało wprowadzone na ulicy Zgodnej, co wśród naszych Czytelników wywołało skrajne komentarze: 

„Żałosne rozwiązanie... większość i tak oleje to ograniczenie. Tylko progi zwalniające zmuszają kierowców by zwolnili ( tak jak na Moniuszki po remoncie ).” 

„Przy 30km/h 9 na 10 pieszych przeżyje uderzenie przez auto, przy 50km/h połowa z nich, powyżej 50km/h prawie nie ma szans na przeżycie. Dla polskich kierowców jeżdżących "szybko ale bezpiecznie" stwierdzenie że mniejsza prędkość ratuje życie może być szokujące ale tak jest.”

Do pomysłu radnego odnieśli się:

Dyrektor wydziału komunikacji i dróg Krzysztof Korus:

Rozpatrywane jest wprowadzenie stref uspakajających ruch na całych starachowickich osiedlach łącznie z likwidacją istniejących tam znaków drogowych. Naszym zdaniem na terenie Starachowic brak jest miejsc użyteczności publicznej, na których sprawdzi się całościowo wprowadzenie typowych rozwiązań dla stref uspokojonego ruchu (np. wprowadzenie przestrzeni współużytkowania, gdzie nie rozdziela się jezdni i chodników, likwidowanie przejść dla pieszych i świateł celem umożliwienia pieszym przekraczania jezdni w dowolnym miejscu itp.), wobec czego wprowadzenie ograniczenia prędkości może dotyczyć poszczególnych ulic.

Komendant Powiatowy Policji nadkomisarz Paweł Szczepaniak:

W odniesieniu do zgłoszonego projektu wprowadzenia w Starachowicach stref uspokojonego ruchu (stref tempo 30), należy podnieść, że bez wątpienia taka organizacja ruchu ma wiele zalet, m.in.:

- znaczący spadek liczby zdarzeń drogowych

- poprawa płynności ruchu drogowego

- poprawa warunków ruchu rowerowego i pieszego, w tym bezpieczeństwa 

- możliwość skrócenia drogi pieszych (łatwiejsze przekraczanie ulic)

- mniejszy poziom zanieczyszczenia powietrza i hałasu ulicznego

- wzrost atrakcyjności przestrzeni publicznej

- poprawa atrakcyjności transportu publicznego

- częściowe zniechęcenie mieszkańców do korzystania z samochodu

- możliwość odstąpienia od infrastruktury rowerowej i przejść dla pieszych.

(…) Należy jednak zastosować dodatkowe rozwiązania, które wymuszą poprawne zachowania kierujących np. poprzez demontaż znaków mówiących o pierwszeństwie na skrzyżowaniach, co w sposób naturalny zwiększy skupienie i uwagę kierujących. Ponadto: progi zwalniające, szykany, barierki, gazony, podwyższone płyty skrzyżowań i przejść dla pieszych, a także zmiany w kształtowaniu samej jezdni. W takim kształcie (z zastosowaniem ww. rozwiązań) projekt Pana radnego Pawła Lewkowicza zasługuje na nasze poparcie.

Prezydent miasta Marek Materek:

W kwestii powstania stref uspokojonego ruchu w rejonach miejsc intensywnej użyteczności publicznej przez mieszkańców miasta, popieram ten pomysł, jednak sama instalacja znaków B-43 (strefa ograniczonej prędkości) nie rowiąże problemu.

                      Reklama

Dodane: 14.07.18 | komentarze (10)

Komentarze użytkowników

Obtel | 2018-07-14 17:36:28 napisał(a):

Brawo Pan radny. Wstawić znaki b-1 na rogatkach i po kłopocie. Albo lepiej zerwać wszędzie asfalt i sprzedać. Miasto zarobi. Mieszkańcy dymając z buta będą zdrowsi (kliniki i szpital będą niepotrzebne). Zakazać sprzedaży alkoholu i papierosów. A co... MIASTO DLA LUDZI. NIE SAMOCHODÓW, UŻYWEK ITP RZECZY.
PS. Kto da więcej?.....

Kierowca | 2018-07-14 19:17:33 napisał(a):

Noo wtedy to od napewno korki znikną

rowrzysta | 2018-07-15 10:15:03 napisał(a):

Brawo ale wymyślili aby nie budować ścieżek rowerowych wystarczy ograniczyć prędkość w całym mieście. Przecież w godzinach szczytu na głównych ciągach średnia prędkość w naszym mieście jest poniżej 30 km/h i nic się nie robi aby rozkorkować te arterie.

aha | 2018-07-16 07:13:58 napisał(a):

na szlakowisku zrobione nowe przejście dla pieszych-prawie na zakręcie. czekam na pierwszą ofiarę-samochody pędzą jak szalone, nie da rady wyhamować... tam to najlepiej jakieś spowalniacze zastosować i radar często stawiać! a miejsc parkingowych znów ubyło przez to przejście-czekamy teraz, jak pan radny l. załatwi nowy parking..

Mieszkaniec | 2018-07-16 08:06:30 napisał(a):

Gdyby włodarz zrobił to przejście zgodnie ze złożonym projektem jaku wybrali mieszkańcy w BO to byłoby bezpiecznie i samochody siłą rzeczy musiałyby zwolnić. Ale prezydent zrobił prowizorke "na odczep się "

obtel1 | 2018-07-16 08:07:41 napisał(a):

Żeby być mądrym, nie wystarczy być radnym. Jestem ciekaw, ile pociągną samochody jeżdżące 30 km/h. Katowice już się z tego pomysłu wycofały. Po co powtarzać cudze błędy? Czy aby na pewno pomysły naszych "władz" wszelkiego autoramentu dobrze o nich świadczą? Nie poddajmy się populizmowi! Podoba mi się pomysł ze sprzedażą asfaltu. Dodaję jeszcze swój: zakaz używania silników w samochodach. Można jeździć, ale z napędem siłą mięśni.

pieszy i kierowca również | 2018-07-16 09:06:46 napisał(a):

A ja dodam że miasto to nie autostrada a silniki są tak skonstruowsne że 30 też pojadą na krótkich odcinkach tam gdzie jest to zasadne. Mądrujecie się dopóki wam kogoś z rodziny nie rozjadą ci co troszczą sie o swoje silniki i wyścigi sobie w mieście urządzają. Zresztą projekt tego przejścia opiniowały służby do tego powołane. Z dokumentami mozna się najpierw zapoznać a potem chlapać...dlaczego prezydent zrobił inaczej niż było zatwierdzone!!

Pieszy | 2018-07-16 09:21:03 napisał(a):

Przejście powinno być w połowie drogi bo w obecnym miejscu nic nie zmienia. Nie jest bezpiecznie. Samochody wyskakują zza zakrętów z jednej i drugiej strony. Jest nieporeczne i niebezpieczne. Na mapach wszystko dobrze wygląda a w praktyce gorzej.

obtel1 | 2018-07-16 10:01:01 napisał(a):

"pieszy i kierowca również" - czytaj Człowieku ze zrozumieniem. Nie chodzi o miejscowe ograniczenie prędkości, tylko o ograniczenie na terenie całego miasta i nie przesadzaj, nikt nie mówi o wyścigach, tylko o jeździe z dozwoloną prędkością. Wyścigi urządzają ci, którzy żadnych ograniczeń nie przestrzegają i na tych policja powinna polować. Zrozumiałeś?

Mieszkaniec | 2018-07-16 10:08:12 napisał(a):

Artykuł jest o strefach uspokojonego ruchu z ograniczeniem w tych strefach do 30 km. A nie o ograniczeniu w calym miescie do 30. Zrozumiales?

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie