Kompromis w sprawie ul. Niskiej

8677.nsmed

Pod koniec maja br. Prezydent Miasta Marek Materek spotkał się z mieszkańcami ul. Niskiej w sprawie zmiany dotychczasowej organizacji ruchu. W spotkaniu uczestniczyli także Architekt Miasta Marcin Bednarczyk, Kazimierz Sławek kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska oraz Rafał Piwnik pełniący Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru Właścicielskiego i Jan Mameła w zastępstwie komendanta Straży Miejskiej.

W kwietniku br. na ul. Niskiej wprowadzono zakaz zatrzymywania się pojazdów po obu  stronach i na całej jej długości, z wyłączeniem pojazdów zaopatrzenia i służb komunalnych.

Wprowadzone zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu były wynikiem m.in. interwencji zgłaszanych przez mieszkańców do urzędu, które dotyczyły niszczenia elementów małej architektury, nawierzchni oraz słupów oświetleniowych przez parkujące tam pojazdy.

Dodatkowym argumentem, przemawiającym za koniecznością wprowadzenia zmian w ruchu, były zgłoszenia kierowców oraz pasażerów miejskiej komunikacji dotyczące utrudnionego przejazdu   autobusów również w związku z zaparkowanymi na tej trasie autami.

Podkreślić należy również, że przed wystąpieniem o wprowadzenie zakazu zatrzymywania się Prezydent Miasta doprowadził do wykonania utwardzonego parkingu obok schodów prowadzących do Galerii Handlowej i kościoła pw. Świętej Trójcy. Na wniosek prezydenta zdjęta została także tabliczka informująca o znajdującej w tym rejonie  ścieżce rowerowej. Zdaniem prezydenta podczas jej projektowania popełniony został błąd w wyniku którego na środku ścieżki rowerowej ustawiono latarnie uliczne. Dzięki tym działaniom zyskano kolejne miejsca postojowe.

Pracownicy Referatu Gospodarki Komunalnej Dróg i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego, biorąc pod uwagę wymienione wyżej argumenty, wystąpili do Starostwa Powiatowego z pismem o zatwierdzenie zmian w projekcie stałej organizacji ruchu dla ulicy Niskiej.

Reklama

Wydział Komunikacji i Dróg zatwierdził zaproponowane zmiany, które polegały  na ustawieniu znaku – zakazu zatrzymywania się z tabliczką „Nie dotyczy zaopatrzenia i służb komunalnych” na początku ulicy Niskiej od strony placu Rynku.

Wprowadzenie powyższych zmian w organizacji ruchu zakwestionowali mieszkańcy oraz właściciele punktów handlowych i usługowych tam zlokalizowanych.

29 maja Prezydent Miasta po raz kolejny zaprosił mieszkańców ul. Niskiej do rozmów celem wypracowania kompromisu satysfakcjonującego każdą ze stron.

Ustalono, że po stronie północnej ul. Niskiej pozostaje ustawiony znak zakazujący zatrzymywania się i postoju.

Natomiast po stronie południowej ulicy dopuszcza się możliwość postoju samochodów osobowych w godz. od 7.00 do 17.00 na czas do 15 minut.

W pozostałych godzinach możliwe jest parkowanie aut osobowych bez limitu czasowego. Rozwiązanie to jest tymczasowe i jak podkreślił prezydent obowiązywać będzie do czasu budowy nowego parkingu na terenach kolejowych przy ul. Spółdzielczej.

Dodatkowo ruch i parkowanie aut przy ul. Niskiej będzie monitorowane, jeżeli nadal będzie dochodzić do niszczenia infrastruktury i elementów małej architektury, zastawiania przejścia dla pieszych lub blokowania przejazdu autobusów komunikacji miejskiej wówczas wprowadzone, tymczasowe rozwiązanie zostanie cofnięte.

Póki co Urząd Miejski wystąpił do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Starachowickim o opinię w sprawie zaproponowanej zmiany w organizacji ruchu. Na tą chwilę nadal obowiązuje zakaz parkowania po obu stronach ulicy Niskiej. 

Fot. Archiwum Starachowice-Net.pl

Dodane: 14.06.17 | Odsłony: 478

Komentarze użytkowników

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie