Kto zapłaci za przestój w MAN Bus Starachowice?

12527.nsmed

„Przeszli samych siebie (w MAN)” - pisze dzisiaj 20 marca br. na stronie internetowej związków zawodowych przewodniczący „Solidarności” Jan Seweryn.

Poniżej oryginalna treść komunikatu: 

W dniu dzisiejszym doszło w MAN do rzeczy niesłychanej. Na wniosek kierownika zakładu Mahmeta Sermeta kierowniczka Działu Personalnego Marta Kostecka wezwała członków Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność”, aby bezpośrednio od kierownika zakładu usłyszeli propozycje firmy dotyczące przestoju. Przewodniczący Komisji Jan Seweryn stwierdził na wstępie spotkania, że jest niedopuszczalne, aby zebranie Komisji związku zawodowego organizował pracodawca. Wtedy stwierdzono, że Zarząd traktuje ich nie jako związkowców, ale jako pracowników i ma ich prawo jako pracowników wezwać. Jest to rzecz kuriozalna i skandaliczna, bo w rzeczywistości chciano zmanipulować członków Komisji, aby zmienili wcześniej podjętą decyzję co do braku zgody na pokrycie urlopami przestoju. Związkowcy wysłuchali tego, co powiedział kierownik zakładu i nie wdawali się z nim w dyskusję. Zadeklarowali jedynie, że porozmawiają jeszcze raz z pracownikami i zapytają co sądzą o propozycji Zarządu, aby pierwszy tydzień przestoju pokryć urlopami. Przewodniczący Komisji Jan Seweryn po raz kolejny zaproponował, aby pierwszy tydzień przestoju został zapłacony i aby o pokryciu następnych rozmawiać w późniejszym terminie. Kierownik zakładu zdecydowanie odrzucił tę propozycję i stwierdził, że w takim razie oni sami zapytają pracowników czy chcą iść na urlopy. Około południa, po konsultacji z pracownikami, przewodniczący przekazał do Zarządu informację, że pracownicy nie godzą się na pokrycie przestoju urlopami. Jednak Zarząd nie przyjął tego do wiadomości i na wydziałach zaczęto namawiać pracowników do wzięcia urlopów na pierwszy tydzień przestoju. Część pracowników będąc pod presją koordynatorów i kierowników wypisała wnioski urlopowe. Działania kierownictwa zakładu noszą wszelkie znamiona nękania pracowników. W całej sprawie nie chodzi wcale o zabezpieczenie pracowników przed koronawirusem, ale o to jak najmniejszym kosztem przetrwać kryzys. Zarząd firmy nie ukrywa, że czeka na decyzje rządu dotyczące pieniędzy, które firma może uzyskać w ramach pomocy przedsiębiorstwom w czasie walki z koronawirusem. Krótko mówiąc chodzi o to, aby rząd RP zapłacił za przestój firmy.”  

Kursywa za: solidarnosc.starachowice.pl

Dodane: 20.03.20 | Odsłony: 833
Tagi:

Komentarze użytkowników

Nie pracuje w Man | 2020-03-20 21:00:30 napisał(a):

Coś mi sie wydaje ze sami dajecie coraz to większe argumenty dla koncernu przemawiające za tym że Starachowice to nieodpowiednie miejsce na podtrzymywanie produkcji i dalsze inwestycje.
Ludzie zobaczcie co się dzieje dookola. Nie myślicie o tym co będzie dalej?
Te Wasze związku to totalnie rozumu nie mają, a Wy za nimi. Taka prawda.

Kucharz | 2020-03-20 21:16:32 napisał(a):

Chętnie bym teraz pracował na MANie był bym pewny pracy i pieniędzy wiec przestańcie pitolić te bzdury .

popieram | 2020-03-20 21:18:12 napisał(a):

Dzięki takim działaniom jakie prezentuje pan Seweryn to skończy się to tak że zakład zostanie zamknięty i przeniesiony w inne miejsce a 3500 ludzi zostanie bez pracy. I co wtedy panie Seweryn będzie miał pan do powiedzenia?

muzzy do popieram | 2020-03-20 21:47:31 napisał(a):

a co zrobi pan seweryn ano nic, a co powie ano nic, wezmie swoje CV i pojdzie gdzie indziej szefowac, ale bedzie fama w zwiazkach jaki on to waleczny (taki starachowicki Braveheart, taki Mel Gibson naszego powiatu), ze do konca bronil pracownikow,itp,itd. No, a ze przez niego straci prace 3500 tyś. ludzi to co go to obchodzi, wazne ze ma plecy w strukturach. oczywiscie mam nadzieje ze tak nie bedzie bo jesli man sie zwinie i jeszcze jeden duzy sie zwinie to bedziemy plakac wtedy.

muzzy do przewodniczacego solidarnosci starachowickiej | 2020-03-20 21:54:51 napisał(a):

a panie przewodniczacy moze czas pomyslec o lechu ktory powiedzial ze klepie biede bo z emerytury prezydenckiej ma 6 tys. a jego zona miesiecznie wydaje 7 tys. a on nie ma teraz mozliwosci "dorobic" bo wszedzie jest wirus i mu odwolali wyklady itp. i takie sa wlasnie realia tych czasow solidarnosci - kazdy martwi sie o swoje. niejeden z nas chcialby zarabiac 6 tys. i miec gawiedz w czterech literach. pozdrawiam

Gość | 2020-03-20 22:36:11 napisał(a):

To co robią związki doprowadzi tylko do przeniesienia produkcji przewodniczący wyprawia takie szopki ze się w palę nie mieści robią niepotrzebne zamieszanie i tyle dodam tylko tyle że nikt nie zmuszał pracowników do urlopu a i tak większość sama chciała.

miasto nad kamienną | 2020-03-21 08:13:11 napisał(a):

Halo,do wszystkich zainteresowanych korporacje nie liczą się z nikim,dla nich tylko zyski i siedzieć cicho...zawsze uważałem ze związki powinny być poza zakładami pracy,ale jak się dzieje krzywda to mają bronić pracowników...Teraz korporacja czeka aż Rząd im da kasę a ta kasa to nasze podatki...nie dość ,że unikają płacenia podatków,manipulują ...tak przez Związek zamkną zakład,większej bzdury nie słyszałem...dopóki jest zysk ,to jest i interes...a jak nie to żegnamy się.Mamy to co mamy,kiedyś wysprzedano za bezcen nasz przemysł,handel.

Solidarnosc i MAN | 2020-03-21 08:16:31 napisał(a):

Panie przewodniczacy, a moze troche ponegocjowac, a nie stanac i sie upierac jak bunczuczny chlop ze wsi? Oki, pogadam z pracownikami, wezma urlopy zalegle w te trudne czasy, ale odnosnie negocjacji o podwyzki to chcemy np, 4 %. Ida ciezkie czasy i MAN i Solidarnosc niech sie mocno pukna w glowy i niech wypracuja jakis rozsadny kompromis!!! Ja rozumiem ludzi, nikt nie chce oddawac urlopow, ale to jest wyjatkowa sytuacja.. Idzcie na reke zakladowi, ale niech zaklad idzie Wam rowniez na reke... Jakie to polskie: " po co sie dogadac, lepiej porwac sie do szabel"

Dokładnie | 2020-03-21 08:27:20 napisał(a):

W obecnej sytuacji nie ma co się upierać, trzeba iść na kompromisy z Manem, bo prywatną firmą zabierze się od nas z produkcją i wtedy nie będzie już kompromisów. Poza tym żaden właściciel firmy nie pozwoli żeby mu ludzie rządzili w firmie I dyktowali swoje warunki. Trzeba rozmawiać. I jeszcze raz rozmawiać. Wezwali to wezwali.

Starachowice nie są perłą w koronie Mana | 2020-03-21 10:17:01 napisał(a):

Firma bardzo straci dużo na wirusie i recesji. Gdy realna wartość zakładu spadnie, przeniesie produkcję do Turcji. Koszt ekonomiczny i społeczny będzie do zaakceptowania w "nowych" warunkach. Póki co wchłoną rządową kasę, której w Turcji by nie dostali. Zysk korporacji jest najważniejszy.

Qweasdzxc | 2020-03-21 11:16:14 napisał(a):

seweryn to największy starachowicki szkodnik. A MAN powinien się wkurzyc i już cała produkcję przenieść do Turcji

Olo | 2020-03-21 11:29:12 napisał(a):

Chaos spowodowany wirusem na pewno doprowadzi do spadku produkcji i zamówień. Zamówienia publiczne zmniejszą się, priorytetem nie będą autobusy, miasta tracą finansowo i zakup autobusów mogą odkładać na później. Dojdzie do redukcji zatrudnienia, nie dziwię się że ludzie podpisują urlopy nie chcą się narażać tym bardziej że MAN niedawno zwalniał ludzi. Życzę wam wszystkiego najlepszego jesteście największym pracodawcą w mieście.

Leo | 2020-03-21 11:33:06 napisał(a):

Przewodniczący chce pokazać że jest przewodniczącym, ale może lepiej wziąźć te urlopy chyba niektórzy pracownicy mają jeszcze urlopy za zeszły rok.

Senio | 2020-03-21 11:47:36 napisał(a):

Czasy trudne idźcie na kompromis, myślcie o miejscach pracy i zakładzie, nie ubędzie wam jak stracicie tydzień urlopu sytuacja taka że najlepsi ekonomiści nie wiedzą co będzie w tym roku, a tu tylko płacz zabiorą mi 5 dni urlopu zastanówcie się trochę i nie buntujcie ludzi przeciw sobie.

Milena | 2020-03-21 13:55:02 napisał(a):

Dlaczego nikt nie potrafi zrozumiec ze to co sie dzieje to jest niczyja wina i wszyscy musza się wziasc do kupy i isc na ustępstwa wlasnie po to zeby później bylo do czego wracać. I tak nikt na wakacje nie pojedzie. Jak tego nie zatrzymamy to po co wam te urlopy skoro i tak bedziecie siedzieli w domu. Trzeba zrozumieć obie strony. Pracownika i pracodawce a kazdy widzi tylko swoj interes. Pracodawcy mogą wysyłać na przestój bezpłatny wiec przestańcie narzekać bo i tak wam ida na reke. Jak oni plajtuja to nic wam po tych urlopach. Lepiej nie miec urlopu ale mieć później prace.
A Pan Seweryn to niech idzie sobie odpocząć bo pograza pracowników. A wy ludzie miejcie trochę oleju w głowie.

Kasownik | 2020-03-21 21:31:27 napisał(a):

Ludzie są ciągle wykorzystywani w tym zakładzie. Jakie kompromisy?! Co wy ludzie takim podejściem będziecie robić za te 2800 przez najbliższe 5 lat bo zakład podwyżki nie da, premie zabierają, do nadgodzin zmuszają, zamiast urlopu wpisali przestój za plecami i trzeba było 2 soboty za darmo robić to normalne ? A niech to zamykają w pierony i idą sobie to turasami robić skoro są tacy fajni. I mogą palić kiedy chcą robić co chcą a zarabiają 3 razy tyle co Polak. Tyko mały szczegół z tego co wiem to żaden klient nie chce autobusów produkowanych w Turcji bo wie że to złom.

Pracownik | 2020-03-22 11:48:55 napisał(a):

Zamkna zaklad ??? Niech sobie to zabiora do siebie pewna praca I pewne pieniadze czy macie mozgi 2300 na 3 grupie zwalniaja ludzi ktorzy choruja nawet takich co pracuja 20 lat to jest firma smiec przez ta antyludzka politykw I jak pan Jan Sewryn moze poprawdzic takie barachlo niedlugo tu zarobicie najnizsza krajowa mam ochote sie zwolnic lub xiagnac l4 jak mam tam wracac w tej firmie czlowiek jest niewolnikiem mozna wrecz stracic calkowicie chec pracy.

gość do Milena | 2020-03-22 12:32:01 napisał(a):

To tak szybko plajtują światowe koncerny ? Nic przez dziesiątki lat a dokładnie od 1758(za Wilkipedią) roku MAN nie odłożył na czarną godzinę ? A były przecież i ciężkie ale też i niemal darmowe lata ...

FACHOWIEC MAN STARACHOWICE | 2020-03-22 15:01:46 napisał(a):

Witam wsxystkich

Trzeba zaufać Związkom Zawodowym bo to oni nas reprezentują. . . Jeżeli ktoś chcę iść na urlop nikt mu nie zabrania Pracodawca udziela chętnie każdemu pracownikowi , ale myślę ,że w takiej sytuacji jaką mamy teraz to powinno być płacone postojowe , a Firma MAN dostanie dofinansowanie od Pilskiego Rządu i tak nic nie straci ! To co robi Związek Zawodowy jaki by nie był to chce abyśmy uczciwie byli traktowani . Trzymajmy się razem a wygramy .

Ekonm | 2020-03-22 15:49:16 napisał(a):

Firma nic nie straci, wszystko dostanie od Rzadu czyli od kogo? Od nas? Widać pojęcia nie masz na ten temat, nie wiesz ile to jest dziennie PLN żeby utrzymać taki zakład

Solidarny | 2020-03-22 16:01:28 napisał(a):

Jak zwykle zarzad nie liczy się z szeregowymi pracownikami. Gdyby nie brak części to nadal by nas zmuszali do pracy , aż do pierwszych zarażeń wirusem. W pracy w szatni jest powyżej 100 osób. Zchodząc ze zmiany mijamy się na schodach i czytnikach z innymi pracownikami w bardzo bliskiej odległości.Dostaliśmy listy do podpisania urlopu na 5 dni na 10 minut przed końcem zmiany , bez podania informacji , że jest to decyzja porozumienia między zarządem , a związkami. Przy każdych negocjacjach płacowych zarząd daje nam jakieś ochłapy podwyżki , a wymagania mają coraz wyższe.

FACHOWIEC MAN STARACHOWICE | 2020-03-23 18:42:59 napisał(a):

Witam serdecznie Wszystkich.

Odpowiem koledze Ekonm pieniądze są w dużej mierze z podatków więc płacę podatki i w razie postoju otrzymam je w innej postaci. Ale nie krytykuj mnie tylko pisz na temat zakładu pracy MAN Starachowice. Firma nie widzi zagrożenia i nadal pracujemy choć inne mniejsze Koncerny zamykają produkcję i wpłacają pełne wynagrodzenie pracownikom, ale u nas trzeba produkować autobusy bo plan produkcyjny , a gdzie jest dbałość o pracownika ?? Jak my zaczniemy chorować wtedy dopiero plan runie w gruzach. A jeśli chodzi o to czy zamkną Firmę to nie takie proste , taki manewr z zamknięciem Zakladu Pracy trwa kilka lat. Trzymajmy się razem Koleżanki i Koledzy Pracownicy.

Alex | 2020-03-23 20:20:03 napisał(a):

Panie fachowiec z Man żeby pańska firma skorzystała z 40% dopłat do pensji musi wykazać, że w poprzednim miesiącu straty rzędu 50% oraz zobowiązać się że nie będzie zwalniać pracowników jest w stanie to wykazać i zagwarantować.Wielu pracowników posiada urlopy za rok 2019 i w tej sytuacji warto z nich skorzystać. Oferta rządowa skierowana jest do małych i średnich przedsiębiorców a nie do koncernów motoryzacyjnych jakich częścią jest wasz zakład. Nie jesteście bankiem żeby rząd dla zachowania stabilizacji wzmacniał wasze miejsca pracy publicznymi pieniędzmi,i gadanie że to nasze podatki nikogo nie porusza.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie