Miasto użyczy powiatowi nieruchomość z przeznaczeniem na potrzeby Zespołu Szkół Zawodowych Nr 3 w Starachowicach. Prezydent podpisał zarządzenie

12308.nsmed

Prezydent miasta Marek Materek zarządzeniem nr 64/2020 z 7 lutego br. oddał  w użyczenie część nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Starachowicach przy ul. Leśnej 2.

„Przeznaczam do oddania w użyczenie na okres 3 lat, na rzecz Powiatu Starachowickiego część nieruchomości gruntowej oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków miasta Starachowice jako działki nr 1687/10 i 1687/11 o łącznej powierzchni 0,2583 ha (obręb 0005), zabudowanej budynkiem byłego Gimnazjum Nr 3 przy ul. Leśnej w Starachowicach, dla której Sąd Rejonowy w Starachowicach prowadzi księgę wieczystą KI1H/00029470/7, stanowiącej własność Gminy Starachowice, z przeznaczeniem na potrzeby Zespołu Szkół Zawodowych Nr 3 w Starachowicach.” - czytamy w zarządzeniu zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej. 

Zarządzenie Prezydenta

W nawiązaniu do konferencji prasowej radnych Rady Powiatu Danuty Krępy i Agnieszki Kuś, podczas której poruszały one kwestię wyceny nieruchomości [czytaj więcej], prezydent Marek Materek po części odniósł się w mediach społecznościowych:

Pomysł wziął się stąd, że ówczesna Starosta pani Danuta Krępa zwróciła dofinansowanie na remont ZSZ nr 3 i budowę hali sportowej. Zwróciła, ponieważ powiat nie był w stanie sfinansować wkładu własnego, gdy był w lepszej kondycji niż obecnie. Drugim przyczynkiem była likwidacja gimnazjów, która sprawiła, że 1,2 km od budynku przy Szkolnej znajduje się opuszczony budynek po najnowocześniejszym gimnazjum, które posiadała Gmina Starachowice. Zamierzamy ze Starostą wspólnie z dyrekcjami obu szkół sprawić, że i jedna i druga społeczność szkolna skorzysta na zmianie lokalizacji. Do końca tygodnia przedstawimy jakie mamy plany związane z przeniesieniem szkoły do nowej lokalizacji. 

Tymczasem w ferie wykonane zostały kolejne prace związane z wykonaniem dodatkowej sali lekcyjnej dla SP 11. Dzięki temu oddzielone zostały budynki SP 11 i Gim 3, by młodzież z dziećmi nie miały ze sobą kontaktu. Kolejne prace przygotowawcze przed nami.

Niektórzy z Was pytają czemu dążymy ze Starostą Starachowickim do zamiany. Odpowiedź jest bardzo prosta. By w ogromnym pustym budynku po gimnazjum nadal była szkoła a nie inna komercyjna działalność. Jeśli szkoła nie zostanie przeniesiona, budynek zostanie przeznaczony do sprzedaży. Drugim powodem jest brak środków w powiecie na remont ZSZ nr 3 i budowę hali sportowej. Trzecim powodem jest możliwość sprzedaży terenu ZSZ nr 3 w przyszłości. Dzięki czemu z nawiązką zwrócą się środki, które chcemy zainwestować w SP 11 i ZSZ nr 3 plus inne obiekty ma terenie miasta.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem, którego bym sobie życzył byłoby: pozostanie ZSZ nr 3 przy ul. Szkolnej i remont budynku plus budowa hali i możliwość sfinansowania przez gminę zagospodarowania budynku po Gim 3 na inne miejskie potrzeby. Niestety takich opcji nie mamy ani w mieście ani w powiecie w kolejnych latach. Stąd trudne decyzje, które musimy podejmować i wybór „mniejszego zła”.

Dodane: 11.02.20 | Odsłony: 895 | komentarze (43)
Tagi:

Komentarze użytkowników

były nauczyciel | 2020-02-11 14:42:40 napisał(a):

Smutna wiadomość, z przyczyn ekonomicznych dzieci z SP 11 nie mają szans na poprawę warunków nauki. Żyję dość długo ale takie informacje bardzo smucą...

gość | 2020-02-11 14:54:26 napisał(a):

Odbijanie piłki.

cichy | 2020-02-11 15:21:36 napisał(a):

wyprzedaż Starachowic trwa w najlepsze

arti | 2020-02-11 15:22:23 napisał(a):

debilizm

Ja | 2020-02-11 15:27:46 napisał(a):

A za 3 lata na bruk.

gość | 2020-02-11 15:53:09 napisał(a):

Panie pośle niech pan ratuje ZSZ nr 3.

AA | 2020-02-11 16:11:26 napisał(a):

BRAWO . I TAK SIĘ LICZY PAN MATEREK Z MIESZKAŃCAMI, Z DYREKCJĄ SZKOŁY, Z NAUCZYCIELAMI , Z RODZICAMI, DZIEĆMI. TO SĄ WŁAŚNIE KONSULTACJE , ROZMOWY, USTALENIA ! TAK WAS POTRAKTOWAŁ PREZYDENT. A WY DALEJ MU LAJKUJCIE NA FB HAHAHA

pan żenada | 2020-02-11 16:16:05 napisał(a):

Czyli co po 3 latach szkoła do likwidacji ? Bo nie będzie miała swojego budynku? A na ile lat podpisał Pan umowę ze szkołą społeczna w gimnazjum nr 2? 20 lat czy 30 lat ? A na ile lat chce Pan wydzierżawić teren koło Lubianki? Na 40 lat czy 50lat ? I to się nazywa inwestycja w młode pokolenie w wykonaniu MM

oszukany | 2020-02-11 16:31:34 napisał(a):

w wyborach to pan miał być,, mniejszym złem" okazało się inaczej jest pan dla tego miasta ,, większym złem" . ale daliśmy się nabrać, szok

nauczyciel | 2020-02-11 16:39:44 napisał(a):

przestańcie biadolić na tą 11 tka. Komfortowa ilość dzieci w porównaniu z innymi podstawówkami jak i warunki. A jakie osiągają wyniki w nauczaniu może od tej strony należny spojrzeć. Bardzo dobrze robi Prezydent dzieci z ZSZ nr 3 to tez dzieci ze Starachowic. powinny uczyć się w godziwych warunkach. Wstyd "państwo" nauczycielstwo wychodzi wasz egoizm i wygodnictwo wstyd i jeszcze raz wstyd. A szczególną sromotę zawodowi nauczyciela przynoszą radne z powiatu tez nauczycielki.

@ nauczyciel | 2020-02-11 17:01:12 napisał(a):

Dawno takich głupot jak Twoje nie było w necie. O jakich komfortowych warunkach piszesz? To, że SP 11 traci szansę uczenia się w nowym , lepszym budynku, ma być powodem do radości ? Czyjej ??Przykre jest to, że władze muszą szukać kasy w oszczędzaniu na edukacji, na warunkach nauki. Albo coś sprzedać, albo poupychać, albo karmić inaczej ( czyt. catering, zamiast świeżego jedzenia z miejscowej kuchni). Jedynym wytłumaczeniem musi być chyba groźba jakiegoś bankructwa, bo tak z dobrej woli to raczej takie pomysły się nie pojawiają...

Duża Sowa | 2020-02-11 17:05:33 napisał(a):

Srom mota srom mota.

gość | 2020-02-11 17:29:52 napisał(a):

A nie ma innych powodów panowie ?

Mieszkaniec | 2020-02-11 17:36:20 napisał(a):

Pośle Lipiec ratuj,co się dzieje w tym mieśćie!!!

mieszkaniec | 2020-02-11 17:38:47 napisał(a):

he he z tym lipcem toś wystrzelił jak świnia w kosmos

gość | 2020-02-11 17:45:21 napisał(a):

Rozumiem,że jeśli użyczenie jest tylko na 3 lata,to nie powinno być sprzedaży działki z budynkiem ZSZ nr 3,bo przyszłość jest niepewna i jest zależne od widzimisię prezydenta. Prezydent chce użyczyć to nie użyczy za zgodą RM np. na 30 lat.A starosta wystąpił w ogóle o takie użyczenie na 3 lata,jest taki dokument ?Bo jeśli powiat nie jest zainteresowany to jest to tylko zarządzenie,które wiążę ale tylko gminę i prezydenta ale nie wywołuje skutków dla starostwa.Taka ucieczka do przodu.Czyżby stała już kolejka po nieruchomość na szkolnej,w tak dobrej lokalizacji ? Dziwny zapach się rozchodzi.No możliwe jest,że powiat będzie miał dwa budynki jak taki prezydent rozrzutny ha

gość | 2020-02-11 17:52:49 napisał(a):

A przede wszystkim niech się zajmie gminą i da spokój powiatowi,bo u siebie ma bałagan straszny.

ulica i zagranica | 2020-02-11 20:03:43 napisał(a):

Nie biadolić w internetach, tylko wyjść w wielkiej sile na ulicę i do gabinetów, zobaczycie jak szybko podtuli ogon.

obcy w urzędzie | 2020-02-11 20:10:43 napisał(a):

INFORMACJA O WYNIKU NABORU
na wolne stanowisko urzędnicze - Kierownika Referatu Działalności Gospodarczej
i Zasobów Lokalowych w Urzędzie Miejskim w Starachowicach.
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru komisja rekrutacyjna
zdecydowała o zatrudnieniu p. Malwiny Skrzyniarz – Pióro zam. w Bielinach.
Uzasadnienie wyboru:
Kandydatka spełnia wymagania stawiane jako obligatoryjne. Wykazała się bardzo dobrą
znajomością przepisów i zagadnień określonych w ogłoszeniu o naborze, co udowodniła
uzyskując najlepszy wynik podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Prezydent Miasta Starachowice
/-/
Marek Materek_________
podpis osoby upoważnionej

No proszę, w Starachowicach ne ma odpwiedniej osoby, a awans wewnętrzny nie był możliwy jak w Starostwie? To czyja protegowana panie MM, pewnie Jarubasa. Teraz bedzie się uczyć od pracowników o co w tym wszystkim chodzi. Ponoć miały być oszczędności na zatrudnienie. A co jeszcze robi w UM nadworny fotograf, pani asystentka do spraw zbędnych radna powiatowa z Pawłowa?? Najlepiej oszczędzać na dzieciach i transporcie, tak panie mądry inaczej???

gość | 2020-02-11 20:16:40 napisał(a):

To zarządzanie osiągnęło poziom bzdury absolutnej.Mam wrażenie ,że niektóre decyzje są jakby na przekór mieszkańcom.Jak obserwuję jego psyche to myślę,że kolejne mogą być pozwy do wszystkich myślących inaczej.

artur | 2020-02-11 20:21:01 napisał(a):

A zarządzenie może sobie wydać,tylko kogo to obchodzi,jakieś zarządzenie,jutro może go odwołać.

gość | 2020-02-11 20:52:41 napisał(a):

Ta rodzina od budowania,termomodernizacji, handlu i zarządzania nieruchomościami da Starachowicom wreszcie spokój ?

Piotr | 2020-02-11 21:10:52 napisał(a):

Wiktor Jamski Linia nr 5 o godzinie 6:56 z Dziurowa przy przystanku "Remot" na ulicy ostrowieckiej , autobus był już pełny, gdzie po przejechaniu dwóch pierwszych przystanków wszystkie miejsca siedzące były zajęte. Bardzo odczuwalny jest brak autobusu który był o godzinie 7;55 z Dziurowa jak i powrotnych z ulicy Radomskiej miedzy godziną 13 a 16
30

Lubię to!
· Odpowiedz · 1 d

Ukryj 35 odpowiedzi

Marek Materek
Autor
Marek Materek Wiktor Jamski Ile dokładnie osób jechało mniej więcej? Kursu dodatkowego na linii nr 5 nie będzie, ponieważ zamiast dwóch autobusów w ruchu na linii pracuje jeden. Fizycznie nie wyrobi wykonać dwóch kursów w tych godzinach.
6

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Wiktor Jamski
Lider wśród fanów
Wiktor Jamski Panie Prezydencie niestety nie policzyłem, ale autobus był pełen po przejechaniu nie wielu przystanków, a po dwóch pierwszych juz wszystkie siedzące były zajęte natomiast po odjechaniu z przystanku "Remot" trudno bylo o wejscie i swobodne miejsce w autobusie
11

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Anna Ryłko
Lider wśród fanów
Anna Ryłko Marek Materek to trzeba pomyśleć i dodać w tym czasie następny autobus , bo dzieci nie mają aut z szoferami
9

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Anna Ryłko
Lider wśród fanów
Anna Ryłko Wiktor Jamski zgadzam się już na ostrowieckiej dzieci były zgniatane! Proszę kurs tak jak wcześniej był o 7.30
4

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Marta Olszewska
Lider wśród fanów
Marta Olszewska Anna Ryłko co to obchodzi prezydenta przecież on dzieci nie ma
5

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Marek Materek
Marek Materek Wiktor Jamski Zdaje sobie sprawę, na niedogodność ze względu na komfort podróżowania o takiej godzinie tym kursem, ale dzięki takiemu napełnieniu autobusu jest szansa, że przestaniemy dokładać do utrzymania linii nr 5 kilkaset tysięcy złotych rocznie jak to ma miejsce.
1

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Anna Ryłko
Lider wśród fanów
Anna Ryłko Marek Materek szkoda słów, bo cisną się same niecenzuralne na usta
9

Lubię to!
· Odpowiedz · 23 godz.

Marek Materek
Autor
Marek Materek Anna Ryłko Mnie też się cisnęły na usta różne słowa jak widziałem autobusy na końcówkach, gdzie kierowcy siedzieli po pół godziny i czekali na kolejny kurs bo było dwa autobusy na linii zamiast jednego. Za wszystko to się płaci. Bardzo dużo się płaci. 8,5 mln zł rocznie dokładamy, s bez zmian dokładalibyśmy 9,5 mln zł.

gość | 2020-02-11 21:22:34 napisał(a):

Ale nam się trafił prezydent ! Kto głosował i namawiał, niech cierpi,ponad 80 % zostało śmiesznymi ludzmi,on z nikim i niczym się nie liczy. W każdym razie teraz jeszcze.

Rebel | 2020-02-11 21:33:45 napisał(a):

To jegomoscia troska o dzieci, tak czesto podnoszona w kwestji np. zamiany budynków szkoł, czy odżywiania. Odsłonił się. Nie mam złudzeń jak wielką pogardą pała do mieszkańców.

Kauflandek | 2020-02-11 21:35:59 napisał(a):

Agecja nieruchomosci ;-) Gratuluje pomyslu!! Kup ziemie, postaw bude i wrzuc do srodka: psa, kota, kure i lisa. Booooomba murowana ;-) och, slonce Starachowic, tys nieomylny, wspanialy, pulchniutki i dzielny!!! Najwiekszy blad w moim zyciu- ze glosowalem na Ciebie i Twoich klaskaczy! To ostatnia niedziela....

Marta | 2020-02-11 21:53:27 napisał(a):

Jaki to musi być okropny człowiek? Boże nie wiedziałam, ten kompletny brak empatii i pogardliwy ton. Całkowicie inaczej go sobie wyobrażałam. Tak zawsze w radio ładnie mówi. Dla mnie to poprostu potworny szok!

gość | 2020-02-11 22:03:38 napisał(a):

Ten koleś wielu spraw nie rozumie ale jeśli chodzi o komunikację publiczna to w ogóle nic o tym nie wie.Dla kogo,w jakim celu,jaką funkcję pełni itd.Jemu ,mam wrażenie wszystko kojarzy się z działalnością firmy Brunpol Serwis jego mamy,w której działał i biegał za klientami.

Do mieszkaniec | 2020-02-11 22:05:11 napisał(a):

Masz rację jedyna nadzieja w Panu Pośle Lipcu. Tylko w nim jest, tak myślę nadzieja na wyzwolenie nas od tego koszmaru. Panie Pośle ratuj to miasto od nieodpowiwdzialniści tej władzy.

gość | 2020-02-11 22:08:48 napisał(a):

Dla jasności biegał dla firmy po Starachowicach dużo też.No i papa.

Anty MM | 2020-02-11 22:15:50 napisał(a):

Czy ktoś mógłby zweryfikować info, dotyczące ośrodka gimnastyki korekcyjnej... Podobno ostatnimi dniami otrzymali umowę najmu tylko do czerwca. Czyżby powiat szykował go do likwidacji? W bialych rękawiczkach i ręka jeszcze rękę myje. Takim sposobem po cichutku zniknął MDK, ot... Nowa nazwa Park Kultury i od razu światowo się zrobiło. Wybór dyretora SCK jedyny słuszny, żeby tylko nie było protestów.
Wracając do ośrodka gimnastyki korekcyjnej. Społeczność SP11 proponowana aby zajął on pomieszczenia G3 co by wspolgrało idealnie ze wswojego na klasy integracyjne w SP. Ale wtedy gimnastyce obiecano pomoc w dotychczasowym budynku, byle nie chcieli przenosin.

psycholog | 2020-02-11 22:25:17 napisał(a):

„Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie”. Syndrom: Uważa się za kogoś lepszego. Ma wysokie mniemanie o sobie. Poczucie własnej nieomylności. Niezachwiane przekonanie o swoich racjach.

gość | 2020-02-11 22:28:22 napisał(a):

Gmina stała się jakby firmą handlu nieruchomościami,zresztą prezydent jest byłym właścicielem Domatora sp.z.oo w Skarżysku.Zawsze tylko nieruchomości,nic innego nie jest ważne,no może zielenina jeszcze.

Tylko | 2020-02-11 22:35:40 napisał(a):

Warszawa,Sobieskiego 9-w kaftanie bezpieczeństwa koniecznie.

gość | 2020-02-12 06:19:42 napisał(a):

Powoli odnosi się wrażenie że mieszkańcy są tylko przeszkodą w realizacji planów? Tylko z p. Lipcem się będzie liczył bo ma wyższą pozycję?

do przedmówcy | 2020-02-12 07:52:51 napisał(a):

Dokładnie tak, mieszkańcy są główną przeszkodą. Ten człowiek nie ma pojęcia na czym polega samorządność. To solidarna współpraca całej społeczności w celu zapewnienia podstawowych potrzeb mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej potrzebujących, nieporadnych, wykluczonych, najsłabszych. A on z wielka pogardą wypowiada się między innymi na temat mieszkań socjalnych, czy komunalnych, że nie będzie żadnego rozdawnictwa!!! A transport publiczny, który jest jednym z najważniejszych zadań gminy, to kula u nogi tego "gospodarza", bp przynosi straty. Gmina, to nie przedsiębiorstwo nastawione na zysk. Ludzie płacą podatki, utrzymują władzę i urzędników właśnie po to, aby w sposób właściwy i zgodny z obowiązującym prawem realizowała ich potrzeby.

Do powyżej | 2020-02-12 08:18:31 napisał(a):

On juz z tatusiem sukces w przedsiębiorstwie osiągnęli. Teraz przynajmniej wiadomo dlaczego :)

@obcy w urzędzie | 2020-02-12 08:23:56 napisał(a):

Fundacja Centrum Europy Lokalnej, ktoś coś.
Pani Wiceprezydent to tam była koordynatorem i dyrektorem biura, a nasz nowy urzędnik z desantu był/ jest wiceprezes zarządu.

Do @obcy | 2020-02-12 08:33:12 napisał(a):

Widziałeś to? :) :) :) :) Pan Agatowski objawienie Materka z 2017 r http://www.naszekielce.com/?q=ustawione_przetargi_gmina_sitkowka_nowiny

do psycholog | 2020-02-12 09:11:26 napisał(a):

Władza nie deprawuje, aby się dać zdeprawować trzeba być już zdeprawowanym. Inaczej mówiąc trzeba mieć określone skłonności. Tak samo jak to, że okazja czyni złodzieja. Bzdura.

Komet do obcy | 2020-02-12 10:16:54 napisał(a):

Znam tę fundację i Jej działalność. Ten etat w U M St-ce to nie ,,konkurs,, Pajęczynę płota w Starachowicach od 8 lat, żyją z ,,załatwiania,, kasy z projektów. To ogromne interesy, zależności i mrok podszywający władzę w wielu gminach - jak widać.

@ Komet | 2020-02-12 10:55:46 napisał(a):

Wiemy jak wygląda realizacja projektów w sektorze publiczno-społecznym. Jak się nie mylę, to nawet gminy i powiaty pomimo różnych zapytań ofertowych, czy przetargów przy realizacji wspólnych projektów. Nie mają żadnej podstawy do weryfikacji osób uczestniczących w projekcie. A samych finansów też, bo to nie na nich spoczywa odpowiedzialność, tylko na kierownika i koordynatora projektu. Najczęściej wyłonionego w drodze "niekonkursu" Przy czym osoby takie to zawsze są powiązane towarzysko i kapitałowo z ngo-sem, ktory z gmina/powiat/województwo wspólnie aplikował. Wystarczy skrzętnie rozpisać wydatki i za pomocą własnych firm, rodzinnych, innych organizacji, wyprowadzić z takiego projektu maksymalnie dużo kasy. Zwie się to "dojenie na maxa" Mechanizm prosty i zgodny z prawem. DO tego bardzo powszechny, w sumie jedyny. Nie ma innego. Wszystkie organizacje które to robią po ludzku, nigdy na projekcie nie zarobią. No może na zasadzie wynagrodzenia, dla osób pracujących przy projekcie. Samorządy jak same realizują zazwyczaj podnoszą wkład własny. Stawki za różne usługi i wynagrodzenia są duże, przewyższają realne płace w tym sektorze. To jest tak jak z tym Misiem u Barei im droższy tym więcej zarobimy. Zapytajcie W-ice ona na projektach zęby zjadła.

Er | 2020-02-12 12:13:55 napisał(a):

Właśnie tak. Jak chcesz, by jakiś projekt uzyskał finansowanie ze środków wspólnotowych i nie tylko. Musisz mieć wydeptaną ścieżkę towarzysko-biznesowa ( mafijną) . Biorą ok 25 procent, na które beneficjant kombinuje faktury. U nas w U MM mamy dwie takie persony.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie