Nie doszło do porozumienia w sprawie Szkoły Podstawowej nr 11

10854.nsmed

2,5 godziny trwało spotkanie rodziców dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 11 z prezydentem Starachowic Markiem Materkiem oraz jego zastępcą ds. oświaty Jerzym Miśkiewiczem. Spotkanie dotyczyło przyszłości Szkoły Podstawowej nr 11 i budynku po gimnazjum przy ulicy Leśnej w Starachowicach. 

Ze strony prezydenta padły dwie propozycje. Przeniesienie, za zgodą powiatu starachowickiego, Zespołu Szkół Zawodowych nr 3, do budynku po gimnazjum. Drugi pomysł to przeniesienie Szkoły Podstawowej nr 11 do budynku gimnazjum, a w gmachu po podstawówce - mieszkania socjalne. 

Oba te pomysły spotkały się ze sprzeciwem zgromadzonych rodziców.

Rodzice liczyli, że po wygaszeniu gimnazjum Szkoła Podstawowa poprawi swoją bazę lokalową. Wymieniali, iż obecnie Szkoła cierpi na brak przestronnej szatni, brak czytelni na miarę czasów, za małą świetlicę, zajęcia z w-f na korytarzach. 

Rodzice zaproponowali, aby Szkoła Podstawowa sąsiadowała z Międzyszkolnym Ośrodkiem Gimnastyki Korekcyjnej i Kompensacyjnej lub Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną lub Ogniskiem Plastycznym lub Młodzieżowm Domem Kultury lub Uniwersytetem Trzeciego Wieku lub szkołami językowymi lub żłobkiem i przedszkolem.

- Każda z tych propozycji generuje dodatkowe koszty. (W tym miejscu zgromadzeni zaczęli się śmiać. – przypis red.) Jakbym był na waszym miejscu, również mógłbym się śmiać. Wy nie podejmujecie tych decyzji i nie wy będziecie później za nie odpowiadać. Moja rola, jako prezydenta, radnych Rady Miejskiej, to jest podejmowanie czasami bardzo trudnych decyzji, ale po to żeby w perspektywie tych kilku lat gmina była w stanie zapewnić te podstawowe warunki dla uczniów czy nauczycieli, którzy pracują w naszych placówkach. Pieniądze na utrzymanie punku po gimnazjum też skądś musimy mieć – powiedział prezydent miasta Marek Materek. 

Rodzice nie chcą, aby ich dzieci spotykały się z młodzieżą ZSZ nr 3. Prezydent Materek mówił o budowie dodatkowego łącznika między budynkami. Jednak ta propozycja nie zadowoliła rodziców, ponieważ ich zdaniem nie ma 100% możliwości oddzielenia dzieci od ponadpodstawowej młodzieży. Za przykład wspólnego terenu podawali szkolne podwórko.

- Nie bez powodu klasy 1-3 wypadałoby oddzielić maksymalnie od  klas 4-8, dlatego, że są w różnym wieku. Teraz chce pan na jedno podwórko wsadzić dzieci w od  lat 6do 19-stu. Jaka to jest filozofia? Dzieci inaczej reagują na różne bodźce. Inaczej reagują na to, co widzą. Za pewne inaczej będzie się zachowywało dziecko 5-letnie, które zobaczy, że ktoś ma głowę rozciętą, a inaczej 19-latek. Podwórko mamy wspólne. Owszem w budynku jesteśmy w stanie się odizolować, ale podwórko, boisko – widomo, że te dzieci będą między sobą. Nie ma możliwości, żeby te dzieci nie wchodziły na siebie. Jeżeli tutaj będą dorośli ludzie, oni mają inne potrzeby. Będą papierosy, alkohol. Przypuszczam, że takie dzieciaki będą wpadać na takie zachowania mimo woli. Tego nie unikniemy  – mówiła jedna z matek. 

Głos zabrał także Mariusz Majewski – dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych nr 3. Szkoły, która również nie chce przenosin. Dyrektor Majewski mówił, że jego uczniowie potrzebują 100 godzin zajęć wychowania fizycznego tygodniowo i trudno będzie dzielić halę z podstawówką. Ponadto poinformował, że Rada Pedagogiczna w szkole, którą on kierują zrobiła bilans zysków i strat. Na plus przenosin wyszło jedynie to, że szkoła zyskałaby nową elewację. 

W spotkaniu uczestniczyła także przedstawicielka Rady Osiedla. Wyraziła opinię, że mieszkańcy nie zgadzają się na przeniesienie na ich osiedle Zespołu Szkół Zawodowych nr 3. Mówiła, że mieszkańcy tego osiedla mieli już problem z młodzieżą z III Liceum Ogólnokształcącego, z paleniem papierosów czy piciem alkoholu pod balkonami, z brakiem miejsc parkingowych i nie chcą tego nadal doświadczać.  

Gdy prezydent Materek powiedział, że gmina wybierze jedną z dwóch opcji (ZSZ nr 3 lub mieszkania socjalne – przypis red.) i że nie ma takiej możliwości, aby SP 11 zajęła oba budynki, usłyszał stanowcze nie od rodziców. – Nie panie prezydencie, na tym się nie skończy. Oprzemy się o kuratorium, o ministerstwo oświaty, rzecznika praw dziecka. Szczerze mówimy, my nie pozwolimy… Doceniamy fakt, że Pan do nas tutaj przyszedł, że mogliśmy wreszcie na ten temat porozmawiać. Uważamy, że powinno to być dużo wcześniej zrobione. Chcemy dobrze i dla młodzieży ZSZ nr 3 i dla naszych dzieci. Liczymy na to, że jednak pan to przemyśli – powiedziała przedstawiciela rodziców pani Sylwia.  

Całość do obejrzenia na VIDEO [kliknij] 

***

Poprzednie artykuły:

Zespół Szkół Zawodowych nr 3 ze Szkolnej na Leśną?

Będą przenosiny szkół? ZSZ nr 3 z ulicy Szkolnej na Leśną. LO III z ulicy Glinianej na Osiedle Południe

Grono Pedagogiczne oraz pracownicy administracji i obsługi Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 mają obawy, co do zmiany lokalizacji szkoły

Na obawy pracowników i nauczycieli ZSZ nr 3 odpowiada prezydent Marek Materek

Stanowisko Zarządu Powiatu w sprawie zmiany lokalizacji III Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 w Starachowicach

Rodzice ze Szkoły Podstawowej nr 11 wyrażają kategoryczny sprzeciw wobec planów przeniesienia ZSZ nr 3 z ul. Szkolnej do budynku Gimnazjum nr 3 przy ul. Leśnej

Nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi Szkoły Podstawowej nr 11 nie wyrażają zgody na przeniesienie ZSZ nr 3 do budynku Gimnazjum nr 3

Środowisko Prawa i Sprawiedliwości przeciwne zmiany lokalizacji Zespołu Szkół Zawodowych nr 3

Wystąpienie radnych Prawa i Sprawiedliwość w sprawie zmiany lokalizacji ZSZ nr 3. Odpowiada prezydent Marek Materek

Kolejny głos w dyskusji na temat przyszłości ZSZ nr 3 i stadionu w Starachowicach

Dodane: 11.01.19 | Odsłony: 794
Tagi:

Komentarze użytkowników

joj | 2019-01-11 08:54:55 napisał(a):

Wyborcom jest przykro, że prezydent przestał słuchać ludzi... Człowieku, jakie Ty masz doświadczenie pedagogiczne? Skąd wiesz co jest dobre dla naszych dzieci? Dlaczego nie możesz posłuchać rodziców i być prezydentem, który rozmawia a nie przychodzi z nastawieniem na przekonywanie do swojego. My tego nie chcemy. I nie na takiego prezydenta głosowaliśmy, tylko na ludzkiego, dobrego, słuchającego, potrafiącego iść na kompromis, lub odpuścić, czyli Marka Materka z poprzedniej kadencji. Słuchanie ludzi to nie słabość, słabością jest nie przyznać się do złego pomysłu i iść w zaparte. My naprawdę nie jesteśmy głupi, a czujemy się tak traktowani. Pis nie słucha, robi co chce, ale my nie na pis głosowaliśmy w tym wypadku, tylko na człowieka (nie zaczepiam tu o opcje polityczne każdego wyborcy - sprawa indywidualna).

Belfer | 2019-01-11 09:23:25 napisał(a):

Oglądałem całe to spotkanie. Byłam zażenowana postawą rodziców i niektórych osób. Część argumentów jakie padały to były na wyrost i sztucznie napędzane obawami których nie ma. Straszenie uczniami z ZSZ jest przesadą. Było gimnazjum gdzie problemy wychowawcze nie były wcale mniejsze. Nie jest prawdą że uczniowie ZSZ będą sie spotykali z uczniami podstawówki na podwórku. Pytam jakim jak tam są oddzielne wejścia i nie ma kontaktu. Jedyny wrażliwy punkt to hala gimnastyczna. Ponadto uczniowie ZSZ nie przesiadują po lekcjach w szkole tylko szybko ją opuszczają ich nie rajcuje przesiadywanie po godzinach o czym doskonale wiedza nauczyciele z ZSZ. Rozbawił mnie protest obecnych jak prezydent powiedział że wybuduje dodatkowe parkingi od ulicy Glinianej. No to szczyt hipokryzji ze strony mieszkańców. Przez lata bili piane o parkingi zamiast przyklasnąć bo po południu będą mieli.miejsca parkingowe to protestują. To jakaś niedorzeczność. A co do braku zgody na przenosiny przez nauczycieli z ZSZ. Powiedzcie prawde czymu mówicie nie. Jestem z tego samego środowiska przerabiałam przeprowadzki. Po prostu szkoda wam wakacji mimo że wiecie iż idziecie na lepsze warunki. Bo jak będziecie się przenosić to trzeba wcześniej wrócić do szkoły aby przygotować pracownie szkołę na przyjęcie uczniów . I tu problem bo sierpień wakacyjny wczasy zaplanowane a tu trzeba będzie spędzić wakacje w pracy .O to jest cały powód.

Do Belfer "2 w 1"???? | 2019-01-11 09:49:12 napisał(a):

Czy masz problemy z seksualnością, najpierw "oglądałeś" potem "byłaś" , po prostu nie wiem, jak się zwracać na Pan, czy Pani. Zapraszamy na następne spotkania i proszę bronić sądząc po wpisie strony Pana Prezydenta. Pozdrawiam, Pana, lub Panią

Księżniczka | 2019-01-11 09:55:21 napisał(a):

BELFER! człowieku coś ty dziś jadł na śniadanie że takie pierdoly wypisujesz!! PrzyjdZ!! i pokaż wszystkim te wolne, miejsca przy ul. Glinianej na nowe miejsca parkingowe!!! Nie ma takich. Parkingi niedawno utworzone, służą mieszkańca i tak brakuje miejsca!

Gość | 2019-01-11 09:57:43 napisał(a):

Ale o czym mowa? Przecież materek wczoraj nie przedstawił żadnych argumentów za. Natomiast rodzice tak. Kolejna kompromitacja materka. Kolejny pokaż żenady. Im szybciej zniknie z tego miasta tym dla miasta lepiej.

SarPanTaran | 2019-01-11 10:03:35 napisał(a):

Przeprowadzka ZSZ3 do budynku Gimnazjum3 to poderżnięcie gardła SP11 i jej powolna agonia. Dlaczego? Ponieważ rodzice nie zapiszą swoich pociech do szkoły graniczącej z prawie dorosłymi ludźmi, którzy swoją kulturą zachowania są dalecy od ideału. Demoralizacja na całego! Dni SP11 oraz nauczycieli tam uczących są policzone jeżeli decyzja przeprowadzki zapadnie. Ale czy prezydenta to interesuje.....wątpię, ważniejsze są zera na koncie UM za sprzedaną działkę po ZSZ3. Dlaczego na zebraniu nie było starosty? Przecież szkoły ponadpodstawowe podlegają pod Powiat? To starosta powinien walczyć i stanąć po stronie rodziców. Żenujące!!!
P.S. Oooops, przepraszam ktoś mówił że na tym zebraniu był przedstawiciel starostwa.......ale siedział pod stołem bo bał się wyjść!!!

Gość | 2019-01-11 10:30:02 napisał(a):

A dlaczego materek wypowiada się na temat ZSZ przy ul Szkolnej. Ta szkoła podlega pod Staroste. Tym samym poczytaj materek o par 231 kodeksu karnego o przekroczeniu uprawnien przez urzędnika. Może ci się przydać...?

Tomek | 2019-01-11 10:36:20 napisał(a):

A co z budynkiem po liceum nr 3 może tam przenieść zawodówkę

Byłem tam | 2019-01-11 11:17:46 napisał(a):

Pan M. obiecywał łącznik, parkingi,boisko i inne argumentując,że nie stać będzie na utrzymanie paru niezasiedlonych sal. Nikt nie wytknął mu tej niedorzecżności i braku logiki. Przecież szkoła jest na utrzymaniu miasta chciał koło pałacyku budować sale konferencyjne takie można zorganizować w SP11. i inne różne wykorzystanie.

Mieszkaniec osiedla | 2019-01-11 11:34:30 napisał(a):

Żadnej zawodówki na naszym osiedlu! Już było LO i wystarczy. Zajęcia w zawodowej są do późnych godzin popołudniowych, parkingi będą zajęte nie tylko gminy ale i poszczególnych bloków czyli nasze za naszą kasę. W lo jest ok 100? uczniów a w zawodowej ok. 600? Widać różnicę? A mieszkania socjalne?! W sąsiedztwie podstawówki, szkoły muzycznej, a obok Lidl. "Gratulacje" za pomysł i myślenie. Ciekawe co jeszcze. Może cyrk?

Do Mieszkaniec osiedla | 2019-01-11 11:47:50 napisał(a):

Z cyrkiem też się poklocil. Nikt nie zauważył że Trzech Kroli już atrakcji w postaci zwierząt cyrkowych nie ma? Nawet na tej płaszczyźnie dał ****.

Gość | 2019-01-11 12:05:09 napisał(a):

Dziś usłyszałem za materek ma przydomek Ala. Dlaczego? Bo mamy ala molo, ala park linowy i ala baseny letnie. No ubawilo mnie to bardzo.

belfer | 2019-01-11 12:14:16 napisał(a):

Przepraszam za błędy pisałam z komórki. Niestety nie zgodzę się z państwem. To wasze argumenty w wielu punktach są niedorzeczne. Obie szkoły doskonale znam miałam dzieci w gimnazjum. Nie było problemów -nie było. Jak w każdej szkole zdarzają się incydenty. Doskonale państwo wiecie że szkoły są izolowane i da się je jeszcze odizolować , a do tego jeszcze powinni przyczynić się nauczyciele. Dobrze że SP nr 11 istnieje bo pragnę państwu przypomnieć iż był taki czas że o mało co była by zlikwidowana. Tu w centrum miasta liczebnościowo jest to najmniejsza szkoła podstawowa i ze wszystkich SP nr 10, 12, 9 ma najlepsze warunki lokalowe. Mało tego ma problem z nauczycielami bo zatrudnia emerytowanych nauczycieli o czym może państwo nie wiedzą. Demonizujecie z tymi uczniami z ZDZ. Odpowiem tez na pytanie dlaczego zabrałam głos bo mieszka przy ZDZ miałam dzieci w gimnazjum i uczę w szkole i sprzeciwiam się nielogicznemu myśleniu i argumentacji. Środowisko nauczycielskie wie gdzie jest pies pogrzebany. Wrócę do ZSZ na osiedlu Harcerska i pobliżu nigdy nie mieliśmy problemu z tymi uczniami mimo ,że codziennie maszerują przez nasze osiedle z odległego przystanku. Do szkoły wcale ich tak dużo nie przyjeżdża swoimi samochodami parkingi które są przy szkole w większości zajmujemy my mieszkańcy osiedla. Nie ma żadnego problemu. Uczniowie nie przesiadują na terenie szkoły szybko ją opuszczają i wokół szkoły jest spokój. Dlatego nie wiem skąd te uprzedzenia mowa o pijaństwie narkotykach a gdzieś nawet czytałam jeszcze gorsze wypowiedzi, a to ze strony państwa oświadczenie w tygodniku. Powrócę do parkingów słusznie Prezydent wam powiedział ,ze zrobiono wam parkingi a te nowe chyba jeszcze państwu ułatwią życie. I dziwią mnie te negatywne wypowiedzi o uczniach ktoś tu nawiązuje do III LO. Albo zapomniał że sam ma dzieci albo ich nie ma i zionie nienawiścią do dzieci. O niechęci nauczycieli z ZSZ napisałam główny powód to praca jak ich czeka związana z przeprowadzka dalej to same plusy. Nowy budynek lepsze miejsca pracy, a przede wszystkim możliwość większego naboru uczniów i rozwoju szkoły ze względu na lokalizacje w obrębie dużych osiedli i bliskości kilku szkól podstawowych. Dziwie się temu dyrektorowi że tego nie dostrzega, albo nie chce dostrzegać bo pełne ręce roboty i czas pracy w wakacje intensywny. Ja widzę same plusy nawet dla państwa, nie macie dzieci samych wybitnych uczniów, wielu pójdzie do zawodówki, a dużo mieszka na pobliskich osiedlach -szkoła pod nosem. Ależ to wygoda. Może tak spójrzcie na ten temat. Wiem ze mnie wyhejtujecie bo wielu z państwa co tu piszecie to przeciwnicy prezydenta a wielu stoi na stanowisku nie bo nie. Chyba lepiej mieć szkołę niż mieszkania socjalne. Nie obrażając nikogo z mieszkań socjalnych ale wtedy to będziecie mieć patologie i zawalone parkingi samochodami.

Gosc | 2019-01-11 12:51:58 napisał(a):

Ocho Materki na forach!!!

do belfer | 2019-01-11 13:05:55 napisał(a):

Według Pani wszyscy są źli,rodzice nie mają prawa głosu, mają niedorzeczne argumenty, szkoła ma problem z nauczycielami, mieszkańcy zieją nienawiścią do dzieci, nauczyciele ZSZ to lenie a dyrektor jest ślepy i nie chce mu się pracować w wakacje, ci co zabierają głos w sprawie szkoły to przeciwnicy prezydenta i są bezrozumni, a koniec- ludzie czekający na mieszkania socjalne to patologia. To co Pan/Pani wypisuje jest obrzydliwe i wydaje się, że nie mógłby tak myśleć nauczyciel,no chyba, że pseudo nauczyciel i tu dopiero przydałaby się izolacja o której Pan/Pani mówi. Proszę jeszcze raz obejrzeć nagranie ze spotkania,tym razem ze zrozumieniem. * I już mamy odpowiedz na pytanie, które zadał na spotkaniu jeden z nauczycieli: "Kto jeszcze oprócz Pana Prezydenta popiera pana propozycje? " i zostało bez odpowiedzi - belfer.

do gość | 2019-01-11 13:09:48 napisał(a):

:) no i miał być ala stadion

Przeciez | 2019-01-11 13:25:54 napisał(a):

to ani belfer, ani kobieta, ani nawet M, tylko jego troll co za etat siedzi i pitoli takie kocopoły. Jak ty możesz mieć pojęcie o dzieciach jak u matki dalej mieszkasz?

do belfer | 2019-01-11 13:32:05 napisał(a):

A skąd Materek będzie miał,na parkingi , łączniki itp. Co jeszcze sprzeda? Nie wiem jakim jesteś belfrem jak nie rozróżniasz szkoły ZDZ od ZSZ. To dwie inne instytucje belfrze. A przedstawił wczoraj Materek informację jakie będą koszty zrobienia mieszkań socjalnych w SP 11? I skąd na to pieniądze. Przecież miał stawiać mieszkania na Piłsudskiego , była wizualizacja. W budżecie nie ma mowy o mieszkaniach socjalnych. kolejna ściema.

mieszkaniec | 2019-01-11 13:55:01 napisał(a):

ha ha no widzę że pani nauczycielka zmusiła co niektórych do logicznego myślenia. Padła tu odpowiedź nie ma pieniędzy na mieszkania socjalne wiec przeniesiona zostanie zawodówka. Te 200-300 tysięcy znajdzie w budżecie na łącznik i parking.I prawdę napisała ta Pani przeniesienie szkoły będzie z z korzyścią dla zawodówki i dla waszych wybitnie uzdolnionych dzieci które będą miały bliżej do zawodówki na Leśnej niż Szkolnej.

Do mieszkaniec | 2019-01-11 14:20:44 napisał(a):

Nikogo do niczego nie zmusiłeś. Wręcz przeciwnie. Pokazałeś, ze dla osiągnięcia celow, oszukujecie ludzi nawet na forach. Podszywasz się pod nauczyciela, a tak naprawdę chodzi jedynie o to, żeby jak najwięcej interesów handlowych zrobić. Zastanawiająca jest ogromna presja na sprzedaż gminnych terenów i budynków. Pytanie nasuwa się samo - ILE? - i chyba wszyscy wiemy o co chodzi.

@mieszkaniec | 2019-01-11 14:35:52 napisał(a):

Ty na pewno uzdolniony nie byłeś, za to wybitnie miałeś do szkoły pod górkę.

Pocztylion | 2019-01-11 16:34:11 napisał(a):

A czemu mieszkań socjalnych nie zlokalizować u Jaskrosowej w byłem gimnazjum nr 2, gdzie uczy mama starosty? Tam 100 dzieci ze szkoły społecznej będzie gania się po 25 klasowym budynku. Może udostępnić trochę miejsca naprawdę potrzebującym schronienia? Nauczyć bogate dzieci socjalnych postaw???

do Belfer | 2019-01-11 18:53:27 napisał(a):

Też jestem Belfer, ale przez duże B. A ty chyba nim nie jesteś, albo się nie nadajesz do tej roboty z takimi poglądami.

do Belfer | 2019-01-11 18:59:41 napisał(a):

Też jestem belfer i uważam, że rodzice mają rację. Chyba ty belfer niedużo nauczyłeś się na studiach, a na psychologię nie chodziłeś w ogóle. To jest niedopuszczalne, żeby na jednym podwórku lub nawet sąsiadującym przebywały tak małe dzieci z dorosłymi i nie czarujmy się z zawodówki. To nie wychowawcze. Uczniowie ZSZ 3 będą przykładem dla maluchów. A jakim przykładem? Każdy wie.

Rozsądek | 2019-01-11 19:05:45 napisał(a):

Dziwię się nauczycielom i dyrekcji III LO, że dali się kupić na lepsze warunki, jakie? Kiedy to na lokatornym są lepsze warunki? Najpierw na lokatorne na 5 lat a potem po was.

do Belfer | 2019-01-11 19:10:08 napisał(a):

Jaki z ciebie belfer. Widać, że uważasz ze nauczycielom się nic nie chce i zazdrościsz nauczycielom wakacji. O psychologii. Myśl co piszesz i jak łatwo się odkrywasz

rodzic | 2019-01-11 19:39:55 napisał(a):

Bardzo dziękujemy za udział wszystkich na wczorajszym spotkaniu, każdy głos przeciw tak absurdalnym pomysłom jest niezbędny do tego ,żebyśmy budowali wspólnie przyszłość naszych dzieci.Panie prezydencie szanujmy się nawzajem, nie tylko pieniądze i inwestycje są najważniejsze. Nasze dzieci potrzebują dobrych warunków do nauki i rozwoju. Nie ma Pan pojęcia o wychowaniu i rozwoju dzieci niestety, nad czym bardzo ubolewamy. Wielkie rozczarowanie !!!

gość | 2019-01-11 19:44:35 napisał(a):

Te diabelskie propozycje do wybór między dżumą a cholerą.Po kiego to wszystko?A gdzie zarząd powiatu?

do rodzic | 2019-01-11 19:47:01 napisał(a):

Ale jakie inwestycje ,gdzie one są ?

do Rodzic | 2019-01-11 20:55:57 napisał(a):

Pan prezydent rozumiał, że trzeba pomóc dzieciom ze Szkoły Społecznej, aby miały lepsze warunki niż dotychczas. Nie przeszkadzało mu jakoś, że dyrekcja szkoły będzie mieć problem z utrzymaniem dużego budynku i z opłatami. Ustalił im zresztą chyba niezbyt dużą kwotę za dzierżawę! Ciekawe, czemu dla dzieci z gminy nie ma tyle zrozumienia. Szkoda, że nie martwi się o to, w jakich warunkach uczą się dzieci, przecież wszystkie dzieci zasługują na to, aby mieć dobre warunki do nauki. Niech prezydent zmieni tylko obwód szkoły, a poprawią się warunki w sąsiednich szkołach, bo więcej dzieci będzie w SP11.Niestety jest tylko zainteresowany sprzedażą za wszelką cenę. Dzieci i ich rodzice nic dla niego nie znaczą. Rodzice walczcie o godne warunki nauki dla swych dzieci. Macie rację, szacunek!

Kokarda | 2019-01-11 21:19:47 napisał(a):

Budynek po byłem gimnazjum nr 2 jest 5-krotnie za duży na potrzeby szkoły społecznej. Widocznie są wobec tego budynku inne plany przedsiębiorczych znajomych Materka.

gość | 2019-01-11 21:35:14 napisał(a):

5 tys. PLN to kosztuje kilka stanowisk sprzedaży świec przy cmentarzu na Radomskiej a nie 1.2 ha ziemi ,budynek i boiska z umową na 30 lat.

gość | 2019-01-11 21:36:39 napisał(a):

A gdzie to liceum ?

Tomasz | 2019-01-12 08:46:02 napisał(a):

Szkoda się w ogóle wypowiadać. Sprawa jest oczywista. Proponuję żeby pan Materek wrócił do Suchedniowa , to jest metropolia na miarę jego talentu i niech sobie zabierze tatusia tam może sobie być rekinem biznesu. A tak właściwie skąd i dlaczego ten facet znalazł się w naszym starostwie?

M. | 2019-01-12 09:48:50 napisał(a):

Teraz w końcu mieszkańcy mogą zaobserwować gradację młodego prezydenta. Zwiastuny cech osobowości widoczne były już za I kadencji, ale nikt krytycznie na to nie patrzył. Widać to na progu kolejnej. Jeszcze władza w starostwie i wreszcie ludzie zrozumieją może, jaki jest naprawdę nasz prezydent. Jakie karkołomne pomysły realizuje wbrew woli mieszkańców rodziców oraz jaki ma stosunek do publicznej oświaty likwidując szkoły a oddając za - ciekawe za jakie pieniądze - w prywatnecie ręce. A publiczne podstawówki niech pękają w szwach. Ot taka polityka edukacyjna. A jaką cechą jest nominacja tatusia na kompetentego szefa tej operacji odpowiedzcie sobie państwo sami. ...

Renata | 2019-01-12 13:31:41 napisał(a):

Do Belfer
A dlaczego Pan/i z góry zakłada, że w nowej części będzie ZSZ. Może to właśnie dzieciom z klas 1-8 należą się lepsze warunki, w nowych salach z porządną salą gimnastyczną. Budynek ZSZ nie jest przecież taki stary, a stara część 11 jest nie wiele młodsza i gdyby tam przenieść ZSZ to warunki nauki młodzieży raczej się pogorszą. Nie mam nic do młodzieży ze szkół średnich, pamiętam tylko mimo że jestem już babcią, co to jest być dorastającą młodzieżą. Mój syn chodził do 11, moja wnuczka chodzi do 11, syna musiałam w klasie 1 prowadzać do LOK-u przy Leśnej na 12, 13 bo nie było miejsc- koszmar. A i później nie było lepiej i było to prawie 30 lat temu. Powrót do przeszłości? Ale to nie film. Chyba nie o to chodzi. Bardzo mądrze powiedział Dyrektor ZSZ. Co z boiskiem, też na pół ? A co z bezpieczeństwem młodszych dzieci, czy jeżeli taki 6-7 latek zostanie uderzony piłką kopniętą z siła jaka posiada 16-17 latek zagwarantuje Pan/i że nic się nie stanie? Nie podoba mi się też wypowiedź Prezydenta, że alb ZSZ albo mieszkania socjalne - wybierzcie albo- albo. Inne propozycje nie wchodzą w grę. Rozumiem kwestie ekonomiczne wysuwane przez Pana Prezydenta, ale zawsze sadziłam że najpierw jest w hierarchii ważności dobro dzieci, a później dopiero pieniądze "względy ekonomiczne". Jestem bardzo rozczarowana uporem Prezydenta i będę się bacznie przyglądać co dalej, o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi.

Matka ucznia | 2019-01-12 13:59:11 napisał(a):

Najbardziej to się chyba boją jaśniepaństwo pedagodzy,bo na przerwach trzeba by więcej uwagi uczniom poświęcić,

do matki ucznia | 2019-01-12 14:23:27 napisał(a):

Nie kompromituj sie. daj spokój pedAGAGOM ZA MARNE GROSZE TY SE UCZ I PILNUJ cudze dzici, które widząc jak skłócone jest nasze społeczeństwo reagują tak samo. zwróć uwagę na jaśniepaństwo w NBP i jeszcze pewno pińcet+ biorą taki to sprawiedliwy program Rafalskiej. A nauczycielom daj spokój poducz się troszkę i zostań belfrem

Gość | 2019-01-12 15:27:42 napisał(a):

Po ile flaszek byly glosy w wyborach? Może dwa Michały powiedzą?

gość | 2019-01-12 20:26:40 napisał(a):

Szkoła nr 11 wychowała, dała podstawy wielu wychowankom. Jestem pewien, że teraz jako już dorośli ludzie z troską obserwują zaproponowane szkole zmiany. Ważne aby na pierwszym miejscu było dobro dzieci. Pozdrowienia dla Grona Pedagogicznego.

Flip i Flap | 2019-01-12 21:31:38 napisał(a):

Dwa Michały i mały to był Flap.Obecny Grzejnik.i nurek.Co zrobi poseł i ich szef Dzidziuś

Taktyczny Jarek | 2019-01-13 10:47:14 napisał(a):

Ja widze takie rozwiazanie: zawodowke przeniesc na Kielecka do budynku po GiM nr 1; dzialke po zawodowce z budynkiem sprzedac pod Kaufland, dzieci w SP11 i ich rodzicow zostawic w spokoju, nauczycielom, co krzycza, ze ze malo zarabiaja zapraszam na tasme do Animexu - nic nie wytwarzacie, a najwiecej krzyczycie a i skarbowka niech sie weznie za Was i za te nieopodatkowane korki co dajecie po godzinach, tak samo i z lekarzami, ludzi z PiSu w Starostwie i wszedzie zwolnic bo beda kasac, nierobow zagonic do roboty. Patrzyc na rece Prezydentowi i Staroscie. Tyle w temacie

Do taktyczny Jarek | 2019-01-13 13:53:50 napisał(a):

A Pana z taśmy z animexu zapraszam do szkoły aby twoje dzieci uczył. Ooo tylko ups w ta stronę to nie zadziała. Ukoncz tyle szkół co ja i zapraszam do szkoły nauczycieli coraz mniej.

artur | 2019-01-13 14:16:44 napisał(a):

przeczytałem komentarze i w zasadzie mogę powiedzieć ze w ogromnej większości to powielanie TVPis, mało faktów mniej konkretów reszta zwykła chamówa. Wierze że ten pan od zarządzania miastem /teraz i powiatem- nie bezpośrednio, ale jednak/ naprawdę policzy koszty poniesione wraz z ewentualnymi zyskami /miasta nie jego/ i podejmie decyzję o odstąpieniu od przenosin od skierowania uczniów na nauczanie dwuzmianowe itd odnośnie kolejnego sklepu typu kaufland czy inna galeria zauważmy, że miasto nie jest duże i jak na razie wystarczy tych sklepów w naszym mieście

A co tys ze ukonczyla nauczycielko? | 2019-01-13 20:54:08 napisał(a):

Pegagogike w Kielcach na ujk, czy na Wszechnicy :-) ze taka z Ciebie figura? Znasz jakis jezyk obcy? Tysiace ludzi takich jak ty robia na produkcji i w tasmach, sa magistrami i to nie po byle jakich szkolach, wiec nie placz, ze masz malo pieniedzy tylko sie przekwalifikuj... Ale to jeszcze trzeba miec chec cos zmienic w swoim zyciu, a nie tylko plakac, ze mao mao. Mao mao byl w Chinach a nie w PL. A jak z korkami na lewo? Idzie dorobic?

Nn | 2019-01-13 21:16:11 napisał(a):

Jakby byli po niebylejakich szkołach to znaleźliby sobie pracę adekwatną do ich wykształcenia. Namnożyło się teraz pseudo magistrów co nic nie potrafią i porównują się do innych.

obserwator | 2019-01-13 21:18:34 napisał(a):

dwuzmianowość zagości we wszystkich szkołach, bo jest za mało sal w każdej plaówce. SP nr 11 wprowadziło oddziały integracyjne nie mając w budynku żadnych warunków dla niepełnosprawnych ( kto wydał taką zgodę) Na zebraniu byli przedstawiciele rad nieruchomości z bloków przy Kopalnianej, znani krzykacze. Nie było Przewodniczącego Rady osiedla, ani szefa rady nadzorczej. kto im udzielił pozwolenia na reprezentowanie osiedla Skałka? Szefowa ZNP przeciwko Prezydentowi, a wczesniej pod Skałkami wspólne sesje zdjęciowe. Przecież znała plany dotyczące szkół, pisano o tym na starachowickich portalach przed wyborami. Ale po sromotnej klęsce atak na Materka. Ona pomaga ludziom, to chyba kpina. Stwierdza, że do Prezydenta sie nie można dostać, a do niej można. Nigdy jej nie ma w biurze.

Do obserwator | 2019-01-14 07:53:29 napisał(a):

Na zebraniu była pani z rady osiedla skałka i wyraziła swoją opinię. To że nie mam nic do prezydenta i popieram go to nie znaczy że w słusznej sprawie nie stanę przeciwko niemu. Ale Ty pewnie klaszczesz prezydentowi bezmyślnie zawsze i wszedzie. Aha i żeby była jasność nie jestem pania z ZNP ale jej zadaniem jest dbać o nauczycieli i uczniów co w tym przypadku uczyniła.

Do A coś Ty kończyła nauczycielko | 2019-01-14 08:04:52 napisał(a):

A skończyłam drogi Panie jedna z najlepszych szkół pedagogicznych w Polsce. APS w Warszawie i kilka podyplomowek. Pracowałam jako kelnerka, pracowałam w sądzie w szpitalu więc każdy zawód szanuję. I tak przekwalifikowalam się bo jestem pasjonatem tego zawodu i staram się go wykonywać najlepiej jak potrafię. Ale smutne jest to że mając wykształcenie średnie i pracując jako kelnerka zarabialam więcej niż ucząc dzieci. Nadal tego nie rozumiesz? To chyba kiepskich i słaboopłacanych nauczycieli miałeś.

@ | 2019-01-14 08:29:20 napisał(a):

A jak Pan nadal nie rozumie to pomogę to panu zrozumieć jak na nauczyciela przystało i to zupełnie za darmo i w moim czasie wolnym bo akurat ferie mamy

@ | 2019-01-14 08:30:38 napisał(a):

http://mumme.pl/2019/01/10/nauczyciele-leniwe-nieroby-ktore-wiecznie-narzekaja/

rodzic | 2019-01-14 10:54:35 napisał(a):

Przeniesienie ZSZ do budynku SP doprowadzi do powolnej likwidacji SP. Mój 5 letni syn miał iść od września do 11 ale na to nie pozwolę. Nie wiem co o wychowaniu psychice 5-6 latków wie pan Materek, ale gro rodziców nie pozwoli na to żeby 18 latek który ma inne potrzeby obcował z 5 latkiem to jest inny język inna percepcja tak małe dzieci są wrażliwe zniechęcają się Zagwarantuje Pan, że nie będzie dochodziło to żadnych incydentów z udziałem młodzieży? Ma Pan alternatywę na wypadek kiedy Pana eksperyment z mieszaniem dzieci z młodzieżą nie wypali? . Wszędzie się dąży jak do najmniejszych klas żeby nauczyciel mógł poświęcić jak najwięcej czasu dla ucznia czy tak będzie kiedy rodzice zaczną przepisywać swoje dzieci do innych podstawówek przecież inne SP nie są z gumy. Panie Prezydencie pan jako światły człowiek przynajmniej na takiego Pan się kreuje, bo ja tej światłości nie widzę, powinien wiedzieć, że na edukacji się nie oszczędza. Dlaczego Pan skłóca społeczeństwo mieszkania socjalne albo szkoła? To jest te wyborcze hasło zgoda buduje? Żałuję, że mój głos przyczynił się do Pana wyboru na pierwszą kadencję, na szczęście w drugiej się obudziłem. Na pana ultimatum mieszkania czy szkoła odpowiadam szkoła. Lepiej niech uczniowie mają warunki do edukacji niż potem konieczność do korzystania z mieszkań socjalnych. Jeszcze do Pani, która twierdzi, że nam miasto zrobiło parkingi a osiedlu -. Nam miasto nic nie zrobiło parkingi zostały sfinansowane przez mieszkańców osiedla

do belfer | 2019-01-14 11:00:07 napisał(a):

nie wiem czy ktoś skorzysta z Pani propozycji darmowych korepetycji bo ferie i czas wolny dotyczy nauczycieli 85 % ludzi pracujących zawodowo nie ma 2 tygodniowej przerwy.

logika | 2019-01-14 12:48:46 napisał(a):

Panie Prezydencie przedstawił Pan optymalne warianty. Przeciwnicy nie zaproponowali nic nic konkretnego.Mieszkania socjalne to złe rozwiązanie budynki trzeba przeznaczyć na edukacje. Przeniesienie ZSZ jest najbardziej racjonalne. Ten protest wynika z zasady nie bo nie plus przeciwnicy prezydenta. Jak dojdzie do skutku planowana zmian z czasem wszyscy stwierdza ze było to dobre rozwiązanie. W wielu miastach Polski funkcjonowały zespoły szkól gdzie była podstawówka gimnazja i szkoła średnia i funkcjonowały bez problemu. u nas zawsze jest problem. Rób Pan swoje i tyle.

do logika | 2019-01-14 13:20:12 napisał(a):

Kompletnie się mylisz.Ten pomysł jest tak samo mądry jak sprzedaż stadionu.Prezydent zachowuje się jak sprzedawca nieruchomości a nie jak dobry gospodarz miasta.Woda sodowa wali do łba,aż bąbelki uszami wychodzą,Jak rada miasta
jest posłuszna prezydentowi i robi co on każe to jedynym sposobem jest sprzeciw obywatelski.

Do logika | 2019-01-14 16:23:57 napisał(a):

Być może w tych innych miastach istniał tylko jeden kompleks szkół, jeśli uczniowie uczyli się tam w podstawówce, gimnazjum a potem liceum to znali się wszyscy i znali ich też nauczyciele. Tu próbuje się dołączyć do podstawówki,do której uczęszczają głównie uczniowie mieszkający na osiedlu, szkołę zawodową (!!!), której większość uczniów to osoby z okolicznych gmin. Poza tym, jakim prawem odbiera się przestrzeń w budynku i na boiskach dzieciom z SP11? Kolejny absurdalny pomysł to mieszkania socjalne. Pan prezydent mówi, że nie będzie budował mieszkań socjalnych w obecnym ośrodku gimnastyki korekcyjnej, bo w budynek SP11 świetnie się do tego nadaje, jest po termomodernizacji i ma wymienione okna. Błagam... czy widział ktoś tak olbrzymie okna w mieszkaniach? Czy to modne lofty powstaną w ramach socjalu? Rodzice zaproponowali przeniesienie ośrodka gimnnastyki korekcyjnej do budynku gimnazjum. To optymalny pomysł ze względu na to, że w SP funkcjonują klasy intrgracyjne. Jeśli budynek po gimnastyce nie może stać pusty to proponuję go zburzyć. Na koniec powiem, że absolutnie nie zgadzam się, aby prezydent i jego rada robili co chcą wbrew woli wszystkich zainteresowanych stron. A jeśli ktoś nie należy do społeczności szkolnej i mieszkaniowej to niech da sobie spokój z komentarzami.

gość | 2019-01-16 19:55:11 napisał(a):

Wiadomo , że miasto potrzebuje środków finansowych. Prezydent szuka możliwości pozyskania pieniędzy. Szkoły puste stać nie powinny - jak kiedyś stał kurnik. Ale trzeba trochę przyhamować z pomysłami, które będą kosztem dzieci. Nigdy SP 11 ani żadna inna szkoła w mieście nie będzie mieć możliwości pozyskania lepszych warunków poprzez korzystanie z całej infrastruktury gimnazjum i podstawówki. To nie powinno być dyskutowane, to się SP 11 NALEŻY. Szkoła odciąży pozostałe podstawówki. Na takim rozwiązaniu skorzystają wszystkie dzieci w mieście- a szczególnie z SP 9, 10, 12.Pomysł mieszkań socjalnych w kompleksie szkoły jest absurdalny. Wprost nie wierzę, aby Pan Prezydent drążył tę opcję zagospodarowania budynku. Szkoda, że na początku kadencji zamiast mu kibicować, wspierać trzeba być przeciwko nierozważnym planom.

ZSZ | 2019-01-16 20:24:19 napisał(a):

Cztery szkoły zawodowe to i tak o jedną za dużo. Szkolna dawno powinna być zlikwidowana. To kopalnia nie powiem kogo, a na jej miejscu powinien powstać kompleks sportowy dla II LO i parking dla uczniów a popołudniami dla mieszkańców.

do ZSZ | 2019-01-16 20:39:53 napisał(a):

Nie wiem na czym opierasz takie stwierdzenia, że szkół zawodowych za dużo? Może w ogóle pozamykać szkoły, młodzież wysłać na kursy i do roboty. Skoro ZSZ ma co rok nabór, to znaczy, że szkoła jest potrzebna.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie