Osiedle mieszkaniowe po „starym szpitalu”. Adaptować na mieszkania czy burzyć?

14328.nsmed

Na styczniowej sesji Rady Miejskiej, radni zgodzili się, aby miasto kupiło od powiatu starachowickiego „stary szpital” wraz z kilkoma przyległymi działkami. Ustalona pomiędzy stronami cena nabycia wynosi 2,4 miliona złotych plus podatek VAT.

Przypomnijmy, że w marcu 2017 roku Starostwo Powiatowe zostało poinformowane, że obiekt dawnego szpitala w Starachowicach został ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Odbyło się to w odpowiedzi na wniosek Marcina Furtaka, architekta z Krakowa, który widział w nim przykład modernistycznej architektury okresu międzywojennego. 

„Zdaniem Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach, zasługuje on na ochronę konserwatorską, jaką jest ujęcie w wojewódzkiej i tym samym gminnej ewidencji zabytków (znacznie mniej restrykcyjnej, niż wpis do rejestru zabytków). Wpis do wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oznacza w praktyce konieczność uzgodnień wymaganych przepisami prawa budowlanego. Ponadto skutkuje obowiązkiem uzgadniania z urzędem konserwatorskim, dla takiego obiektu, decyzji o ustaleniu i lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy.” - pisaliśmy na łamach portalu Starachowice-Net.pl w 2018 roku. 

Dzisiaj rano prezydent miasta Marek Materek, w mediach społecznościowych zapytał swoich obserwatorów, czy ich zdaniem miasto powinno zaadaptować „stary szpital” na mieszkania, czy go wyburzyć a na działce postawić nowe bloki. Poniżej treść wpisu: 

Co wybierasz? A czy B?

Miasto Starachowice kupi w najbliższym czasie od powiatu nieruchomość zabudowaną budynkiem Starego Szpitala. 

Aktualnie budujemy trzy budynki wielorodzinne przy ul. Piłsudskiego, w przyszłym roku rozpoczniemy budowę kolejnego przy Alei Świętego Jana Pawła II. To wciąż za mało. 

Chętnych, by wynająć mieszkanie w ramach społecznego budownictwa czynszowego jest o wiele więcej osób niż mieszkań, które budujemy. Stąd ten zakup.

Mamy do wyboru dwie opcje: 

A - Budynek po Starym Szpitalu adaptować na mieszkania. 

B - Budynek po Starym Szpitalu wyburzyć a na działce postawić kilka nowych budynków wielorodzinnych.

Którą opcję wybralibyście, chcąc zamieszkać w Starachowicach w tej lokalizacji? 

RemondisReklama

Dodane: 05.02.21 | Odsłony: 5287 | komentarze (40)
Tagi:

Komentarze użytkowników

ewa | 2021-02-05 10:12:04 napisał(a):

Czy ten koles nie ma za groszu rigczu? Trzeba ocenic ktora opcja jest tansza i ja wykonac.

Ixi | 2021-02-05 10:29:02 napisał(a):

@ewa. Zawsze można później napisać "przecież sami wybraliście" tańsza będzie opcja adaptacji istniejącego budynku. Można przy okazji zachować unikatową architekturę.

Cobretti | 2021-02-05 10:29:56 napisał(a):

Niech Materek nie zawraca głowy, on jest od podejmowania decyzji, czasem za zgodą RM, za to mu płacą. A zwłaszcza pytania na fejsbuku to jest istna komedia i dziecinada, jest to niemiarodajne i zbędne, czytelne wyłącznie dla jego zajawkowiczów i nikogo więcej. Takie bajki dla liderów wśród fanów na dobranoc...Szkoda, że usiłując zlikwidować SP nr 2 na fejsie tak aktywnie nie pytał o zdanie na ten temat, a chcąc być konsekwentnym powinien ha ha

Gość | 2021-02-05 10:31:47 napisał(a):

A tatuś nie mówił co zrobić?
Człowieku nie ośmieszaj się bardziej.

Marcin | 2021-02-05 10:37:14 napisał(a):

Co do adaptowania budynku po szpitalu na mieszkania... podobno skażenie budynku było tak duże że nie było możliwe przebudowanie go na siedzibę sądu rejonowego... to teraz się da przebudować na mieszkania?

Cobretti | 2021-02-05 10:42:34 napisał(a):

Miałem o tym skażeniu właśnie napisać ha. Może niech info o tym jeszcze wrzuci na fejsa i głosowanie ha

cv | 2021-02-05 11:22:31 napisał(a):

Pewnie że skarżenie przecież to był szpital, która opcja zburzyć(i posadzić las) to jest żaden zabytek jak ktoś chce mieszkać w miejscu w którym się urodził(dosłownie)to niech pamięta że mieszka w miejscu w którym zmarło wiele ludzi i to już nie jest takie fajne.

Cobretti | 2021-02-05 11:26:25 napisał(a):

Właściwie ,to takie smutne miejsce ostatnich chwil życia wielu tysięcy starachowiczan przez kilkadziesiąt lat.

ZIBI | 2021-02-05 11:54:13 napisał(a):

Po co od razu burzyć ? Ja wybieram lokum w prosektorium .

Kazik | 2021-02-05 12:44:55 napisał(a):

Budynek powinien zostać wyburzony a na jego miejscu powstać jakieś miejsce do rozrywki dla rodzin z dziećmi. Mieszkań w Starachowicach jest bardzo dużo przeglądając oferty w internecie a drugie tyle jest w urzędach miasta, starostwach, spółdzielniach na tablicach informacyjnych. Robiąc tam mieszkania to totalny niewypał, słaba lokalizacja, ruchliwa droga, wszędzie daleko - jedynie na strefę dla pracujący, ale nie oszukujmy się nikt nie kupi mieszkania żeby mieć blisko do pracy na strefie zwłaszcza w tych czasach. Stary szpital powinno się wyburzyć i zrobić jakieś miejsce rozrywki np tor gokartowy, park linowy, albo coś takiego jak muzeum Stara który jest wizytówką tego miasta i moim zdaniem powinno się pielęgnować tą tradycję że nasze piękne miasto posiadało kiedyś taką fabrykę. Mnóstwo ludzi by przyjeżdżało oglądać Stary, czytać o ich historii albo nawet się przejechać, super sprawa. Wycieczki szkolne, wycieczki z innych zakładów, miast, a nawet może państw to jest dobre wykorzystanie terenu a nie kolejne blokowisko. Z całym szacunkiem do naszego prezydenta Marka Materka proszę aby to miejsce wykorzystać w inny sposób niż budowanie kolejnych betonowych kloców, mamy piękny park z którego jesteśmy dumni i powinniśmy też mieć coś jak wizytówka miasta, samo umiejscowienie Starów na ruchliwych skrzyżowaniach czy rondach to za mało, jest mnóstwo innych rozwiązań które powinniśmy wziąć pod uwagę, bo mieszkań mamy bardzo dużo, a ceny nie są wcale takie wysokie jak wszyscy mówią. Pozdrawiam

Starachowiczanin | 2021-02-05 12:49:43 napisał(a):

Oczywiscie ze powinno sie wyburzyc ten budynek a na jego miejscu powinno powstac cos innego a nie mieszkania czy domki bo mieszkan w naszym miescie jest bardzo duzo a ich ceny są bardzo atrakcyjne, to normalne ze sa wzrosty cen z powodu inflacji, ale zadajmy sobie pytanie czy nie ma innych rozwiazan po za budowaniem blokowisk ? Jest ich mnostwo i powinno sie to poruszyc i zeby mieszkancy zadecydowali

do Kazik | 2021-02-05 13:03:50 napisał(a):

Człowieku nie pij tyle.

www | 2021-02-05 14:03:22 napisał(a):

Do Kazik i Starachowiczanin - mieszkań w Starachowicach dostępnych jest bardzo mało stąd ich ceny - dochodzące już do 6000 zł za m2.
Więc walnijcie się w te puste pały i nie piszcie bzdur.

@www -socjalna niemoto | 2021-02-05 14:37:23 napisał(a):

z moich podatków mają budować mieszkania po 2000/m2? Zarób, zbuduj lub kup :-)

Xxx | 2021-02-05 14:37:58 napisał(a):

Adoptować obecny budynek

Prusak | 2021-02-05 15:36:36 napisał(a):

Tam powinno powstać coś nie mieszkalnego! Ludzie nie poradzą sobie z robakami!!!!

do Xxx | 2021-02-05 16:43:48 napisał(a):

Wracaj do podstawówki. Adoptować to można dziecko a budynek co najwyżej adaptować.

Czacza | 2021-02-05 16:54:50 napisał(a):

Ja wybieram budyneczek po kostnicy. Słodki domeczek.

Rura | 2021-02-05 16:57:21 napisał(a):

Jeśli Materek decyduje się na zakup działki ze szpitalem nie mając pomysłu co tam zrobić (zadawanie tego typu pytań A czy B tego dowodzi), to szykuje się niezła kołomyja. Medialna także - dla promocji własnej osoby. Ankiety, konsultacje wibracje. A co z obwodnicą panie Materek? Którą obiecujesz siódmy rok!!!

Do Rura | 2021-02-05 17:03:50 napisał(a):

Masz racje, wydawanie milionow bez pomysłu na zagospodarowanie z daleka śmierdzi.

Www Do socjalnej niemoty | 2021-02-05 17:24:24 napisał(a):

Żałosny trollu piszesz chyba o sobie, miesięcznie nieudaczniku odprowadzam więcej składek, PIT niż Ty masz żałosny trollu pensji netto.
Także możesz mnie cmoknąć w pompeczkę.

sts | 2021-02-05 18:26:56 napisał(a):

Jak można w czysto technicznej sprawie robić konkurs dla mieszkańców? . Po to są fachowcy budowlańcy. którzy mogą wykonać odpowiednie ekspertyzy to jakaś kolejna żenująca dziecinada Materka.
I plotą jakieś głupstwa niczym nie poparte n.p. o jakichś bakteriach, które już dawno wyginęły. Budownictwo tak jak inne dziedziny jest w ciągłym rozwoju wchodzą coraz doskonalsze materiały zmieniają się przepisy i co na te tematy wie przeciętny zjadacz chleba aby zabierać głos. Ludzie przestańcie się dawać wpuszczać w tematy zastępcze. Miasto zakorkowane brud na każdym kroku najwyższe ceny śmieci i ciepła komunikacja nie funkcjonuje i to są tematy do dyskusji i oceny przez mieszkańców.

Nie płacz Ewka | 2021-02-05 18:41:02 napisał(a):

A specjalistka od budownictwa na emeryturze to juz nic nie musi? No i piękne

Do Www Do socjalnej niemoty | 2021-02-05 22:47:07 napisał(a):

Chwalisz się czy żalisz ? Czereśniaku z pod radomskiej wsi.

Gość | 2021-02-06 08:55:42 napisał(a):

Mi to te opcje 1 i 2 prezydenta się jakoś zle kojarzą

Er 22 | 2021-02-06 14:51:05 napisał(a):

XD

tomasz | 2021-02-06 17:24:19 napisał(a):

Fajnie się pyskuje , zwłaszcza anonimowo.
Jak wam wszystkim nie pasuje ten Materek to się zorganizujcie , zbierajcie podpisy i doprowadźcie do referendum . Tylko tak właściwie w Starachowicach czyli Ciemnie nie widzę jakiegoś godnego zaufania lidera.
To jest jedyna droga w demokratycznym kraju .

Er 22 do tomasz | 2021-02-06 19:25:33 napisał(a):

Mądrze mówisz, choć warto pamiętać, że demokracja jest już dość mocno śmierdzącym truchtem. Dziś nie jest problemem znaleźć lidera czy być liderem w społeczności. Trzeba zorganizować wokół siebie grupę paramafijną sprawniejszą od tej, która jest. Dziś głosy się kupuje. Liczenie na ideowość np. radnych, to najdelikatniej mówiąc naiwność.

@tomasz | 2021-02-06 19:29:37 napisał(a):

Tomaszku masz całkowitą rację takie są zasady demokracji. Tylko cały w tm ambaras, że społeczeństwo łatwo ulega propagandzie rozsiewanej przez Materka na lewo i prawo o planowanych dokonaniach i nie potrafi skonfrontować tego z rzeczywistością, Dam ci przykład marnotrawstw Materka i przepłacania: Park za 12 milionów,Lubianka z piętrowymi podestami za 10 milionów, zakup 20 wielkich autobusów zamiast małych, przebudowa bazy pod konkurs przewożników a komunikacja nie jezdzi, beznadziejne pomysły z napisem i niszczenie zieleni i tak można by było wyliczać bez końca. Ale uprawiając autopropagandę na taką skale namieszał ludziom w głowach. A godni zaufania fachowcy są w Starachowicach i na pewno mają gospodarskie doświadczenie.

tomasz | 2021-02-06 19:46:18 napisał(a):

W Starachowicach wcale nie pielęgnuje się historii miasta. Ten budynek zaprojektowano i rozpoczęto budowę przed wojną.
Rządzi nami napływ z okolicznych miejscowości i wsi a oni wcale nie znają historii miasta .
Prosty przykład architekt który zaprojektował połowę przedwojennych Starachowic nawet nie ma swojej ulicy , a Pani Kaczyńska która walczyła z Niemcami mając 13 lat ma.
Ten architekt to Jan Borowski : zaprojektował pół fabryki , osiedle urzędnicze ( w którym mieszka Materek ) , dom strażaka i kościół drewniany przy Radomskiej ( który klechom nie pasował , zrobili w nim magazyn budowlany i dopuścili do spalenia ).
Starachowice jest jak dawna rockowa kapela SBB - Szukaj Burz Buduj tylko o historii się zapomina.
A Jan Borowski ? Tutaj macie link https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Borowski_(architekt) poczytajcie sobie zwłaszcza ci z tzw napływu.

dr bobi | 2021-02-06 20:04:51 napisał(a):

Najśmieszniejsze jest to jak to gawiedź i to nie tylko fejsbukowa głosi, że bakterie i że ludzie umierali. W tym budynku więcej się ludzi rodziło i to w sąsiedztwie tych rzekomych bakterii. Budynek naprawdę solidny i odpada koszt fundamentów i konstrukcji. W szpitalach można zrobić piękne budynki mieszkalne. W budynkach przemysłowych się robi. Poza tym w Starachowicach powstały bloki STBSu w budynku szkoły na Kopalnianej i przychodni na Hucie.

Cobretti | 2021-02-06 20:24:27 napisał(a):

Tam ,tak będą mieszkania jak są już przy Kościelnej, Na Szlakowisku, przy Wojska Polskiego, dużo zaciemniania i mówienia o niczym. Opowieści na dobranoc. A kto kupi tą działkę i o co chodziło zobaczymy za jakiś czas, ważne ,że zarząd powiatu dostanie ponad dwie bańki bo już by popłynęli nawet ze ściągniętym do zarządu z Suchedniowa fachowcem...
Prawdziwe tematy w tej chwili, to odbiór śmieci przez Remondis, rozstrzygnięcie przetargu na budowę spalarni, kiepska komunikacja ,unieważniony przetarg na Pasternik, rozstrzygnięcie na zakup autobusów. A na dyskusje o starym szpitalu mamy na pewno kilka lat ,może też być z nim jak z pałacykiem.

tomasz | 2021-02-06 20:31:13 napisał(a):

Kolejny krok to będzie sprzedaż domu dyrektora fabryki amunicji przy ul. Konstytucji 3-maja.
Miasto nie bardzo wie co z tym zrobić a w tym budynku można kręcić horrory.
Sprzedadzą jakiemuś nowobogackiemu który to zburzy , wybuduje wielką chałupę ( koniecznie z kolumienkami ) i wybetonuje połowę placu kostką brukową w kolorku wściekle czerwonym.

Do Tomasz | 2021-02-06 20:41:04 napisał(a):

Nie ma takiej opcji Tomasz aby ten budynek sprzedać jest w programie rewitalizacji i musi być zrobiony.

Spółdzielca | 2021-02-07 07:19:40 napisał(a):

Działka na Szlakowisku też w programie rewitalizacji i została sprzedana. A na przykład działki w koło sądu i ośrodka wychowawczego, mimo, że działki w centrum miały być nie sprzedawane. Niby oficjalnie, ale po cichu, bez nagłaśniania na fejbuniu czy za pomocą ankiet. Teraz też coś wystawione choć MM mówił na sesji jak się zrobił raban o wieloletnią dzierżawę. W ogóle to dziwna sytuacja, że na o wiele znaczącą sprzedaż radni nie mają głosu a na na wieloletnią dzierżawę, gdzie mienie pozostaje w rękach gminy mają głosować.

Do spoldzielca | 2021-02-07 08:23:58 napisał(a):

Materek wyraznie idzie w kierunku deweloperki. Za to Radnych powinno sie rozliczyc w trybie natychmiastowym.To oni wszystko klepią.

neutralny | 2021-02-07 08:42:09 napisał(a):

Plan B. Budynek powinien być zburzony (zrównany z ziemią). Następnie powinny powstać nowe bloki mieszkalne.

aga | 2021-02-07 10:43:10 napisał(a):

Tak tak Materek nam wszystko wybuduje bo ma doskonałego zastępcę panią Skibę.Za takie prezenty jak odprawa ponad 65 tys. i ponowne zatrudnienie po 8 tys miesięcznie będzie mu wdzięczna do ich wspólnego końca

Ciekawa | 2021-02-07 13:19:34 napisał(a):

Tak z ciekawości zapytam. O co chodzi z tą spółdzielnią w Radomiu. Czy nazwisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej to tylko zbieżność? https://www.rtbs.eu/#aktualnosci

Kkk | 2021-02-17 19:23:05 napisał(a):

Starachowiczanin Zastów się co ty piszesz bo za takie coś cię ludzie mogą za jaja powiesić bo mieszkan może i jest dużo ale wykupionych przez Deweloperów co ceny zwalają z nóg więc niech budują mieszania z takie żeby każdego było stać utrzymać to mieszanie.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie