PLK szykują dobre podróże ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza

10074.nsmed

Wygodne perony dla podróżnych, sprawniejsze przewozy towarów, wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych – to zakładane efekty rozpoczętej w czerwcu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Już demontowana jest sieć trakcyjna i wymieniane tory na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic. Utrzymany jest ruch pociągów. Wartość inwestycji to ok. 379 mln zł.

Ciężki sprzęt do wymiany podkładów i szyn pracuje na odcinku Skarżysko-Kamienna – Wąchock. Rozpoczęła się przebudowa peronów. Po zakończeniu demontażu, wymieniona zostanie także sieć trakcyjna. Od września prace budowlane obejmą drugi tor. Modernizację trasy zaplanowano najpierw na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie. To demontaż i wymiana 18 km toru i 10 km sieci trakcyjnej oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych m.in. mostu nad rzeką Oleśnicą w Skarżysku-Kamiennej. 

Perony na stacjach: Skarżysko-Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie i przystankach: Skarżysko-Kościelne i Marcinków zostaną podwyższone i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wiaty, ławki, estetyczne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie poprawią komfort korzystania z kolei. Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym i rozjazdów oraz prace na 10 przejazdach m.in. w Skarżysku–Kamiennej, Marcinkowie, Wąchocku i Starachowicach poprawią bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Wyremontowane zostaną także budynki nastawni w Wąchocku i Starachowicach Wschodnich.

W trakcie modernizacji ruch pociągów zostanie utrzymany i będzie się odbywał po jednym torze. W ciągu doby po linii kursuje średnio 16 par połączeń pasażerskich. Tylko za dwie pary pociągów regionalnych wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. 

Efekty inwestycji zmienią świętokrzyską kolej 

Efektem modernizacji prawie 100 km linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz będą dobre warunki do przywrócenia regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Podróżni zyskają wygodny dostęp do pociągów na 22 stacjach i przystankach Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h, co skróci czas przejazdu. Roboty planowane są do 2021 roku. 

Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to 378,8 mln zł netto. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. 

Inwestycje PLK w woj. świętokrzyskim, realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego, usprawnią połączenia ponadregionalne i wpłyną na atrakcyjność podróżowania koleją w regionie. Podróżni już korzystają z nowego peronu i przejścia podziemnego na przebudowanej stacji Włoszczowa Północ. Trwają prace przy budowie łącznicy z Czarncy do stacji Włoszczowa Płn. 

Informacja nadesłana: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

                      Reklama

Dodane: 21.06.18 | Odsłony: 427 | komentarze (1)

Komentarze użytkowników

pasażer | 2018-06-22 08:51:15 napisał(a):

Jechałem do W-wy pociągiem z Przemyśla był opóżniony 80 min. gdzie się schować przed zimnem śniegiem deszczem gdzie poczekalnia. Postawić kontener na peronie. Po co było bużyć zadaszenie na peronie i marnować pieniądze. Czy na tym polega bezmyślna modernizacja. Czas odjazdu powinien być rano bo traci się cały dzień (więcej nie skorzystam)

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie