Radni Rady Miasta rozmawiali o MZK

4922.nsmed

Podczas zdawania relacji z funkcjonowania nowego rozkładu jazdy Miejskiego Zakładu Komunikacji przez prezesa Jarosława Kateusza przed radnymi na piątkowej (08.02.2013r.) sesji Rady Miasta, było wiele skarg i zarzutów do prezesa spółki. Prezes Jarosław Kateusz zaprezentował trzy warianty korekty nowego rozkładu jazdy, z których jeden będzie obowiązywał pod koniec marca, bądź na początku kwietnia.

W zaprezentowanych przez prezesa Miejskiego Zakładu Komunikacji Jarosława Kateusza trzech wariantach, pierwszy najkorzystniejszy ekonomicznie dla spółki nie zawierający wielu zmian i jest najmniej korzystnym. Największym zainteresowaniem radnych z nieformalnej koalicji był wariant trzeci, który zawiera 90-procent wniosków składanych przez mieszkańców, ale wymaga dofinansowania z gminnych finansów aż 631 tys. zł rocznie. W wariancie trzecim zaplanowane jest wydłużenie tras linii „17” oraz „B”, a także dowożenie dzieci z osiedla „Orłowo” do Gimnazjum nr 1 na ulicy Kieleckiej oraz dzieci z ulic Południowej i Nowowiejskiej na ulicę Jana Pawła II. Ponadto zwiększenie częstotliwości kursowania linii „21” i „28”, a linie „1” i „10” miałby kursować przez cały rok.
Ponad połowę mniej dotacji z Urzędu Miasta wymaga wariant drugi, do którego trzeba dopłacić 310 tys. zł. W tym wariancie wydłużeniu uległy by trasy linii „17” i „N”, a także podobnie jak w trzecim wariancie dowożenie dzieci z ulicy Bema do Gimnazjum nr 1 na ulicy Kieleckiej oraz z ulic Południowej i Nowowiejskiej do szkół na ulicę Jana Pawła II. W tym wariancie dziennie kursy zwiększą się o 150 km.

Radni przede wszystkim żądali od prezesa Kateusza przeprosin za kontrowersyjny incydent potraktowania przez jednego z kontrolerów 9-letniej dziewczynki, która podróżowała z babcią. Dziewczynka miała skasowany ważny bilet ulgowy, jednak nie miała przy sobie legitymacji szkolnej, a kontroler zamiast rozmawiać z opiekunem dziecka w dość niegrzeczny sposób potraktował dziecko jak przestępcę i zupełnie zignorował interweniującą babcię dziewczynki, jak przedstawiali to radni. Prezes Kateusz bronił się, że jest to tylko stanowisko jednej strony, a on sam musi poznać drugą stronę. Sprawa pozostaje do wyjaśnienia.

Radny Platformy Obywatelskiej Tomasz Capała zaproponował innowacyjne rozwiązanie w celu przyciągnięcia młodych mieszkańców do korzystania z usług miejskiego przewoźnika. Radny przekazał pomysł zainstalowania w autobusach nadajnika bezprzewodowego Internetu, z tzw. otwartym dostępem do Internetu. Radny PO zaznaczył, że w dobie gdzie prawie każdy ma urządzenie z Wi-Fi, mogłoby to zwiększyć zainteresowanie usługami MZK. Kolejną propozycją, którą radni zaproponowali prezesowi MZK, było rozważenie zatrudnienia prywatnego przewoźnika. Miał by on obsługiwać kursy nierentowne, czyli te nieprzynoszące zysku. Ponadto radni Platformy Obywatelskiej pytali czy nie lepiej zakupić mniejsze autobusy, tak jak zrobiły to Lublin, Radom, Kielce czy Gorlice. Jednak w ocenie prezesa MZK pomysł, który wykorzystały te miasta o dużo wyższej liczbie ludności, nie sprawdziłby się w Starachowicach.

Wiceprezydent Sylwester Kwiecień poinformował, że w tym momencie gmina Starachowice płaci za przywileje podróżowania starszych ludzi 4mln 300 tys. zł. rocznie, a także 328 tys. zł. za kursy nierentowne. Zarówno wiceprezydent, jak i prezes MZK przywoływali sytuację w Skarżysku-Kamiennej, gdzie miejski przewoźnik ma ogromne problemy finansowe i domaga się od miasta pełnej rekompensaty za ulgi przejazdowe dla mieszkańców. Ponadto tamtejsza miejska komunikacja zmuszona jest poczynić cięcia w kursach, póki co na terenie miasta. Jednak bardzo zagrożona jest linia „A”, która jest połączeniem Starachowic i Skarżyska. W tym momencie kursy linii „A” na zmianę obsługuje MZK i Skarżyska Miejska Komunikacja, jednak jak mówił prezes Kateusz po wycofaniu się Skarżyskiego miejskiego przewoźnika MZK nie było by wstanie przejąć wszystkich kursów. /KG/

Fot. archiwum 

Dodane: 12.02.13 | Odsłony: 479 | komentarze (74)

Komentarze użytkowników

Agent | 2013-02-12 08:09:21 napisał(a):

Jechałem ostatnio autobusem "A" do Skarżyska! Podwozie autobusu "zachowywało" się tragicznie pod względem technicznym. Na zachodzie taikego autobusu się nie eksploatuje ze względu na bezpieczeństwo pasażerów.U nas się takim autem wozi ludzi.A tyle się o tym bezpieczeństwie gada w mediach. I po co?

piechur | 2013-02-12 08:20:47 napisał(a):

Wrócić do linii jakie były w latach 70/80 tych i je uzupełnić i nie trzeba będzie dopłacać.Każdy wiedział gdzie jaki autobus jedzie teraz trzeba z sobą nosić komputer.Obciąć zarobki urzędasom i prezesowi w MZK.Obniżyć ceny biletów żeby autobusy nie woziły powietrza i sprawa załatwiona.Wprowadzić to na próbę na miesiąc i MZK stanie na nogi.

dziewczyna | 2013-02-12 08:23:27 napisał(a):

wariant 2 jak najbardziej lepszy. kursem N jeździ o wiele wiele wiecej osob niz jakimś B, w dodatku N zajezdzalo by na majówkę, wracało A.Krajowej to już w ogóle cieszyło by sie dużym sukcesem

starachowiczanka | 2013-02-12 08:25:41 napisał(a):

Gratulacje dla prezesa ! szkoda że nie pomyślał o dzieciach z Majówki ,9-go Maja ,Leśnej i tak dalej ,które uczęszczają do szkoły nr 10 ,ani dojazdu do szkoły ani ze szkoły ,to się nazywa dbanie o młode pokolenie ,żal tu mieszkać !

do starachowiczanka | 2013-02-12 08:29:50 napisał(a):

a zapisz te dzieciaki do 11 albo 9 dadzą rade pieszo. A jak chcą rodzice 10 to niech wożą samochodem pociechy.

piechotka wraca | 2013-02-12 08:30:21 napisał(a):

Szczerze to wolę iść pieszo ,bo mimo 40 lat nie ogarniam gdzie jaka linia kursuje ,to jakaś paranoja ,dostać się z Marszałkowskiej na Majówkę o zgrozo nie ma czym !!! dla nas to problem ,a co z dziećmi i osobami starszymi ??? trzeba wezwać TVN i zrobić program o naszej komunikacji ,może jak cała Polska obejrzy to pan prezes się obudzi ,pozdrawiam.

starachowiczanka | 2013-02-12 08:32:52 napisał(a):

Mam dziecko niepełnosprawne ,ale dziękuję za radę ! może zafundujesz mi samochód ,chętnie z dopłatą do paliwa ,szok co za ludzie tu mieszkają ,chamstwo i grubiaństwo !

do starachowiczanka | 2013-02-12 08:38:58 napisał(a):

to Ty trzy mieszkania posiadasz na tych ulicach to sprzedaj jedno na samochód będzie. z tego co wiem to transport dla niepełnosprawnych MOPS organizuje.

do starachowiczanka | 2013-02-12 09:30:27 napisał(a):

masz rację kto tu mieszka, niech spytają ojców, dziadków kiedy chodzili na piechtę z mirca, tychowa, pawłowa do staracowic do roboty a teraz mają mecedesy

ona | 2013-02-12 09:33:13 napisał(a):

"do starachowiczanka": żal w ogóle czytac co piszesz... burżuj bez empatii, a poziom inteligencji mniej niż zero!

stara | 2013-02-12 09:46:13 napisał(a):

Dla zainteresowanych ; mieszkanie mam jedno,a z MOPS nie korzystam bo pracuję!a do "ona" -moj poziom inteligencji jest na poziomie ,czego nie można powiedzieć o Tobie i zanim użyjesz słowa empatia to przeczytaj jego znaczenie ,moje dziecko zostało potrącone przez samochód na pasach i dlatego napisałam o komunikacji miejskiej ,żal że nie umiesz "ona" czytać ze zrozumieniem !

do stara | 2013-02-12 10:37:09 napisał(a):

Współczuje bardzo. To, że prezes MZK testuje swoje pomysły w okresie jesienno-zimowym na mieszkańcach TST to faktycznie nadaje się tylko do TVN. Skandal

starachowiczanka | 2013-02-12 10:53:19 napisał(a):

Nie dopisałam w nicku kilku literek ,przepraszam,dziękuję za zrozumienie,co się stało to się już nie odstanie,trzeba dalej żyć,dzieci w naszym mieście powinny być chronione ,bo coraz mniej ich przybywa,niestety nawet na pasach nie są bezpieczne,do tego utrudnienia w komunikacji.Nie sztuką jest iść skomleć w MOPSie o dojazdy skoro moje dziecko ma już bilet z racji niepełnosprawności,pracuję uczciwie i nie pobieram żadnych świadczeń.Chodziło mi o zwykłe dojazdy np.linią nr 8 ,która kursowała przez Majówkę w godzinach porannych.Każdy ma jakieś "ale" a jak się odezwałam to bardziej wszystkich interesuje mój status społeczny i wykształcenie niż problem komunikacji w naszym mieście ,przykre .

idzie wiosna | 2013-02-12 10:59:28 napisał(a):

idzie wiosna czas przesiąść sie na rower

stce | 2013-02-12 11:01:05 napisał(a):

ludzie zaczną chodzic pichota i trza zamnąc mzk

@ Starachowiczanka | 2013-02-12 11:01:17 napisał(a):

Proszę nie przejmować się głupotą i arogancją.Ona jest wszędzie. Większość mieszkańców nie jest zadowala z funkcjonowania MZK, dojazd do pracy, szkoły, przedszkola jest dużym problemem. Liczy się tylko kasa, rachunek ekonomiczny w którym nie ma miejsca dla człowieka. Najgorsza w tym wszystkim jest zawiść ludzka, ten świat zmierza w złym kierunku. Słabsi nie mają szans, okpieni i pozostawieni sami sobie.

mieszkaniec | 2013-02-12 11:03:17 napisał(a):

zgadzam se z przedmówcą

starachowiczanka | 2013-02-12 11:18:01 napisał(a):

Kiedyś ludzie byli bardziej solidarni i wrażliwsi na ludzką krzywdę ,być może Ci,którzy podpowiadają mi zmianę szkoły bliżej miejsca zamieszkania (a wiele bym za taką dała) sami znajdą się w podobnej sytuacji ,choć nikomu nie życzę tego,przez co przeszło moje dziecko.Takimi komentarzami pokazują jak dyskryminują niepełnosprawność która jest wynikiem wypadku ,życzę Wszystkim dużo zdrowia i cierpliwości ,bo to najważniejsze ,pozdrawiam :)

tst | 2013-02-12 12:21:39 napisał(a):

Ale Radni Rady Miasta to ci sami co Radni Urzędu Miasta.

Krycha Pudernica | 2013-02-12 12:31:06 napisał(a):

panie prezesie KAT-euszu,prosze o przywrócenie do ruchu linię nr 7. Gdy spełni pan moją prośbę, WON do Łostrowca likwidować MPK !

dno bez końca | 2013-02-12 13:07:07 napisał(a):

Ten gościu od x lat dostaje pieniądze z kasy gminy. Jak taki ktoś nie mając pojęcia o zarządzaniu MZK w nim jest.
Jak chciał wydębić pieniądze z Gminy to wymyślił wariant I. Teraz jak co roku od x lat znowu dostanie kasę z naszych podatków.
Ciekawe jak długo jeszcze będzie to tolerowane przez RADNYCH? Och ma być wariant III do jesieni !!!!!!!! Bliżej końca roku scenariusz się powtórzy!! Jak był kumpel W.B. to dofinansowanie było obligatoryjne. Teraz RADNI troszeczkę przyjrzeli się BUDŻETOWI i nie dało się ukryć. SKANDAL, żeby przez takich nieudaczników cierpieli mieszkańcy!!!!!!!!!!!

Wesoły autobus | 2013-02-12 13:20:02 napisał(a):

Jeżeli jest to zakład Budżetowy to po jaką holerkę jest w niej zatrudniony prezes z pensją powyżej 10tys zł.Przecież MZK już dawno nie jest sp. z o.o. a swoją drogą to pan Kateusz boi się sam przychodzić na sesję bez związkowców? Dziwne jest też zachowanie radnych, że dali się złapać na trzy warianty.To tak jakby radni grali w trzy karty, pan Kateusz sprytnie Was oszukał czyli trzy warianty miały odwrócić Waszą uwagę od złego zarządzania tą spółką, bawcie się dalej w eksperymenty na mieszkańcach Starachowic. Większość mieszkańców czeka na czwarty wariant czyli wybory nowych władz a wy ośmieszajcie się dalej.

fakt | 2013-02-12 13:25:13 napisał(a):

Niech się przyzna ile zakład stracił na zakupie wesołego, wycieczkowego autobusu!!!!!!!!!!!!!!Co robi rada nadzorcza!! Za co biorą kasę?
Targowa gra w trzy karty ha,ha

jaaaaazadwajeden | 2013-02-12 13:53:31 napisał(a):

racja 21 niech kursuje częściej najlepiej jak by dodali autobus o 17.50 z warszawki oraz o 18.40 i 22.40 z bema bo na i z poligrafi niema sie czym dostać

realny | 2013-02-12 14:01:01 napisał(a):

jeden autobus na jednego mieszkańca !!!

Pomysł | 2013-02-12 14:02:28 napisał(a):

Radny Capała może niech już nic lepiej samodzielnie nie wymyśla,może niech sam sobie kupi busa i wozi ludzi,w busie z internetem - zapewne kasy by zarobił co niemiara. Nie bądź śmieszny człowieku.

do Pomysł | 2013-02-12 14:10:48 napisał(a):

Innowacyjny radny, ale jaja,internet w autobusie, zrób "se puku" a może jeszcze niech kierowca fajkami częstuje.

free | 2013-02-12 14:32:29 napisał(a):

Pewnie radny miał na uwadze rozpoczęte w tej materii inwestycje gminy.
Tak to jest jak ktoś przyjdzie i żąda 600tys. nie wiadomo na co? W końcu MZK jak co roku żebra o dofinansowanie z budżetu gminy. Sugestia ironizująca nieudolność zarządzania.

rozmowy radnych | 2013-02-12 14:35:54 napisał(a):

Radni mogliby porozmawiać w PUP na temat przyznawania stazy dla osob bezrobotnych,problem polega na iż pup nie chce przyznawac stazy bezrobotnym jesli na pracodawca nie wyrazi zgody na pozniejsze zatrudnienie, w pup jest 6 milionow przeznaczonych na aktywizacje osob bezrobotnych w tym stazy dlaczego PUP nie pomaga bezrobotnym a wrecz utrudnia, 6 milinowow to spora kwota duzo ludzi mogloby isc na staz z pozniejszym zatrudnieniem i bez.

wyborca | 2013-02-12 14:43:29 napisał(a):

Panie Kateusz gdzie te czasy kiedy Starachowice zajmowały pierwsze miejsce w komunikacji miejskiej.Zaciągać rady po koleżeńsku od poprzedników jeżeli samemu nie umie się zarządzać dobrze spółką.

km | 2013-02-12 14:52:22 napisał(a):

pomysł o internecie w autobusach jest - a przynajmniej był - całkiem realnie rozważany przez MZK. A MZK jest sp. z o.o., a nie zakładem budżetowym.

@ | 2013-02-12 14:54:38 napisał(a):

Bezrobotni są aż zanadto zaktywizowani.
Proszę spojrzeć ile i jakich jest ofert pracy. Problem w tym , że są sprawni.
Jak to zrobić aby zdobyć papier o lekkiej niepełnosprawności. Może w tym temacie szkolenie? W PUP traktowani są jak intruzi, którzy przychodzą i zakłócają, utrudniają pracę urzędnikom. Aby łaskawie urzędnik przyjął należy odczekać co swoje w holu jak bydło gorszej generacji. Jak się ociepli to pewnie każą nam czekać przed biurowcem na swoją kolej aby z łaską ktoś chciał udzielić informacji. Z bezsensownych szkoleń miejsc pracy nie przybędzie chyba , że dla szkolących. Zmarnowane pieniądze publiczne. Dam dyrektorowi 19tys. i zobaczymy jaki biznes otworzy!!! Test sprawnościowy...
A dla jasności te 5 mln. zł to na bieżące sprawy. Czyli powtórka z rozrywki ; szkolenia, szkolenia, szkolenia. baranów co nie mają pracy trzeba tylko szkolić...

do @ | 2013-02-12 15:04:08 napisał(a):

szkolenie a staż to jest różnica, osoba bezrobotna idzie na staż na 12 miesicy potem taki staż wpisuje w CV zdobywa doświadczenie i przez rok ma pieniazki na częściowe opłacienie rachunków a to jest zawsze pomoc finansowa dla całej rodziny i pracodawca ma pożytek ze stazysty, owczem szkolenia są nieadekwatne do potrzeb na rynku pracy

Monti | 2013-02-12 15:35:37 napisał(a):

Kraj w środku Europy - bezrobotny w Polsce bez jakiegokolwiek zasiłku, bez pieniędzy na chleb - na psa w schronisku gmina płaci 500 zł na utrzymanie. Takim jesteśmy cywilizowanym krajem troszczącym się o pieski, kotki / to cudownie/ natomiast z ludźmi znacznie gorzej.

@ | 2013-02-12 15:56:59 napisał(a):

I co dalej po 12 miesiącach skromny stażysto! Kolejni stażyści!! Ach przepraszam są szkolenia. Tylko po co?

stiopa | 2013-02-12 16:01:41 napisał(a):

Jeszcze kursują pociągiz Ostrowca do Skarżyska więc w czymproblem z linią A

do @ | 2013-02-12 16:36:02 napisał(a):

po 12 miesiacach były stażysta na juz doświadczenie zdobyte na stazu czyli większe szance na znalezienie pracy nie koniecznie w Starachowach w 98% pracodawcy wymagają doświaczenia, tak następni stażysci, kolejne szanse dla ludzi

kac | 2013-02-12 16:58:34 napisał(a):

Jak gmina ma nie doplacac tyle pieniedzy do ludzi starszych kiedy za kazdym wejsciem do autobusu trzeba kasowac bilet-choc nie minelo 45 minut i jest przesiadka.Skoro nie mozna wyciagnac pieniedzy od biednych ludzi to trzeba zrobic z urzedu miasta na koszt starszych ludzi.Ktos tu dobrze pomyslal?

student | 2013-02-12 18:08:16 napisał(a):

O ile WiFI w busie do Krakowa ma sens, to w autobusach MZK - nie ma żadnego. Wszak pasażer jedzie 10 - 15 min. I to najczęściej w tłoku. Kiedy i w jakich warunkach miałby skorzystać z internetu?

tk | 2013-02-12 19:24:01 napisał(a):

Przecież radny przedstwił anlizę sytuacji finansowej MZK,ze stratą 1 mln 900 tys. na dzialalności podstawowej i iluzorycznym zysku 100 tys. złotych,przy tak tegich głowach we władzach spółki.Ja odczytałem to wi-fi jako małą prowokację po dosyc ostrej wymianie zdań....A co naprwdę jest z MZK tjuż zupełnie inna sprawa....

free | 2013-02-12 19:33:24 napisał(a):

No, no nieźle. Ciekawe jak sytuacja na działalności podstawowej prezentuje się w pozostałych spółkach miejskich?
Same salcesony powołane przez W.B.
Ciekawe co zmajstrował Rymarczyk , że tak nagle stracił zaufanie.

@ | 2013-02-12 19:38:19 napisał(a):

Szkoda grosza takiemu!! To zmarnowane pieniądze!!! W MZK ten sam figurant od brania kasy co w strefie >>> mama mija
Może tuskobus zajedzie to TST???? Marnotrawstwo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

do tk | 2013-02-12 19:40:10 napisał(a):

Z tekstu powyżej wynika ta prowokacja jednoznacznie! To raczej radny ma takie pojęcie o czym mówi i podobnego pokroju pomysły na poprawę sytuacji, inteligencję poznać bez charakteryzacji.

skapy | 2013-02-12 19:57:15 napisał(a):

W gazecie starachowickiej naczelnik gozdz pisze o pradzie. z artykolu wynika ze dopiero teraz urzad kupuje prad na przetargu a a pytam bylego zastepce ptezydenta pana capale dlaczego za czasow gdy to jemu podlegaly zakupy pradu nie bylo na to przetargu?.

jaja | 2013-02-12 20:23:23 napisał(a):

"20 sty 2012 – 10 tys. złotych brutto będzie zarabiał nowy prezes toruńskiej spółki MZK. Janusz Szymański jest szefem przewoźnika jest od 2 stycznia br."

Ile prezio MZK w bidnych TST zarabia?
Napewno 600 tys. przyda się na nagrody!

elo | 2013-02-12 20:25:10 napisał(a):

Nie wiem czy ten typ od pomysłu z wifi w autobusach mówił poważnie czy ściemniał ale to dobry pomysł. Jeszcze lepszy jakby internet był w peksach, najlepiej do wawki bo sporo ludzi jeździ

lis | 2013-02-12 20:25:30 napisał(a):

Sylwester chadzał pieszo lekko nie było zimą zaspy,wiosną deszcz,latem upał,jesienią plucha ale niezłomna wola i stanowczość, pęd do wiedzy i to pragnieniem wiedzy(edukacji).Wymiana w znacznym stopniu taboru na koszt mieszkańców,utrudnienia(trasy przejazdów)w dotarciu do poszczególnych punktów w mieście,kursy na poszczególnych liniach nie biorące pod uwagę czasu pracy w tych paru przedsiębiorstwach które jaszcze zatrudniają większe grupy pracowników,to jakim sposobem MZK ma wyjść w bilansie na zero.Co to oznacza? Mniemam że nie uchrona PRYWATYZACJA!!!Ale w państwie zafundowanym przez "styropiany" zyski się kapitalizuje straty nacjonalizuje.Ponad to pragną bym przypomnieć co po niektórym że w dowodzie rejestracyjnym pojazdu jest napisane ile dany pojazd może przewozić osób.

OBECNY | 2013-02-12 20:26:43 napisał(a):

Co mnie obchodzi sytuacja MZK w Skarżysku, panowie wymyślcie lepszą bajeczkę bo to nie jest żadne tłumaczenie waszej niekompetencji,pamiętam jak za komuny mówiono,że nie ma ryb w sklepach,żeby odwrócić uwagę od braku mięsa.Chciałbym wiedzieć jakie straty poniosło MZK, W CZASIE REALIZACJI NOWEGO ROZKŁADU JAZDY.

do obecny | 2013-02-12 20:37:05 napisał(a):

straty z jakiego niby tytułu? niby z czego miałyby wynikać?

do do obecny | 2013-02-12 21:22:32 napisał(a):

A stąd mój drogi straty, że ludzie olewają coraz częściej to całe MZK i wybieraja spacer jak maja do wyboru - czekać 30 min na autobus, albo gnieść sie w nim z czyimś plecakiem na gębie. Na wiosnę jak sie ociepli to rzeczywiście autobusy będą wozić powietrze.. ale co tam.. Kateusza nic nie rusza.. chyba, że go ruszą nadchodzące wybory jak trzeba będzie elektorat zdobyc, pozbywając się ludzi do których utraciło się zaufanie. CZEKAMY

Jaś | 2013-02-12 21:42:39 napisał(a):

Niema takiej instytuccji jak Rada Miasta używjcie ściśle wymogów prawa t.j. Rada Miejska w Starachowicach, a nie Rada Miasta.

do obecny | 2013-02-12 22:05:58 napisał(a):

ten kto jeździł MZK to i tak będzie to robił nie będzie specjalnie robił sobie spacerku np z bugaju do animexu bo ci się tak podoba. Rozkład jet chory i trzeba go uleczyć ale nie łódź się że ludzie nagle zaczną sobie robić sobie kilkunastokilometrowe spacerki zwłaszcza do i po pracy

Mieszkaniec Południowej | 2013-02-12 22:36:38 napisał(a):

Rdzanek obiecywał przed wyborami że autobusy będą dojeżdżać do zatoczki wybudowanej przez Wojtka(Stadnina koni)i mnie na wódę nikt nie dawał. Zaufałem człowiekowi zagłosowali rodzina, sąsiedzi, znajomi jak nie będzie to jaja mu ukręcę.100% skuteczności gwarantowana Piotr Jasztal.I mnie osobiście nie straszne V ABW,SAT-y,BOA,SPAT,Prokuratura,Sądy,Policja.Ale mniemam że odpowiedzialność za słowa dotyczy.Więc Pawle Rdzanek nie wywiąż się ze swoich przedwyborczych obietnic które miały wpływ na wynik wyborów a jąder u srok będziesz szukał

do mieszkańca | 2013-02-12 22:48:31 napisał(a):

Co za idiotyczny wpis. Czy radni zarządzali spółką, że teraz MZK nie ma na paliwo? Czy radni decydują o tym kto ma zarządzać w spółce? Pomyśl>>>>
Do twojej świadomości, kadrowym w spółkach jest S. Kwiecień.

600 tys. z budżetu gminy (naszych podatków) to mało żeby dofinansować do paliwa bo nieudacznicy zasiadający w Radzie Nadzorczej nie mają pojęcia co to za twór MZK.

mieszkaniec | 2013-02-12 23:18:42 napisał(a):

No tak tylko prezydent z nominacji bo z wyboru już nikt nic.Witamy w Polsce.Mniemam że osoba z wyboru powinna nieć większe prawo głosu niż osoba nominowana.

zosia | 2013-02-13 06:14:39 napisał(a):

Tego Pana K za jego rewolucje na furmanke z gnojem i wywieźć za miasto, albo nie. Lepiej wsadzić go w autobus MZK w godzinach szczytu, bo na gnoju będzie miał za wygodnie. Ciekawe czemu teraz nie jeździ na przednim siedzeniu i sie nie szczerzy, jak wtedy gdy promował swój poprzedni poroniony pomysł - jak to pasażerowie mieli wsiadać do autobusu jedynie przednimi drzwiami.

@zosia | 2013-02-13 07:52:34 napisał(a):

Bo by wyszedł w stroju Janka Muzykanta:D

@Mieszkaniec Poł. | 2013-02-13 07:55:24 napisał(a):

Popieram cię w 100% pamiętam jak pracownicy KomPuru babrali się w błocie żeby osuszyć ten teren.Aż mi było ich szkoda.I co i g...o.Pieniądze poszły w przysłowiowe błoto.Pytam się czy ktoś nie powinien za to odpowiedzieć?.

mieszkaniec tst | 2013-02-13 08:29:55 napisał(a):

Po wielu wpisach widać że mieszkańcy mają mnóstwo problemów związanych z funkcjonowaniem MZK. Szkoda że zarządzający spółką nie wsłuchują się w opinie pasażerów. Radni zgłaszają monitują i przekazują uwagi mieszkańców ale decyzje widać zapadają gdzie indziej. Kiedy dowiemy się jak te nowe rozkłądy będą wyglądać? Marzec za kilka dni znów nas zaskoczą i będzie pozamiatane.

do mieszkaniec | 2013-02-13 08:45:26 napisał(a):

a odkąd to radni cokolwiek robią w tej sprawie?

MPK | 2013-02-13 08:46:58 napisał(a):

Hej ludzie, ale macie krótką pamięć. MZK jeszcze kilka lat temu to było dopiero dziwadło. Zmieniano dyrektora za dyrektorem. Straty, protesty... Teraz jest przynajmniej zarządzane z uwzględnieniem zasad ekonomii. Jeśli ma być dotowane w szerszym zakresie, to powiedzmy wtedy zarządzajacemu, że ma jeździć często i gęsto i nie zwracać uwagi na koszty a i tak podatnicy dopłacą do nierentowności. Ja autobusem miejskim nie jechałewm od 15 lat. Nie mam zamiaru dopłacać jako podatnik do takiego rozwiazania, które niesie straty. Nie róbcie afery.

1:0 | 2013-02-13 09:10:35 napisał(a):

do MPK, zważ że działalność publiczna kieruje się innymi prawami. Jej ustawową misją jest zaspokajanie potrzeb społeczeństwa, więc czysty rachunek ekonomiczny nie jest trafionym argumentem w tej sprawie. Podobnie jest ze szpitalami, szkołami, obiektami sportu. Ich kierownicy mają obowiązek właściwie gospodarować powierzonym majątkiem, co związane jest także z cięciem kosztów ale nie może być to ze szkodą dla społeczeństwa z jaką mamy do czynienia w tym przypadku. To że o iluś lat nie podróżowałeś MZK/MPK nie ma żadnego znaczenia. Do szkoły też już nie chodzisz a inni się uczą... To że ty nie chodzisz będziesz oponował za zamykaniem szkół żeby gmina cięła koszty bo nie masz zamiaru dopłacać?! Sam widzisz, twój wywód to bzdura. Trzeba szukać oszczędności i kompromisów a nie paraliżować komunikację mieszkańców miasta. Tyle

echodnia | 2013-02-13 10:58:15 napisał(a):

Świętokrzyskie: Grozi nam totalny paraliż transportu zbiorowego

do MPK | 2013-02-13 16:23:21 napisał(a):

To, że ty od 15 lat nie jeździsz autobusami nie znaczy że ludzie przemieszczający się co dzień do szkół i zakładów pracy mają chodzić piechtą albo jeździć taksówkami... Jesteś w stanie wykrzesać z siebie odrobinę empatii i postawić się w cudzej sytuacji?

Nowy | 2013-02-13 19:45:58 napisał(a):

BRAWO P. KWIECIEŃ świetna kampania przedwyborcza na piątkowej Sesji Rady Miejskiej.Słuchała Pana prawie jedna trzecia załogi MZK,która w tym czasie powinna świadczyć pracę,ale co tam,i tak płaci podatnik.Zastanawiam się tylko,od kiedy stał się Pan orędownikiem i mecenasem MZK.Bo jak sobie dobrze przypominam,to za Pańskiej prezydentury,ta Spółka stała się bankrutem,i to nikt inny jak Pan,chciał się jej pozbyć,więc skąd ta nagła zmiana? Z pewnością nie chodzi tu o dobro MZK,ale o wsadzenie jeszcze paru kolesi.A prawda jest taka,że im MZK świadczy mniej usług tym bardziej wzrasta zatrudnienie na etatach.Wystarczy porównać schemat organizacyjny MZK Świnoujścia i Starachowic i mamy cały obraz zarządzania Spółką.

Zuzanna | 2013-02-14 02:02:12 napisał(a):

Pitolenie o Szopenie.Miała byc dyskusja o mzk, a jest polityka.Oczywiście rozumiem, że potrzebne są oszczędności,ale obiecano,że będą punkty przesiadkowe, a są to punkty podnoszące zmęczonym ludziom ciśnienie, ponieważ np.gdy dojedziemy z Bugaju na ul, Konstytucji, to okazuje się, że właśnie odjechała np.17 , dodam jedyny autobus na Majówkę po godz,14.40. Autobus linii 6 ostatni kurs ma z Bugaju o 14.35, tym którzy pracują do 15,00 może i pasuje, ale większośc pracuje do 14.30 ja również i te 5 minut jest dla mnie za mało na dotarcie na przystanek,a jeszcze ubrać się trzeba.Urzędnicy z UM jeżdżą z pracy taxi,ale mnie niestety nie stać.Druga sprawa to wygląd zatok przystankowych zimą oczywiście, góry śniegu, które są nie do pokonania przez osoby starsze i niepełnosprawne, a wy wyjeżdżacie z internetem, o zgrozo. Ponadto zachowanie kierowców,a właściwie brak umiejętności podjechania w zatoczkę przystankową tak, aby pasażer wysiadł bezpiecznie w miarę na płaskim terenie, a nie otworzyć mu drzwi autobusu w miejscu gdzie usypana jest metrowa pryzma śniegu.Zarzutów pod adresem MZK jest wiele i wiem, że trudno każdemu dogodzić,ale jak nie być poruszonym gdy dojazd do pracy czy z pracy zaajmował dotychczas 10 minut a teraz gdy nie zdążę się przesiąśc to powrót do domu zajmuje mi ok 50 minut to jak podroż do skarżyska. Pani w MZK owszem przyjmuje telefoniczne skargi i żale, mówi będę uczulać kierowców na zgłaszany problem, ale nic z tego nie wynika. Ot i co OTO POLSKA WŁAŚNIE,brud smród....ale neta w autobusie masz. Miłej podróży.Ja osobiście jeszcze z miesiąc będę korzystać z usług MZK, potem podziękuję, bo płacę podatki, bilet też kupuję to wymagać też trochę chciałabym.

ANTY | 2013-02-14 07:01:22 napisał(a):

Dopóki będziecie jeździć tymi autobusami dopóty te śmiecie z MZK i UM będą z wami robić co tylko chcą. Tańczycie jak wam zagrają.

xyz | 2013-02-14 11:44:22 napisał(a):

zmianę rozkładu jazdy uwzględniająca sugestie mieszkańców obiecano pod koniec stycznia 2013 z zaznaczeniem że zmiana obowiązywać będzie od marca. Teraz prezes przebąkuje o kwietniu. O zgrozo....ileż można czekać w zimnie i mrozie na przystankach,,, dlaczego aż tyle miesięcy trwa przebudowa rozkładu jazdy skoro wiadomo ze jest on zły. UM i MZK eksperymentują na dzieciach i pozostałych członkach społeczeństwa TST. To jest jawna kpina i drwina. Oni śmieją się nam w twarz.........

wz | 2013-02-14 17:03:57 napisał(a):

Proponuję ponownie, żeby zmotoryzowani ludzie dobrej woli (a takich jest większość) zabierali z przystanków tych, którzy tam oczekują i którym jest "po drodze"

do wz | 2013-02-14 17:16:39 napisał(a):

Najpierw daj przykłd jak to robisz. Może ktoś weźmie przykład - kręć filmiki i wrzucaj na youtube, albo przestań pitolić!!!"

kac | 2013-02-14 17:27:00 napisał(a):

Wałki na każdym kroku! Jak nie woda, to ciepło, bilety. Wszędzie źle co się dzieje ? O co chodzi? Kto za tym stoi? Skąd ta nagonka polityczna? dlaczego tak wam wszystkim źle? Nie działa MZK to się przesiądźcie do swoich samochodów. I proszę mi nie udawać , że ich nie macie!
Ja wiem , że tak nie jest. Jak się komuś nie podoba to proszę szukać szczęścia gdzie indziej. Póki co to ja tu rządzę i nie pozwolę żeby tu ktoś mnie obrażał.

2 | 2013-02-14 18:03:29 napisał(a):

Zabezpieczenie realizacji polityki społecznej
Opis kierunku:
Transport publiczny powinien zapewnić wszystkim mieszkańcom miasta, szczególnie
grupom społecznym niedysponującym indywidualnymi środkami transportu możliwość
sprawnego przemieszczania się i dostępność przestrzenną miejsc pracy, nauki, centrów
świadczenia usług, miejsc użyteczności publicznej. Transport Zbiorowy ma szczególnie
znaczenie dla młodzieży i osób starszym wieku, dla których ze względu na koszty finansowe
transport publiczny jest jedynym dostępnym środkiem transportu.
To dla jegomościa z Ostrowca to EUREKA

waszka | 2013-02-15 03:53:20 napisał(a):

Ludzie czy wy nie rozumiecie że za to całe zamieszanie z rozkładami jazdy odpowiedzialny jest Sylwester Kwiecień,bo to on reprezentuje Zgromadzenie Wspólników,czyli nadzoruje działania prezesa MZK.Myślę że przy najbliższych wyborach podziękujemy temu panu za komunikację.

Praktyk | 2013-02-15 08:53:45 napisał(a):

kac | 2013-02-12 16:58:34 napisał(a):

"Jak gmina ma nie doplacac tyle pieniedzy do ludzi starszych kiedy za kazdym wejsciem do autobusu trzeba kasowac bilet-choc nie minelo 45 minut i jest przesiadka.Skoro nie mozna wyciagnac pieniedzy od biednych ludzi to trzeba zrobic z urzedu miasta na koszt starszych ludzi.Ktos tu dobrze pomyslal?"

Masz rację trafiłeś w dziesiątkę.

Na podstawie obowiązującej umowy z budżetu miasta wypłacane są dopłaty dla MZK do biletów ulgowych i przejazdów bezpłatnych.
Z biletów ulgowych korzystają dzieci, uczniowie, studenci, emeryci i renciści.
Z przejazdów bezpłatnych osoby starsze i niepełnosprawni.
Po wprowadzeniu zmian w kursowaniu autobusów i zastosowaniu systemu przesiadkowego konieczna jest zmiana umowy.
W przeciwnym razie przy ograniczeniu kursów dopłaty z budżetu podwoją się.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie