Remont ulicy Konstytucji 3 Maja. Będzie bardziej wąsko

15249.nsmed

Trwa remont ulicy Konstytucji 3-go Maja oraz części ul. Partyzantów w Starachowicach. Koszt 4,6 miliona złotych. Wykonawcą jest firma Budromost. Termin realizacji to 22 listopada 2021r. 

- Inwestycja praktycznie w 100% jest finansowana z pozyskanych środków zewnętrznych: unijnych z RPO Województwa Świętokrzyskiego i z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych - informował na jednej z konferencji prasowych prezydent miasta Marek Materek.

Bieżący status 

- Na części ul. Konstytucji 3 Maja od ronda gen. Antoniego Hedy – Szarego do skrzyżowania z ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego wykonano już układ drogowy z warstwą wiążącą na jezdni. Na dalszej części ulicy trwają prace związane z przebudową uzbrojenia oraz budową konstrukcji nawierzchni drogowej. Wykonywane są prace na skrzyżowaniu z ul. Radomską polegające na przebudowie wodociągu i docelowym wykonaniu nawierzchni na ul. Radomskiej. Prace budowlane spowalniane są wystąpieniem nieprzewidzianych kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym tj. siecią teletechniczną i kanalizacją burzową oraz występującymi trudnościami zaopatrzeniowymi wywołanymi pandemią (opóźniania dostaw zamawianych materiałów). Po realizacji niezbędnych robót uzbrojeniowych wykonywane będą roboty drogowe w postaci jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, oświetlenia ulicznego - informuje Izabela Wrona - Zespół organizacyjny Urzędu Miejskiego w Starachowicach. 

To na, co zawracają uwagę starachowiczanie, to kwestia zawężenia dosyć szerokiej do tej pory ul. Konstytucji 3-go Maja. Zdaniem prezydenta Materka, szerokie jezdnie, to większe zagrożenie dla pieszych. 

- W pasie drogowym Konstytucji 3-go Maja, który mamy, musimy zmieścić nie tylko chodniki, nie tylko ulicę, ale także zmieścić ścieżkę rowerową, po to, żeby zwyczajnie było bezpieczniej i żeby ludzie, którzy chcą przemieszczać się rowerami po naszym mieście, także mieli miejsce, gdzie będą mogli bezpiecznie się nim przemieszczać. W Polsce, taki super pozytywnym przykładem miasta, w którym zawężono większość ulic jest Jaworzno. W tym mieście przez długi okres nie doszło do żądnego wypadku śmiertelnego z udziałem pieszego, a to jest wynikiem tych wszystkich działań, które podejmowało miasto w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na Konstytucji 3-go Maja będą miejsca gdzie autobusy będą mogły się zatrzymywać. Nie będzie tak jak wcześniej - tłumaczył podczas objazdu miasta włodarz Starachowic Marek Materek. 

RemondisReklama

Dodane: 09.10.21 | Odsłony: 2202 | komentarze (40)

Komentarze użytkowników

Gość | 2021-10-09 12:39:12 napisał(a):

Ręce opadają na kolejne wymysły materka...

Mieszkaniec | 2021-10-09 12:41:20 napisał(a):

Brawo. Bardzo dobra decyzja. Taka szerokość w zupełności wystarczy. Bezpieczeństwo najważniejsze.

Yoko | 2021-10-09 12:51:05 napisał(a):

Naprawdę bardzo dobry pomysł.

Anna De. | 2021-10-09 13:13:50 napisał(a):

Świetny Pomysł. Będzie bezpieczniej i o to chodzi. Starachowice nam pięknieją i super, ze tak jest. Pozdrawiam bandę hejterów za 321 ze stowarzyszeń inicjatywnych show :*

Użytkownik | 2021-10-09 14:12:22 napisał(a):

Rozumiem, że będzie to jednokierunkowa ulica, dwa auta osobowe raczej się nie miną, a z autobusem to już nie ma mowy. .

Do Użytkownik | 2021-10-09 14:49:45 napisał(a):

Zobacz sobie w jakich ulicach w UK się mijają samochody tiry czy autobusy to zmienisz zdanie.

Mysz | 2021-10-09 15:56:39 napisał(a):

Co do ch..? Jedna z głównych ulic w mieście ma być zwężona? Ktoś panuje nad tym? Był korek 20 minut na radomskiej? To będzie teraz 40 minut.

Anna Paulovna | 2021-10-09 16:01:52 napisał(a):

Ale dziadostwo i amatorszczyzna.
Za takie remonty Materek powinien zapłacić z własnej kieszeni. Na siłę poupychane ścieżki rowerowe, które też powinny mieć odpowiednią
szerokość, bo jak będą się mijać rowerzyście jadący w przeciwnych kierunkach?
Chyba że ścieżki też będą jednokierunkowe.
Coraz większe korki się tworzą w mieście,
i zamiast poszerzać ulicę, to robi się odwrotnie.
Czy to jest świadome działanie, żeby utrudnić
żywot mieszkańcom czy tylko bezmyślność?

Gosia Janowska | 2021-10-09 16:08:25 napisał(a):

Te ścieżki rowerowe są wcale nie potrzebne.

Wezyr | 2021-10-09 16:43:46 napisał(a):

Kolejna materkowa robota:(
Przecież to jedna z głównych ulic miasta, ulica po której jeżdżą autobusy.

@ | 2021-10-09 16:54:40 napisał(a):

Dla niektórych co po pijaku jeżdżą to lepiej - krawężniki bliżej siebie.

Miesz | 2021-10-09 16:58:39 napisał(a):

Pewnie rozkład jazdy dla autobusów będzie ułożony tak aby się na tej ulicy nie mijały

Anna Paulovna | 2021-10-09 17:25:55 napisał(a):

Najważniejsze jest to, że ulice obok domu Materka będą wyremontowane we wszystkich kierunkach, i ścieżka rowerowa będzie na wprost
domu.
Nie ma to jak być prezesem, wszystko zrobią
obok chałupy, a inni nie mogą się doprosić
o remont 30 lat.
Działacze mówią, że służą Narodowi, tyle że słowo: służyć znaczy zupełnie cos innego niż 100 lat temu. Dziś "służyć" innym, to znaczy rządzić innymi. Bez ponoszenia żadnych konsekwencji.
My Naród możemy tylko powiedzieć: Dziękujemy
Wodzu, że wyremontowałeś ulice obok swojej chałupy. Jesteśmy z ciebie dumni, że jesteś taki sprytny.

hehe | 2021-10-09 18:21:38 napisał(a):

za komuny były wąskie dziurawe chodniki z płyt a dużo ludzi z nich korzystało bo mało kto miał samochód. Teraz są po 3 samochody w każdym domu to robią szerokie chodniki :) Jakieś fatum nad tym miastem jest

Do Anna Paulanova | 2021-10-09 18:34:45 napisał(a):

Teraz obrzucacie Materka że drogę pod domem sobie robi hahaha śmiech na sali. To nic że jak sami wcześniej piszecie to główna ulica w mieście po której jeździ codziennie kilka tysięcy samochodów. To teraz miejcie pretensje że wyremontował tę drogę pod swoim domem w 7 roku kadencji a nie w pierwszych miesiącach jak to czasem bywa hahaha

Viktor | 2021-10-09 18:45:42 napisał(a):

Najlepsi są Ci kierowcy którzy jeszcze nie jechali tą drogą a już narzekają. Jakie to polskie. Jakie to starachowickie.

Do Do A.P. | 2021-10-09 19:01:59 napisał(a):

Ta ulica była remontowana ok. 20 lat temu.
A są takie, które czekają na remont nawet 50 lat, i też jeździ po nich tysiące samochodów.
" I zrobił to dopiero w ... 7 roku ".
To dobry Pan. Ale tatko tak długo nie czekał,
żeby dostać robotę w starostwie.
Był reklamowany jako multi specjalista.
Miał tyle rzeczy naprawić i ... cisza.
Jedyne co słyszałem, że wymyślił, to drogę od szpitala do Radomskiej, obok tej istniejącej.
Pomysł niezrealizowany, ale konto co miesiąc zasilone.


Ale za 7 rok należy się pomnik, szczególnie za zwężanie ulic. Będzie tak jak na Niskiej, jak ktoś zaparkuje niezbyt starannie, i auto będzie wystawało trochę na ulice, to autobus MZK zostanie unieruchomiony na dłuższy czas.

gość | 2021-10-09 19:26:32 napisał(a):

Komediant.

gość | 2021-10-09 19:31:36 napisał(a):

Wyprowadzi autobusy i zmniejszy ruch na ulicy przy której mieszka, sprytne....Kto to projektował ?!

gość | 2021-10-09 19:52:17 napisał(a):

Tyle że panie Materku większość wypadków w Starachowicach zdarza się na przejściach dla pieszych, bo są lokowane w dziwnych miejscach, często słabo oświetlone.

Życzliwy dla władzy | 2021-10-09 20:28:28 napisał(a):

Przejście powinno zostać przeniesione naprzeciwko domu wodza, ze miał bliżej do ścieżki rowerowej.
Ulica za jakiś czas będzie jednokierunkowa,
bo "ludzie" zgłoszą taki projekt społeczny,
bo uzasadnią go tym, że ulica jest za wąska,
dla ruchu dwukierunkowego.
Może "propozycja" leży już w szufladzie.

Do A.P. | 2021-10-09 22:31:26 napisał(a):

Która droga po której jeżdżą tysiące aut codziennie nie była remontowana od 50 lat - podaj przykład.

Na niskiej masz drogę jednokierunkową a tutaj jest droga dwukierunkowa więc wątpię by autobusy miały problem. Masz w ogóle prawo jazdy i jeździsz po Starachowicach ? Skoro jest takie zwężenie to podejrzewam że są wykonane zatoczki dla autobusów - jeśli nie ma i trzeba będzie wymijac MZK to klapa.

Jeśli chcesz to stawiaj mu pomnik. Nie moja sprawa. Ja mu stawiać nie zamierzam bo on tylko wykonuje swoją pracę i uważam że wykonują ją dobrze . Irytują mnie jedynie Ci wiecznie niezadowoleni ze wszystkiego którzy jeszcze nie przejechali się ulicą ale już wiedzą że jest fatalnie zaprojektowana i wykonana.

remont | 2021-10-10 08:03:56 napisał(a):

Nie było nawalnych deszczów to wszystko zwala się na pandemię . Tak faktycznie to jest tylko nieudolność wykonawcy i branie robót jak leci bez realnej możliwości wykonania.Czekamy na kolejne powody opóźnienia . Byle do świąt ...

do do A.P. | 2021-10-10 08:50:56 napisał(a):

Problem w tym , że MM niczego nie "wykonuje" tylko odbywa spacery. Nie ma też żadnej odpowiedzialności za spartoloną robotę ( vide Park Miejski)więc krytyczne uwagi są jak najbardziej potrzebne...

iks | 2021-10-10 09:16:03 napisał(a):

Myślę że zawężanie szerokości ulic, wprowadzanie ruchu jednokierunkowego
(ul. Kilińskiego) doprowadzi do jeszcze
większych korków niż mamy dziś. Obecnie
realizowane projekty wprowadzają zmiany
które gdy okaże się że założenia rządzących były błędne nie będą możliwe do odkręcenia.

Piotr | 2021-10-10 09:36:00 napisał(a):

Jako kierowca powiem tyle - partactwo bez wyobraźni!

Do Piotr | 2021-10-10 10:25:47 napisał(a):

Tak to jest, kiedy robotami kieruje specjalista od wszystkiego czyli od niczego bez żadnych uprawnień budowlanych...

Do A.P. | 2021-10-10 10:47:32 napisał(a):

Prosiłem o przykład nieremontowanej drogi od 50 lat po której codziennie jeździ tysiące aut - nie doczekałem się. Doczekałem się kolejnego obrzucenia że tym razem park Ci się nie podoba. Mi się podoba - może za dużo drzew, czekam z niecierpliwością jak pewnie większość mieszkańców aż się uruchomi bunkier żeby można było po spacerze w parku iść na obiad. Kiepsko że tak długo to trwa. Tu minus.

Piotrze ile razy jako kierowca jechałeś nową konstytucji że wydajesz taką opinię ?

Do Piotrze przecież Ty też nie masz uprawnień czyli wypowiadasz się na tematy o których nie masz pojęcia. Tak tylko Ci się wydaje. Już ktoś wcześniej to napisał jakie to polskie, jakie to starachowickie.

Do Piotr | 2021-10-10 10:50:26 napisał(a):

Niestety masz rację. Przez to zwężenie będziesz musiał jechać tą drogą 50 km/h a może nawet 40 km/h a nie 80-90 km/h jak to miałeś w zwyczaju. Przykre to.

Mała mi | 2021-10-10 11:44:20 napisał(a):

@ Viktor. Bingo. Masz rację. Będę komentowała jak przejadę i wtedy zgłoszę reklamację, że za wąskie. Pewnie przebudują jak sugerujesz. Bo przecież teraz nie mogę komentować, bo nie jechałam. Hahahaa.

Viktor | 2021-10-10 14:39:48 napisał(a):

Cieszę się że załapałaś, było trudno ale się udało.
Halo inżynierowie i projektanci schowajcie się ze swoimi uprawnieniami a przepisy i normy wsadźcie sobie w buty będziecie wyżsi. "Mała mi" komentuje że jest za wąsko i nie da się jeździć bo tak ona uważa i trzeba natychmiast to zmieniać. Bo tak napisała.

Mała mi | 2021-10-10 15:27:23 napisał(a):

@ Viktor. Ty za to jesteś Januszem futurologii. Co proponujesz? Zróbmy teraz wąsko, bo potrzeba ścieżki dla jednego rowerzysty z urzędu miasta, który przejedzie na dzień (drugi pasjonat rowerów jeździ inna drogą) , a później się zobaczy jak będzie. Jak będzie za wąsko to się poprawi za 30 lat przy kolejnym remoncie. Wyobraź sobie, że samochodów przybywa. Droga była 40 lat temu projektowana przy małym natężeniu ruchu. Minimum jakie powinno być na dziś, to utrzymanie jej szerokości, a nie zwężanie.

Do Mała mi | 2021-10-10 18:40:29 napisał(a):

Brawo. Myślisz logicznie.
A ten Victor to jakiś zacofany gostek, udający
lokalnego mądralę. Victor jako bystry inaczej powinien zaproponować, żeby nie tylko zawęzić jezdnię, ale co 20 metrów zrobić zygzaki.
Będzie na pewno bezpiecznie.
Victor, trzymaj tak dalej, idziesz w dobrym kierunku. Do nagrody Darwina coraz bliżej.
Cieszyć się, że jacyś inżynierowie wymyślą coś durnego, to naprawdę trzeba mieć ....... .

Do Do A.P. | 2021-10-10 18:48:01 napisał(a):

Parkowa, dlatego została wytypowana do remontu,
bo chyba nie myślisz poważnie, że zawdzięcza remont temu, że 20 metrów dalej stoi dom wizjonera.
Chłopie mam prawo jazdy i jeździłem po Lyonie,
Monachium, Paryżu, Genewie czy Andorze.
Raz byłem nawet w Twojej wiosce w Rzepinie.

3 Maja | 2021-10-10 19:51:11 napisał(a):

Ci wsżystcy wazeliniarze zabierają głos nie znając historii tej ulicy ja natomiast pamiętam brukowaną obsadzona drzewami są fotografie. I właśnie 50 lat temu zamiast położyć asfalt pdwyzszono ją o jakieś 50 cm "zatapiąjąc" piękną zabudowę unikalnych domków i właśnie przy tej przebudowie była okazja wyeksponowania tych domów jak było w przeszłości. Co do 5 m. szerokości ulicy oczywisty jest że autobusy aby się minąć wymagają minimum 6 m tak wić kolejne 4,6 min zł. wyrzucone w błoto i dalsza degradacja zakorkowanego miasta.

Do Viktora | 2021-10-10 20:20:47 napisał(a):

W 1852 r. urbanista Georges Haussmann rozpoczął
przebudowę Paryża. Powstały nowe bulwary,
ich szerokość 20-30 metrów dziwiła i przerażała współczesnych.
W 2021 r. "urbanista" z Suchedniowa robi
przebudowę ulic z 7 na 5 metrów.
Ich nowa szerokość też dziwi i przeraża bardziej kumatą część mieszkańców,
choć są też lokalni mądrale, którzy uważają, że wszystko jest OK, i powołują się na współczesnych inżynierów.
Paryż już zazdrości Nam Materka i tych inżynierów, którzy tak zaimponowali Viktorowi.

V. | 2021-10-11 08:54:44 napisał(a):

A kolega z dalej pisze komentarze i odpisuje sam sobie pod różnymi pseudonimami. Jeszcze ci się nie znudziło? Podziwiam :-)

Mieszkanka | 2021-10-11 17:39:42 napisał(a):

Tylko konsekwentnie p. prezydencie. wyprowadzać ruch z miasta. Więcej zintegrowanych, bezpiecznych tras rowerowych. Wspierać budowę obwodnic. Obecnie ślimacze tempo. Mniej aut w mieście, mniej spalin,więcej ruchu zdrowsze społeczeństwo.

Do Mieszkanka | 2021-10-11 21:56:29 napisał(a):

Ale głupoty wypisujesz.
Wyprowadzi ruch z miasta. Jak? Zakaże korzystania z samochodów na terenie miasta?
Jesteś za wąskimi ulicami, żeby tylko wpakować
na siłę ścieżkę rowerową.
Więcej obwodnic, wołasz.
Czy nie zdajesz sobie, żeby wybudować obwodnicę, to trzeba wyciąć las.
Starachowice były otoczone lasami, a za chwilę nic z nich nie zostanie.
Wtedy na pewno pooddychasz świeżym powietrzem.
I ten apel na końcu. Szkoda nawet to komentować. Ciężko główka pracuje,
ale trzeba pleść głupoty.
Prawdziwa reformatorka, jakich było wiele w ZSRR w latach 30. ub. wieku.
Skończyło się to katastrofą.

Rower | 2021-12-20 13:26:44 napisał(a):

albo skuter śnieżny

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie