Rewolucja drogowa w Starachowicach Zachodnich

1476.th

Nawet na sześć miesięcy może być zablokowana ulica Radomska na odcinku od przejazdu kolejowego włącznie, dalej przez most, aż do skrzyżowania z ulicą Kielecką, a to wszystko za sprawą mającego powstać w Starachowicach marketu budowlanego NOMI. Sklep ma być umiejscowiony na terenie dawnego ZECu, ale żeby ruch w tej okolicy odbywał się płynnie konieczne jest przeprowadzenie szeregu inwestycji drogowych. Pierwszą z nich jest budowa mini ronda na skrzyżowaniu ulic Kanałowej i Radomskiej. Samochody osobowe będą poruszały się na nim w normalnym ruchu okrężnym, natomiast ciężarówki będą mogły je przeciąć na wprost ze względu na swoje duże gabaryty i brak możliwości manewru. Budowa ronda to wspólna inwestycja inwestora NOMI (240 tys. zł), powiatu (160 tys. zł), natomiast część przebudowy ulicy Kanałowej sfinansuje gmina. 

Kolejną inwestycją w tym rejonie jest przebudowa mostu na rzece Kamiennej, która ma pochłonąć 1 800 tys. zł. a środki na realizację mają pochodzić z rezerw rządowych – subwencja ogólna w wysokości 850 tys. zł. Resztę ma stanowić wkład własny powiatu. W ramach remontu mostu ma pojawić się nowa nawierzchnia jezdni, nowe chodniki, odnowiona i wzmocniona zostanie konstrukcja mostu.

Ostatnia inwestycja dotyczy przebudowy przejazdu kolejowego, która ma się skupić na wymianie płyt wielkogabarytowych na nawierzchnię gumową lub betonową na specjalnym fundamencie. Konstrukcje takie mają zapobiec zapadaniu się drogi przy przejeździe. Koszty takiej infrastruktury są czterokrotnie wyższe niż w opcji standartowej, ale zarazem konstrukcja jest o wiele bardziej wytrzymała. Koszty przygotowania takiego przejazdu to około 400 tys. złotych. Pieniądze na realizację mają pochodzić z funduszy PKP i być może wkładu powiatu starachowickiego.

Oczywiście prace budowlane będą wiązały się z zablokowaniem przejazdu na okres około 6 miesięcy. NOMI, które ma zatrudnić około 60 osób, planuje otwarcie na listopad b.r., dlatego prace drogowe muszą być skończone przed otwarciem. Tym bardziej, że inwestor NOMI również będzie potrzebował infrastruktury do przeprowadzenia prac budowlanych swojego supermarketu.
Samorząd chciałby skrócić czas remontów do minimum, ale wiązałoby się to z całkowitym wyłączeniem tego odcinka drogi z ruchu. Jedną z koncepcji wyjazdu ze Starachowic Zachodnich w kierunku południa jest pokonanie drogi ulicą Wielkopiecową, a następnie pokonanie przejazdu do ulicy Kanałowej a potem przez hutę na Aleję Wyzwolenia.

Wkrótce przetargi wyłonią wykonawców. Planowany początek prac to miesiąc maj, a koniec przełom września i października b.r.

Fot. Archiwum

Dodane: 31.03.10 | Odsłony: 521

Komentarze użytkowników

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie