Starachowice 2024. Bez palenia w piecach węglem i drewnem

12073.nsmed

Działaczka społeczna, aktywistka ze Starachowic pani Maria Derra zwróciła się do radnych Rady Miejskiej oraz prezydenta Miasta Marka Materka z petycją o uchwalenie i wprowadzenia w życie uchwały antysmogowej w Starachowicach. Treść petycji [kliknij].

Pani Maria brała udział w piątkowych obradach Rady Miejskiej. Na koniec sesji, do treści petycji odniósł się prezydent Marek Materek.

- Serdecznie dziękuję za wsparcie inicjatywy, którą gmina podjęła. Zwróciłem się z pismem do marszałka województwa świętokrzyskiego, aby stosowną uchwałę zakazującą w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw w oparciu o przepisy ustawy „Prawo Ochrony Środowiska”. Poprosiłem o wprowadzenie na terenie miasta Starachowice, od 2024 roku zakazu eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw w postaci: węgla, drewna i ich pochodnych. Jest to związane z tym, że chcielibyśmy, aby w naszym mieście również zakończył się problem smogu. Przy czym równolegle prowadziłem rozmowy z Komisją Europejską, dotyczące nowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, w którym znajdą się środki na wymianę pieców. My jako gmina nie prowadzimy w tej chwili na dużo większą skalę programu gminnego wymiany pieców, dlatego, że nie mamy na tyle środków własnych by w 100% finansować to z budżetu gminy, ale mieszkańcy mogą korzystać z programu „Czyste Powietrze”. Punkt informacyjne tego programu znajduje się na parterze Urzędu Miejskiego. To jest punkt Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej po to, żeby jak najszerszą skalę - zanim ruszy RPO - można było wymieniać piece opalane węglem czy miałem. Tak, aby powietrze w Starachowicach było czystsze. Dziękuje za inicjatywę - powiedział na sesji Rady Miejskiej prezydent miasta Marek Materek. 

Dodane: 30.11.19 | Odsłony: 1562

Komentarze użytkowników

Nic | 2019-11-30 13:22:06 napisał(a):

A kominki? Rodzinne wieczory przy płomieniach? Miłość na tygrysiej skórze? Płaszcze wodne?

Halo | 2019-11-30 13:54:29 napisał(a):

Co zrobią niby ci co gazu nie maja są całe ulice nie zgazyfikowane ?

Napoleon | 2019-11-30 13:57:08 napisał(a):

Materek w akcji, zakaz wydał, program olał :)

Aramis | 2019-11-30 14:24:04 napisał(a):

Bardzo chętnie zacznę palić gazem, tylko kogo na to stać jak gaz jest taki drogi

X | 2019-11-30 14:34:11 napisał(a):

Polski węgiel drogi, gaz drogi. Chyba unia chce abyśmy ich śmieciami grzali. Inne kraje UE mają chociaż tani gaz.

zbych | 2019-11-30 14:41:31 napisał(a):

Co z tym fantem zrobi nowy prezydent bo w 2024 na pewno nie będzie to problem materka dziś łatwo obiecać coś czego się nie da wprowadzić

ekolog | 2019-11-30 14:47:01 napisał(a):

Gmina może bardzo dużo zrobić w walce ze smogiem również ze swojego budżetu, nie wszystko opiera się na funduszach zewnętrznych. Wystarczy popatrzeć co udało się zrobić w nnych miastach, ale po pierwsze trzeba chcieć, a po drugie zrezygnować z wielu wydatków na bezwartościowe rzeczy bez których można się spokojnie obejść. Wszak zdrowie jest najważniejsze, niestety gmina Starachowice w kwestii chociażby propagowania walki ze smogiem nie robi kompletnie nic, udaje, że problem nie istnieje. A przeznaczenie 18 tys. zł z budżetu gminy na dofinansowanie do wymiany pieców i fotowoltaikę jest kpiną z problemu i
mieszkańców. Wystarczy podliczyć jakie są koszty przesadnej iluminacji świątecznej, kwiatków na słupach, gali disco polo, dni Starachowic, kaczkomatu itp. bzdurek i te pieniądze przeznaczyć na dofinansowanie do wymiany kopciuchów.

do Aramis | 2019-11-30 14:48:18 napisał(a):

To lepiej być zdrowym i trochę biedniejszym, czy bogatym i chorym???

do Halo | 2019-11-30 14:54:29 napisał(a):

Można też palić węglem, ale dobrej jakości i w piecach nowej generacji, tu nie obędzie się bez wydatków. Mądra miejska gospodarka i sensowne gospodarowanie miejskim budżetem bardzo wiele by w tej kwestii zmieniła. Kraków finansował w początkowym okresie 100 % kosztów wymiany pieców. Trzeba się po prostu zabrać za całą sprawę solidnie i z sercem, a nie czekać bezczynnie na mannę z nieba. Nie można ludziom ot tak zabronić palenia węglem, trzeba najpierw opracować i stopniowo wdrażać mądry miejski program wymiany kopciuchów.

Brawo! | 2019-11-30 14:59:33 napisał(a):

Nie zgadzam się z preferencjami politycznymi tych Pan, ale szczerze podziwiam za upór i charakter. I za to, że leją na wszystkich Januszków i Grazynki z facebuka. Maria z kartką na szyi rozwaliła system. Uczcie się psychiczne niedorostki, tak się wyraża własne zdanie!

starachowiczanka | 2019-11-30 15:45:50 napisał(a):

Ludzie taniej jest gazem niż węglem, trzeba tylko zrobić odpowiednią instalację.Jest wygoda i spokój, ale trzeba się wysilić. Na drogie samochody macie a na to nie. Palę gazem 11 lat to mam pojęcie.

wkurzony | 2019-11-30 16:49:10 napisał(a):

"Wsparcie inicjatywy, którą gmina podjęła", dobre! Gmina nic niepodjęła przez 5 lat tych pseudorządów. Inne miasta już kończą lub zakończyły akcje wymiany przestarzałych pieców, a tu buta i zadufanie. To petycja do Rady Miasta, aby obudziła się z letargu i wymusiła na władzy wykonawczej konkretne działania. "My jako gmina nie prowadzimy w tej chwili na dużo większą skalę programu gminnego wymiany pieców, dlatego, że nie mamy na tyle środków własnych by w 100% finansować to z budżetu gminy" - na żadną skalę nie prowadziliście nigdy, w tej chwili również, problem polega na tym, że macie to w głębokim poważaniu, szastając równocześnie kasą na prawo i lewo na różne pierdoły!!!

do starachowiczanka | 2019-11-30 16:56:11 napisał(a):

Palę gazem od roku, wymieniłem piec miałowy na nowoczesny gazowy, nie korzystałem z dotacji, bo dla tych marnych groszy nie chciało mi się użerać z urzędasami. Jestem świadomym obywatelem i wiem jak groźnym zjawiskiem jest smog. Jest czysto i wygodnie, koszty bieżące na takim samym poziomie jak przed wymianą. Trafia mnie niestety, jak sąsiad mi kopci ze swojego komina! To jest obowiązek władz miejskich opracować odpowiedni program walki ze smogiem i zdobyć pieniądze na jego realizację. Jest jeden podstawowy warunek, musi to być mądra i odpowiedzialna władza miejska, czyli nie nasza!!!

neo | 2019-11-30 17:20:31 napisał(a):

Zakazać palenia węglem i to jak najszybciej. Dobrze że są ludzie którzy walczą o demokrację i czyste powietrze.

mieszkaniec TST | 2019-11-30 17:22:02 napisał(a):

Szacunek dla Pani Marii.

Zzz | 2019-11-30 17:54:04 napisał(a):

Czytam i zastanawiam sie jakie macie dochody aby wymienic piec co na gazowy i jeszcze palic. Koszt jest spory. Moze zastanowic sie nad błękitnym węglem sby mozna byloby go kupic w starachowicach.

Kamil | 2019-11-30 17:55:26 napisał(a):

Durne baby na starość to im się w głowach przewraca a skąd mają ciepło w blokach ha

Zaraz zaraz | 2019-11-30 18:14:32 napisał(a):

Czy zakaz bedzie również dotyczyl ZEC-u? Czy tylko właścicieli domów jednorodzinnych?

Sylwester | 2019-11-30 22:16:24 napisał(a):

To w Starachowicach mamy problem smogu...a samochody nie generują zanieczyszczeń... tylko piece węglowe są przyczyną wszelkiego zła... co mają zrobić ludzie których nie stać na nowoczesne instalacje. Zimą zdychać i to bedzie bardzo ekologiczne rozwiązanie...

Do przedmówcy | 2019-11-30 22:45:38 napisał(a):

Dlatego właśnie potrzebny jest mądry plan pomocowy wypracowany przez Radę Miejską, o co wniesiono w petycji.

zasmogowani | 2019-12-01 07:45:43 napisał(a):

My zasmogowani mieszkańcy uprzejmie prosimy pana Prezydenta, aby na swoim profilu fb udostępnił dla wszystkich to pismo skierowane do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, w którym prosi o podjęcie działań w sprawie smogu w Starachowicach. Prosimy również o poinformowanie o tych równoległych rozmowach z Komisją Europejską, z kim te rozmowy były i jakim rezultatem się zakończyły. Szkoda, że na bieżąco nie chwali się pan Prezydent takimi ważnymi sprawami na swoim, jakże popularnym fejsbukowym profilu.

gość | 2019-12-01 09:13:43 napisał(a):

KOMEDIANT

ekolog dendrolog | 2019-12-01 12:29:34 napisał(a):

Tyle wpisów a nikt się nie pochylił nad idiotyczną polityką niszczenia zieleni i wycinania drzew w tym głupim mieście. I to się odbywa pod hasłem Zielone Starachowice. W ostatniej dekadzie zniszczono połowa drzew, żywopłotów i trawników. Proponuję Pani Dera wykonanie raportu tych zniszczeń i nagłośnieniu tego faktu.

M. | 2019-12-01 12:34:24 napisał(a):

To i zakaz jazdy samochodami . Co za oszołomy - leczcie się

Ziom | 2019-12-01 12:34:57 napisał(a):

Plan wypracowany przez radę...Jezu broń nas przed tym! Nie daj piromanowi zapałek. Cwaniakom decyzji. Kłamczuchom publicznej ambony.

Inter | 2019-12-01 13:53:02 napisał(a):

Nie tędy droga do likwidacji smogu!!!!!! Komuś się w nieprzespaną noc uroi w główce nowy pomysł na zaistnienie i już sprawa urasta do politycznej!Zbliża się zima, może ostra, więc czym ludzie mają palić! Węgiel to mniejsze zło niż butelki plastikowe, stare kalesony i inne szmaty, plastiki i inne śmierdziastwa!Tym się pali, jak nie ma się węgla!!!

Syst | 2019-12-01 13:59:57 napisał(a):

Dobrze,że sprawa smogu istnieje w świadomości ludzi ale tu potrzebna jest działanie stopniowe! Szybkie nie przemyślane zakazy spowodują odwrotny skutek od zamierzonego! Przecież ludzie muszą mieć ciepło w domach!

dym z komina | 2019-12-01 14:24:00 napisał(a):

Ciemnogrodzie, wiele miast już ma za sobą, lub jest w trakcie wymiany kopciuchów, które trują każdego, niezależnie od tego czy jest duży czy mały, stary czy młody, głupi czy mądry.U nas władza przespała czas na podjęcie jakiejkolwiek inicjatywy w tej sprawie. Tylko presja mieszkanców może tu coś zmienić. Nikt nie mówi, że macie marznąć bo wam zabronią palenia w starym piecu. We własnym, dobrze pojętym interesie wszyscy muszą się włączyć do walki o czyste powietrze. A władza jest po to, aby cały proces profesjonalnie z pożytkiem dla wszystkich zorganizowała. Od tego właśnie jest, za to jej płacimy, aby rozwiązywała tak istotne problemy.

Tak się pali - więcej wiedzy mniej wrzasków | 2019-12-01 14:27:55 napisał(a):

https://www.youtube.com/watch?v=Mv0rYjTsKdk

Wiedza a nie krzyki! | 2019-12-01 14:32:31 napisał(a):

https://www.youtube.com/watch?v=ZWSvvpwKP-0

Pompa ciepła i po smogu! | 2019-12-01 14:39:26 napisał(a):

https://www.youtube.com/watch?v=p3FOf5CzeV4

Nowe technologie Pani Mario a nie zakazy | 2019-12-01 14:43:51 napisał(a):

Zrobić coś by gmina ludziom pomogła w tym zakresie, a nie biadolić!

Do przedmówcy | 2019-12-01 17:14:47 napisał(a):

O to właśnie chodzi w petycji, aby gmina pomogła ludziom w wymianie kopciuchów. Kraköw finansował nawet 100 % kosztöw.

Osiedle Wierzbowa | 2019-12-01 17:18:17 napisał(a):

Trzy lata wstecz UM ogłosił
zapisy na dofinansowanie do fotowoltaniki więc złożyliśmy wniosek. Po jakimś czasie wizyta przedstawicieli firmy z Kielc która miała zajmować się instalacją.Za wizytę dostałyśmy f-rę do zapłaty 300 zł.Zapłaciłyśmy.Pożniej okazało się że gmina nie ma pieniędzy.300 zł przepadło.

gość | 2019-12-01 18:47:33 napisał(a):

Taki dobry pan,dał zapłacić....

gość | 2019-12-01 18:51:24 napisał(a):

Emeryci dalej dorabiają,bo im ciągle mało widocznie ...

Pustelnik | 2019-12-01 20:07:14 napisał(a):

Zbudować wreszcie antysmogową spalarnie śmieci i,będzie pachnąco ekologicznie.

Ix | 2019-12-02 09:29:46 napisał(a):

Zastanawiajace że smog pojawił się wraz ze wzrostem cen węgla.

Andy | 2019-12-02 16:00:03 napisał(a):

Bardzo mądry pomysł, uzależnić się całkowicie od paliwa, którego nie posiadamy a tym samym od naszych wschodnich sąsiadów. Gratuluję pomysłu :D

Andy | 2019-12-02 16:02:43 napisał(a):

Jak wszyscy zaczniemy ogrzewać gazem zaraz się okaże, że zapotrzebowanie na gaz będzie tak duże w sezonie grzewczym, że zaczną się problemy z przesyłem tak dużych ilości gazu

Babcia | 2019-12-02 16:30:24 napisał(a):

Pozdrawiam obie panie ekolożki i Pana prezydenta Materka. Mam nadzieję, że urzędnicy miejscy wraz z powyższymi paniami rozwiążą ten ważki problem, bo czasu jak widać mało. Po pierwsze, gazu na mojej dzielnicy nie ma. Po drugie, bardzo liczę na wsparcie powyższych osób w wykonaniu zadania, tj. projektu nowego przyłącza i instalacji, zakupu nowoczesnego pieca, wykonania nowej instalacji centralnego ogrzewania, nowego komina i części dachu w moim przedwojennym domku. Na wszystko to zgadzam się, bo wreszcie skończą się problemy z tym całodobowym paleniem w piecu. Rano idź pal, w południe idź pal, wieczorem idź pal. W nocy wygasło, to rano idź pal. Jest tylko jedno ale... Przewidywany koszt - 50 000 zł. A wszystko to z mojej 1500 zł emerytury.

@Babcia | 2019-12-02 16:46:48 napisał(a):

Babciu! Na taki domek wystarczy jedna pompa ciepła za zdecydowanie mniejsze pieniądze!

Babcia | 2019-12-02 18:29:28 napisał(a):

Droga eBabciu. Do Twojej tańszej pompy, konieczna jest pełna termomodernizacja budynku, żeby na prąd wyrobić potem. Znaczy się, znów emerytura za mała na te cztery lata oszczędzania.

do Babci | 2019-12-02 19:30:45 napisał(a):

skoro jest Babcia to muszą być też jakieś wnusie, może one by coś ulżyły w niedoli....

kac | 2019-12-02 21:44:26 napisał(a):

Czy te Panie mają coś wspólnego ze spalarnią śmieci?Zostawić dobry węgiel w kraju do palenia a wyzbywać się gorszego gatunku-będzie po smogu.Zakazać to każdy …..potrafi.

Olin | 2019-12-02 22:54:10 napisał(a):

Panie Marii sugeruje wizytę u specjalisty gdyż jak widać nie jest dobrze. No i możecie sobie zakazy barany wydawać, 40% miasta nie ma dostępu do gazu. Całe dzielnice więc o czym tu gadać. Palenie gazem jest może i wygodne, ale 30% droższe od palenia węglem. Mam piec na węgiel i na gaz więc wiem. Nie zamierzam płacić za gaz z JewSA kroci, a tak będzie gdyż pisuary wypowiedział kontrakt jamalski na gaz z Rosji. Nawet nie wiecie głąby kapuściane ile płacimy za gaz z Kataru.

do przedmówcy | 2019-12-03 07:50:31 napisał(a):

Myślę Olinie, że to ty na CITO musisz się udać do tego specjalisty, który chodzi ci po głowie.

Mieszkanka. | 2019-12-03 09:41:38 napisał(a):

Edukacja w tym temacie to już jest bardzo dużo. Szkoda , że dla niektórych jaja 3D , skwerki, kwiotki itp. Są istotniejsze od tego co jest bezcenne czyli zdrowie. Szkoda tylko dzieciaczków i ludzi starszych, którzy są najbardziej narażeni na utratę zdrowia. Czy wiadomo jaki jest stan powietrza w TST? Czy może już pomyślano o zakupie urządzenia do badania stanu powietrza albo dronów do bieżącej kontroli kominów.

Tomek | 2019-12-03 10:13:22 napisał(a):

A gdzie była Pani Derra naście lat temu gdy stan powietrza był dużo gorszy niż teraz, a ona pracowała w UM. Zainstaluj aplikacje Airly i dowiesz się jjaki jest stan powietrza w mieście, jest kilka czujników.

zbych | 2019-12-03 10:19:14 napisał(a):

A ilu ludziom można by pomóc założyć instalacje gazową zamiast tych głupich kwiatów

gosc | 2019-12-03 11:06:57 napisał(a):

Każda posesja która zacznie być ogrzewana gazem powinna otrzymywać choćby zniżki na podatek. Każda która wejdzie do inicjatywy "nie palimy byle czym" powinna także być nagradzana choćby dyplomem. Tyle głów w urzędzie pracuje. Wymyślić jak zachęcić ludzi. Każda posesja się liczy.

Zimno mi | 2019-12-03 11:46:35 napisał(a):

A może Celsjum podciągnęłoby linie od Zakładowej na uliczki i podłączyć domki

Karol | 2019-12-03 11:49:04 napisał(a):

Mieszkam na Nowej, blisko Zakładowej i w życiu bym się nie zgodził na horrendalnie drogie ciepło miejskie. Na Zakładowej Zec ogrzewa bloki

do przedmówcy | 2019-12-03 12:16:40 napisał(a):

Właśnie, że Celsjum ogrzewa Zakładową.

do Tomek | 2019-12-03 12:17:49 napisał(a):

Co ty chrzanisz człowieku, czy ta pani była prezydentem, czy radną miejską?

Dżony | 2019-12-03 12:24:05 napisał(a):

Na mieście ruch ze świecidełkami i choinkami, na każdym rondzie choinka, kiczowaty napis ajlowiu Starachowie już straszy, no naprawdę nie ma ważniejszych spraw do załatwienia. Na kopciuchy i fotowoltaikę 18 tys. przeznaczył pan gospodarz, a ciekawe ile kosztuje ta zabawa? Rozum uśpiony, ważniejsze są ochy i achy Dżesik i Andżelik, które pompują ego narcyza.

Mieszkanka. | 2019-12-03 12:36:57 napisał(a):

Nie znam tych pań osobiście ale uważam, że każdy szczytny cel należy chwalić. Gdy podczas robienia zakupów np. na targu w dzień targowy dusimy się od czarnego smogu to chyba coś nie halo. Piniądze od sprzedawców chętnie się pobiera ...prawda. Ile tracimy zdrowia z powodu nie egzekwowania właściwego ogrzewania domów. Może czas najwyższy pochylić się nad problemem, który nas wdszystkich zabija.

urzędnik | 2019-12-03 12:39:05 napisał(a):

Przeczytajcie sobie petycję ze zrozumieniem. Nie ma tu słowa o jakimś obowiązku instalowania pieca gazowego, czy tym podobnych bzdurach o których tu niektórzy piszą. Celem petycji jest zapewne zbudzenie z letargu tej naszej beznadziejnej Miejskiej Rady, aby zajęła się istotnymi dla wszystkich mieszkańców sprawami, a nie tylko podnosiła łapki za mniej lub bardziej trafionymi pomysłami pryncypała. Mądrze opracowany plan walki ze smogiem, rozpisany szczegółowo na poszczególne lata, zawierający szereg atrakcyjnych zachęt, również finansowych i z żelazną konsekwencją realizowany spowoduje, że mieszkańcy podejdą do niego z należytą powagą i zaangażowaniem co jest warunkiem niezbędnym dla powodzenia tego wielkiego przedsięwzięcia.
Petycja:"Na podstawie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach ( Dz. U. z 2014 r., poz. 1195.) żądam:

Uchwalenia i wprowadzenia w życie uchwały antysmogowej w Starachowicach, wzorowanej na uchwałach antysmogowych obowiązujących w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Opolu, Poznaniu, Jeleniej Górze, Kaliszu i innych miastach, która powinna obejmować:

- zakaz spalania na terenie Starachowic węgla najgorszej jakości i silnie rakotwórczych odpadów węglowych,

- rozpisanie na najbliższe lata planu likwidacji pieców węglowych, w pierwszej kolejności pieców najniższej klasy, tzw. kopciuchów.

Nie mam wiedzy na temat ilości likwidowanych corocznie „kopciuchów” przez mieszkańców naszego miasta, uważam, że prowadzenie takiej ewidencji przez służby miejskie jest bezwzględną koniecznością. Pozwoli to skutecznie docierać z pomocą finansową do osób najbardziej jej potrzebujących.

Uważam, że dofinansowanie do wymiany pieca węglowego w Starachowicach jest dla osób o niskich dochodach zdecydowanie za małe oraz generalnie środki z budżetu miejskiego, przeznaczane na ten cel nijak się mają do ogromu zadań stojących przed mieszkańcami, które realizowane w kolejnych latach sprawią, że jakość powietrza ulegnie znacznej poprawie.

Dla porównania, dotacje w Krakowie wynosiły w 2016 r. dokładnie 100% kosztów wymiany pieca, w 2017 r. – 80 %, w 2018 r. – 60 %, w 2019 r. wynoszą 40 %, a ponadto wprowadzono programy osłonowe w zakresie dopłat do wyższych kosztów ogrzewania w związku z likwidacją pieców na paliwa stałe.

Tylko wielka mobilizacja mieszkańców, wsparta rzeczowymi, profesjonalnymi działaniami samorządów może sprawić, że zaczniemy oddychać czystszym powietrzem, a liczba zgonów wywołanych smogiem, szacowanych obecnie w Polsce na 50 tys. rocznie pozostanie tylko niechlubnym wspomnieniem. Aby działania antysmogowe były jak najbardziej skuteczne, należy je przeprowadzać w ścisłej współpracy z sąsiednimi gminami, o co również gorąco apeluję.

Wzywam Radę Miasta Starachowice do podjęcia natychmiastowych, zakrojonych na szeroką skalę, działań na rzecz walki z niską emisją, wzorowanych na skutecznych działaniach antysmogowych prowadzonych w Krakowie. Za każdy dzień Państwa zwłoki, w podejmowaniu decyzji w tej kwestii, płacimy wszyscy zdrowiem."

Do urzędnik | 2019-12-03 12:48:54 napisał(a):

Problem jest jeden - czytanie ze zrozumieniem. Gwarantuje że większość cenionych komentatorów nawet nie przeczytała, a co dopiero wymagać zrozumienia. Najważniejsze że można bronić zniewiesciałego urzędnika, który ma problemy z krytyką i musi mieć przed sobą tarcze ochronna. Im tarcza glupsza, tym lepsza. Szkoda się produkować, kto się wróblem urodził orłem nie umrze.

Zygmunt | 2019-12-03 12:55:16 napisał(a):

A mże by tak ZEC wspólnie oczywiście z gminą, zaczął rozbudowywać miejską sieć c.o. aby prywatne domy też mogły się podłączyć. Jest bardzo dużo takich posesji blisko istniejącej infrastruktury ciepłowniczej. Im więcej odbiorców, tym cena będzie niższa, to chyba oczywiste. Jak podłączy się załóżmy 100 posesji, to za jednym zamachem zlikwiduje się 100 dymiących kominów.

ciekawe | 2019-12-03 12:58:41 napisał(a):

czy magistrat wie ile jest w mieście tych najgorszej jakości kopciuchów, które nas zatruwają? Nawet najsłabiej zarządzane gminy, to wiedzą, a u nas taka wielka progresja, to chyba raczej napewno!!!

do Olin | 2019-12-03 13:00:36 napisał(a):

Pani Marii, to ty Olinie możesz co najwyżej buty czyścić, jak ci pozwoli.

Niestety | 2019-12-03 13:19:03 napisał(a):

Temat powinien być nagłaśniany a dzieciaczki w szkołach od najmłodszych lat w tym temacie edukowane. Może gdy tak nastanie to dzieci i młodzież będzie pilnować co do pieca rodzice, dziadkowie wrzucają. Chyba tylko już w nich nadzieja na zdrowsze życie.

Dawid | 2019-12-03 14:37:06 napisał(a):

Nikt nikogo nie zmusi to ogrzewania gazem. W wielu miejscach miasta nie ma sieci gazowej. Społeczeństwo się starzeje i wielu starszych ludzi mieszka samemu w domach i choć maja gaz nie założą pieca gazowego bo to się im w żaden sposób nie opłaca. Ja również mając gaz nie zamierzam absolutnie ogrzewać domu czymś innym jak węgiel (dobrej jakości) gdyż bym do tego interesu musiał dołożyć 2500 zł rocznie.

A panie z fotki niech się przebiora za piece węglowe i wystawia szopke na targu.

Do Dawid | 2019-12-03 14:49:52 napisał(a):

Jak Unia zakaże to będziesz miał g do gadania. Tylko wtedy zamiast skorzystać z Unijnej dotacji wybulisz sam, ale głupi musi się po czasie przekonać.

Dawid | 2019-12-03 15:01:01 napisał(a):

Głupi to ty jesteś gamoniu. Miej pojęcie o czym piszesz. Nie masz pojęcia na jak żenującym poziomie są dotacje na likwidację pieca na paliwa stałe więc przestań pisać bzdury. Doczytaj, a potem madruj się. Unia to sobie może. Niby jak zmusi miliony ludzi hahahaha

Do Dawid | 2019-12-03 15:16:56 napisał(a):

Z takimi jelopami szkoda dyskutować. Jak uważasz że dasz radę unijnym wymaganiom, to faktycznie, trzeba kiwać głową i powtarzać tak, tak. Dofinansowania są, tylko trzeba umieć z nich korzystać. Mały Szydłowiec przeznaczył prawie dwa miliony, faktycznie 18 tys przy tym, to żenada. Masz tu pierwszy z brzegu art, wątpię jednak czy zrozumiesz.W twoim przypadku łopatologia nie pomoże. https://www.gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/8297/od-2020-r-zakaz-palenia-weglem-w-polskich-domach

Dawid | 2019-12-03 15:38:02 napisał(a):

Przy moich zarobkach (wysokich) mogę dostac 2000 dofinansowania, mam instalacje gazowa i absolutnie nie zamierzam likwidować dobrego pieca węglowego w zamian za marne 2000. Jeśli potrafisz dobrze palić w piecu węglowym, masz dobry piec, to taki mieć w minimalnym stopniu emituje zanieczyszczenia do środowiska. Trochę wiedzy należy mieć.

Nie | 2019-12-03 15:46:17 napisał(a):

Przyjdzie a raczej przysunie się specjalista z ZEC, jak spojrzy, jak chuchnie, jak czoło zmarszczy to wszystkie piece zgasną ze strachu.

ekolog dendrolog | 2019-12-03 21:12:14 napisał(a):

I znów bla blacie i się wzajemnie obrażacie a nikt się nie ustosunkował do nagminnego niszczenia drzew w mieście, które skutecznie pochłaniają smog i CO2.

gość | 2019-12-03 21:31:51 napisał(a):

Tu są większe problemy !!!!!

księgowa | 2019-12-04 08:48:34 napisał(a):

Zobaczcie jak się marnuje pieniądze z budżetu, na rzeźby "Dzika" i "Kaktusa" oraz związaną z tym otoczkę poszło lekką rączką 100.144 zł, na zakup kwietników kaskadowych na lampy uliczne - 36.900 zł, a na wymianę pieców i montaż paneli - 18.000 zł. Ktoś tu chyba ma coś z głową?

księgowa c.d. | 2019-12-04 09:45:00 napisał(a):

Wydatki za 2018 rok na świąteczny kicz:
- montaż i demontaż napisu ajlowiu S-ce oraz jaja 2D - 3.560 zł
- zakup iluminacji LED oraz jaja 2D - 13.997 zł
- montaż i demontaż iluminacji świątecznych - 88.930 zł
RAZEM: 106.487 zł
A na walę ze smogiem - 18.000 zł
CHORE MIASTO!!!

zbych | 2019-12-04 10:39:10 napisał(a):

Trzeba zmienić w tym mieście bardzo dużo a przede wszystkim prezydenta i całą całą rade miasta

do przedmówcy | 2019-12-04 16:23:46 napisał(a):

Jestem jak najbardziej ZA.

Śnieżynka | 2019-12-04 16:28:39 napisał(a):

Wy tu apelujecie, aby ograniczyć świecidełka i zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na wymianę kopciuchów, a tu....niespodzianka. Całkiem nowa dekoracja pojawiła się na ulicy Radomskiej, na każdym słupie na specjalnie zamontowanym wysięgniku powstawiane są żywe choinki z lampkami. Pewnie kilkadziesiąt tysiaków znowu poszło.. Ale co tam, zobaczycie jakie będzie pianie z zachwytu na fejsbuczku. Moim zdaniem czas najwyższy zabrać małpie brzytwę!!!

do przedmówcy | 2019-12-04 16:54:05 napisał(a):

Aż się prosi postawienie zarzutu niegospodarności, zwłaszcza w kontekście zapowiedzianych, kolejnych wielomilionowych kredytów.

@księgowa | 2019-12-04 17:33:42 napisał(a):

To co Pani wylicza to drobne marnotrawstwa również ważne ale co z wielomilionowymi jak np. Staffa 2 miliony Moniuszki 10 milionów park 12 milionów te inwestycje można było wykonywać oszczędnie co najmniej za połowę kwot. czyli lekko można było przeznaczyć ponad 10 milionów na wymianę piecy jak w innych miastach a nie śmieszne 18 tys.

do przedmówcy | 2019-12-04 21:35:19 napisał(a):

To są inwestycje głównie za pieniadze zewnętrzne, ale i z niemałym wkładem własnym. Na Staszica bezsens, droga rowerowa donikąd, pasaż był całkiem przyzwoity, należało tylko o niego zadbć, Moniuszki, największa głupota, nic nie rozwiąże, park- owszem, ale nie w takim zakresie. Ten betonowy bunkier sam pewnie z 5 mln będzie kosztował, a tam pasowała jakaś lekka konstrukcja, która nie zdominuje otoczenia.

Gość | 2019-12-04 22:00:19 napisał(a):

A ja się pytam czy to prawda że w UM jest ekspres do kawy za kupę kasy, głównie dla M i asystentki, kawę kupują w Kielcach bo tylko tam jest odpowiednia, nie licząc syropkow i dodatków? Ile kosztują takie ekspresy można sprawdzić choćby na stronie M, gdzie używany sprzedaje za 4 tys. (przy okazji, biznes prywatny w Kielcach nie wyszedł? Ciężko sukces osiągnąć poza samorządem?) więc się pytam jeszcze raz czy stać zadluzone miasto na takie ekscesy?

do przedmówcy | 2019-12-05 08:29:44 napisał(a):

Asystentka, to nadworny fotograf MM z pensją gdzieś chyba koło 8 koła z aparatem fotograficznym za kilkanaście tysięcy. Jak się bawić to z fasonem.

Mieszkaniec | 2019-12-09 14:30:06 napisał(a):

Prezydent dobrze się czuje? Wysokogatunkowy węgiel, to dobre paliwo używane od pokoleń i jakoś ludzkość nie wymarła, więc zamiast wymyślać idiotyczne zakazy, lepiej pomyśleć jak podnieść dochody mieszkańców, by ich było stać np. na gaz.
Co palenia drewnem które jest naturalnym biopaliwem od zarania dziejów, takie zakazywanie należy rozpatrywać w kategoriach psychiatrycznych

Tomasz | 2021-10-27 17:05:45 napisał(a):

Przy obecnych rosnących cenach gazu ziemnego chyba Marek Materek będzie nam opłacał rachunki za gaz

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie