Stowarzyszenia w liście otwartym do starachowickich spółdzielni

14430.nsmed

W środę 3 marca 2021 r. rano starachowickie media otrzymały na internetowe skrzynki pocztowe LIST OTWARTY od dwóch stowarzyszeń, zaadresowany do spółdzielni mieszkaniowych, z prośbą o publikację. 

Treść poniżej:

List otwarty Stowarzyszeń Wrażliwi Społecznie i Inicjatywa dla Starachowic  w sprawie „spalarni odpadów” skierowany  do spółdzielni mieszkaniowych w Starachowicach: SSM przy ul. W. Polskiego 9  i SMLW „Wanacja” prz. Ul. Żytniej 31.

Wielkość  energii cieplnej dystrybuowanej z ZEC do dwóch spółdzielni mieszkaniowych w Starachowicach  nie ma sobie równych dochodząc do ok. 48% odbioru ,,ciepła (z czego SSM ok.40% ) na kwotę prawie 11 mln zł rocznie (w tym SSM ponad 9 mln zł).  Pomimo tak dużego zapotrzebowania na energię cieplną żadna ze spółdzielni – nie pytała publicznie, czy  wyrażała opinię w sprawie spalarni odpadów np. przy  referendum lokalnym, dyskusji publicznej, gazetkach spółdzielczych, za pośrednictwem radnych, czy poprzez przedstawiciela w Radzie Nadzorczej ZEC.  Ta specyficzna inercja była w ostatnich 4 latach odkąd w przestrzeni publicznej pojawiła się informacja o planach budowy na bazie ciepłowni C02 przy ul. Ostrowieckiej  Instalacji Odzysku Energii ,czyli „spalarni odpadów”

W związku  z powyższym prosimy o publiczne ustosunkowanie się do przedstawionych zagadnień, prosząc media o monitorowanie sprawy.

1. Czy macie Państwo wiedzę, że starachowicki eksperyment  budowy spalarni nie rozwiązuje żadnego istotnego problemu lokalnego ciepłownictwa typu: zmiana paliwa do produkcji energii w miejskiej ciepłowni przy ul.  Kościelnej, zahamowanie wzrostu cen ciepła, czy braku związku z zakupem emisji CO2 ?

2. Czy macie Państwo świadomość, że spalarnia odpadów w Starachowicach ma bardzo labilny  montaż finansowy  oparty na kapitale obcym tj. pożyczce, którą zapewne spłacać będą wszyscy odbiorcy dostarczanego przez ZEC ciepła?

3. Czy macie Państwo świadomość, że model starachowickiej spalarni posiada niskie w stosunku do konkurencyjnych spalarni w Polsce – parametry jak moc turbiny cieplnej,  wydajność Mg/r, przy dużych  kosztach operacyjnych?

4. Czy macie Państwo świadomość ,że spalanie  kalorycznego RDF (kod 19 12 10) i pre-RDF powodować będzie dużą emisję CO2 do atmosfery, powstanie lotnych związków organicznych, toksycznych odpadów (np. popioły, żużle )? 

5. Czy zgadzacie się Państwo z naszą opinią, że koncepcja budowy spalarni, która w obecnym kształcie jest pomysłem nieuzasadnionym społecznie i ekonomicznie – to nic innego jak biznes spalania obcymi śmieciami?

Nota bene zachęcamy do zainteresowania się w/w tematyką również wspólnoty mieszkaniowe funkcjonujące  w Starachowicach, które są istotnymi odbiorcami cen ciepła dostarczanego przez ZEC.

Z szacunku do odbiorców cen ciepła oraz w przededniu rozstrzygnięcia przetargu na budowę spalarni członkowie spółdzielni winni wiedzieć, jaka jest Państwa wiedza i stanowisko w przedstawionej tematyce. Prosimy o odpowiedź w terminie do 7 dni w przestrzeni publicznej oraz na e-maile: wrazliwispolecznie@gmail.com oraz inicjatywadlastarachowic@interia.pl

P.S.

Czy biorąc powyższe pod uwagę zarówno zarząd Starachowickiej Spółdzielni  Mieszkaniowej(SSM) jak i zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Wanacja” nie  dostrzega potrzeby dyskusji publicznej, rzetelnej kampanii informacyjnej  skierowanej do odbiorców energii cieplnej (z ZEC) będących w większości  członkami spółdzielni?

RemondisReklama

Dodane: 03.03.21 | Odsłony: 4954 | komentarze (38)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Spółdzielca | 2021-03-03 07:45:37 napisał(a):

Brawo, w samo sedno. Ciekawe kiedy zabiorą głos i wyraża swoją opinię przedstawiciele spółdzielni.

do Spółdzielca | 2021-03-03 07:51:12 napisał(a):

Nasze miasto jest opanowane przez różnego rodzaju mafie interesów spółdzielcze, samorządowe, taka prawda niestety. Obudźcie się mieszkańcy zanim was puszczą w samych skarpetkach.

Xyz | 2021-03-03 07:51:46 napisał(a):

Ta spalarnia nigdy nie powstanie to temat zastępczy.

Żerom | 2021-03-03 08:03:28 napisał(a):

Mam nadzieję że spółdzielnie nie dadzą się wkręcić w te gierki polityczne.

John | 2021-03-03 08:06:51 napisał(a):

Święta Barbaro - Patronko Starachowic - ześlij ducha świętego na Prezydenta Miasta oraz Radnych aby dodać im sił w walce o dobro dla naszego miasta.

Wezyr | 2021-03-03 08:07:56 napisał(a):

Szkoda, że Stowarzyszenia przy okazji nie zapytały Spółdzielni mieszkaniowych, czemu nikt nie sprząta ich terenów.
Czy SSM przestały zatrudniać firmy sprzątające czy też wzięły wzór z miasta i oszczędzają na sprzątaniu?

Do John | 2021-03-03 08:10:25 napisał(a):

Jakich mamy radnych pokazala ostatnia sesja. Podjęcie uchwaly o podwyzce bez znajomosci skladowej kwoty podwyzki? Po prostu cud, miod, malina, a spoldzielcy to kwiat tej pseudorady.

Tststst | 2021-03-03 08:23:30 napisał(a):

Budowa spalarni już się zaczęła i nikt tego nie powstrzyma. Czy nikt z tego stowarzyszenia nie widział placu budowy?

Do Żerom | 2021-03-03 08:24:27 napisał(a):

To nie wkręcanie. Mają odpowiedzieć rzeczowo i to wszystko.Starachowiczanie oczekują na odniesienie się do tak ważnego tematu.Wiadomo,temat trudny,to nie łąki kwietne czy kosze na psie g.... .

Wróżka do Dex i Mieszkaniec | 2021-03-03 08:25:28 napisał(a):

Proponuję zaopatrzyć się w spory zapas NERVOSOLU, bo to co najlepsze dopiero przed nami. Na razie,to małe piwko przed śniadaniem ............

Witek | 2021-03-03 08:26:28 napisał(a):

spółdzielcy w niczym nie uczestniczą, zbierają tylko fundusze na swoje duże pensje. Boją się założyć stronę internetową, aby ludzie nie wpisywali im prawdy o ich poczynaniach. Eksprezes specjalista od pasaży i ścieżek tematycznych w mieście sprzyjał każdej władzy od lewicy do prawicy. Te jego słynne gazetki do mieszkańców z przykładami chłopka roztropka , żenada. Nie dbają , aby ceny śmieci obniżyć czy koszty ciepła. Na osiedlach brud, smród, nie spisali wody na koniec roku. Ponoć mają to robić co 9 miesięcy, a czy jest na to jakaś uchwała. Spotykaja sie tylko z grupą działaczy, którzy mają płacone 300 zł na miesiąc i potrafią powiedzieć za słowami prezesa, że trawa w lipcu ma kolor biały. Wprowadzić kadencyjność w spółdzielniach, przecież to my im płacimy i mamy prawo decydować, kto nas będzie reprezentował. Spółdzielnie to żywy okaz epoki PZPR

Do tststst | 2021-03-03 08:31:39 napisał(a):

Twierdzisz ze ZEC rozpiczal budowe przed dopieciem pozwolen i przetragu? Super, twoj wpis bedzie dowodem w sprawie.

Do do tststst | 2021-03-03 09:30:05 napisał(a):

Oczywiście, wczoraj widziałem zdjęcia z Lubianki, plac zamknięty. Budowa rozpoczęta.

Do przedmowcy | 2021-03-03 09:32:53 napisał(a):

Wyborca Materka? I wszystko jasne

gość | 2021-03-03 09:58:11 napisał(a):

Mieszkam na południu w spółdzielni i krew mnie zalewa ostatnimi podwyzkami czynszu. Ten cały zarząd spółdzielni to sami emeryci a wieczny prezes to ma chyba z 80 lat? Pogonić tych leśnych dziadów może będzie lepiej.

gość | 2021-03-03 10:21:11 napisał(a):

Będzie sprawa ,będą dowody, spoko...

Anty | 2021-03-03 10:51:42 napisał(a):

A większość komentarzy jest pisana przez trolli, którzy lubią tzw. gó*wnoburze.

gość | 2021-03-03 11:15:32 napisał(a):

Wszyscy biorą przykład ze starachowickiego mega trolla...

Ligota | 2021-03-03 11:23:00 napisał(a):

Spalarnia jest konieczna w mieście !

Do powyżej | 2021-03-03 11:34:37 napisał(a):

Tak!! Chcemy SPALARNIE W SUCHEDNIOWIE!!
NIE ZAPOMINAJ SKĄD JESTEŚ..

Kkk | 2021-03-03 13:49:35 napisał(a):

Takie piękne miasto lasy a ony chcą splarnie zrobić w naszym mieście i nas truć tak jak dawniej zakłady mięsne nie długo to będzie drugi Śląsk w naszym mieście

Tsttttt | 2021-03-03 15:17:06 napisał(a):

Jestem za spalarnia dobre rozwiązanie a to straszenie ludzi to przesada.

do tstttt | 2021-03-03 15:23:13 napisał(a):

Dla takich jak ty to super rozwiązanie bo nie myślisz . A to wielki błąd

Do tstttt | 2021-03-03 15:41:35 napisał(a):

Najpierw to sie doinformuj gdzie chca budowac, bo wstyd pisac ze na Lubiance. Juz pomine wiedze techniczną i znajomosc tematu.

pracownik | 2021-03-03 16:17:35 napisał(a):

odczepcie sie od naszej firmy to inwestycja nowoczesna niedługo przetarg i mamy nadzieje ze rozpocznie sie budowa, która juz dawno powinna być zakończona . . Przez opóźnienia inwestycja zdrożała przepadły dofinasowania unijne. Kto za tym stał i spowodował ????? Biznesmenom zalecam zjęcie sie swoimi firmami.

Do pracownik | 2021-03-03 16:33:35 napisał(a):

Wasza firma? Hahahaha juz widze nawet podrzędnym pracownikom odbiło hahahahahaha

do pracownik | 2021-03-03 16:48:05 napisał(a):

Ta inwestycja jest opóżniona przez nieudolność osób odpowiedzialnych za jej przygotowanie.Udowodnione to zostało na komisji gospodarczej rady miasta a przyczyną były nie protesty ale nieudolnie przygotowane dokumenty do decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska składane 4-ro krotnie bo były w nich błędy nie do przyjęcia.Natomiast kłamiesz mówiąc że przepadło unijne dofinansowanie tej inwestycji. Nigdy nie było żadnego dofinasowania. Takie są fakty a ponadto my nie czepiamy się pracowników ZEC - bardzo ich szanujemy ale nie pozwolimy sobie na opowiadanie głupot przez prezesa i prezydenta. Nasze działania chronią was przed skutkami nieodpowiedzialnych decyzji tych osób bo negatywne skutki na pewno odbiją się niekorzystnie na mieszkańcach i pracownikach ZEC.

Cobretti | 2021-03-03 17:11:10 napisał(a):

Taka jest prawda.

Do do pracownik | 2021-03-03 17:41:13 napisał(a):

ja ich nie szanuje, bo to same pociotki, dlatego tak sie ryją

SSM | 2021-03-03 18:52:38 napisał(a):

Zarząd jedynie potrafi rozsyłać co parę miesięcy podwyżki czynszu i obciążać lokatorów bezsensownymi inwestycjami. Kompletnie nie dbają o ludzi koronawirus szaleje a tu żadnego odkażania wind, klatek itp. Ich kompletnie nie obchodzi cena ciepła czy śmieci bo wystarczy wpisać że opłata niezależna od SSM. i z głowy mają nas wszystkich w nosie Przecież ich olbrzymie pensje wogule nie zależą czy coś robią czy nie radę nadzorcza mają w kieszeni. To jest relikt komunizmu w gospodarczym opakowaniu. Ale Społeczeństwo pozwala na okradanie siebie i swoje dzieci. Na pismo stowarzyszeń nie są w stanie merytorycznie odpowiedzieć gdyż cechuje ich niedorozwój intelektualny i zadufanie w sobie, czego dowodem jest zamkniecie się w "twierdz" i kompletne odcięcie się od członków SSM.

NieTroll | 2021-03-03 19:50:01 napisał(a):

Wszyscy jesteście trollami.

Do NieTroll | 2021-03-03 19:51:30 napisał(a):

Prawda boli? Życie.

Kazik | 2021-03-03 21:32:55 napisał(a):

Przecież SSM ma 3 głosy w RM.

Do ssm | 2021-03-03 21:48:35 napisał(a):

Koronawirus chciałeś powiedzieć.
Gdzie on tak szaleje. Man, PKC, Animex idą pełną parą a pracownicy powinno padać jak muchy na świrusa. Stop plandemii

Mieszkaniec | 2021-03-04 07:37:41 napisał(a):

Już niedługo będziemy płacić 100 zł i więcej za odpady, żeby gdzieś je wywieźć. A spalarnia śmieci przy Ciepłowni to duża konkurencja dla DOMOWYCH SPALARNI

Cobretti | 2021-03-04 08:22:46 napisał(a):

Póki co niech Materek jeszcze raz podejdzie do tematu rzeczywistych kosztów odbioru odpadów w Starachowicach. Mógłby też przy okazji wyjaśnić, jak to się stało, że parametry wskazane w SIWZ mogły eliminować nawet dotychczasowego wykonawcę na rzecz potężnego światowego koncernu. Tak po ludzku niech wyjaśni dlaczego w takiej formie ogłoszono ten przetarg. Może z takiej debaty wyjdzie skąd się wzięła taka kosmiczna wartość 27,50 PLN od osoby?

Do mieszkaniec | 2021-03-04 09:43:40 napisał(a):

Wazeliniarz czeka na fuchę

do przedmówcy | 2021-03-04 09:44:23 napisał(a):

On nie ma w zwyczaju działać na korzyść mieszkańców, raczej wielki biznes go kręci.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie