System moBILET i inne zmiany w miejskiej komunikacji

11058.nsmed

Od marca weszły w życie zmiany w sposobie funkcjonowania miejskiej komunikacji w Starachowicach. Zmiany dotyczą systemu sprzedaży biletów, oraz ulg i zniżek z których mogą korzystać pasażerowie. Przybywa również punktów sprzedaży biletów, a miejski przewoźnik planuje zatrudnienie więcej kierowców.

- Od 1 marca ważną zmianą, którą odczuli seniorzy jest przyznanie osobom, które ukończyły 70 rok życia prawa do bezpłatnej komunikacji – informuje Prezydent Miasta Marek Materek - Z ulgi tej mogą korzystać nie tylko osoby mieszkające w naszym mieście, ale także osoby przyjezdne. W ostatnich latach otrzymywaliśmy wiele skarg w tej sprawie, mieszkańcy innych gmin żalili się, że nie mogą korzystać w Starachowicach z ulg, które w większości innych miast były dla nich dostępne. Zmieniliśmy to. Kolejna ważna informacja jest taka, że seniorzy nie mają już obowiązku wyrabiania specjalnych kart uprawniających do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską. Wystarczy, że podczas kontroli seniorzy będą posiadali przy sobie dowód osobisty.

Kolejną zmianą są nowe ceny biletów, bilet normalny bez zmian kosztuje 2,50 zł, bilet ulgowy kosztuje 1,25 zł, natomiast cena za bilet ulgowy gminny została obniżona do kwoty 1,25 zł. Wzrosły natomiast ceny biletów kupowanych u kierowców autobusów i kosztują one 2 zł i 4 zł. Podwyżka cen biletów sprzedawanych u kierowców ma zachęcić pasażerów komunikacji do nabywania biletów w punktach stacjonarnych zlokalizowanych na terenie miasta.

Informacja [kliknij]

System moBILET

- Zachęcamy również pasażerów komunikacji miejskiej do korzystania z aplikacji moBILET, która w Starachowicach wprowadzona została od 1 marca – informuje prezydent. - Zainstalowanie aplikacji na telefonie jest bezpłatne i trwa zaledwie kilka minut podobnie jak i samo doładowanie biletu.

System moBILET, stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów komunikacji miejskiej, zarówno jednoprzejazdowych, dekadowych, jak i miesięcznych. Daje to pasażerom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na jego zakup.

System jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu.

Aby korzystać z moBILET należy pobrać aplikację ze stronę m.mobilet.pl lub z dedykowanego sklepu z aplikacjami w telefonie. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie; www.mobilet.pl.

Bezpłatna aplikacja moBILET [instrukcja]

Pozytywne efekty trudnych decyzji

Zmiany zachodzące w sposobie funkcjonowania miejskiej komunikacji w Starachowicach, to m.in. efekt połączenia spółek komunikacyjnej i ciepłowniczej oraz wynik wielu trudnych decyzji, o których podczas konferencji prasowej mówiła Elżbieta Śreniawska przewodnicząca Rady Nadzorczej wcześniej w MZK, dziś w ZEC.

- Sytuacja, którą zastaliśmy w 2015 roku w Miejskim Zakładzie Komunikacji kwalifikowała tę spółkę do natychmiastowej upadłości – informuje przewodnicząca Elżbieta Śreniawska. - Pierwszym faktem z którym się zderzyliśmy był fakt rezygnacji ówczesnego prezesa z zajmowanej funkcji. W sytuacji, kiedy spółka miała ogromną stratę w wysokości ponad 7 mln zł. podjęta została odważna decyzja o jej dalszym funkcjonowaniu i poręczeniu kredytu w wysokości 4 mln zł, który oznaczał dalsze być albo nie być dla miejskiego przewoźnika. Dzięki tym decyzjom spółka mogła spłacić swoje bieżące długi oraz rozpocząć proces restrukturyzacji.

W ramach restrukturyzacji wykonano wiele działań m.in.; zmianie uległy trasy autobusów, zmieniono rozkłady jazdy, zlikwidowano kursy nierentowne w tym kursy autobusów miejskich do sąsiednich gmin w utrzymaniu których nie chcieli partycypowadź okoliczne władze.

- W tej chwili nie mogę powiedzieć, że proces restrukturyzacji na 100 procent zakończył się sukcesem, bo on w dalszym ciągu trwa – informuje szefowa Rady Nadzorczej ZEC - Niewątpliwie wykonano szereg czynności i podjęto wiele decyzji, które doprowadziły do tego, że spółka przestała się wreszcie zadłużać dzięki czemu stało się możliwe jej połączenie z Zakładem Energetyki Cieplnej. Za rok 2016 strata miejskiego przewoźnika wyniosła już tylko 8 tys. zł, a w roku 2017 po raz pierwszy spółka odnotowała dodatni wynik finansowy, skąd się to wzięło? Możliwe było to dzięki niepopularnym decyzjom, które musiały zostać podjęte w tamtym okresie związane m.in. z redukcją kosztów. Podjęto również odważną i odpowiedzialną decyzję o przekształceniu spółki w tzw. podmiot wewnętrzny na okres 10 lat. Przyjęta przez nas strategia była taka, że miasto Starachowice zasługuje na to, aby mieć swoją komunikację, wiemy że komunikacja wykonywana przez prywatnych przewoźników wygląda różnie. W Starachowicach proces restrukturyzacji rozpoczęty w 2015 roku przynosi swoje efekty. Jako Rada Nadzorcza będziemy w dalszym ciągu obserwować ten proces ale również pilnować, żeby ratowanie spółki MZK nie odbywało się kosztem spółki ZEC.

Kierowcy autobusów poszukiwani

Dziś Gmina Starachowice nie tylko nie oddała miejskiej komunikacji w prywatne ręce, ale wychodząc na prostą, zwiększa pakiet ulg, dostosowuje swoją ofertę do potrzeb i oczekiwań pasażerów a także zwiększa zatrudnienie poszukując kierowców autobusów.

- Spółka Zakład Energetyki Cieplnej wspólnie z Powiatowym Urzędem Pracy prowadzi nabór na kursy w wyniku których bezpłatne uprawnienia do kierowania autobusami nabędzie grupa bezrobotnych, która następnie znajdzie zatrudnienie w miejskiej komunikacji – informuje prezes spółki Marcin Pocheć.

Połączenie spółek MZK i ZEC oraz przeniesienie części administracyjnej z budynku przy ul. Radomskiej do budynku ZEC przy ul. Na Szlakowisku pozostawia część obiektów na terenie bazy MZK przy ul. Radomskiej wolnych, które przeznaczono pod wynajem.

Informacja [kliknij]

Autor: Iwona Tamiołło, UM Starachowice

Ogłoszenie płatne: UM Starachowice

Dodane: 11.03.19

Komentarze użytkowników



Ostatnie komentarze w serwisie