Uporządkowanie reklam w przestrzeni publicznej. Jeszcze w tym roku inwentaryzacja głównych ciągów ulicznych w Starachowicach

8790.nsmed

W 2015 roku weszła w życie tzw. ustawa krajobrazowa, która ma pomagać samorządom w uporządkowaniu obecności reklam w przestrzeni publicznej. Ustawa określa m.in. co to jest reklama, tablica reklamowa, urządzenie reklamowe, szyld, krajobraz, krajobraz priorytetowy. 

Dzięki ustawie Rada Miejska może stworzyć „lokalny kodeks”, którym określi zasady sytuowania reklam na terenie miasta, ich wielkość oraz ceny za lokalizację nośników reklam na terenie całego swojego obszaru administracyjnego. Ustawa weszła w życie we wrześniu 2015 roku. Od tego dnia samorządy mogą oficjalnie przygotowywać projekty gminnych uchwał o zasadach i warunkach sytuowania m.in. tablic reklamowych. Dzięki ustawie Rada Miejska może też różnicować wielkość reklam w zależności od ich lokalizacji i np. zakazać dużych reklam w centrum miasta. 

Zapytaliśmy rzecznika Urzędu Miejskiego, jak wygląda sytuacja w naszym mieście… - Obecnie prace związane z wprowadzeniem przepisów prawa lokalnego związanych z tzw. ustawą krajobrazową zostały spowolnione. Powodem jest m.in. uchwalenie gminnego Programu Rewitalizacji i przygotowanie projektów rewitalizacyjnych. Nie mniej jednak pracownicy urzędu monitorują wprowadzanie przepisów w innych miastach. W celu wypracowania najlepszych dla Starachowic rozwiązań - czekamy na pierwsze efekty. Jednym z przykładów wyboru metodologii działań jest inwentaryzacja reklam w mieście. W Ciechanowie, mieście które jako pierwsze uchwaliło przepisy dotyczących reklam i opłat za reklamy kilku pracowników urzędu wykonywało „ręcznie” spis, lokalizację oraz wymiary nośników reklamowych. Na rynku pojawiły się oferty o wykonanie cyfrowej inwentaryzacji reklam, które potem można wykorzystać do bieżącego monitorowania stanu reklam (skanowanie i fotografowanie) i pobierania opłat. Do urzędu zgłaszają się firmy, ale są to oferty dosyć kosztowne jak na warunki naszego budżetu. Zakup oprogramowania musi iść w parze z docelowym kształtem uchwał - bo być może nie będzie się opłacało monitorować każdą ulicę w przypadku rygorystycznych przepisów. W bieżącym roku planowana jest inwentaryzacja głównych ciągów ulicznych - informuje rzecznik magistratu Iwona Ogrodowska.

Zabrania się kopiowania, cytowania i udostępniania treści pochodzących z archiwum serwisu www.starachowice-net.pl bez podawania źródła

Reklama

Dodane: 15.07.17 | Odsłony: 1779
Tagi:

Komentarze użytkowników

neo | 2017-07-15 10:12:15 napisał(a):

Może wreszcie się doczekamy że w mieście będzie porządek i znikną te wstrętne pseudo reklamy z płotów. To powinien być priorytet dla władz miasta. Po co nowe inwestycje skoro stare są brudne i zapuszczone.

do neo | 2017-07-15 10:43:33 napisał(a):

powiedz to temu który zasłonił pomnik przyrody jakim są skałki ogromną reklamą marki nivea... mało tego przy samych skałkach w eksponowanym miejscu postawił zwykły kibel!!! to ci pseudo esteto nie przeszkadza? :)

neo | 2017-07-15 10:48:40 napisał(a):

Przeszkadza jak i cały brud dookoła

do neo | 2017-07-15 10:49:35 napisał(a):

:)

akraw | 2017-07-15 12:46:55 napisał(a):

powiedz to temu który zasłonił pomnik przyrody jakim są skałki ogromną reklamą marki nivea... mało tego przy samych skałkach w eksponowanym miejscu postawił zwykły kibel!!! to ci pseudo esteto nie przeszkadza?
Kolejny raz doczepiasz się do placu zabaw dla dzieci, miasto dostało fajny plac zabaw za darmo, żądna nachalna reklama i wcale nie zasłania skałek
Dla wszystkich malkontentów mam jedną radę:
Proponuję zająć się roznoszeniem ulotek.
Też nie lubię nachalnych reklam,lecz zamiast placu zabaw pod skałkami proponuję wybrać się
do runku tam to są naokoło szpecące reklamy

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie