We wrześniu Starachowice i Brody spotkają się w sądzie. Wiadukt i mieszkania to zagrożone inwestycje?

11547.nsmed

Gmina Brody i Gmina Starachowice spotkają się w sądzie. Sprawa dotyczy sprzedaży części udziałów Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Starachowicach na rzecz Państwowego Funduszu Rozwoju. Rozprawa została zaplanowana na 4 września 2019r. 

Na sprzedaż udziałów nie zgadza się gmina Brody. Wójt gminy Marzena Bernat, tak to pokrótce uzasadnia: „W moim przekonaniu zbycie części udziałów na chwilę obecną jest zbyt ryzykownym posunięciem bez wyjaśnienia pewnych okoliczności, które wynikły w trakcie całej procedury ich zbywania. W toku negocjacji PWiK Sp. z o.o. w Starachowicach z Państwowym Funduszem Rozwoju powzięliśmy  informacje, które zasiały w nas dużo wątpliwości co do zawarcia umów przez Spółkę w przedmiocie zbycia części udziałów. Podkreślić chcę, iż takie same obawy miał były Prezes PWiK Sp. z o.o. w Starachowicach Piotr Nowak, który uchwałą z grudnia 2018 r. odmówił popisania umów z PFR – em i w uzasadnieniu swojej uchwały podzielił moje obawy o przyszłość Spółki w świetle pewnych dokumentów, które dotarły do Spółki w tamtym czasie.”

Gmina Starachowice 

- Jeżeli sprzedamy mniejszościowy pakiet udziałów w PWiK- a, to tylko w takim wymiarze, który jest bezpieczny dla spółki, dla miasta oraz gmin ościennych będących udziałowcami - zapewnia prezydent miasta Marek Materek. – Dzięki tej formie wsparcia, jako gmina, możemy zyskać od 25 do 30 mln. zł. Dla porównania dodam, że rocznie środków własnych na inwestycje w budżecie mamy ok. 10 mln. zł. Proponowane rozwiązanie byłoby ogromnym plusem dla miasta dlatego, że w ciągu jednego roku moglibyśmy wprowadzić do budżetu 25-30 mln zł dodatkowych środków na inwestycje, co znacząco poprawiłoby wskaźniki ekonomiczne gminy oraz wpłynęło na tempo oraz zakres realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych - informuje prezydent miasta Marek Materek i dodaje, że scenariusz, w którym nie udaje się przeprowadzić transakcji sprzedaży około 30 % udziałów miasta w PWiK niestety staje się realny. - Wiadukt jest dla nas inwestycją strategiczną i będziemy musieli najprawdopodobniej posiłkować się wówczas kredytem. Chcemy wspomóc powiat w realizacji tej ważnej inwestycji. Jeśli do transakcji nie dojdzie będziemy zmuszeni zrezygnować między innymi z budowy budynku przy ul. Kościelnej – mówi prezydent Materek.

Termin na dopięcie całej procedury Gminy Starachowice z Państwowym Funduszem Rozwoju to 30 września 2019r. 

Dodane: 12.07.19 | Odsłony: 548 | komentarze (42)

Komentarze użytkowników

Gość | 2019-07-12 10:46:13 napisał(a):

W sądzie? Przecież to niezależna, samorzadna decyzja Rady Gminy Brody i Wójta. Jako jedyni zachowali się rozsądnie! To jest skandal co robi materek. Po raz kolejny materek pokazałeś swój "poziom". Łapy precz od majątku mieszkańców. Jesteś nieudolny i mierny skoro nie potrafisz pozyskać pieniądzy w inny sposób. Zamek na piasku, to są twoje rządy. Jeszcze raz żenada. Odwołać materka natychmiast!

Realista | 2019-07-12 10:54:22 napisał(a):

Mieszkania, wiadukty, inne duperele, to nierealne z tym panem ze zdjęcia. Bezpieczny pakiet to pojęcie subiektywne. Tym bardziej dla kogoś żyjącego w swoim wyimaginowanym idealistycznym świecie fb.
Takie gromkie sukcesy propagatora "zrównoważonego rozwoju" mogą się skończyć tylko i wyłącznie mieszkańców porażką!!!
Straszne zarazem pocieszne w tym wszystkim tylko jest to, że w interesie między innymi mieszkańców Starachowic występuje Pani Wójt z Brodów.

:/ | 2019-07-12 11:39:19 napisał(a):

Jadę obwodnicą, a potem zjeżdzam na wiadukt - to co że wirtualnie.

Tomek | 2019-07-12 11:46:12 napisał(a):

Pozyskamy 25-30 mln jak sprzedamy i potem wydamy. I co potem. Ceny za wodę pójdą w górę czy nie? Co w następnej kolejności do sprzedania?

urzędnik | 2019-07-12 11:54:52 napisał(a):

A Powiat ma pieniądze na wiadukt, bo jakoś nie słyszałem?

Mieszkaniec | 2019-07-12 12:01:01 napisał(a):

To następny przebiegły plan pana prezydenta i jego świty , podobnie jak fuzja zec-u i MZK. Za wszystko zapłacą tępi mieszkańcy, najpierw za ciepło a później za wodę

@Tomek | 2019-07-12 12:05:51 napisał(a):

E.E. E. E. Nie "pozyskamy" ale "możemy zyskać" My czyli kto? Na pewno nie mieszkańcy. Ważne są słowa!!! one kształtują "świadomość" nieświadomych.
Otóż wynika z tego że ze sprzedaży bądź jak ja wole z zastawu. Możemy mieć zysk jak z jakiejś inwestycji. To jest swoiste słowotwórcze Czary Mary. Dla nieświadomych-Możemy mieć tańszą wodę, obądź też nie.

o co kaman? | 2019-07-12 12:12:28 napisał(a):

To ile ma być tych udziałów sprzedanych i za ile? https://portalkomunalny.pl/wodociagi-w-starachowicach-sprzedaja-udzialy-376754/

viki | 2019-07-12 12:17:28 napisał(a):

Bardzo dobra decyzja pani Marzeny Bernat.To jest ten program gospodarczy tych postepowych "elit" z Peło i Zsl -u.Kupa baranów bez pojęcia.Sprzedaż udziałów PWIK na potrzeby wirtualnych inwestycji -bo raz słyszę o wiadukcie ,drugi raz o mieszkaniach to najgorsza decyzja dla miasta i mieszkańców Starachowic.Dlaczego- po pierwsze te 30 mln zostanie przekazanych do miasta a nie na potrzeby spółki która mogłaby zmodernizować cała kanalizację w Starachowicach,i uporać się wreszcie z deszczówką oraz tym syfem na oczyszczalni.Po drugie -to spółka będzie musiała odkupić sprzedane udziały i to nie po cenie zakupu ale ze stosownym zyskiem dla PFR.Po trzecie odkupione udziały nie wrócą do spółki ale będą musiały być umorzone -czyli zlikwidowane a tym samym wartość spółki zostanie o nie pomniejszona. Przy takich transakcjach na wiele lat powinna być zrobiona prognoza finansowa wzrostu cen wody i ścieków bo to są główne żródła przychodów do spółki- jak myślicie o ile więcej zapłacimy za fanaberie obecnego prezydenta?. Jak prezydentowi brakuje pieniędzy to niech ruszy mózgownicą albo się douczy. Ma przecież takich wspaniałych prezesów -ekonomistów jak Pocheć,Miśkiewicz,albo radnych z klanu Sowula itp. wybitnych znawców od zarzadzania .Jest wiel innych możliwości pozyskania pieniędzy nie tylko drogie kredyty albo wyprzedaż majątku miasta i powiatu- myślenie widać co niektórych bardzo bolii sprawia wiele trudności.

Jamaj | 2019-07-12 12:26:57 napisał(a):

Bardzo dobrze. Łatwo jest gospodarować za kasę ze sprzedaży nieruchomości, pakietów mniejszościowych firm. Ludzie latami pracowali na Wodociągi a teraz sprzedać i wybudować mieszkania dla nierobów. Woda zdrożeje ścieki też i wszyscy będziemy bulic.

Gwarancja | 2019-07-12 12:30:33 napisał(a):

"Gmina Starachowice dołoży
wszelkich starań aby wykup przez
spółkę udziałów od inwestora nie przekładał się na ceny za wodę i ścieki"
Taki zapisek w uchwale rady miasta jest mocno przekonywujący.;)
Zapytajcie radnych, chyba to ich przekonało.

@Gwarancja | 2019-07-12 12:34:35 napisał(a):

W najbliższych wyborach dołożę wszelkich starań, aby glosować na Materka ;D

Dziad do viki | 2019-07-12 12:37:16 napisał(a):

Masz rację,nawet masz słuszną rację.

@Marek | 2019-07-12 12:44:37 napisał(a):

Nie zapominaj o przeterminowanej zachodniej obwodnicy. To też inwestycja strategiczna.

Aga | 2019-07-12 12:54:58 napisał(a):

Pani Marzenka pokazała klasę bo to jest kobieta doświadczona. Brawo

Profesror Ciekawski | 2019-07-12 12:59:30 napisał(a):

Pinky z Mózgiem chyba jednak dziś nie obejmą władzy nad światem. Ale może jutro, też jest dzień, może kogoś pouczymy,komuś coś wytkniemy może jakieś najpiękniejsze focie z miasta. Chociaż nie, jutro sobota, a w sobote mamy wolne od fejsbuka, bo z fejsbuka mozna korzystać tylko w pracy i to góra 8 godzin - taki zapis przy następnej radzie miasta będziemy przegłosowywać. :). Pozdrawiam tatkę i syńcia.

Pikuś | 2019-07-12 13:06:05 napisał(a):

Panie profesorze. Czy erudycyjny z obrazka wie co czyta? Może trzeba mu to na fb przełożyć?

Profesror Ciekawski | 2019-07-12 13:11:57 napisał(a):

Uwielbiam, jak wygląda na zainteresowanego tematem,lub gdy przykłada długopis do ust i udaje takiego myśliciela, zbawcę narodu, albo nachyla się nad planem jakby zawsze wszystko było jasne. Miał dobrych nauczycieli :). Zaraz śmokofonem ześkanuje wśyśtko i potem przetłumaczy ludziom, jak można kupić "drożej, sprzedać taniej", wyjść na swoje i tak wśyścy bedziemy zadowoleni hahaha, bo tak będzie wytłumaczone - to jazu już dopłacamy i wszystko jest git :)

Gość | 2019-07-12 13:50:55 napisał(a):

Taki był ładny, amerykańsky:) Teraz wygląda ja 50 +, chrzaniłbym życie w dobrobycie. Dobrze ze fanki po 70tce, to nie dowidzą i jeszcze chwalą. Zaściankowy Janusz kreujący się na kogoś, kim nigdy nie będzie, bo pewnych rzeczy wyuczyc się nie da.

Ubik | 2019-07-12 14:18:48 napisał(a):

Doskonałe działanie Bernat. Nie dała siè kupić.

Deneris | 2019-07-12 14:47:54 napisał(a):

Pani Bernat w odróżnieniu od cicibuły ma jaja i głowę na swoim miejscu.

Pajac | 2019-07-12 14:48:53 napisał(a):

Jak to jest, w małych Brodach można robić inwestycje, nie wyprzedzając wszystkiego a w Starachowicach mlekiem i miodem płynących, nie da się? Przecież taaaakich fachowców zatrudnił światowy prezydent, takich wizjonerow, a największy sukces, to kasa na usuwanie klęsk żywiołowych. Zaczynam myśleć że zapchana kanalizacja to sposób na wyrwanie pieniądza z ministerstwa. Wstyd i żenada promować jako swój sukces nakłady rządowe i to jeszcze przyznane wskutek własnych błędów. Tak tylko jedna osoba potrafi.

Ola | 2019-07-12 15:12:28 napisał(a):

Brawa dla Pani Wójt.Panie Profesorze i Panie Pikuś-pełna z Wami zgoda.Do zarządzania to ten śmokołowski zupełnie nie ma polotu.

Aga | 2019-07-12 17:44:43 napisał(a):

I jeszcze ta spalarnia-śmieci zjadą z całej Polski albo dalej

Dziad | 2019-07-12 20:16:30 napisał(a):

Tak to życie jest poukładane że prędzej czy później oliwa sprawiedliwa.

SMOG | 2019-07-12 20:45:52 napisał(a):

Do Aga : nie spalarnia śmieci,tylko Ekospalarnia (ZTPO- trzeba poczytać albo
pojechać i zobaczyć jak działa.Jest kilka w Polsce i można umówić się na zwiedzanie).
np.Poznań,Rzeszów,Kraków https://khk.krakow.pl/pl/

do smog | 2019-07-12 21:02:58 napisał(a):

Mi się bardzo to podoba https://khk.krakow.pl/pl/ekospalarnia/emisja/

Do smog | 2019-07-12 21:57:51 napisał(a):

Pokaż mi miasto 45 tysięczne, które ma spalarnie czy eko jak wolisz za 150 mln, które ma budować na dodatek zec, żart?

tom | 2019-07-12 22:00:01 napisał(a):

Już przerabialiśmy wyprzedaż naszego majątku,za naszą zresztą zgodą,to wystarczy.A dzięki temu nasze Stary możemy oglądać tylko jako eksponaty.

Czytelnik | 2019-07-13 07:09:05 napisał(a):

Głosowałem na Materka popieram niektóre działania ale tej sprzedaży nie popre . Wiadukt to sprawa powiatu ile miasto będzie załatwiało spraw za powiat. Mieszkania jakie planują to pod wynajm. Po cholere ta inwestycja. Na rynku pod wynajm jest dużo mieszkañ. Jeżeli sprzedać udziały to na inwestycje wodociągów mamy zapchane kanalizacje pęka stara sieć wodociągowa. Nie tu Materek przesadza

gość | 2019-07-13 19:58:27 napisał(a):

Dzięki Marzena ,że ograłaś go ha ha

um d A | 2019-07-13 20:06:43 napisał(a):

Śmieszne rzeczy opowiada ale to nie fb. Tam też niebawem będziemy dużą ekipą.

To | 2019-07-13 20:28:06 napisał(a):

Tylko kwestia czasu kiedy system argentyński się zacznie walić, nic nie trwa wiecznie

Urzedniczka | 2019-07-14 17:05:51 napisał(a):

Ze spotkań Starachowice - Brody to wiem o jednych jak strażnik kasjerke UM do lasu wozil hah I ustalili ale trzeba było się skrobac po piętach

gość do pajac | 2019-07-14 17:29:04 napisał(a):

Tylko klęski żywiołowej nie było ha

um | 2019-07-14 17:31:48 napisał(a):

Trochę jak Lenin ogląda bo chyba nie czyta ? .

Yanusz | 2019-07-15 12:20:10 napisał(a):

Z inwestycjami w Starachowicach trochę jest jak w filmie Barei „Miś” – im ten miś jest droższy, tym więcej zarabiają konsultanci i wszelkiej maści doradcy. I podkreślam to: tylko konsultanci i doradcy. Bo generalnie rzecz biorąc, Miś nie jest nikomu potrzebny i do wiosny sobie zgnije. Mieszkańcy po dotychczasowych inwestycjach MM pójdą po prośbie do rządzących bo kasa miejska będzie świecić pustkami a najważniejsze inwestycje w odkorkowanie komunikacji w mieście i likwidację smogu nie będą ruszone. Jak dotąd większość środków jest angażowana w nikomu nie potrzebne przysłowiowe „wodotryski”. Czas najwyższy przywołać władzę miasta do porządku, a w przypadku braku reakcji zorganizować referendum za ich odwołaniem. Smutne to, ale niestety może być konieczne.

do powyżej | 2019-07-15 14:54:32 napisał(a):

to weź sprawy w swoje ręce i zorganizuj a chętni się znajdą co sie przyłączą

gość | 2019-07-15 17:21:00 napisał(a):

A może lepiej sprzedać udziały w spółce gminnej ZEC , nie będzie problemów własnościowych. Dlaczego sprzedawać udziały w międzygminnej ?

um | 2019-07-15 19:25:29 napisał(a):

Albo STBS ha ha

Y | 2019-07-17 06:18:18 napisał(a):

das ist eine katastrophe

ums | 2019-07-17 13:05:29 napisał(a):

Udziały w PWiK przedstawiają największą wartość... chyba.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie