Wydział komunikacji w Starostwie Powiatowym w Starachowicach. Czytelnicy zgłaszają problemy

12397.nsmed

Od 1 stycznia 2020 r. na właścicieli pojazdów, którzy nie zgłoszą nabycia lub zbycia pojazdu w ciągu 30 dni, nakładana będzie kara administracyjna w wysokości od 200 do 1000 zł. Dotyczy to pojazdów zakupionych w Polsce oraz sprowadzonych z krajów UE po 31 grudnia 2019 r. Właściciele których pojazdów zostały nabyte lub zbyte przed dniem 1 stycznia 2020 r. nie będą karani. 

Informujecie Redakcję, żeby dostać się do wydziału komunikacji w Starostwie Powiatowym w Starachowicach, ludzie ustawiają się od bardzo wczesnych godzin porannych w kolejce, by jak urząd otworzy swoje podwoje, pobrać „numerek” i załatwić swoją sprawę. Często zdarza się tak, że przychodząc o normalnej porze (godz. 8.00), biletomat nie wydaje już biletów - piszecie w wiadomości do portalu. 

- Jeden numerek odpowiada jednemu pojazdowi do rejestracji. Jeśli klient ma do rejestracji 2 pojazdy, to pobiera 2 numerki. Każdego dnia, przy biletomacie stoi pracownik starostwa, który czuwa nad tym, aby klienci nie pobierali więcej biletów niż mają faktycznie pojazdów do rejestracji. Przy pełniej obsadzie 4 osób rejestrujących biletomat wydaje 55 biletów (ok 14 rejestracji na stanowisko). W piątek, do pobrania na godzinę 9.00 zostały jeszcze dwa wolne bilety - informuje rzecznik Zarządu Powiatu Anna Ciesielska. 

Portal zapytał czy Zarząd Powiatu ma pomysł, jak zaradzić tej sytuacji. Poniżej wypowiedź rzecznik Ciesielskiej: 

Co do zmian w zakresie rejestracji pojazdów powstała koncepcja trzyetapowego procesu rejestracji pojazdu, wypracowana z Zarządem Powiatu, mająca na celu usprawnienie obsługi interesantów. 

W pierwszym etapie rejestracji wszyscy właściciele pojazdów (bądź ich pełnomocnicy), chcąc zarejestrować pojazd, pobieraliby bilet z biletomatu i udawali na salę obsługi KD, celem złożenia wniosku o rejestrację pojazdu. Tam, pracownicy sprawdzaliby wnioski pod względem poprawności, kompletności i zgodności danych, a po ich przyjęciu przekazywaliby je do innych pracowników celem wprowadzenia do aplikacji CEPiK. Klient na życzenie otrzymywałby potwierdzenie złożenia wniosku, natomiast telefonicznie byłby informowany o przerejestrowaniu pojazdu i możliwości odbioru pozwolenia czasowego oraz tablic rejestracyjnych. 

W drugim etapie rejestracji właściciele pojazdów odbieraliby pozwolenie czasowe i rejestrację na okres 30 dni. Musieliby również złożyć „stare” tablice rejestracyjne pojazdu lub oświadczenie o powodzie ich braku. 

Zaś w trzecim etapie rejestracji, wydawany byłby stały dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, co będzie wymagać ponownego zgłoszenia się klienta do starostwa z pozwoleniem czasowym. Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu. Ważne jest to, że każde zgłoszenie nabycia i tym samym rejestracja pojazdu nowego bądź sprowadzonego z zagranicy będzie obsługiwane priorytetowo bez zbędnej zwłoki, gdyż takowy pojazd musi posiadać ważną polisę OC najpóźniej w dniu rejestracji. Dlatego też po przyjęciu takiego wniosku od pracownika przed wprowadzeniem go do systemu CEPiK klient otrzyma informację telefoniczną, że takowy wniosek zostanie obsłużony oraz, że powinien przyjechać do urzędu celem odebrania tablic rejestracyjnych i pozwolenia czasowego, a następnie niezwłocznie ubezpieczyć swój pojazd. 

Zmiany będą mogły być wprowadzone po doposażeniu sali obsługi w dwa dodatkowe stanowiska obsługi interesantów, co planowane jest do kwietna 2020 r. Rejestracja samochodu przez internet na razie nie jest dostępna, pracujemy nad wprowadzeniem tego systemu.

*** 

Od Redakcji: Przypomnijmy, że dyrektorem Wydziału Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym w Starachowicach od lutego tego roku jest Marcin Sowula. 

Ogłoszenie

Dodane: 26.02.20

Komentarze użytkowników

Gość 2 | 2020-02-26 09:49:42 napisał(a):

To jest dopiero sredniowiecze w normalnym kraju to bym włożył dokumenty w kopertę wysłał bym do urzedu i czekał bym na odeslanien ich z powrotem wrzaz z decyzją o przerejestrowaniu. To jest żałosne jak człowiek czyta o swojej ojczyznie, i dochodzi do wniosku że się nic nie zmienia dalej mafia poniewiera zwykłym szarakiem.

Er | 2020-02-26 09:57:50 napisał(a):

Dokąd indolencja będzie komplikować najprostsze sprawy?. Może 5 etapów?.

Komet | 2020-02-26 10:08:32 napisał(a):

Panie Materek, wycinając mądrzejszych urzędników od siebie i Tych Pana Dyrektorów, odciął się Pan od rozumu, mądrości i doświadczenia. To błąd.

aa | 2020-02-26 10:44:04 napisał(a):

Ja pierdziele . Czyli ile razy będzie musiała iść do urzędu osoba która chce zarejestrować samochód? Czy na ten genialny pomysł wpadł nowy dyrektor Sowula ( radny miejski i brat Sowuli członka zarządu powiatu ) ?

Kierowca | 2020-02-26 11:17:28 napisał(a):

Czyli zamias 1raz do urzedu. Trzy razy? Czyli bedzie mnie to kosztowac 3 razy wiecej czasu. Rozumiem z tego tlumaczenia, że i tak za każdym razem będę musiał pobrać bilet, choć nie jest yo wprost powiedziane. Czyli wstać o 2.00 i dymać tam do kolejki po bilet. Chyba będę musiał 3 razy brać wolne w pracy i trzy razy łyknąć prozac. MOŻE tak po pierwszej wizycie urzednicy by mi to przywiezli do domu, wysłali pocztą, lub coś wtym stylu.

Psychiatra | 2020-02-26 11:19:05 napisał(a):

Wariatów zapraszam do mnie. Codziennie bez kolejki.

JA | 2020-02-26 12:47:22 napisał(a):

około 14 rejestracji na stanowisko? sprawa jest bardzo prosta, podnieść normę na stanowisko i mają się wyrobić.

Beata | 2020-02-26 14:58:02 napisał(a):

To nie jest skomplikowany problem żeby szukać dziwnych rozwiązań!!! Wystarczy zatrudnić 2 czy 3 osoby na stanowiska do rejestracji i wszyscy będą zadowoleni!!! Przecież to najprostsze rozwiazanie

Piotrek | 2020-02-26 17:00:54 napisał(a):

14 rejestracji po 20minut to nam daje 5godz. Pracy. Z drugiej strony krew mnie zalewa, jak przychodzi petent składa papiery, ale nie zrobił opłat. Idzie zapłacić, a tam kolejka. Pani czeka, ludzie czekają, czas płynie. Na koniec idzie jeszcze po tablice do samochodu, bo nie wiedział, że trzeba wziąść.

gość | 2020-02-26 17:10:32 napisał(a):

Ten wydział jest żle zorganizowany ,tylko nie wiem dlaczego,bo to jasne jak słońce.Przesunąć kilka osób z góry na stanowiska pracy w komunikacji i po problemie.Tam nikt nie chce,tylko co to ma do rzeczy,gdzie interes podatnika ?

gość | 2020-02-26 17:12:52 napisał(a):

To wydział w którym naprawdę lepiej czy gorzej ale ciągle coś się dzieje,reszta czasem ziewa.

czytelnik | 2020-02-28 10:40:54 napisał(a):

w piatek o 9,00 zostały tylko dwa numerki ;(
to jet koszmar,
mam pytanie urząd jest dla interesantów czy interesanci dla urzędu?
isć do urzędu ok 10 i nie być załatwiony w danym dniu !!!powodzenia w takim magistracie dla SOWULI....życzę wszystkim takiego ząłatwienia sprawy w innych urzędach lub instytucjach ...może wprowadzi numerki w UM - żeby pracownicy się przepracowali, może w zusie 50 numerków dziennie,w US też kilka numerków.propozycja świetna dla urzędasów

yogi | 2020-02-28 11:43:58 napisał(a):

Trzyetapowa rejestracja to dobre rozwiązanie. W Ostrowcu tak mają. Paradoksalnie trzykrotność przyjścia do urzędu zajmuję mniej czasu niż obecna forma dwukrotności. Bo wniosek składasz kiedy tylko chcesz, a nie musisz koczować od rana bez pewności dostania numerka, przychodzisz po pierwszej zmianie o 14:00 i składasz wniosek. Później umawiasz się na odbiór stałych blach też na konkretną godzinę a trzeci raz przychodzisz po sztywny dowód też o której Ci pasuję. Wreszcie ktoś to ogarnął bo to był dramat.

autor | 2020-02-28 18:48:32 napisał(a):

ciekawe kiedy złoża wnioski osoby pracujące od 8 do 16??trzy razy maja wziąść urlop albo sie zwalniać!!!
PROPONUJE CO PONIEDZIAŁEK PRACE W STAROSTWIE OD 7:30 DO 18. Tak pracuje zus i us
urząd dla mieszkańców a nie odwrotnie

gość | 2020-02-28 20:24:10 napisał(a):

Tak niech wreszcie zaczną pracować dla mieszkańców Starachowic ludzie z innych miejsc.Praca jest ważna.Nie umykać ,tylko pracować na ile to jest potrzebne.

Yogi | 2020-02-29 13:49:55 napisał(a):

Co drugi poniedziałek jest starostwo czynne do 17:00. A jak do pracy na 8:00 to zaraz po 7:30 szybko załatwisz sprawe. W Ostrowcu jest taka cywilizacja.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie