Wypadek na skrzyżowaniu alei Armii Krajowej z Iłżecką

11507.nsmed

Na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlą alei Armii Krajowej z ulicą Iłżecką, po godzinie 22.30 doszło do wypadku. Zderzyły się dwa samochody osobowe. 

Jest to już kolejny wypadek w tym roku na tym skrzyżowaniu.

Na miejsce wezwane zostały służby.

Więcej informacji w środę rano.

Zdjęcie od Czytelnika. Dziękujemy 

AKTUALIZACJA, 3.07.2019r.

Około godziny 22.40 na skrzyżowaniu alei Armii Krajowej i ulicy Iłżeckiej doszło wczoraj 2 lipca br. do wypadku. W momencie zdarzenia sygnalizacja świetlna była w opcji nocnej, czyli pulsowało pomarańczowe światło. 

- Kierujący Audi 19-letni mieszkaniec gminy Pawłów jechał od ulicy Iłżeckiej w kierunku ulicy Targowej. Nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu prawidłowo jadącemu Oplem 33-letniemu starachowiczaninowi i doszło do zderzenia. Mężczyzna ten jechał od strony wiaduktu w kierunku alei Armii Krajowej. Do szpitala zabrana została pasażerka Audi. Obecni na miejscu zdarzenia funkcjonariusze policji wykonali swoje czynności pod kątem wypadku. 19-latkowi zostało zatrzymane prawo jazdy, a finał sprawy będzie w sądzie – powiedział w rozmowie z portalem starszy sierżant Paweł Kusiak – oficer prasowy KPP w Starachowicach. 

Dodane: 02.07.19 | Odsłony: 636

Komentarze użytkowników

gwert | 2019-07-03 07:48:15 napisał(a):

Tam powinno być rondo i tyle.

xyz | 2019-07-03 08:13:23 napisał(a):

Miasto coraz bardziej zakorkowane i niebezpieczne a tu brak jakiejkolwiek koncepcji, Jak już robi się jakąś modernizację to jest gorzej niż było przykład ul Graniczna zwężona, niepotrzebne chodniki, Leśna, 1 Maja czy Szlakowisko bez ścieżki rowerowej, A proponuje się równoległą do Bat.Chłop.

Anonimowy | 2019-07-03 16:21:05 napisał(a):

Ciekawa jestem czemu akurat tam są wieczorwm wyłączane światła A wyżej nie. Musi stać się tragedia by były jakieś zmiany na lepsze.....

Pablo | 2019-07-03 19:42:49 napisał(a):

Światła sa wyłączane żeby nie stac na nich przy zerowym ruchu, po prostu gość zignorował znaki i tyle, braki wiedzy swiadczace raczej o niskim poziomie szkolenia, zmiany nie sa potrzebne

Mem | 2019-07-03 21:56:02 napisał(a):

Nie zwrócił uwagi na znaki dlatego doszło do wypadku. A światła to powinny byc bezkolizyjne.

Andrzej L | 2019-07-04 06:11:25 napisał(a):

Nie ma świateł bezkolizyjnych.
Bezkolizyjne może być skrzyżowanie uniemożliwiające spotkanie samochodów nadjeżdżających z dwóch różnych kierunków.
Takie skrzyżowania, jako węzły drogowe, są na autostradach i drogach ekspresowych.

Do Andrzej L | 2019-07-04 07:00:03 napisał(a):

Hmmm nie ma takich świateł?a światła na statoilu to jakie są? Wytłumacz bo tyś chyba instruktor jazdy

Andrzej L | 2019-07-05 11:31:24 napisał(a):

Nie jestem instruktorem jazdy, ale od długiego czasu zajmuję się budową dróg i niejako przy okazji organizacją i inżynierią ruchu.
Skrzyżowanie bezpieczne uniemożliwia w sposób fizyczny przecięcie się torów jazdy pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka.
Faktycznie, potocznie sygnalizację przy Statoilu można nazwać bezpieczną. Na tym skrzyżowaniu wydzielone są lewoskręty o osobne sygnalizatory dla tego kierunku.
Przy okazji proszę zwrócić uwagę na sekwencję świateł, inną dla kierunku wschód-zachód i północ południe. Z osiedla Południe puszczany jest ruch w lewo, prosto i prawo przy zatrzymanym ruchu od strony miasta. W drugą stronę to samo.
Na kierunku Skarżysko - Ostrowiec idzie ruch prosto i prawo z obu kierunków. Potem idą lewoskręty. Jest to spowodowane tym że w kierunku na wprost jest znacznie większy ruch niż w lewo, dlatego można ustalić różne długości cykli. Dłuższy na wprost i krótszy w lewo.
Od strony miasta i osiedla Południe ruch na wprost i w lewo jest podobny, dlatego ruchu puszczany jest raz z jednej raz z drugiej, co pozwala nieco zaoszczędzić na czasie między zielonym a czerwonym bo jest jedn cykl zamiast dwóch.
Skrzyżowanie Armii Krajowej i Iłżeckiej ma inną sygnalizację. Nie są wydzielone lewoskręty (z osobnymi sygnalizatorami) przez co przecinają się kierunki jazdy na wprost i w lewo.
Można zastosować dwa rozwiązania :
1. Przebudować sygnalizację wydzielając lewoskręty
2. Zmienić cykle sygnalizacji i włączać pojedynczo ruch z każdego wlotu skrzyżowania oddzielnie. Na przykład ruch tylko od wiaduktu przy zatrzymanym ruchu na pozostałych wlotach. Potem Galardia, następnie aleja od miasta i Iłżecka od rynku.
Na pewno poprawiłoby się bezpieczeństw ale drastycznie spadłaby przepustowość skrzyżowania.

Jeśli ma być bezpieczniej i bez korków pozostaje przebudowa sygnalizacji.

Robot | 2019-07-05 13:08:46 napisał(a):

Do Andrzeja L
Widzę że masz pojęcie. Co myślisz o rondzie w tym miejscu ? Chyba pinezkowe ? Bo mało miejsca a sporo tirów jednak jeździ tamtędy.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie