Będzie kolejna próba sprzedaży „Pałacyku”

3846.nsmed

Starachowicki Urząd Miasta planuje, aby w połowie maja b.r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na budynek położony przy ul. Konstytucji 3 Maja 15.

W tym roku będzie to pierwszy przetarg na „Pałacyk”. Jest to nowa procedura sprzedaży obiektu, gdyż operat szacunkowy ważny jest przez okres roku i uprzednia procedura przestała być ważna. Biegły rzeczoznawca sporządził nowy operat szacunkowy. Cena 1,1 mln zł, którą ustalono jest niewiele wyższa od ceny szacunkowej – poinformowała Agnieszka Gołda naczelnik Wydziału Nieruchomości, Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego.

Cena wywoławcza w pierwszym przetargu nie może być niższa niż operat szacunkowy.

W przypadku jeśli nie uda się sprzedać „Pałacyku” w pierwszym przetargu i będą podstawy aby obniżyć cenę to prezydent jeśli będzie miał taką wolę, będzie mógł obniżać ją w kolejnych przetargach nawet do 50% wartości szacunkowej; natomiast jeśli obiekt nie zostanie sprzedany w trybie przetargu i odbyłyby się rokowania to proponowana cena może zejść nawet do 40% operatu szacunkowego – dodaje Agnieszka Gołda.

Przedmiotem przetargu jest nieruchomość o powierzchni 7500 m2. Sposób użytkowania terenu określony w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Starachowice: działka 276 położona w Starachowicach przy ul. Konstytucji 3 Maja 15 znajduje się na obszarze jednostki urbanistycznej oznaczonej symbolem B5 Stadion, dla którego podstawową funkcją jest budownictwo wielorodzinne i jednorodzinne z usługami podstawowymi oraz ponadpodstawowymi.

Na nieruchomości usytuowany jest budynek dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, wybudowany w technologii tradycyjnej w 1922r. jako budynek mieszkalny o powierzchni użytkowej 316,09 m2. Budynek posiada ciekawą architekturę, taras naziemny, taras nad częścią parteru oraz kilka wejść zewnętrznych. Dla przedmiotowego budynku nie zostało sporządzone świadectwo charakterystyki energetycznej i nabywca wyrazi zgodę na zawarcie aktu notarialnego bez tego dokumentu. Znajduje się też tutaj budynek gospodarczy-murowany parterowy, niepodpiwniczony, bez okien, o powierzchni użytkowej 17,78 m2.

Budynek dwukondygnacyjny znajduje się w ewidencji zabytków Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Kielcach oraz Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Starachowice pod nr 007.

Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do ustanowienia służebności przesyłu na nieruchomości, na rzecz Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., w związku z przebiegającą siecią wodociągową i kanalizacją sanitarną.

Przypomnijmy, że nieruchomość przeznaczona jest na prowadzenie działalności charytatywnej, opiekuńczej, kulturalnej, leczniczej, oświatowej, naukowej, badawczo-rozwojowej, wychowawczej, sportowej, turystycznej, hotelarskiej lub gastronomicznej. Jednak jak informuje naczelnik Wydziału Nieruchomości, Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego, obiekt nie posiada planu warunków zabudowy i w oparciu o zasady dobrego sąsiedztwa będzie można zagospodarować go inaczej, np. na sklep, przy poprzednich procedurach mających na celu zbycie obiektu takiej możliwości nie było. /GM/

Fot. archiwum 

 

Dodane: 01.02.12 | Odsłony: 439

Komentarze użytkowników

@ do mieszkaniec | 2012-02-01 09:01:02 napisał(a):

Tego niszczejącego budynku szkoda, ma blisko 100 lat, ile takich budynków ma miasto? Aż się prosi aby był miejscem dla lokalnych twórców, "pałacykiem młodzieży". centrum kultury. Tylu fachowców od funduszy unijnych ponoć mamy, a nie postarano się o kasę na remont i nie zaadoptowano go należycie.

jw | 2012-02-01 09:05:57 napisał(a):

w pełni popieram !!!

Bucefał | 2012-02-01 09:31:28 napisał(a):

teraz jak zmienili możliwość przeznaczenia na komercyjną to może w końcu ktoś się zainteresuje ale na pewno nie za te pieniądze

Brrr... | 2012-02-01 09:49:47 napisał(a):

Czy dobrze rozumiem? Na s k l e p? Przecież to nie barak! No chyba, że typu Desa, antyki, galeria sztuki itp...

polstar | 2012-02-01 18:23:46 napisał(a):

Może burdel??? kompromitacja, za Łąki jak weźmiecie to resztę niech dołoży zabytkowy, bo bez jego zgody nawet gwoździa nie można wbić w ścianę.Wstyd bo Kwiecień już taki budynek zrównał z ziemią
-WKU stare.

wiem | 2012-02-01 18:43:37 napisał(a):

mam nadzieję że zrobią tam kolejną biedronkę przynajmniej na coś się przyda ta nikomu niepotrzebna rudera!!!!!!

flipiflap | 2012-02-01 21:51:51 napisał(a):

fajna miejscówka ale co tam zrobić? Może coś na zasadzie SPA? To musi być coś komercyjnego w przeciwnym razie nikt tego nie kupi i za kilka lat ta ruina się zawali

wariat z kasą | 2012-02-02 04:39:41 napisał(a):

A może to kupie, jak cena spadnie do proponowanych 40% wartości. powiem Wam że niezłe lokum na domek rodzinny. I nawet Tanie, w centrum, z własnym parkiem, Płot wysoki na 3 metry postawić i sobie mieszkać :)

autor | 2012-02-02 08:08:31 napisał(a):

kiedyś w "pałacyku" było przedszkole,mogłby teraz też być! np przedszkole artystyczne plastyczno- muzyczne albo przedszkole Montessori,lub Waldorfskie... a moze cos dla dzieci pracownie w ktorych dzieci rozwijalby talenty a moze fajna szkola jezykowa dla dzieci, mlodzieczy i dorosłych(angielski , niemiecki, francuski,norweski , chiński itd tylko nie sklepppppppppppp!!!! a moze cos zwiazanego ze zdrowiem! juz wiem "dom starców!!!!!, a moze przeniesc tam warsztaty terapii zajeciowej...

oko | 2012-02-02 08:24:32 napisał(a):

Mylisz się "autor", budynek się wali i trzeba w niego włożyć minimum milion żeby można było pozwolić przebywać tam ludziom. Tylko prywatny inwestor będzie w stanie sprostać kosztom zakupu, remontu i adaptacji, a nikt nie wyłoży kilku baniek żeby nieruchomość nie zwróciła się i nie przynosiła w przyszłości zysków. To musi być działalność całkowicie komercyjna w przeciwnym przypadku nikt nigdy tego nie kupi. Nie ma takiej opcji

@ wiem | 2012-02-02 10:22:39 napisał(a):

Tyle wiesz - co zjesz.

propozycja | 2012-02-02 13:13:49 napisał(a):

proponuję urządzić rezydencję Prezydenta
Starachowic, to podniesie rangę i prestiż
miasta.

leoncjo | 2012-02-02 13:21:42 napisał(a):

do propozycja- to znakomity pomysł, wręcz wizjonerski i mówię to bez sarkazmu.

Ernest Nemeczek | 2012-02-02 15:15:34 napisał(a):

Tylko biznes. Na nic innego nie ma szans. Z drugiej strony jakim prawem jakiś konserwator zabytków ma mi mówić co mogę zrobić z moją własnością a co nie? To jest bzdurny przepis

do | 2012-02-02 16:24:23 napisał(a):

To jest już niezła, zagrzybiona rudera.
Koszt wyburzenia pewnie równy jest szacunkowej wartości tego obiektu nie licząc terenu. Może warto poczekać!!!!!
Wnętrze kilka dobrych lat temu nie nadawało się do użytku. Pomysł sprzedaży niezły tylko ok. 10 - 15 lat spóźniony.!
Może jako uzbrojona działka budowlana w centrum miasta! Lokalizacja niczego sobie ......

moim zdaniem | 2012-02-02 18:33:33 napisał(a):

nie takie rudery mozna super wyremontować,/ np. hotel Senator /
Miejsce fantastyczne, nie postepowac pochopnie !!

tfdsy | 2014-10-07 08:46:52 napisał(a):

dobry dom jednorodzinny tylko czy to możliwe? A to najlepsza opcja dla tego budynku.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie