Czy przedterminowe wybory prezydenckie w Starachowicach odbędą się w maju?

5735.nsmed

5 marca b.r. Naczelny Sąd Administracyjny zajmie się skargą kasacyjną Wojciecha Bernatowicza na uchwałę radnych miejskich w sprawie wygaszenia jego mandatu. 

Przypomnijmy, że Wojciech Bernatowicz we wrześniu 2013 roku został skazany prawomocnym wyrokiem i obecnie odbywa karę pozbawienia wolności. Zaskarżoną uchwałą Rady Miejskiej w Starachowicach dotyczącą wygaszenia mandatu z 27 września 2013r. w listopadzie ubiegłego roku zajmował się Wojewódzki Sąd Administracyjny, który uznał że skarga Bernatowicza jest niezasadna. Teraz 5 marca b.r. rozpatrzeniem skargi zajmie się Naczelny Sąd Administracyjny. Jeśli uchwała radnych okaże się prawomocna, to jak informuje Agata Wojda rzecznik prasowy Wojewody Świętokrzyskiego, Wojewoda jak najszybciej wystąpi do Premiera o powołanie Komisarza, natomiast jak tylko otrzyma wyrok z sądu poinformuje premiera o zaistniałej sytuacji oraz wystąpi do niego z wnioskiem o wyznaczenie przedterminowych wyborów. 

Dyrektor Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Kielcach Adam Michcik poinformował, że to premier zarządza wybory, a kalendarz wyborczy opiniuje Państwowa Komisja Wyborcza. Przedterminowe wybory w Starachowicach powinny zostać zorganizowane w ciągu 60 dni od uprawomocnienia się wyroku, czyli w ciągu 60 dni od 5 marca b.r., ponieważ wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego jest prawomocny z chwilą jego ogłoszenia. W przypadku Starachowic wybory powinny odbyć się najpóźniej 4 maja 2014 roku. 

W świetle Ustawy o Samorządzie Gminnym nie ma możliwości, aby przedterminowych wyborów w Starachowicach nie było, ponieważ decyzja należała do radnych Rady Miejskiej i powinna być podjęta w ciągu 30 dni od daty podjęcia uchwały o wygaszeniu mandatu Wojciechowi Bernatowiczowi (Ustawa o Samorządzie Gminnym Art.28d, ust.2). Przypomnijmy, że 27 września 2013 roku podczas sesji Rady Miasta starachowiccy radni zdecydowali o wygaszeniu mandatu prezydenta miasta, a następnie w ciągu 30 dni powinni zdecydować o tym, gdyby w Starachowicach przedterminowe wybory miałyby się nie odbyć.

Sprawa w Naczelnym Sądzie Administracyjnym bez obecności stron, jeżeli zostały prawidłowo zawiadomione, może się odbyć - poinformowano nas w Naczelnym Sądzie Administracyjnym. Niestawiennictwo stron nie powoduje, iż termin rozprawy mógłby być przesunięty, jednak to sąd decyduje o tym, czy rozprawa może się odbyć bez obecności stron czy nie, ale co ważne strony mają prawo do wypowiedzenia się. W przypadku braku szczególnych okoliczności wpływających na brak stron podczas sprawy, rozprawa mogłaby się odbyć 5 marca b.r. i może na niej zapaść prawomocny wyrok, jednak czy tak się stanie dowiemy się 5 marca b.r., ponieważ przykładowo do sądu może wpłynąć zwolnienie lekarskie i wtedy to sąd zdecyduje czy rozprawa odbędzie się czy zostanie przesunięta na inny termin. 

Jeżeli rozprawa zostałaby przełożona na inny termin i spowoduje to, iż do właściwych wyborów w listopadzie b.r. pozostanie mniej niż 6 miesięcy w Starachowicach przedterminowych wyborów nie będzie. 

- Jeśli, okaże się, że będziemy mieli do czynienia z przedterminowymi wyborami to będzie to tylko i wyłącznie efekt tego, że radni nie podjęli odpowiedniej uchwały o nie przeprowadzeniu wyborów. Uważam, że byłoby to wyrzucenie pieniędzy podatników w błoto bo nowo wybrany Prezydent rządziłby miastem przez kilka miesięcy do momentu gdy w Starachowicach odbędą się wybory terminowe. Czy jest tu logika? Nie specjalnie, ale zdążyłem się przyzwyczaić, że w naszym mieście prawie wszystko jest możliwe - mówi Marek Materek, przewodniczący powiatowych struktur Platformy Obywatelskiej. 

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, wygaśnięcie mandatu prezydenta przed upływem kadencji jest równoznaczne z odwołaniem jego zastępców.

Dodane: 28.02.14 | Odsłony: 422 | komentarze (40)

Komentarze użytkowników

Rzeczywiście | 2014-02-28 08:55:01 napisał(a):

komisarz do jesiennych wyborów jest logicznym wyjściem. Nie można natomiast zapominać, że pozostaną panowie prezesi, dyrektorzy, naczelnicy, kierownicy, wazeliniarze i wazeliniarki.

do rzeczywiście | 2014-02-28 09:02:24 napisał(a):

Jesteś w stanie przeczytać coś ze zrozumieniem? Komisarza do wyborów nie bzie bo radni nie zagłosowali aby przedterminowe wybory nie odbyły się. A więc wcześniejsze wybory to nie przypuszczenie tylko pewnik!

priorytety | 2014-02-28 09:20:08 napisał(a):

Osoby w pierwszej kolejności do wyrzucenia na bruk.
1. Prezesi spółek
2. Dyrektor MOPS
3. Dyrektor MCRiW
4. Kierownik basenu
5. Kierownik sali sportowej na ul Jana Pawła

@ do rzeczywiście | 2014-02-28 09:26:33 napisał(a):

Jesteś pewny ,bo ja nie,chociaż byłoby najlepiej.

Ach | 2014-02-28 09:28:31 napisał(a):

Kierownik basenu ma żonę na utrzymaniu !!

do @ do rzeczywiście | 2014-02-28 09:28:49 napisał(a):

jeśli rozprawa się odbędzie to wybory wcześniejsze są pewne

@ | 2014-02-28 09:42:58 napisał(a):

Logiczne wyjście to KOMISARZ już dawno powinien być.
SPEKULACJE kombinacje nic tu już nie pomogą.
Przepisy zostały wykorzystane do granic wszelkich przyzwoitości.
REKLAMA MIASTA SKORUMPOWANEGO

"Dyrektor Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Kielcach Adam Michcik poinformował, że to premier zarządza wybory, a kalendarz wyborczy opiniuje Państwowa Komisja Wyborcza. Przedterminowe wybory w Starachowicach powinny zostać zorganizowane w ciągu 60 dni od uprawomocnienia się wyroku, czyli w ciągu 60 dni od 5 marca b.r., ponieważ wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego jest prawomocny z chwilą jego ogłoszenia. W przypadku Starachowic wybory powinny odbyć się najpóźniej 4 maja 2014 roku."

Więc pieniądze w błoto to już dawno poszły wystarczy papatrzeć na inwestycje jakie wykonano i 50mln zadłużenie miasta.
To PREMIER DECYDUJE O WYBORACH A NIE RADNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mieszkaniec | 2014-02-28 10:08:36 napisał(a):

To ten młodzieniaszek mieszka w Starachowicach czy w Suchedniowie?
Mówiąc nasze Starachowice.

Chyba identyfikujemy się z danym miastem czy wioską jeżeli w nim przynajmniej mieszkamy. Nie wspomnę o pochodzeniu itd.

o co chodzi ? | 2014-02-28 10:20:27 napisał(a):

czemu tak im zależy by nie było wyborów a ten układ trwał za wszelką cenę ?
co tam koszty na wybory przy tym co się dzieje i jak szeroko miasto omija kapitał a jedyna promocja to ta od afer
a afera jedna po drugiej

well | 2014-02-28 10:30:19 napisał(a):

"Trzymać zawsze z silniejszym, bez względu na to im by ten silniejszy był". Dlatego idą ze zwycięzcą. A kiedy zwycięzca przegrywa, zaczynają iść z nowym zwycięzcą. A kiedy szala zwycięstwa ponownie się przechyla, znowu próbują iść ze zwycięzcą - tyle że tam już postrzegani są jako zdrajcy. I w wielu wypadkach pozostaje im ucieczka, bo w taki sposób stają się trzecią stroną konfliktu postrzeganą przez wszystkie walczące strony jako ta, która zawsze może oszukać.
Jak tak się przyjrzeć, to tak działo się w wojnach i w polityce. Nasi politycy chyba też przejęli taki model postępowania np. kiedy dochodzi do migracji między partiami przed wyborami. Teraz mówi się, że politycy PO będą startować z list SLD:) Czyli nie lojalność wobec narodu ale koryto się liczy.

do mieszkaniec | 2014-02-28 11:08:42 napisał(a):

a co cie to obchodzi? materek dobrze mówi... budżet miasta pusty a oni chcą wydać mnóstwo pieniędzy na szybsze wybory. kpina!

ale | 2014-02-28 11:34:05 napisał(a):

do do mieszkaniec, ale dla PiSu to wcale nie jest kpina bo oni chcą się dorwać jak najszybciej do władzy... choć oczywiście zgadzam się z tym co napisał osobnik "priorytety"

analityk | 2014-02-28 11:58:20 napisał(a):

Widać, że osoby tu dyskutujące nie wiele wiedzą o procesie wyborczym. MIASTO NIE PONOSI ŻADNYCH KOSZTÓW!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeżeli ktoś tak twierdzi, to mówi nieprawdę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ | 2014-02-28 12:09:17 napisał(a):

gamoń jesteś a nie analityk! ty za to z własnej kieszeni zapłacisz?

do @ | 2014-02-28 12:32:14 napisał(a):

Z własnej kieszeni to płacimy rachunki za najdroższą wodę, ciepło, biletyMZK.
DZIĘKUJEMY ZA TAKIE RZĄDY.

Nie mów chop. Czas pokaże kto był i jest gamoniem.

do do @@ | 2014-02-28 12:35:20 napisał(a):

Ale pilnują koryta.
Propaganda się zaczęła.
Mam nadzieję, że mieszkańcy przejrzeli na oczy i widzą wreszcie układ zamknięty.

do do mieszkaniec | 2014-02-28 12:46:43 napisał(a):

Pisz ze zrozumieniem.
Skoro budżet pusty to skąd kasa?
Zdanie sprzeczne. Brak rozumowania.

Szukaj zatem bogatych sponsorów.
A pro pos kto wozi miał do ZEC?

Do | 2014-02-28 12:57:47 napisał(a):

Zecu przyda się niedługo taczka, trzeba będzie wywozić a nie dowozić. I powiozą ich... .

do priorytetety | 2014-02-28 17:08:13 napisał(a):

Należałoby również odchudzić administrację w tych spółkach, jak również stanowiska robotnicze.Te rodzinne układziki i nie tylko rodzinne to wykładnia naszych cen za wodę,ciepło,bilety i wiele innych podatków.

zasłyszane | 2014-02-28 17:21:25 napisał(a):

Faktycznie w Skarżysku Kam ciepło tańsze.
Włodarz wie? ZEC pomimo tego , że wybudował sieć do budynku urzędu przegrał przetarg na dostawę ciepła dla gminy.
Mieszkańcy Starachowic za wszystko zapłacą.
Budowę sieci itp. Tylko patrzeć jak konkurencja z niskimi cenami wskoczy do szpitala, kliniki, szkół itd.

Czyżby kolejna spółka była szykowana do likwidacji?

stefan gospodarz | 2014-03-01 18:34:04 napisał(a):

słyszycie ? .... ciiii ..... posłuchajcie ..... słyszycie ??? to świnie przy korycie się gryzą, bo koryto już puste jest, a gospodarz nie dał żarcia bo już nie ma, zaraz zeżrą gospodarza, a jak i jego zabranie zaczną żreć się wzajemnie ....

Starachowiczanka | 2014-03-03 16:20:09 napisał(a):

No to się radni popisali kolejny raz. W kasie gminnej pustki a oni chcą urządzać wybory kilka miesiecy przed ustawowym terminem. Tęgie głowy mają ci radni.

Ale | 2014-03-04 08:54:02 napisał(a):

Nie ma się z czego cieszyć. Ten sam ciemnogród który nie poszedł na referendum odwołać Be, teraz zagłosuje na kandydata PiS i będzie gorzej niż teraz, tego możecie być pewni. Jedyny plus to to że polecą na bruk prezesi spółek, baseniarze i ci co tworzyli układ zamknięty, ale jeśli chodzi o rządzenie miastem nadchodzą tragiczne dla niego czasy

mieszkaniec | 2014-03-04 10:14:24 napisał(a):

No pewnie może radni namawiali do korupcji a teraz chcą wyborów.
Jakby takie tęgie głowy jak twoja poszły dwa lata temu na REFERENDUM dawno byłoby po krzyku.
Mieszkańcy mieli okazje pokazać , że nie są zaściankiem. Pokazało owszem 12 tys. i tyle mieszkańców pokazało tym samym , że jest przeciw korupcyjnym układom. To bardzo dużo i właśnie dlatego PIS MA NAJWIĘKSZE SZANSE NA WYGRANIE OBECNYCH WYBORÓW
CZEGO sobie i wszystkim mieszkańcom Starachowic życzę.

TST | 2014-03-04 10:24:01 napisał(a):

do ale masz oczywiście całkowitą rację ale żeby tacy ludzie z PiS jak WB nie dorwali się do władzy, trzeba zagłosować na pochecia, oczywiście tylko jeśli publicznie zadeklaruje że jak zostanie prezydentem nie powierzy jakiejkolwiek publicznej funkcji sowuli, w przeciwnym razie nie warto na niego głosować.

j/w | 2014-03-04 10:49:19 napisał(a):

Pocheć to ten, którego wylali z SLD bo się jasno określił PRECZ Z UKŁADAMI KORUPCYJNYMI
Niezły pomysł przedstawił ostatnio na szybkie i niedrogie rozwiązanie problemu ludzi bez dachu na głową.

Jest nadzieją dla miasta. A co najważniejsze nie uwikłany w żaden układ korupcyjny.
FAKT

ok | 2014-03-04 11:01:35 napisał(a):

Nie mąci i nabywa doświadczenie w finansach publicznych będąc obecnie przewodniczącym komisji budżetowej miasta.
Jasno i rzeczowo potrafił wyjaśnić mieszkańcom na czym polega problem ul. Radoszewskiego.

do ok | 2014-03-04 11:21:49 napisał(a):

ul Radoszewskiego mało kogo obchodzi, są o wiele ważniejsze sprawy dla miasta, ale niech próbuje, lepszy on niż pis

ok | 2014-03-04 11:30:52 napisał(a):

Na ul. Radoszewskiego od 40 lat mieszkańcy nie mają ulicy.
Żadnego problemu, który dotyczy mieszkańców TST nie wolno bagatelizować. Czego przykładem było merytoryczne przygotowanie i wola rozwiązania problemu.
Czy takiego chcemy włodarza?

olimpia | 2014-03-04 12:56:45 napisał(a):

No i plusem radnego Pochecia jest też to że nie leci na kasę (diete) tylko faktycznie coś chce zrobić.

To już w komentarzach się pojawiło ale powtórzę, bo to popieram :
Pocheć = TAK
Pocheć + Sowula = NIE

do olimpia | 2014-03-04 13:04:00 napisał(a):

To fakt.
Kasa to nie wszystko co można osiągnąć w życiu o czym wielu pseudopolityków zapomina.
Jakby nie patrzeć ma głowę pełną dobrych pomysłów.

Zbych | 2014-03-04 15:07:13 napisał(a):

Nie Pocheć-Nie Sowula. Co oni dobrego zrobili dla miasta?, jedynie dla swoich rodzin.

Agamemnon | 2014-03-04 16:35:30 napisał(a):

Tak, ostatecznie jak nie będzie lepszego kandydata można zagłosować. Sowula w każdym możliwym scenariuszu oczywiście nie wchodzi grę... Nawet jako szeregowy urzędnik. Tu musi być jasność

Agamemnon | 2014-03-04 16:37:50 napisał(a):

Oczywiście mowa tu o Pocheciu że na niego zagłosować można

krystian | 2014-03-04 19:35:29 napisał(a):

jestem zdania że nie mozna glosowac na nikogo kto był lub jest w partii, która przyczyniła się w glownej mierze do upadku stara i przez to tego miasta - czyli sld.. a to ze sld ma cos jeszcze do powiedzenia w tym miescie to skandal

możliwy bezpartyjny kandydat w wyborach | 2014-03-04 20:34:49 napisał(a):

Czytam, słucham, zapamiętuje i zwracam uwagę na wszystkie opinie :).

Podobno - Stało się | 2014-03-05 12:31:04 napisał(a):

NSA odrzucił skargę Prezydenta
Prezydent stracił mandat a wraz z nim zastępcy

czy to możliwe | 2014-03-05 12:48:14 napisał(a):

Konkretnie nie partia tylko kilka osób z tej partii a to zasadnicza różnica.
Kiedy komisarz w pojawi się w tym barłogu?
A swoją drogą ciekawe co jeszcze mogą wymyślić dla uratowania niestety pustych do imentu koryt.

JAN | 2014-03-05 16:01:46 napisał(a):

chyba nie takich pustych, skoro Kwiecień dał urzędnikom nagrody, ponad sto tys zl.

do j/w | 2014-03-05 16:13:43 napisał(a):

No nie żartuj sobie z poważnych obywateli miasta.
To trwonione były pieniądze podatników to oczywiste, oczywista reguła tego układu ale żeby z taką perfidią to już skandal w biały dzień.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie