Drugi dzień strajku nauczycieli

11158.nsmed

- Związek Nauczycielstwa Polskiego oczekuje w trybie pilnym mediatora ze strony rządowej, który między stroną rządową, między ministrem edukacji narodowej, między premierem Morawieckim a protestującymi nauczycielami zechce mediować i zechce ten pożar ugasić w dniu dzisiejszym - powiedział we wtorek dla TVN24 Sławomir Broniarz, szef ZNP.

Wczorajszy, pierwszy dzień strajku nauczycieli w Starachowicach, w liczbach podsumował jeśli chodzi o przedszkola i szkoły podstawowe prezydent miasta Marek Materek.

- W szkołach strajkowało 340 nauczycieli, nie strajkowało 31, na zwolnieniu lekarskim jest 36. Ponadto nie strajkują katecheci oraz dyrektorzy. W przedszkolach strajkuje 52 nauczycieli , a nie strajkuje łącznie z dyrektorami 17. Jeżeli chodzi o egzamin gimnazjalny to pierwsze dwa dni- część humanistyczna i matematyczna raczej uda sie przeprowadzić z niewielkim wsparciem osób z zewnątrz. Na część językową na chwilę obecną potrzeba dodatkowo ok. 40 osób, ale większym problemem jest to żeby w każdym zespole nadzorującym był nauczyciel znający dość skomplikowane procedury egzaminacyjne – napisał prezydent w mediach społecznościowych. 

Drugi dzień strajku. – Strajkuje 39 placówek. Strajk przebiega spokojnie – powiedziała prezes ZNP Mariola Gałka.

Wczoraj rano do jednego z przedszkoli wtargnął około 70-letni mężczyzna, zerwał plakat i wzywał nauczycielki do zaprzestania strajku. Na miejscu pojawili się dzielnicowi. Sprawę monitoruje policja. 

Z pomocą rodzicom wychodzi Starachowickie Centrum Kultury, które codziennie na sali klubowej dla dzieci w wieku 8-12 lat organizuje zajęcia animacyjne. 

W środę 10 kwietnia dyrektor SCK Aneta Kordasiewicz zaprasza dzieci w wieku 6-10 lat na Festiwal Animacji. Początkowo impreza miała być tylko dla grup zorganizowanych, jednak w związku ze strajkiem może przyjść każdy, tyle że z opiekunem. Wstęp jest bezpłatny. Szczegóły festiwalu [kliknij]. W czwartek 11 kwietnia br. w godzinach porannych odbędą się dwa dodatkowe seanse kinowe, o godzinach: 8.30 oraz 10.30. Pokazy filmów są biletowane. 

Dodane: 09.04.19 | Odsłony: 704 | komentarze (22)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Nieroby | 2019-04-09 21:27:23 napisał(a):

Witam nauczyciele strajkują caly czas czy tylko w godzinach pracy ?

Segura | 2019-04-09 22:01:53 napisał(a):

1. Wypłacić 1000 zł

2. Wprowadzić czas pracy: od 8:00 do 16:00, co pozwoli zwiększyć ilość godzin pracy
z 3 do 7, a pozostały czas przeznaczyć na sprawdzanie kartkówek.

3. Wprowadzić 26 dni urlopu, a część wakacji i ferii przeznaczyć na dokształcanie, żeby nie musieli tego robić w czasie roku szkolnego.

4. Egzekwować przepisy karno-skarbowe dla udzielających korepetycji, a nie płacących od tego podatku.

W ten sposób nauczyciele będą pracować w szkole efektywnie, i nie będą używać fałszywego argumentu, że codziennie siedzą do północy i sprawdzają kartkówki( zwykle robią to na nastepnej lekcji ) albo się dokształcają(też do północy).

Zredukuje się ilość nauczycieli o 50%. Część z nich może znaleźć pracę w korporacji, bo jeden z byłych nauczycieli chwalił się, że tam to jest "wyjątkowo lekka robota" albo na kasie
w Biedronce, bo też niektórzy protestujący wymieniają ją jako bardzo atrakcyjną.

Obecnie pensum wynosi 18 godz., licząc po 45 minut, to daje 13,5 godz. tygodniowo.
Odliczając wakacje (prawie 2,5 miesiąca), ferie świateczne i zimowe, rekolekcje i inne,
to wychodzi, że pracują 4 miesiące w roku(!) za pensje od 3 do 5 tys. do ręki miesięcznie.

Opowiadanie głupot, że biorą 2 tys. na miesiac, to zwykłe nadużycie, bo oprócz pensji zasadniczej są jeszcze dodatki. Tylko PIT jest wiarygodny a nie jakiś świstek prezentujący fragment zarobku.
Wystarczy spojrzeć na oświadczenia radnych-nauczycieli, żeby się przekonać, że ich pensje
wynoszą od 60 do 80 tys. rocznie.
Z 2 tys. miesięcznie tyle by nie wyszło!

Ale... Już pod Grunwaldem ktoś powiedział:
- Bajkopisarzy ci u nas dostatek.

@Segura | 2019-04-09 22:24:52 napisał(a):

Czołowieku jestem n-el. Kontaktowy zarabiam netto 2000zl z dodatkiem za wychowawstwo, stazowym i motywacyjnym. To są Fakty a ty kłamiesz. Zgadzam się na pracę od 8-16. Wywiadowki do 16,wycieczki do 16,o 2 dniowe wycieczce zapomnij chyba że zapłacą mi za naddgodziny, bale dyskoteki do 16. Poproszę jeszcze własny komputer, drukarkę, laminiarke, w klasie dostęp do netu bo niby dlaczego mam swojego tel jako routera używać jak to robię teraz żeby z tablicy multimedialnej skorzystać, tel służbowy też poproszę bo dzwonić z prywatnego do rodziców nie zamierzam, płatne szkolenia, i kartę mulisport bo przeciaz inni mają, chce też służbowy samochód na dojazd na indywidualne zajęcia albo zwrot kosztów za eksploatację i paliwo. Podoba Ci się ta wizja bo mnie baaardzo. Otwórz czasem oczy zanim usta otworzysz. Aha i najważniejsze wolne chce wtedy kiedy mi to pasuje np we wrześniu bo wakacje wtedy tańsze. I nie dzwoń do mnie rodzicu drogi po 16 w żadnej sprawie bo jestem już po pracy i mam centralnie w nosie że Maciuś nie zapisał co jutro na plastyke trzeba.

Lenie | 2019-04-09 22:33:24 napisał(a):

Skoro nauczyciel pracuje 45min i ma przerwę zastanawiam się czemu moje koleżanki śniadanie jedzą chodząc po korytarzu. Zamiast sobie siąść jak człowiek herbatkę zrobić w spokoju zjeść. Nie rozumiem tego, stuknięci ci nauczyciele naprawdę.

Pięta | 2019-04-10 08:02:23 napisał(a):

Pewnie połowa tzw, nauczycieli siedzi w okolicznych siłowniach i fitness klubach :)
Jedno jest pewne, tym strajkiem strzelili sobie w pietę.I nie powinni opuszczać budynku na czas strajku.
Są pewne granice, których przekroczyć nie można, bo później tylko spada się w dół.
Wykończą Pis tymi strajkami i przyjdą ci co byli, no i wtedy zobaczymy jakie będą podwyżki.

Rodzic | 2019-04-10 11:28:53 napisał(a):

Brawo Segura. To jest bardzo rzeczowa propozycja zreformowania edukacji. 8 godzin w szkole jak każdy przeciętny pracownik w Polsce i niech będzie 6 godzin przy tablicy a 2 godz. na poprawiane kartkówek i wypełnianie papierów. Jakie to proste. Likwidacja bolszewickich przywilejów z Karty Nauczyciela dzięki którym kupił nauczycieli już w stanie wojennym Jaruzelski i do dzisiaj to środowisko w 90% jest lewicowe (stąd też ta nienawiść do obecnego rządu). Urlop taki jak mają wszyscy 26 dni a w pozostałe dni wakacji doskonalenie swoich umiejętności zawodowych. Dzięki likwidacji tych niemoralnych przywilejów (w tym roczny urlop na poratowanie zdrowia)do tego zawodu nie pchali by się masowo lenie i nieudacznicy, których nauczenie dzieci mało interesuje natomiast chcą mieć nieźle płatną pracę za niewielki wysiłek i często niewielkie umiejętności merytoryczne.
Obecna sytuacje gdy nauczyciele mimo otrzymania 15% podwyżki walczą z rządem kosztem naszych dzieci to zwykłe draństwo.

@ n-el. Kontaktowy | 2019-04-10 11:51:24 napisał(a):

Segura proponuje Wam dodatkowo 1000 zł - czyli pensja dyplomowanego nauczyciela przekroczy netto 4000 zł i normalny 8 godzinny dzień pracy i normalny 26 dniowy urlop wypoczynkowy. To też źle? O co Wam właściwie chodzi? Żeby zarabiać ponad 4000 zł netto za 4 miesiące rzeczywistej (8 godz/dziennie) pracy w roku?

@ nauczyciel kontaktowy | 2019-04-10 14:16:31 napisał(a):

Jeśli spełnia te oczekiwania o których napisałam powyżej obiecuję że o nic mi już chodzic nie będzie i z przyjemnoscia będę 8h w szkole siedzieć

Helka | 2019-04-10 16:26:33 napisał(a):

Segura zapomniał wziąć leków? Plecie bzdury jak mało który!

um | 2019-04-10 17:32:40 napisał(a):

Powoli rozmijają się cele lidera ZNP i nauczycieli ,którzy nie politykują i to widać.

@ Rodzic | 2019-04-11 10:12:48 napisał(a):

Jakim prawem ocenia PAn/Pani poglądy grupy zawodowej? Podobno żyjemy w wolnym kraju, mamy prawo mieć poglądy jakie chcemy. Trzeba było walki o wolność myślenia i wyrażania swojego zdania. A tak na marginesie- nauczyciele pierwszy raz od 25 lat ośmielili się wyrazić swoje niezadowolenie. Podobnie jak każda grupa zawodowa różnią się światopoglądowo, zapewniam jednak , ze zdecydowana większość , podobnie jak reszta społeczeństwa, to ludzie dla których credo to : Bóg, Honor, Ojczyzna. Można dodać jeszcze, że uruchomił się u nauczycieli instynkt samozachowawczy, pozdrawiam

Do Rodzic | 2019-04-11 11:02:48 napisał(a):

Jak tak dobrze w szkole to trzeba było się przygotować do pracy w tym zawodzie. Ciekawe czy Pani/Pan ma dzieci i jak one zachowują się w stosunku do nauczycieli słysząc takie wywody w domu. Szacunku do innych uczą przede wszystkim rodzice. Na pewno są tacy nauczyciele, którzy niekoniecznie powinni pracować w tym zawodzie, ale tak jak w każdym innym zawodzie. Ja trafiłem nawet nieźle. A szacunku do wszystkich uczę w domu. Jeśli moje dziecko dostanie złą ocenę to nie winię za to nauczyciela i nie obrażam.

@ do@ Rodzic | 2019-04-11 14:45:29 napisał(a):

"Jakim prawem ocenia PAn/Pani poglądy grupy zawodowej? Podobno żyjemy w wolnym kraju, mamy prawo mieć poglądy jakie chcemy."
Ano właśnie dlatego, że żyjemy w wolnym kraju mam prawo do oceny nawet tak nadzwyczajnej grupy zawodowej jak nauczyciele.

"Trzeba było walki o wolność myślenia i wyrażania swojego zdania."
? Brawo. Trzeba było.

"A tak na marginesie- nauczyciele pierwszy raz od 25 lat ośmielili się wyrazić swoje niezadowolenie."

Niezadowolenie nauczyciele wyrażają werbalnie dość często, natomiast w tak drastycznej formie rzeczywiście pierwszy raz od 1993 roku. To dziwne bo dostali 15% podwyżki, a spora ich część korzysta z niespotykanych jak dotąd transferów socjalnych (500+ etc). Ale jak powiedział na wiecu KOD-u towarzysz Broniarz -"Zrobimy wszystko by ta dobra zmiana trwała krótko"


"Podobnie jak każda grupa zawodowa różnią się światopoglądowo, zapewniam jednak , ze zdecydowana większość , podobnie jak reszta społeczeństwa, to ludzie dla których credo to : Bóg, Honor, Ojczyzna."
Myślę że takie ideały prezentuje do 10% tego środowiska. Przypomnę co powiedział o strajkujących nauczycielach Prymas Polski w 1993 r. "Czy nauczyciele zamykający szkoły i opuszczający uczniów mogą nauczyć miłości ojczyzny? Czy nauczyciele mogą spokojnie uczyć historii Polski i przerabiać dzieła wieszczów, gdy jednocześnie podpisują się pod zdaniem: tylko teraz, przed maturami, możemy wymusić podwyżki płac?"
Jak widać od tamtego czasu niewiele się zmieniło.



"Można dodać jeszcze, że uruchomił się u nauczycieli instynkt samozachowawczy,"
Instynkt samozachowawczy to instynkt pozwalający unikać bodźców zagrażających życiu. Proszę raczej używać zrozumiałych dla siebie pojęć.


"pozdrawiam"
Pozdrawiam
Rodzic

@ Do Rodzic | 2019-04-11 14:59:30 napisał(a):

"Jak tak dobrze w szkole to trzeba było się przygotować do pracy w tym zawodzie."
Jestem przygotowany do pracy w tym zawodzie :)


"Ciekawe czy Pani/Pan ma dzieci i jak one zachowują się w stosunku do nauczycieli słysząc takie wywody w domu."
Mam dzieci i nigdy nie było problemu z zachowaniem się moich dzieci w stosunku do nauczycieli. Chociaż czasami bywało odwrotnie.

"Szacunku do innych uczą przede wszystkim rodzice."
100% racja.

"Na pewno są tacy nauczyciele, którzy niekoniecznie powinni pracować w tym zawodzie, ale tak jak w każdym innym zawodzie."
Myślę, że w tym zawodzie jest znaczna nadreprezentacja osób, które nie powinny pracować jako nauczyciele. Są takie zawody jak lekarz czy nauczyciel, które nazywa się zawodami misyjnymi, do których trzeba mieć powołanie.


"Ja trafiłem nawet nieźle."
Gratuluję.



"A szacunku do wszystkich uczę w domu."
Prawidłowo. Zupełnie tak jak ja.

"Jeśli moje dziecko dostanie złą ocenę to nie winię za to nauczyciela i nie obrażam."
Zupełnie tak jak ja.

jakim | 2019-04-11 17:17:44 napisał(a):

prawem oceniacie postawę strajkujących nauczycieli. Ich strajk jest zgodny z prawem zawartym w konstytucji i nikt nie ma prawa podważać ich uprawnień. Czy nauczyciel ocenia strajkujących pracowników kopalń, czy fabryk?

@jakim | 2019-04-11 18:01:45 napisał(a):

Żądamy zakazu pod karą więzienia oceniania postawy strajkujących nauczycieli. To jest skrajnie niedemokratyczna i faszystowska postawa aby ktoś mógł oceniać postawę nauczycieli. Hańba! Postawa nauczycieli powinna być prawnie chroniona i nie podlegać ocenie maluczkich.
Demokrata z KOD-u

do autora najdłuższego postu @do.. | 2019-04-11 19:51:02 napisał(a):

Uważam, że należy Pan, Pani do tej grupy ludzi, którzy uzurpują sobie prawo do własnej nieomylności. Nie zamierzam udowadniać , że nauczyciele to nie wielbłądy i podawać dowodów , że nie mają garba, czy garbów. Mogę tylko dodać, że nauczyciele ponieśli ogromne fiasko, skoro ich wychowankowie myślą tak jak Autor wymienionego postu.

@do autora najdłuższego postu @do.. | 2019-04-12 10:57:25 napisał(a):

Ma Pani rację. Ludzie, którzy myślą samodzielnie, którzy nie ulegają medialnym trendom i manipulacjom, którzy potrafią mieć własne zdanie poparte argumentami w oczach dominującej grupy nauczycieli są dla nich porażką.
A może zamiast wycieczek ad personam jakieś argumenty merytoryczne?

Zachłanni, obiboki | 2019-04-12 14:26:06 napisał(a):

Pamiętam rok 93 i słowa prymasa. Przychodzimy z misją do szkoły ta misja to ok. 2mld zł

Nauczyciel | 2019-04-12 14:30:37 napisał(a):

Dlatego min.trzeba korepetycje brać bo nie ma kasy w budżecie szkół na dodatkowe lekcje z przedmiotów maturalnych.

@Nauczyciel | 2019-04-12 17:02:45 napisał(a):

A czy Pan Nauczyciel odprowadza podatek od dodatkowego zysku czy szara strefa?

Nauczyciel | 2019-04-12 17:46:43 napisał(a):

Nie udzielam korepetycji

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie