Honorowy Obywatel Starachowic ostrzega prezydenta przed zbiorowym pozwem do sądu w sprawie budowy „spalarni śmieci” w Starachowicach

14760.nsmed

Józef Kowalski - Honorowy Obywatel Starachowic napisał „Finalny list do Prezydenta Starachowic”. Zwrócił się z prośbą do mediów o jego publikację. Treść poniżej: 

FINALNY LIST DO PREZYDENTA STARACHOWIC

Z wielkim szacunkiem odnoszę się do Pana pisma kierowanego do mnie osobiście (dat.14 maja 2021r.) jak też za pośrednictwem mediów. 

Rzeczywiście jest to Pana pierwsza publiczna odpowiedź na moje apele, odezwy, monity a nawet na Manifest kierowany także do Pana, jako Prezydenta mojego miasta. Przez blisko pięć lat nie reagował Pan na żadne z tych dokumentów, by zrozumieć jaką przykrość Pan robi nie tylko honorowym mieszkańcom osiedla Trzech Krzyży, ale także mieszkańcom miasta. 

To nie Pan, Panie Prezydencie zaprosił mnie 28 maja 2019 roku na osobiste spotkanie w sprawie „spalarni” w tym mieście.  To Józef Kowalski zdecydował się dotrzeć do Pana - Panie Prezydencie, po poprzednim spotkaniu  i długiej rozmowie - bez efektów - 6 maja 2019 roku, by oznajmić, że nie chciałby prowadzić z Panem  Prezydentem rozmów poprzez apele i odezwy drukowane w prasie, jako honorowy obywatel tego miasta. 

Rzeczywiście oznajmiłem wówczas,  że  „Odezwa – Apel z dnia 14 maja 2019 roku” będzie ostatnią w tamtym czasie, by zakończyć „proces niszczenia miasta przez Panów - Pana jako Prezydenta i Pana Marcina Pochecia”- jako Szefa Zakładu Energetyki Cieplnej. 

Dziś, po dwóch latach od tamtych wspominanych spotkań z wybranym przez nas włodarzem miasta, nic pozytywnego do dziś nie zaszło, nie wycofano się z hańbiącej miasto inwestycji. Można to tylko określić, jako „perfidność”, która pozostała w Panu nawet do ostatnich dni Pana Władzy i naszego życia! 

Zmuszony jestem jednak wyjaśnić Panu, że te ostatnie pisma, apele, o których Pan wspomina jako obraźliwe, nie były już kierowane do Pana, z powodu dotychczas braku reakcji a do wyższych instancji w kraju, w tym 3-krotnie do Kancelarii Prezydenta RP. 

Pragnęliśmy z żoną jeszcze walczyć, a tym dla nas mogła być jedynie w tej sytuacji tylko ta ostatnia Odezwa kierowana  do Pana, jako Prezydenta tego miasta, przekazana mediom 25 kwietnia 2021roku, wyjaśniająca czym dla nas są te miejsca niszczone bezpowrotnie - w tym rejonie Starachowic.

Czy można tym ludziom tworzyć ogromną przykrość w ich codziennym życiu – a nawet na lata pokoleń?!

Szanowny Panie Prezydencie!

Pragnę Pana poinformować, że nie dojdzie do realizacji tej inwestycji w tym rejonie w naszym mieście. Protest jest tak ogromny, nie pozwolimy by nasza pięcioletnia „batalia” walki z Panem jako Prezydentem i „sprzymierzeńcami” nie mogła być pozytywnie rozwiązana dla mieszkańców tego miasta.

Muszę Panu donieść, że sprawa ta jest w obszarze dużych zainteresowań Kancelarii Prezydenta RP, także jest przygotowywany zbiorowy pozew do Sądu. 

Nie tylko o zaniechanie tej „budowy”, ale także o próbę profanacji osiedla Trzech Krzyży i próbę niszczenia zdrowia mieszkańców obecnie żyjących i przyszłych pokoleń. Sprawa dotyczy także utraty znacznych dóbr materialnych i moralnych mieszkańców – utraty pięknego wizerunku z pobliską rzeką  tego terenu.  Winien Pan wiedzieć, razem z Panem M. Pocheciem, że Zasądzone z tego tytułu poniesione straty dóbr nie będą z pewnością obciążać Gminy a zdecydowanie wnioskodawców budowy takiej Inwestycji.

Panie Prezydencie!  

Przedstawiając Panu powyższe informacje, by uniknąć rozgłosu skandalu Prezydenta i Rady Miasta Starachowice w mediach nie tylko krajowych

Jeśli rzeczywiście z Panem Marcinem Pocheciem kochacie to Miasto i jego Mieszkańców? -

Ostatnia nadzieja – BY TO OKAZAĆ!!!

Z szacunkiem 

Józef Kowalski 

Dodane: 21.05.21 | Odsłony: 2833 | komentarze (55)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Lopez | 2021-05-21 09:23:42 napisał(a):

Niech się dziadzia nie osmiesza!!!

gość | 2021-05-21 09:25:16 napisał(a):

A dlaczego on miałby kochać Starachowice ?Kowalski może nie trafia ze swoimi pismami ale robi facet co może. Materek w końcu odbierze mu to honorowe obywatelstwo haha. No ale mamy nowego działacza pana Jerzego ,może on mógłby dostać, taki dla Starachowickich rodzin już jest zasłużony..

Mieszkanka | 2021-05-21 09:29:35 napisał(a):

Dziękujemy bardzo Panie Józefie, konieczne są radykalne kroki, aby przerwać ten spektakl absurdów.

Ciekawy | 2021-05-21 09:57:01 napisał(a):

A ten Obywatel to od czego jest specjalistą ?

Er 30 | 2021-05-21 09:59:12 napisał(a):

Szacunek Panie Józefie. Jest Pan jednym z niewielu, którzy nie ulegli ,,syndromowi wycofania,, skutkowi haniebnych działań M i jego łotrów, degradujących mentalnie ludzi..,....

Gość | 2021-05-21 10:06:52 napisał(a):

Może lepiej byłoby zbudować w mieście sieć co, może taniej, oszczędniej, może ale co na to specjaliści,

ALe | 2021-05-21 11:01:41 napisał(a):

Przecież jest w mieście siec CO

Do Lopez | 2021-05-21 11:01:51 napisał(a):

Widzisz,głupku jacy są ludzie?Ty tego nie rozumiesz.Nie miał ci kto nałożyć do pustego łba,nauczyć szacunku do człowieka. Widać twój dziadziu zainteresowany jest tylko flachą albo kuflem,stąd twoje głupie pytania. Mały, źle wychowany człowieczku, zapamiętaj sobie na całe życie ,że szacunek wobec drugiego człowieka to podstawa człowieczeństwa. Nie wiem,czy zrozumiałeś?

Marian | 2021-05-21 11:03:12 napisał(a):

Te nieużytki za ciepłownią to ten piękny teren? No nie moge

Er 30 | 2021-05-21 11:07:58 napisał(a):

Sieć to już z pewnością mamy. Zależnie od od wyobraźni Mo ona kształt pajęczyny, ośmiornicy.

Gość | 2021-05-21 11:16:53 napisał(a):

Brawo Panie Józefie

mieszkaniec | 2021-05-21 11:20:58 napisał(a):

Pan Józef ma swój słuszny wiek i jest uparty. Nawet nie ma co z nim polemizować. Jest na nie bo nie. Zasłużony jak najbardziej, ale teraz to niestety wiek robi swoje. Szkoda jego zdrowia, a moze i to go kreci. Nie jestem wielkim fanem tej spalarni, ale nie da sie z nim rozmawiać rzeczowo bo maiłem okazje. Pan Kowalski ma zakodowaną wizje ,że z komina będzie leciał czarny dym , będzie góra śmieci, smród szczury i wszystko w okolicy padnie. I takie głupoty opowiada. Jak na inżyniera nie błyszczy wiedzą ale to wiek i należy na to spojrzeć z przymrużeniem oka.

Rura | 2021-05-21 11:21:07 napisał(a):

Na tej bezsensownej inwestycji zarobi banda cwaniaków. Mieszkańcom Starachowic zostaną do spłacenia długi.

Do mieszkaniec | 2021-05-21 11:52:22 napisał(a):

Pan Józef nie opowiada głupot, twierdzisz,że jak na inżyniera ,nie błyszczy.W/G ciebie należy go traktować z przymrużeniem oka.A kim ty jesteś specjalisto?Przedstaw się tutaj mądralo .

Wezyr | 2021-05-21 12:15:34 napisał(a):

Spalarnia to jedna z największych inwestycji w historii naszego miasta. Powinna być dobrze przygotowana, przemyślana i szeroko skonsultowana, gdyż będzie nieść za sobą skutki finansowe na wiele, wiele lat. Wszyscy chcemy by była to instalacja bezpieczna i rentowna. Jednak budowa niej niesie wiele zagrożeń. Nie wiem jak Państwa, ale mnie do końca władze miejskie nie przekonały o jej bezpieczeństwie, nieuciążliwości i pewności, że UE nie zakaże w najbliższych latach tego typu instalacji lub nie obłoży nowym wysokim podatkiem. Wszyscy chcielibyśmy też aby nadzór nad inwestycja miały osoby doświadczone i kompetentne w tej materii. Czy tak jest nie wiem.

Wielki szacunek jednak dla Panów Kowalskiego, Kroczka, Płusy i innych osób zaangażowanych w debatę nad tą inwestycją. Zwrócicie Państwo uwagę na bierność radnych RM w tej materii. Nie tylko tych Gminnych ale też powiatowych, Tylko trzy stowarzyszenia z kilkudziesięciu funkcjonujących w Starachowicach zajęło stanowisko . To jest bardzo smutne. a jeszcze smutniejsze jest, że do Materka nie trafiają żadne argumenty i nie widzi żadnych zagrożeń płynących z realizacji tej inwestycji.
A powinny, bo zagrożenie jest poważne biorąc pod uwagę ze każda inwestycja przeprowadzona za kadencji Materka to bubel. A robi się jeszcze straszniej :) gdy zobaczymy, że budować instalację ma firma, która nie może poradzić sobie od lat z inwestycja na oczyszczalni ścieków.

ME | 2021-05-21 12:20:18 napisał(a):

"Pragnę Pana poinformować, że nie dojdzie do realizacji tej inwestycji w tym rejonie"

Czyli można budować, ale nie obok mnie?

"Muszę Panu donieść, że sprawa ta jest w obszarze dużych zainteresowań Kancelarii Prezydenta RP, także jest przygotowywany zbiorowy pozew do Sądu."

Ja to bym nie czekał! Wysyłać, składać! Ciekawe kto poniesie koszty po przegranej!

Do Meee,beee,mee | 2021-05-21 12:24:30 napisał(a):

Ależ oczywiście, nie w tym rejonie.Poczytaj,zapoznaj się jaki to teren.Nauka nie boli.

Me | 2021-05-21 12:27:21 napisał(a):

@Wezyr:

"A powinny, bo zagrożenie jest poważne biorąc pod uwagę ze każda inwestycja przeprowadzona za kadencji Materka to bubel."

To jest naprawdę piękne! Zawsze na nie! Zawsze źle, niedobrze, brzydko. A ja za chwilę pojadę przez drogi wyremontowane za jego kadencji, na które czekałem 20 lat mijając korek na radomskie korzystając z łącznika z uśmiechem na ustach.

gość | 2021-05-21 12:32:37 napisał(a):

Coś robić musi za to mu płacą, wiec co takiego dziwnego, że robi drogi. Każdy kolejny prezydent robił drogi na ówczesne możliwości gminy. Zrobił w w siedem lat 5 dróg na krzyż i wielkie hallo...

Za lenistwo się płaci | 2021-05-21 12:41:29 napisał(a):

Gdyby mieszkańcy Starachowic ruszyli głowami i poszli zagłosować w referendum do którego SKUTECZNIE DOPROWADZIŁO STOWARZYSZENIE WRAŻLIWI SPOŁECZNIE to teraz nie mielibyśmy tego bubla "Eko spalarni śmieci pod nosem i na nasz koszt!
Tyle w temacie.

Honorowy Obywatel | 2021-05-21 12:43:07 napisał(a):

Warto przypomnieć, że prawo działa w obie strony. Za obrażanie, bezpodstawne oskarżanie oraz podżeganie też grozi kara...Wtedy tytuł Honorowego Obywatela w niczym nie pomoże..Są jakieś granicy krytyki i dobrego smaku...

Wezyr | 2021-05-21 13:04:24 napisał(a):

@ Me
Każda inwestycja wykonana za kadencji Materka to bubel i takie są fakty.
Również ten łącznik z pięknie zaplanowaną ścieżką rowerową.
To jak już będzie Pan jechał po tych drogach to polecam obejrzeć nasadzenia za grube miliony i ich pielęgnację za setki tysięcy złotych. Materek pojęcie ma jedynie o autopromocji a cała reszta go po prostu przerasta, czego efekty widać na każdym kroku.
Przyjdzie jeszcze czas konkretnego, drobiazgowego punktowania każdego bubla jaki za jego kadencji wybudowano.
PS zdarza mi się czasem napisać Brawo! ale za chwile ten dzieciak znów mnie rozwala na drobne, głupio postępując(tak było z złapaniem wandala toalet w parku, po czym facebookowe dziecko posprzątało z wandalem Szlakowisko i mu odpuściło :) le fota na FB była i poklask ciemnych wyznawców w postaci lajków bez których nie może widocznie żyć :)

Me | 2021-05-21 13:36:25 napisał(a):

@Wezyr

Fakty są takie, że niezależnie od tego co jest zrobione twierdzisz, że to bubel szukając niedociągnięć. Tak można w nieskończoność, bo przy każdej inwestycji zawsze coś wyjdzie słabiej a coś lepiej.
Zamiast oceniać całość, skupiasz się w swojej krytyce na elementach, które wyjdą słabiej, zatracając obraz całości.
To zwykła gra polityczna co potwierdzasz stwierdzeniem:
"Przyjdzie jeszcze czas konkretnego, drobiazgowego punktowania każdego bubla"
Ten czas nadejdzie w trakcie kampanii?

Też zdarzają się sytuacje, że nie rozumiem jego decyzji bądź się z nimi nie zgadzam. Choć w przypadku toalety w parku uważam, że każdy zasługuje na drugą szansę. Zapłaci za szkody, posprząta za karę park i czegoś się nauczy bez robienia syfu w papierach.
Jako katolik potrafię wybaczać drugiej stronie jeżeli żałuje i zadość uczyni.

Zibi | 2021-05-21 13:46:33 napisał(a):

To jak będzie "kontrolowana" dzialalnośc spalarni w Starachowicach najlepiej pokazuje przykład wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska, który ma w czterech literach nadużycia do których dochodziło w Starachowicach na oczyszczalni ścieków czy w okolicach rzeki Młynówki. Urzędników WIOŚ trzeba poganiać aby ruszyli dupska zza biurek. To pokazuje jak interesować się będą tym co spalarnia będzie emitować w powietrze...

Mieszkaniec | 2021-05-21 13:53:15 napisał(a):

Ale mnie rozbawiła informacja że pisał do Dudy ups Adriana. Ha ha ha . Adrian w cuglach zareaguje jak z akcjami Stara. Odpisze że to sprawa samorządu i go to wali. Jaki ten Kowalski naiwny. Już Adrian wszczął działania. Panie Kowalski efekt tych pisanin będzie taki sam jak z akcjami .

Wezyr | 2021-05-21 13:54:11 napisał(a):

do Me
No ale, żeby każda inwestycja była bublem to już ewenement w skali kraju. Najgorsze jest to, że nie ma winnych zawsze. Nie ma kogo ukarać nie ma tego co by chociaż przeprosił...

Materek odpuszczał nie raz wandalom w tym recydywistom.

Problemem jest to, że Materek jest oderwany od rzeczywistości, otoczył się przytakiwaczami a efekty widzimy po oddaniu każdej inwestycji w tym mieście. obecnie powstaje kolejny bubel(zagospodarowanie Lubianki)Tu także błędy popełniono na etapie projektu ale jak ktoś Materkowi zwraca uwagę to popada w niełaskę a on sam nie odebrał dobrego wykształcenia w życiu, jego wiedza ogólna i życiowa jest na niskim poziomie czego efekty doświadczamy na każdym kroku.
Proszę oglądać mniej starannie wyselekcjonowanych zdjęć do publikacji a przejść się po mieście popatrzeć na to co powstało ni pomyśleć co Pan i Państwo zrobilibyście inaczej.

Do Me | 2021-05-21 14:11:07 napisał(a):

Wez przestan smęcic, czlowieku napisz raz cos merytorycznie a nie bzdety i wypominki. Wiedzy za grosz ale wszedzie jad. Kup se masc na bol wiadomo czego

@Wezyr | 2021-05-21 16:24:13 napisał(a):

Ma Pan całkowita rację Wezyr zgadzam się całkowicie z ocenami tych wszystkich bubli i marnotrawstwa. Spalarnia nie spełnia wymogów technicznych ani ekonomicznych. Realizowałem nie jedna inwestycję w FSC a do czego się zabierają ci dyletanci nie dość że nie pokrywa zapotrzebowani na ciepło ( 20%_- do 30% ) to zadłuża miasto na pokolenia wielokrotnie szczegółowo opisywałem te zagrożenia,w których Materek chce utopić miasto. Wielki szacunek dla kolegi Józefa Kowalskiego będziemy go wspierać w słusznej sprawie.

Unek | 2021-05-21 17:50:23 napisał(a):

Proponuję wybudować spalarnię w Suchedniowie! To przecież blisko! Będzie tak samo służyła Starachowicom! FUT chyba już nie istnieje więc nowy zakład by się tam przydał!

Mieszkaniec | 2021-05-21 18:19:34 napisał(a):

Spalarnia to dobry pomysł,a wille w jej pobliżu można sprzedać i kupić w innym miejscu ,jeśli ktoś się czegoś obawia. Ja się nie obawiam i jestem za!

Do mieszkaniec | 2021-05-21 18:48:33 napisał(a):

Dobrze,że o tym piszesz. Jeżeli dojdzie do powstania tego g...,to wszyscy właściciele tych willi jak piszesz wystąpią do gminy o odszkodowania za pogorszenie ich warunków zamieszkania i uciążliwości. Ty zapewne willę masz na Zakładowej lub Bugaju,więc spoko.

Do przedmowcy | 2021-05-21 18:53:10 napisał(a):

Raczej m2 w bloku i liczy na darmowe ciepło XXD

Do powyżej | 2021-05-21 19:07:12 napisał(a):

Oj,żeby się nie przeliczył.

Me | 2021-05-21 20:55:37 napisał(a):

@Wezyr
Bywam w miejscach, które zostały stworzone za obecnego włodarza. Obok wspomnianych nasadzeń czy w parku miejskim spaceruję z rodziną. Nawet na siłę nie potrafię wczuć się w perspektywę ciągłego marudy i czepiacza. Założone kwoty w ramach przetargów bardzo często odbiegają od realiów rynkowych czy ich realizacja z powodu niedostatecznego nadzoru działów inwestycyjnych się wydłuża, ale cała reszta to po prostu norma.
W każdym samorządzie znajdują się ludzie, którzy potrzebują zaznaczyć swoje niezadowolenie (względem czegokolwiek). Chociaż w przypadku Starachowic staje się to po prostu NUDNE, a nawet niekiedy żenujące.

gość | 2021-05-21 21:05:15 napisał(a):

Jak tak chodzisz i patrzysz to wszystkie skwery widzisz ? Nie ma żadnych realiów, a taka norma jest w Starachowicach.

Obserwator II | 2021-05-21 21:20:06 napisał(a):

Nie bo nie ale oczekuję odpowiedzi jak nie "SPALARNIA" to CO w zamian i GDZIE? Obecna kotłownia nie grzeszy dużym smrodem i zadymieniem czy tego nie widzicie, wdychacie te zanieczyszczenia z miału węglowego, miasto płaci cholendarne kwoty za CO2 - czemu tego nie krytykujecie i nie zwalczacie? Budując jakąkolwiek ciepłownie w innym miejscu to ogromne nakłady na budowę samej kotłowni ale i zmianę i budowę całych ciągów zasilania mieszkań w mieście (stopniowanie rurociągu). Biorąc pod uwagę powyższe jak i inne względy ekonomiczne i BEZPIECZEŃSTWO MIESZKAŃCÓW jestem za MODERNIZACJĄ BUDYNKU w tym miejscu i zainstalowania instalacji sł. do spalania "ODPADÓW komunalnych. Krytycy uwierzcie że obecnym czasie są takie zabezpieczenia że jestem spokojny o zanieczyszczenia (smrody). Do decydentów - odnoszę wrażenie że za mało jest informacji spotkań na osiedlach i indywidualnych rozmów czym jest proponowana instalacja. Jest jeszcze czas żeby nadrobić to i wyjaśnić w czym tkwi problem, bo w niedługim czasie musimy zrezygnować z węgla i powtarzam CO W ZAMIAN?

Me | 2021-05-21 21:20:40 napisał(a):

@Gość:

Mieszkam w Starachowicach, a pracuje na terenie całego kraju. Stąd moja perspektywa!

Mama | 2021-05-21 22:16:00 napisał(a):

Panie Materek czemu tak kłamiesz, oto jest pytanie?

Niecierpliwa | 2021-05-21 22:48:34 napisał(a):

Mam nadzieję,że prezydent Materek nie przestraszy się ujadania kilku dziadków i spalarnia szybko powstanie. Już nie mogę się doczekać!

Mieszkanka | 2021-05-22 08:41:26 napisał(a):

Skoro to taka świetnie opłacalna inwestycja to dlaczego np. W Skarżysku Kam . niemiec, który ma udziały w EC S.K. nie porwał się na śmieciowo-plastikową inwestycje tylko na kotły opalane gazem. Ostrowiec Św. itd.

@Obserwator | 2021-05-22 10:46:39 napisał(a):

Widzę że nie czytasz jak piszę do znudzenia. Człowieku pokrycie ciepła tylko 20% do 30% reszta to spalanie węgla i wysokie opłaty CO2 kotłownia na Kościelnej będzie musiała więcej spalać węgla, To spalarnia RDF a nie odpadów komunalnych ale masz poziom wiedzy poniżej dna i zabierasz głos dyletancie i wazeliniarzu. Posłuchaj co mówią fachowcy to nie jest spalarnia śmieci jak leci śmieciami nie ogrzejesz miasta. Janik może dostarczać tylko 20% RDF resztę trzeba sprowadzać z polski lub z niemiec. Dowiedz się co to jest RDF dopiero zabieraj głos. Nie mówiąc o zadłużeniu miasta na pokolenia kredytem 100 mli zł.

Me | 2021-05-22 11:52:00 napisał(a):

@Obserwator:

No to szybciutko przedstaw dokładnie wszystkie wyliczenia oraz dokumenty potwierdzające zaprezentowane dane+ekspertyzy!

Wezyr | 2021-05-22 13:20:56 napisał(a):

O jakich Ty dzieciach mówisz? :)

"Założone kwoty w ramach przetargów bardzo często odbiegają od realiów rynkowych czy ich realizacja z powodu niedostatecznego nadzoru działów inwestycyjnych... "
Co to za brednie?

Jeśli ktoś dał cenę w przetargu i podpisał umowę to ma obowiązek zrealizować cały zakres kontraktu.
Nadzór z gminy jest słabiutki, co widać po każdej inwestycji. Należy wyciągać wnioski, zmieniając inspektorów nadzoru i zwalniając z UM nieudaczników nie potrafiących ogarnąć tematu.

Ale Materek nie potrafi działać i jest za mało mądry aby wyciągać samodzielnie wnioski. Taka prawda

Me | 2021-05-22 14:38:50 napisał(a):

@Wezyr:

Chyba czytanie ze zrozumieniem się kłania. Kwoty, które urząd zabezpiecza na realizacje danych zamówień, są często zbyt małe! Wynika to najprawdopodobniej na braku analizy rynku (obowiązek) bądź błędnej analizy wg. cenników a przez to niedoszacowane kosztorysy. Tu i w nadzorze widzę pole do usprawnień. Cała reszta nie odbiega w żadnym stopniu od norm krajowych.

Dzień bez obrażania innych to dzień stracony?

Wezyr | 2021-05-22 15:48:48 napisał(a):

@Me
Gmina dostaje kosztorys inwestorski za który odpowiada projektant.
Czy kiedykolwiek wyciągnięto jakieś konsekwencje wobec biur projektowych?
Nie, bo Materek jest laikiem. Przyjmuje projekty pełne błędów i braków. Efektem są później prace dodatkowe za które płacą dodatkowo Starachowiczanie i pracę zamienne na które zgody mieszkańców nie ma, np ścieżki żwirowe zamiast asfaltowych

Przepraszam jeśli poczuł się Pan urażony ale nauczono mnie nazywać rzeczy po imieniu.

Me | 2021-05-22 15:58:31 napisał(a):

@Wezyr
Biuro projektowe wykonuje zadania, które zostały mu zlecone, jednakże na samym końcu odpowiedzialność bierze za to urząd, który publikuje ofertę w ramach przetargu.
Zgodzę się w tej kwestii z Tobą, że końcowa analiza podlega ocenie urzędników i tu od dość dawna obserwujemy miejsce do usprawnień.
Materek nie musi się na tym zupełnie znać, bo jego rolą jest zarządzanie, a nie wiedza specjalistyczna w kontekście wyceny inwestycji.

Mnie Pan nie ma za co przepraszać, bo nie ja zostałem obrażony.

Wezyr | 2021-05-22 16:28:42 napisał(a):

Materek gdyby całych dni nie poświęcał na robienie konferencji prasowych i siedzenie na Facebooku miałby szanse czegoś się nauczyć.

Z zarządzania też pała :) bo nie umie znaleźć winnych karygodnych zaniedbań
i przykładowo ukarać.
I mamy jak mamy, bubel goni bubel, ale na starannie wyselekcjonowanych zdjęciach inwestycje wyglądają świetnie.

Do Me | 2021-05-22 16:36:49 napisał(a):

A jak chce sie uderzyc kij sie znajdzie.

Zdrowka życzę

@Wezyr | 2021-05-22 18:32:40 napisał(a):

Ma pan całkowita rację prezydentem powinien być inżynier z długoletnią praktyką gdyż ma do czynienia z zagadnieniami techniczno-ekonomicznymi. Otaczając się miernotami ufa im a w efekcie każda inwestycja albo przepłacona albo z poważnymi niedoróbami. Większość tych pseudfachowców znam z kontaktów z nimi. A co do dokumentacji Czytając kolejne budżety wiem, że nawet nie potrafią porządnie napisać założeń do projektu. I właśnie stąd te niedoróby i przepłacone zadania.

Me | 2021-05-23 08:00:56 napisał(a):

@Wezyr
"Z zarządzania też pała :) bo nie umie znaleźć winnych karygodnych zaniedbań
i przykładowo ukarać."

Myślenie rodem z Białorusi bądź Rosji gdzie takie praktyki ku uciesze tłumów są nagminne.

Zaniedbaniom się zapobiega, ucząc ludzi i pokazując przyczynę.
Zastraszając zespół, może znajdziesz zwolenników, ale nie sumiennych pracowników.

Do Me | 2021-05-23 08:07:14 napisał(a):

Od razu widac ze nigdy nie miales nic wspolnego z kierowaniem ludzmi i zarzadzaniem majatkiem.

A jak chcesz znac Polskie realia o ktorych masz takie samo pojecie jak o Ukrainie, musisz wiedziec ze najwiecej skarg jest wlasnie od pracownikow na innych pracownikow. Donosy posrod wspolpracownikow wyglądaja tak samo jak twoje wazeliniarstwo. Ten sam typ charakterow :)

Me | 2021-05-23 08:57:12 napisał(a):

@Do Me: zarządzam ludźmi.
W moim zespole ludzie rozmawiają bez pisania donosów.

ME | 2021-05-23 09:07:06 napisał(a):

@Do Me:

Jeżeli u Ciebie występuje takie środowisko, to już rozumiem ten styl bycia względem innych. Popracuj nad wokr-life balance, może uda wtedy pozbyć się toksyczności względem wszystkich na około.

Enta | 2021-05-24 08:57:42 napisał(a):

Skąd wogóle wziął się pomysł owej spalarni! Czy wymyślił to sam młody i niedoświadczony prezydent, czy był to pomysł z czyjejś podpowiedzi, a może to jakiś tajemniczy nakaz wybudowania spalarni właśnie tutaj, a władze miasta nie potrafią odbić piłeczki i są nękane z zewnątrz! Owszem potrzebne są miastu inwestycje ale inne, bardziej racjonalne, ale nie spalarnia! Bo to co się dzieje to już jest walka władzy ze znaczną grupą społeczną! Czyli władza nie wypełnia woli ludzi , którymi rządzi!

@Enta | 2021-05-24 20:05:23 napisał(a):

To co piszesz to coś jest na rzeczy słyszałem taka wersię że to jego wychowawczyni Róża Tun włazi Niemcom w d.... i kazała mu budować spalarnie do której z niemiec pod pretekstem będą zwożone różne śmieci do Polski. Oby nie okazało się że to jest prawda .

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie