Kongres Ruchu Palikota w Starachowicach

4931.nsmed

W ramach cyklu spotkań posłowie Ruchu Palikota uczestniczyli w kongresie w Starachowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Poruszone zostały ważne i aktualne tematy ogólnopolskiej sceny politycznej, ale i pomysły na funkcjonowanie samorządów lokalnych i udział Ruchu Palikota w Starachowicach. Na spotkaniu zorganizowanym 16 lutego b.r. obecni byli m.in. czterej przedstawiciele Obozu Narodowo-Radykalnego, a także znani, niegdyś starachowiccy politycy lewicy.

W sobotnie przedpołudnie w Starachowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej odbył się kongres z udziałem posłów Ruchu Palikota pod nazwą „Damy Radę!”. Głównym tematem przedstawionym przez posła Łukasza Gibałę była gospodarka. Poseł Ruchu Palikota Gibała przedstawił projekt pod nazwą „Przyjazna administracja”, czyli organizacja i ułatwienie prowadzenia firmy w zakresie sektora małych i średnich przedsiębiorstw przez osoby zainteresowane założeniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Innowacyjnym pomysłem jest propozycja wprowadzenia „Firmy na próbę”, czy zmiana Ministerstwa Gospodarki na Ministerstwo Przedsiębiorczości.

Poseł Sławomir Kopyciński z ogólnopolskiej polityki przeszedł do lokalnych starachowickich tematów. Zaznaczył, że zamiast budować w Starachowicach lodowisko, galerie handlowe czy pływalnie, które świecą pustkami, należy pójść w stronę gospodarki oraz stworzyć korzystne i przyjazne warunki do prowadzenia firm dla przedsiębiorców. Przyszłością każdego miasta są małe i średnie przedsiębiorstwa, które dają zatrudnienie. Nie budowanie lodowiska, galerii handlowych czy basenów, które tylko pozornie zatrudniają kilka osób, ale są nierentowne i nie ma z tego żadnego dochodu, a trzeba dopłacać do tych inwestycji z publicznych pieniędzy. – Chcemy pokazać, że jest alternatywa dla obecnie rządzących zarówno na szczeblu centralnym, jak i tu w samorządzie – rozpoczął Sławomir Kopyciński. – Chcemy zmieniać ten samorząd lokalny i walczyć z tym biznesowo-kolesiowskim układem, który jest coraz bardziej widoczny także tu w Starachowicach – stwierdził poseł.
Poseł Ruchu Palikota zaznaczył, że zmienić to można tylko poprzez uczestniczenie i angażowanie się w najbliższe wybory samorządowe. Poseł Kopyciński wspomniał, że będą to specyficzne wybory, pod znakiem nowej ordynacji wyborczej; jednomandatowych okręgów wyborczych. Taki nowy system będzie propagował konkretnego kandydata i w tym systemie przede wszystkim liczy się człowiek, a nie partia pod szyldem, której dany kandydat startuje. – Liczę, że Państwo tu obecni i Państwa rodziny i znajomi poważnie zaangażujecie się w te najbliższe wybory – wyraził nadzieję poseł.

Sławomir Kopyciński poinformował także o drugim wariancie, który Ruch Palikota chce wprowadzić jeszcze przed najbliższymi wyborami i który miałby obowiązywać od najbliższych wyborów. Chodzi o dwukadencyjność organów samorządowych, czyli na funkcjach prezydentów, burmistrzów, wójtów. Dzięki takiemu ustaleniu można by zapobiec sytuacji, w której prezydenci, burmistrzowie czy wójtowie sprawują władzę 12 lub więcej lat. – Spowoduje to uniknięcia sytuacji, w której samorządy lokalne są przekształcone w dworki, a spółki komunalne w prywatne folwarki i tylko pewna grupa ludzi decyduje o tym, kto niepodzielnie sprawuje władzę – przekonywał Kopyciński.
Ponadto poseł zauważył, że wyludniające się województwo świętokrzyskie i same Starachowice posiadają ponad 23-procentową stopę bezrobocia, która się pogłębia. – Władza centralna traktuje województwo świętokrzyskie po macoszemu, rządzący uznali, że nie warto walczyć o ten region, w którym wyborów i tak się nie wygra – mówił Kopyciński. Według posła Ruchu Palikota zatrważające są prognozy, wynikające z danych Głównego Urzędu Statystycznego po 2035 roku przy obecnie trwającej tendencji migracji ludności w województwie świętokrzyskim ma zostać ok. milion mieszkańców.
- Ludzie są tak zbrzydzeni tą lokalną polityką i lokalnymi politykami, że nie chcą brać udziału w tym procesie demokratycznym, który jest przecież bardzo ważną rzeczą wywalczoną po 1989 roku. Bez aktywności i zaangażowania grupy ludzi nie uda się osiągnąć poprawy tej sytuacji. Dlatego trzeba podjąć tą rękawicę i powiedzieć stop obłudzie. Prawda jest taka, że w całej tej sytuacji nie chodzi o program, o ideały i o wizje, tylko o ludzi, z którymi trzeba się zmierzyć z powstałymi problemami – podsumował Sławomir Kopyciński.

Znajdujący się wśród słuchaczy znany lewicowy polityk, były poseł Sojuszu Lewicy Demokratycznej Andrzej Jagiełło, także przedstawił przybyłym obecnym posłom kilka przygotowanych sugestii dotyczących m.in. edukacji i służby zdrowia.
Poseł Jan Cedzyński poinformował o tworzonej przy Ruchu Palikota silnej koalicji lewicowej, do której przystąpiły Racja Polskiej Lewicy, Socjaldemokracja Polska, Unia Pracy oraz Unia Lewicy. Według Jana Cedzyńskiego będzie do alternatywa dla PO-PiS, a ta koalicja małych partii lewicowych może umożliwić wprowadzenie i realizację tych założonych celów, które zostały przedstawione podczas kongresu. Poseł Cedzyński zaprosił przybyłych do współpracy, która może być niezobowiązująca. Organizatorzy spotkania zapraszali do współpracy wszystkich chętnych, również te 35 osób, które należały do lokalnych struktur SLD, a które nie tak dawno zrezygnowały z członkostwa w organizacji.

Poseł Ruchu Palikota i członek Racji Polskiej Lewicy Jan Cedzyński przekonywał jak ważna jest świadomość społecznego zaangażowania w życie samorządu terytorialnego. – Ważne jest żeby tworzyć samorząd lokalny własnymi rękami i swoimi działaniami – stwierdził Jan Cedzyński.
– Bardzo się cieszę, że tak wiele młodych ludzi jest zaangażowanych w politykę. Nawet tu podczas tego kongresu widzę kilkanaście młodych osób, które przyszły posłuchać i biorą aktywny udział w dyskusji i to jest bardzo pozytywne – stwierdził poseł Andrzej Rozenek. /KG/

 

Dodane: 18.02.13 | Odsłony: 485 | komentarze (113)
Tagi:

Komentarze użytkowników

tak | 2013-02-18 09:30:31 napisał(a):

W tej chwili tylko oni są rozsądną alternatywą dla oszołomstwa z PiS, kłamców z PO i nieudaczników z SLD

do tak | 2013-02-18 10:17:30 napisał(a):

Masz 100% racji,może w tym grajdole wreszcie się coś zmieni.

żałosne | 2013-02-18 11:12:12 napisał(a):

Kopyciński mówi o tym o czym wszyscy wiedzą, niech lepiej powie jakie ma konkretne propozycje, aby to zmienic.Palikot juz od dawna podobno ma przygotowaną ustawę o ulatwieniach w zakładaniu nowych firm, a Kopycińsi dalej to powiela. TO przed kazdymi wyborami będą oplatac to samo? Coś mi się zdaje, że uważają ludzi za idiotów.

wyborca | 2013-02-18 11:19:56 napisał(a):

Naśmiewanie się z Palikota to niezła gra pozostałych partyjek.Czują ze grunt pali się pod nogami to trzeba mieszać.Moim zdaniem RP to teraz najlepsza partia myśląca. XIX wiek już dawno się skończył.Ja już jestem wiekowym wyborcą,wszystkie partie oszukiwały i oszukują w nosie mają zwykłych zjadaczy chleba i przedsiębiorców.Ciężko zrozumieć o co tu chodzi.Sami sobie szykujemy stryczek.Jak dalej tak będzie to zajścia w Grecji to mały pikuś w porównaniu co może stać się u nas.Politycy żyją w oderwaniu od rzeczywistości.Niech się wsłuchają co mówi ulica.Nie będzie im do śmiechu.

Jan | 2013-02-18 11:28:04 napisał(a):

jaka partia- taki wyborca

Andrzej | 2013-02-18 11:37:51 napisał(a):

Palikot zyskał tak duże poparcie społeczne że nikt się tego nie spodziewał.Wyrzucił Nowicką politycy ją bronią,lecz ja jako zwykły obywatel mówię dobrze zrobił. Puściły mu nerwy i tylko temu ucichł temat innych wicemarszałków.Dawano mu 1% miał 11 teraz dają mu 6% pożyjemy zobaczymy.W końcu się mówi o pieniądzach księży 5000 pensja miesięczna.1.200 45min za pogrzeb .Księża Pedofile i wiele innych tematów

adam | 2013-02-18 11:47:43 napisał(a):

Ruch Palikota to odłam PO, tak samo jak Solidarna Polska to odłam PIS-u i to ci sami ludzie, ktorzy chca dorwac sie do koryta.Proponuje glosowac na Kongres Nowej Prawicy, ktora wreszcie zrobi jakis porzadek w tym kraju.

RP | 2013-02-18 11:57:26 napisał(a):

Jak widziałem elektorat P..u modlący się do karykatury TUPOLEWA w Kałkowie.To wasi kapłani zabijali za wiarę,a modlicie się do czworga najwspanialszych polaków. Zginęło 96 osób,czworo najwybitniejszych.wasi kapłani bronią WB dają wiarę jego niewinności.Pisma kto ma stracić pracę SK mówi że szły zółtka.W nocy nadajecie honorowe obywatelstwa. I TU SIĘ PODPISZĘ POD TOBĄ JANIE (JAKA PARTIA -TACY WYBORCY)

WS | 2013-02-18 12:00:48 napisał(a):

Akt niewinności= działka na bugaju warta 1.000.000.Tupolew w Kałkowie lepszy niż orginał.Honorowe=obiecanki dla byłych ...

do ble | 2013-02-18 12:44:32 napisał(a):

I o to chodzi. Komu się nie podoba wynocha
droga wolna. Proszę sobie przypomnieć w którym to roku i kto namawiał młodzież do wyjazdu. Wyjechali na jakiś czas z nadzieją na powrót. Ile powróciło? Ile wyjeżdża? Żadna gadka propagandowa nic nie zmieni. Pęd do władzy ? Proszę spytać każdego po kolei co dotychczas zrobił pożytecznego dla mieszkańców poza gadką i programem? Ja też mam program komputerowy, niezawodny. Liczą się czyny, fakty a nie ble, ble i kto komu bardziej, lepiej...ot cała rzeczywistość.

dociekliwa | 2013-02-18 12:59:25 napisał(a):

Czy "znany lewicowy polityk, były poseł SLD" to ten, z pierwszej "afery starachowickiej"?

Raptus | 2013-02-18 13:05:31 napisał(a):

Co pożytecznego dla miasta zrobił pan poseł Lipiec i jego ekipa.Oprócz ciągłego zamętu.Jeśli biuro jest po to aby tylko przyjmować donosy to wystarczy tylko skrzynka.Nic oprócz podarowania nam WB bo to był wasz człowiek nic nie zrobiliście.A najlepsze że sami go wybraliście i sami go zniszczyliście bo nie chciał być posłuszny

aga | 2013-02-18 13:10:24 napisał(a):

Ta nagonka na Palikota za wyrzucenie p.Nowickiej to strach innych partii.Bo gdy tylko Palikot skrytykował i wyrzucił Nowicką za wzięcie 40 tys nagrody to inne partie od prawicy po komuchów schowały ogon pod siebie i cicho sza.Dzisiaj popierają Nowicką ale gdy była u Palikota i składała projekty o aborcji,związkach partnerskich to nie zostawiono na niej suchej nitki-ci sami którzy ją dziś kokietują wylewali jeszcze nie tak dawno kubły pomyj na nią.Pis PO,PSL,SLD to partie obłudnych ludzi, zakompleksionych chodzących na postronku części kleru/tej tępogłowej/którzy nie rozumieją zmieniającego się świata,którzy nie rozumieją że największą wartością jest wolność każdego obywatela bez względu na wyznanie kolor skóry,orientację seksualnączy wiarę lub nie wiarę w tego czy innego Boga. Istotą człowieczeństwa jest wolna wola która różni nas od zwierząt a PIS,PO.SLD.PSL,PJN chcą nas pozbawic tych wartośći bo uważają że oni wiedzą lepiej jak mamy żyć jak się modlić i do kogo, z kim mieszkać i jak,z kim się kochać lub nie chcą z nas zrobić "polityczne zwierzęta " które raz na cztery lata dostąpią łaski i pujdą głosować.Cała ta szopka tych partii to jak mówił Palikot to polityczne ku---two które trzeba pokazywać i tępić i dlatego Ruch Palikota ma u mnie wielkiego plusa.Tak trzymać panie i panowie.

ccc | 2013-02-18 13:43:20 napisał(a):

A kto komu zagląda do alkowy jak nie wy?
Nikogo to tak naprawdę nie interesuje kto z kim śpi. To wy się delektujecie i afiszujecie z kim co robicie. Czy kogoś to tak naprawdę interesuje? Zarzucacie wszystkim brak tolerancji a sami za grosz jej nie posiadacie.

ony | 2013-02-18 14:18:42 napisał(a):

Kupą Mości Panowie.

Obserwator | 2013-02-18 14:52:09 napisał(a):

Kocury jesteście 5 kolumną PO.Ja was obserwuje w sejmie od p. roku to nic dobrego nie macie do zoferowania .Ciągły atak na kosciół wyrzucanie ludzi z urzędów i wsadzanie swojaków,dwukadencyjność na mandacie radnego oraz bezposrednie wybory marszałka i starosty.Starachowice wam dziękują idźcie na wieś agitować i ludziom kit wciskać.Pani Nowicka powiedziała dowidzenia.

Marcin | 2013-02-18 17:09:47 napisał(a):

obserwator.Nowicka została usunięta z klubu a nie sama odeszła.I tu dla ruchu +

ostatni bastion | 2013-02-18 18:00:36 napisał(a):

ruch palikota to tępi najemnicy masonów i iluminatów z po jedyne co dają Polsce to propagowanie zboczenia zabijania płodu narkomanii i wszelkich wynaturzeń. rp jest zaprzeczeniem wartości chrześcijańskich i narodowych. zachwycacie się ludźmi którzy chcą uczyni z Polaków szympansów nastawionych na to by mieć a nie być. rp wprowdza swoimi pomysłami Polskę do "nowego porządku świata" gdzie tępy niewykształcony ateista pozbawiony torzsamości narodowej charuje cały tydzień żeby w sobotę i niedziele naćpać się nachleć i wyruchać jakiegoś transwola.

Janek | 2013-02-18 18:08:25 napisał(a):

Marcin a wiesz dlaczego nie zgodziła się na rezygnację z marszałka? Co miał obiecane za Grodzką Palikot.Nie mówiąc o ośmieszeniu sejmu.Usuwać to sobie mogą narządy.Kto w Starachowicach pozwoli im rządzić?Napewno nie mieszkancy tego miasta.

neo | 2013-02-18 18:11:29 napisał(a):

"Ostatni bastion" i "Janek" to rozumiem są prawdziwi katolicy.

Kasia | 2013-02-18 18:11:44 napisał(a):

Wstyd mi za ludzi Lewicy którzy swoim nazwiskiem promują popapranców.

Małgosia | 2013-02-18 18:15:13 napisał(a):

Miasto Starachowice mówi precz.

@kasia | 2013-02-18 18:17:10 napisał(a):

Kto według ciebie jest popaprańcem? Kobieto cofnij się do średniowiecza.

@małgosia | 2013-02-18 18:24:34 napisał(a):

Ale na pogrzebie Kaczyńskiej miasto Starachowice mogło być z transparentem?

ostatni bastion | 2013-02-18 18:41:07 napisał(a):

palikot to mason taki sam jak olechowski który na spotkaniach grupy bildenberg dostaje rozkazy od iluminatów a które to rozkazy wykonuje tusk. ludzie otwórzcie oczy! Polska z jej chrześcijańskimi i narodowymi tradycjami jest drzezgą w oku satanistycznej sekty która chce zniewolić ludzkośc pod przykrywką "nowego demokratycznego rządu światowego" poczytajcie trochę i popatrzcie co dzieje się wkoło a nie tylko przeskakujcie po kanałach z mtv na vivę

Europejczyk | 2013-02-18 18:51:17 napisał(a):

Palikotowi do pięt nie dorastacie ciemnogrodzianie.Jak ktoś napisał powinni z tworzyć enklawę gdzieś na wschodzie kraju i żyć tam ze swoim Smoleńskiem i innymi nawiedzonymi historiami.Wy nie pasujecie do ludzi z XXI wieku.Małgosia Kasia ile wy macie lat? Widzieliście coś więcej od tej zapadłej dziury?.

No tak | 2013-02-18 19:10:06 napisał(a):

Najpierw związki partnerskie, potem adopcja dzieci przez pary jednopłciowe a na koniec eutanazja. Brawo. Do czego jeszcze może posunąć sie człowiek

do europejczyk | 2013-02-18 19:13:19 napisał(a):

a ty co widziałeś? Polska musi mieć wykształcone społeczeństwo żyjące zgodnie z wartościami katolickimi i narodowymi a nie pseudo europejczyków którym się wydaje że pasują do trendów światowych. trendów które w konsekwencji odrzucenia Boga dają rozpacz w samotności i śmierć. a ty europejczyku daj się zaczipować, naćpaj się ucz się etyki, teorii darwina, ruchaj bez opamietania a jak panienka wpadnie to sie usunie, żyj jak oswiecony a jak będziesz stary to twoje dzieci które oczywiście przeżyją tą światową rewolucję poddadzą cię eutanazji. Człowiek musi się rozwijać intelektualnie i fizycznie. rozwijać w sobie dary które dał nam Bóg, czynić dobro i umieć twardo przeciwstawiac się temu co złe. śmiej się z NAS ale to my chociaż Nas niewielu przez modliwę prosimy Boga żeby być jego wojskiem pod przewodnictwem Archanioła Gabriela i stanąć do ostatecznej bitwy z siłami zła. sam szedłem ciemną doliną ale Bóg wyciągnął kolejny raz do mnie swą dłoń i dziękuje mu za to. Walczmy o katolicką Polskę!

Wierzący | 2013-02-18 19:43:29 napisał(a):

Niejeden system w przeszłości próbował walczyć z Bogiem i jak sie to kończyło, wszyscy z historii wiemy. Niejeden zapalczywy ateista na łożu śmierci prosił, żeby to ksiądz udzielił mu ostatniego namaszczenia. Pamiętejcie, że z Pana Boga kpić nie wolno.

prostowoczy | 2013-02-18 19:47:11 napisał(a):

Popieram - do europejczyk. Europejczyk żyje w jakiejś iluzji i myśli że jest oświecony a reszta to ciemnota, ale niestety jest odwrotnie. Zaślepił się tym demagogiem i populistą jakim jest Palikot. Dlatego żal mi ciebie Europejczyku że dałeś sie w ciągnąć w te ich gierki.

Jan | 2013-02-18 19:57:42 napisał(a):

To co proponuje Palikot, to same wynaturzenia, a tak się składa, że to co zgodne z naturą, jest tozsame z prawem Bozym.Jakoś katolicy nie niszczą i nie zabijają wyznawców innych religii, a zwolennicy Palikota opluwali i bezczescili Krzyz na Krakowskim Przedmiesciu. Zresztą normalny człowiek niebędzie biegał po sejmie ze sztucznym penisem.

Praktyk | 2013-02-18 20:06:26 napisał(a):

Powiedzmy sobie szczerze. Komuś bardzo zależy żeby Polaków między sobą antagonizować. Polska i Polacy są ostatnim bastionem normalności w Europie. Należymy do szlachetnych narodów słowiańskich i wcale nie musimy wzorować sie na zachodniej kulturze, która nie jest nasza kulturą.

ostatni bastion | 2013-02-18 20:15:36 napisał(a):

wielu jest Polaków którzy widzą jakie zagrożenia stoją przed nami ze strony masonów i iluminatów. Polska to wspaniały kraj z historią i tradycjami które mogą być przykładem dla innych narodów. Brońmy swojej torzsamości bądźmy otwarci i przyjaźni dla innych narodów. Ale nie możemy tolerować zboczeńców pedałów w parlamencie. cały świat śmmiejs się z grodzkiego! jak mają nas szanować jak sami siebie nie potrafimy szanować poprzez wybieranie osób pokroju biedroń czy grodzkie!

Bystry | 2013-02-18 20:25:34 napisał(a):

Dlaczego atakuje sie chrześcian na całym świecie? Pytanie retoryczne dla inteligentnych i bystrych obserwatorów otaczającej nas rzeczywistości.

@ostatni bastion | 2013-02-18 20:34:28 napisał(a):

Świat to się śmieje z takich ciemniaków jak ty. Naucz się ortografii. Nie obrażaj ludzi, bo zarówno Biedroń jak i Grodzka nimi są. A wszystkie twoje wpisy świadczą o "olbrzymiej miłości bliźniego" katoliku. Jeszcze trochę takich wypowiedzi i kościoły będą puste.

men | 2013-02-18 20:34:48 napisał(a):

Słusznie popieram. Na necie jest dużo informacji o nowym porządku świata. Polecam poczytajcie i wyciągnijcie wnioski. A tacy jak palikot ze swoimi zboczeńcami chce prowadzic polskę w odchłań. Wysługuje się masonom i sam jest masonem

wz | 2013-02-18 20:36:54 napisał(a):

Wiele tysięcy lat temu znane już były te zboczenia, które niektórzy nazywają "nowoczesnością" U wielu zwierząt obserwuje się takie zachowania, które niektórzy nazywają "wolnością"

? | 2013-02-18 20:38:58 napisał(a):

czy macie takich chirurgów żeby tego świńskiego ryja czy łeb, przeszczepić
potuskowi ?

Ared | 2013-02-18 20:54:11 napisał(a):

Ostatni Bastion ma rację. Kiedyś normą był ogół a teraz jest margines. Co innego proponuje palikot jak tylko zezwierzęcenie człowieka.Pies wchodzi na pas ale to zwierzęta a palikot chce nam wmówić że to samo w wykonaniu ludzi to normalne!!! Popieram Ostani Bastion

ryj | 2013-02-18 20:58:50 napisał(a):

Kopyciński znów łże. Fałszywiec, koniunkturalista i zdrajca. Jak on śmie oceniać ludzi i mówić że są oni "zbrzydzeni" polityką. A kto im obrzydził politykę jak nie on sam cwaniaczek.

OBECNY | 2013-02-18 21:47:11 napisał(a):

czy ten były poseł, to ten bohater pierwszej afery starachowickiej ,jeśli tak to tylko pogratulować, czy tacy ludzie mają honor godność.

RP | 2013-02-18 22:04:01 napisał(a):

Czemu w Ruchu Palikota widzicie tylko samych homoseksualistów i zwyrodnialców.A jeśli chodzi o wibrator i pistolet,to musicie wiedzieć że chodziło o gwałt w Łodzi gdzie policjanci zgwałcili brutalnie kobietę przystawiając jej pistolet do głowy.I wszyscy chcieli tę sprawę zamieść pod dywan .Świński ryj odnosił się do korupcji w piłce nożnej.Ruch Palikota to ludzie wykształceni,którzy maja rodziny i dzieci.A jeśli chodzi o ciemnogród,to ludzie którzy wierzą w nową wysokość ścięcia brzozy( 666 )m mgłę która zabija,trotyl.Ruch Palikota nie walczy z wiarą tylko z przywilejami kleru.Kopalnie ojca Rydzyka w Łagowie.Bezlitosne obchodzenie się kleru z biednymi nie dasz kasy nie masz pogrzebu,ślubu.Zarzuci ktoś kłamstwo. Pedofilie księży ich nagminny homoseksualizm który tak zwalczają dla nich jest to chwilowe zaćmienie,a dla innych zwyrodnienie.Jakim wy jesteście ostatnim bastionem,polak i katolik drugiego polaka utopił by w łyżce wody.A za granicom jeśli ktoś oszuka drugiego polaka to tylko przeważnie polak.A temat krzyża to trzeba wiedzieć czego on jest symbolem.A krzyż w Warszawie jak go umieściliście i była telewizja to oszołomy chciały skacząc przez barierki się pozabijać.Walki z policją herbata po 15 zł.Płacz i lament teraz nawet nikt do kaplicy nie zajdzie.Tupolew makieta w Kałkowie żenada wstyd na cały kraj,siedzenie z malucha koła od taczek.I jeszcze te babiny modlące się do niego.Sprawa ulotek na cmentarzu.Sprawa Bernatowicza,to poseł chodził z nim po mieście promował wychwalał i jeszcze nie przeprosił za to szczęście którym obdarzył miasto.A dlaczego Bernatowicz pognał go precz każdy wie.I wy piszecie o głupotach Palikota nie ośmieszajcie się

@RP | 2013-02-18 22:51:35 napisał(a):

Powoli z tą samochwałką Ruchu. Lepiej nazwać Ruch Spadochroniarzy. Negacja wartości zakamuflowana pod szyldem walki z klerem. Na całe szczęście ludzie potrafią oddzielać ziarna od plewy. Zdejmujcie krzyże, marihuanę pozwalajcie sprzedawać w każdym kiosku, urządzajcie parady równości i plujcie na tych którzy myślą inaczej.

wz > RP | 2013-02-18 23:00:19 napisał(a):

strasznie siarką śmierdzi z Twojego komentarza. Jeżeli postanowiłeś posługiwać się kłamstwem i manipulacją, to najpierw naucz się pisać.

WS | 2013-02-19 00:11:29 napisał(a):

A z twojego nienawiścią i podaj które to kłamstwa

@@RP | 2013-02-19 08:06:45 napisał(a):

A żebyś wiedział że jednym i może największym ciężarem u nogi w Polsce jest kler.Jestem katolikiem i wiem co mówię.Można kochać Boga nie ufając klerowi.Oni są miłosierni tylko dla siebie.Jakby tak się bali piekła nie postępowali by tak jak postępują.Księży z powołania jest tylko namiastka .Przeważnie wszystko na misjach.Reszta to karierowicze.To jest XXI wiek nie średniowiecze.

RP w Starachowicach.... | 2013-02-19 09:26:45 napisał(a):

Strach zawitał także do naszego grodu nie dosyć że jesteśmy **** na kasę przez ojca chrzestnego czerwonej mafi niejakiego SK to jeszcze będziemy dosłownie ,trzeba będzie chodzić z zaciśniętymi policzkami

Do RP.. | 2013-02-19 09:52:14 napisał(a):

Słuchj no ty z jasnogrodu kto cię upoważnił do tego by obrarzać innych co ci przeszkadzają te modlące się starszę osoby ty śmiesz coś nazywać żenadą i wstydem na cały kraj a kim ty jesteś , zobacz kto przynoś większy wstyd ,myślisz że jak mieszasz kakao w odbycie innego chłopa to jesteś kimś wyjątkowym i co wzamian za modlitwę proponujesz żeby to w Polsce było normą ,krzyż jest w POlsce jest już tysiące lat i ani okupant niemiecki ani sowiecki tak zaciekle tego krzyża nie zwalczał jak wy nie wielka grupa dewiantów która uważa się za pępek świata i nie liczy się uczuciami innych tylko w koło domaga się toleracji i wszelich praw dla siebie

W rzczy samej | 2013-02-19 10:04:06 napisał(a):

Udają wielkich lewaków, a każdy ma ślub kościelny, dzieci ochrzcił, wysłał do Pierwszej Komunii, Bierzmowania tak jak Pan Bóg przykazał. Czyż to nie obłuda.

Brawo polscy artyści | 2013-02-19 11:08:25 napisał(a):

Najwyraźniej przekonania grającej matkę rodziny Boskich Małgorzaty Kożuchowskiej udzieliły się całej ekipie. To podobno pod wpływem religijnej aktorki jej serialowy partner, Tomasz Karolak postanowił ochrzcić córkę, którą 5 lat wcześniej urodziła mu Viola Kołakowska. Ostatnio zaś Maciej Musiał zdecydował się przełożyć imprezę z okazji swojej 18-tki, którą początkowo chciał urządzić w marcu.

Postanowilem przełożyć imprezę urodzinową ze względu na post - wyjaśnia w rozmowie z Faktem. Chcę w ten sposób podziękować Bogu za to, co otrzymałem w życiu.

Imprezę zaplanował więc na początek kwietnia, już po Wielkanocy.

@rp | 2013-02-19 12:17:51 napisał(a):

Tak właśnie i tu się pętacie we własną głupotę.W ruchu palikota są normalni ludzie i mają normalne dzieci którym nikt nie zabrania chodzić na religie jeśli tego chcą ani matką chodzić do kościoła.Religia w szkołach tak ale za darmo z powołania jak kiedyś na plebani chciałeś chodziłeś.Wyśmiewacie się z Grodzkiej a bronisz babci która modli się do do nie wiadomo czego.Bo nie wiem czym można nazwać to co stoi w Kałkowie

Sympatyk | 2013-02-19 12:27:23 napisał(a):

Mnie osobiście przeraża bardziej ksiądz pedofil niż biedron i grodzka razem wzięci

@rp | 2013-02-19 12:35:27 napisał(a):

Nasz były co niedziela pierwsze ławki w kościele. Nauczyciel z liceum i wiele innych osób katolicy.Dla was było by super żeby byli w RP to byście mogli pluć.A oni nie homo a robotę robili.i kogo się bać bardziej

? | 2013-02-19 12:46:49 napisał(a):

A od kiedy to okupant niemiecki walczył z krzyżem.Jak szli na wojnę to ich błogosławił ksiądz a i papież też poparł.

lsd | 2013-02-19 12:49:55 napisał(a):

Najwięcej z Krzyżem to walczyli KRZYŻACY.HA HA HA

MIESZKANIEC TEGO CHOREGO zakopleksionego MIASTA | 2013-02-19 12:54:39 napisał(a):

Nie jestem wielkim fanem tego ruchu/choć z tezami które głosi Pan Rozenek w większości się zgadzam.Jest to rozumowanie człowieka XXI wieku żyjacego w kraju w środku europy.Bardzo popieram krucjatę tego ruchu przeciw instytucjom sejm,senat firmy skarbu państwa ,fundusz koscielny itd,osobom z pierwszym stron gazet które z jednej strony głosza jaki ten kraj jest biedny ,że musimy żyć za głodowe pensje,ze oni pełniąc funkcje państwowe trudno wyrzyć z tych głodowych pensji.Ale jednocześnie wolna prasa,telewizja ten ruch Palikota co chwila inf. o ml premiach które sobie pod stołem rozdaja ludzie ,instytucje które dorwały się do koryta.Ipopieram w 100% decyzje ruchu o wywaleniu P.Nowickiej z ruchu za pobranie kasy pod stołem i udawanie przez tą osobę ze nic sie nie stało,a ja uważam ze ta Pani robi z siebie głupa.Potrzebny jest taki ruch/choć też popełniają błędy/-aby ten kraj stał się normalny.Mówią o rzeczach które są w tym kraj tabu,zakazane,nie wypada tego tematu poruszać ,aby pewnych inst. się nie narażić TAK TRZYMAĆ.

@rp | 2013-02-19 13:00:35 napisał(a):

Gdzieś historia doszukuje się tego że wódz III rzeszy miał korzenie żydowskie.I niszczył swoich.I jak się ma wasza wizja rodziny 2+1 z waszym guru

rp1 | 2013-02-19 13:29:41 napisał(a):

Ruch Palikota - tak, ale Kopyciński zdecydowanie NIE!!!

RP | 2013-02-19 13:39:32 napisał(a):

Klub Ruchu Palikota w Starachowicach opowiedział się ZA odwołaniem Wojciecha B.Nie popiera nieprawidłowości w mieście.Ale również,ze strony opozycji.Większość chodzi do kościoła,mają dzieci,a niektórzy po kilkoro.Wśród 120 osób nawet nie ma jednego homoseksualisty w klubie.Są za to ludzie mają firmy,którzy chcieli by coś zrobić dla miasta.Taki głupi przykład Radnej ,straciła pracę w wodociągach.A jak ją tam znalazła.Tak jak ją przyjmowali tak ją zwolnili.Tylko przyjmowali po cichu a zwolnili z szumem.To tak naprawdę czego się tak boicie.A przykłady innych,ludzie przytaczają sami.Właśnie to są punkty o które trzeba walczyć.Aby ludzie młodzi z kwalifikacjami znajdowali pracę.

odpowiednik - polityczny spowiednik | 2013-02-19 13:44:57 napisał(a):

A Kopyciński to nie wszedł do Sejmu z listy SLD, z którego jest zasiadający z nim kiedyś we władzach wojewódzkich tej partii Sylwester K., a był Poseł Jagiełło z afery starachowickiej:)? A w Ruchu Palikota to nie są dobrzy, pracowici, profesjonalni i uczciwi Łyczkowski od Wodociągów i Szpitala, a także Marek Basiak i Radosław Dulęba z basenu ?
Brawo, brawo za wielkość, godność, uczciwość, profesjonalizm i niezmienność poglądów , a także zacne i perspektywiczne towarzystwo :).

OWI | 2013-02-19 14:15:34 napisał(a):

No to wyszło szydło z worka.

RP | 2013-02-19 14:30:50 napisał(a):

Pragnę pana poinformować,że w Klubie RP Starchowice nie ma osób karanych.Członkiem Ruchu Palikota mogą być tylko osoby nie karane.Na spotkanie mógł przyjść każdy.Jeśli ma pan jakiś Anonim na któregoś z tych panów,to proszę zgłosić osobiście do prokuratury.Nam nic do tego

mieszk. cd. | 2013-02-19 14:42:46 napisał(a):

A kto ma być w tym ruchu np; w naszym mieście ,w tej partii my jako zwykli obywatele na to bardzo nie mamy wpływ.
ALE MAMY MOZLIWOŚĆ W inny sposób;
-pisząc o ludziach którzy maja brudy pod paznokcjami ,a chcą się załapać do tego ruchu
- nasza wiedza o ludziach publicznych i za i przeciw pozwoli zastanowić się czy w najblizszych wyborach oddać głos na ,,farbowanego lisa -aby tylko koryto,,
Odnosnie Kopicińskiego obserwowałem jego walkę z patologią kryminalną tzw. funduszu kościelnego który łupił przez 20 lat nasze państwo-co zakończyło się jego sukcesem.Komisje w expresowym tempie rozwiązano ,a kilka spraw tej komisji i ludzi z tej komisji ma już zarzuty prokuratorskie. Także jak w tym temacie jest facet skuteczny i uparty do bólu

Jan | 2013-02-19 15:48:16 napisał(a):

Gdyby głupota miała skrzydła,to fruwalaby jak gołębica.Fundusz koscielny powstał z zagarniętych wcześniej, przez komunę majątków, które należały do kościoła.Poniewaz Palikot i jego smieszna partia, nie mają nic do zaoferowania,więc szukają tematu zastępczego.Oczywiscie zdarzają się księza, którzy może prowadzą się nie najlepiej, ale nie można uogólniac i walic w cały kościół jak w bęben. Ale tak zachowują się tylko ludzie prymitywni.

@ jan | 2013-02-19 16:03:29 napisał(a):

Tak-tak.
Fundusz kościelny powstał z zagarnietych majątków kościelnych,które panstwo zwróciło,dając póżniej kosciołowi przywilej nie płacenia żadnych podatków.
Nastepnie powołało komisje mająktową w której np; hektar ziemi był wyceniany na ~1000zł ,a następnie po zwrocie na drugi dzień sprzedawany z wielokrotynym przebiciem ,a takich spraw było tysiące.
A w tym roku tylymi drzwiami poprzez senat zapisano bodajże 90ml zł na ten cel -czy to nie hipokryzja

mieszk.cd ! | 2013-02-19 16:15:40 napisał(a):

Pisząc o P.pośle Kopicińskim miałem na myśli w wszczególności jego wystąpienia i petycje dotyczace funkcjonowania i przekrętów w komisji majatkowej.
A faktycznie fundusz koscieny powstał w latach 50-po decyzji o przejeciu dóbr na wł. państwa.
Tylko jest pytanie, ile jeszcze nam jako całe społeczeństwo przyjdzie płacić na to.Biedni robią zrzutkę chyba trochę na bogatych

Iwona | 2013-02-19 16:21:39 napisał(a):

Polskie feministki przecierają oczy ze zdumienia, jak mogły sie tak naiwnie wmanewrować w ten ruch pod przykrywką wyrównywania parytetów.

P.Iw. | 2013-02-19 18:16:51 napisał(a):

Wczoraj feministka Szczurka w programie -lis na żywo- broniła postawy P.Nowickiej
mówiąc m/n to że P.Nowicka jest tak biedna że nawet nie ma swojego mieszkania.
A dziś internet podaje; że ma mieszkanie warte 300tys.zł i działkę.
Coś mi się wydaje że z tymi feministkami -to jak z ekologami od żabek ,komarów i motyli,tylko kasa

33 | 2013-02-19 19:21:50 napisał(a):

Zagarnięte majątki.Tak bajeczne mienie kościoła z kąt.Najlepsze działki w miastach.Nawet taki szok Galeria Kamienna 10 m od kościoła.Jaki proboszcz by się na to zgodził chyba nie Czyż.Pani Nowicka popełniła błąd i jest skończona politycznie.Ma 2 lata i nie umie liczyć.Błędne słownictwo Palikota ale decyzja słuszna.

mieszkaniecst | 2013-02-19 19:25:00 napisał(a):

Jan!!! księża pedofile(prowadzą się nie najlepiej)ale jesteś mądry nie najlepiej

Feministka | 2013-02-19 19:52:05 napisał(a):

Niech sobie szukają frajerów do wyrównywania parytetów poza nami bo dali straszną plamę.

wz | 2013-02-19 19:59:30 napisał(a):

Zło panicznie boi się Księży Kościoła Katolickiego i dlatego tak wściekle atakuje.

opinia | 2013-02-19 21:32:37 napisał(a):

Prawda jest taka że zważywszy na to co się dzieje w mieście RP to obecnie jedyna normalna alternatywa. Szambo w SLD i cyrk na całe województwo, oszołomstwo w PiS i nieudacznictwo w PO najlepiej o tym świadczą. Faktem jest że pochwała lewackich zachowań i wynaturzeń przez RP jest kpiną, ale w sprawach gospodarki to jedyna partia która ma coś sensownego do zaproponowania, zwłaszcza pomoc państwa przy samozatrudnianiu, uruchomieniu odpowiednich programów itd.

lewak | 2013-02-19 21:44:53 napisał(a):

A już dajcie spokój z tą samochwałą.
Wszyscy wiemy przecież, że jedyną lewicową partią jest Sojusz Lewicy Demokatycznej, a nie jakieś przystawki.
Pogonić to towarzystwo , które podszywa się pod Lewicę i już.

@opinia | 2013-02-19 22:18:02 napisał(a):

a na czym polega to oszołomstwo w PIS? bo ja jak sledzę miejscowe media to tylko PIS sie ocoś sensownego upomina, niedawno dołączyli do nich i inni.

do | 2013-02-19 22:19:00 napisał(a):

do opinia - zgadzam się z tym że jest "Szambo w SLD i cyrk na całe województwo" a reszta co piszesz to brednie, może jeszcze po za tym że pomoc państwa dla wszystkich którzy chcą się samozatrudnić jest bardzo wskazana

do @opinia | 2013-02-19 22:33:51 napisał(a):

Chociażby w tym że zmarłej Kaczyńskiej nadano tytuł honorowego obywatela miasta, chociażby w tym że na transparencie z pogrzebu napisali że Starachowiczanie... coś tam, że piszą donosy i nie mają godności żeby się pod nimi podpisać, że absolutnie nic przez szereg długich lat nie zrobili dla młodych w tym mieście i wiele, wiele innych, rusz głową to sobie przypomnisz

Do opinia | 2013-02-19 22:38:42 napisał(a):

Gdyby nie PIS to w mieście byłoby cacy festyny pączki dużo miału i radosne twarze włodarzy na scenie basenie i lokalnych mediach. PiS z PO i Spółdzielcy popsuli humor i zastopowali samozadowolenie wielu ludzi. No i jak to odwqrócić, może "Palikoty" cos poradzą?

a | 2013-02-19 23:04:14 napisał(a):

kto Ci tak powiedział, że donosy piszą z PIS, przecież oni głośno mówią o co im chodzi, a donosy jak sama nazwa wskazuje nie są podpisane.

do a | 2013-02-19 23:17:36 napisał(a):

do a rusz głową zanim coś napiszesz...

"...Zawiadomienie to zostało przesłane przez biuro poselskie posła na Sejm Krzysztofa Lipca do Prokuratora Generalnego Andrzeja Seremeta"

http://starachowice-net.pl/informator/news/kolejna-rozprawa-ws-przydzielania-mieszka-komunalnych

@opinja | 2013-02-19 23:36:58 napisał(a):

Obłuda PISu i jej śmiesznych koalicjantów jest wielka.Wojtek został wykreślony z członkostwa PIS 2 dni przed aresztowaniem.Do końca prawie był członkiem tej partii.Teraz ci sprawiedliwi chodzili koło niego na paluszkach.Napiszę pismo PODPISANE czy do wszystkich biur przychodzą anonimy czy tylko do jednego.Ujawnijcie rozprawę ulotkową.W sprawie zeznaje Straż miejska.W SLD były demokratyczne wybory,i ludzie wybrali mniejsze zło.A co tamci proponowali.Już widać jakie mają wartości Lewicowe

Pies | 2013-02-20 08:19:32 napisał(a):

Kociarnia Palikota jest po to aby robić zadyme , odwracając uwagę od istotnych problemów narodu, wielu im uwierzyło , po latach zmienią zdanie, ale wtedy zajdą nieodwracalne skutki.

@ pies | 2013-02-20 09:27:37 napisał(a):

Każdy sądzi według siebie.
Ja uważam że ta ,,kociarnia,, otworzyła oczy społeczeństwu na sprawy które w Europie są normalne ,a u nas tematem tabu
U nas zanim coś ktoś ustalił ,najpierw czekał co na to powie probosz,biskup,episkopat,ojciec Rydzyk.
A podobno mamy konkordat/rodział państwa od kościoła/
Dobitnie świadczy o tym sytacja jaka jest w Starachowicach.
Ostatnio wielkim szumem medialnym był udział polskiego filmu/w sieci/ na festiwalu w Berlinie o księdzu o skłonościach. Prasa polska rozpisywała się o tym jaka to sensacja -przełamanie tabu itd.Pewnie I nagroda. I cóż nie dali.
A dlaczego ,ano dlatego, że w tej normalnej Europie to jest normalne że kobieta nie tylko żyje z mężczyzną ,a męzczyzna tylko z kobietą. A nagrody wręczał burmistrz Berlina który jest w zalegalizowanym przez państwo zwiazku z drugim mężczyzną.A u nas ;
Kałków - pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej.
Uczestnik tego lotu -jedna żona posłem z ramienia PIS.
Druga żona senatorem z ramienia PIS.
tylko to jest temat tabu-jak w kraju w którym podobno 97% to katolicy.
Pani Grodzcka- jak można z chłopa zrobić kobietę -obseja posłanki Pawłowicz,
ale wystarczy poczytać o już byłym czł.PIS- z regionu mazowsze S.-co tą przemianę dokonał dużo wcześniej-ale temat tabu.
A odnośnie zadym -to czym jest co miesięczne wiece na krakowskim przedmiesciu.
A czym są organizowane przez PIS marsze w obronie podobno prześladowanej,szykanowanem rozgłośni z Torunia. Że to złe państwo nie chce dać darmo koncesji na nadawanie.Że to państwo ,karze jeszcze płacić jeszcze jakąś coroczną danine za nadawanie.
Przecież ta rozgłośnia jest taka biedna,nie mówiąc o jego włascicielu zakoniku Rydzyku-niech podatnicy wykładają kasę.
Ale jak wieść gminna niesie -to czyje np;są kopalnie wokół Łagowa-ale to temat tabu.
I dlatego temu krajowi potrzebna jest taka ,,kociarnia,, aby z mównicy Sejmu,Senatu itd. o takich sprawach m/n otwarcie mówić

Emi | 2013-02-20 09:31:02 napisał(a):

Palikot zmienia poglądy w zależności z której strony wiatr zawieje.Był już zaciekłym katolem, liberałem,teraz lewakiem. To największa menda i zaraza w polskiej polityce. Zrobił z niej bagno. Poprzez obrażanie m.in. śp.L.Kaczyńskiego media mętnego nurtu zrobiły z niego gwiazdę i autorytet, wtedy wszystko było super, cool i bardzo światowe. Ale teraz jak powiedział coś o czołowej polskiej aborcjonistce-Nowickiej to się nagle salon oburzył,no bo jak tak można kogoś z nich ruszyć, prawda? Po Kaczyńskim, PiS itd można było jeździć do woli... Niech Palikot, który tak się obrusza na sejmowe nagrody i nieuczciwość, niech ujawni ile pieniędzy wytransferował do rajów podatkowych, by nie płacić w Polsce. Czy to uczciwe? Czy to nieokradanie Polski? Podwójne standardy.

Do Emi | 2013-02-20 10:57:56 napisał(a):

Nie piszcie głupot,tylko podajcie kilka konkretów.Ruch to nie tylko Palikot.Szanuję twoje zdanie,ale podaj jakieś konkrety.NIE lubię bo nie,to bardzo słaby

do emi | 2013-02-20 12:33:40 napisał(a):

Za komunny,kościoły pękały w szwach,teraz z roku na rok tych katoli w kosciołach jest coraz mniej. Pewnie wina Palikota-może ,a może przyczyna leży m/n w tym że np.biskup Kielecki z ambony nawołuje do życia wiernych w ubustwie materialnym ,a w bogactwie wiary -tylko sam co.np jazda hybrydą za 400tys.zł.
czy ujawnienie w mediach przez ludzi Palikota, że prawdopodobnie opózniony samolot do smoleńska wystartował,bo do rana w pałacu trwała biba-a warunki w smoleńsku pogarszały się z minuty na minutę.że mówił o słynych małpeczkach.
że stanął w obronie Śp.Marii Kaczyńskiej-którą zakonik Rydzyk- okeślił/wstyd powtarzać/-to-to jest obraza głowy państwa.Jakoś trudno znależć w internecie wypowiedzi brata,członków pis,sp. potępiającą tą wypowiedż-pewnie strach przed gniewem guru z T.I jakoś dziwnie się porobiło ,że Pan Maciarewicz praktycznie będący na okrągło z doniesieniami w prokuraturze ,jakoś z tym cisza,pewnie mówią prawdę
I takich Palikotów którzy przejrzeli na oczy jest coraz więcej.Internet,wolna prasa daje to że wiele spraw nie da się już zamieść pod dywan,albo ukręcić tzw. łeb sprawie.Może Palikot robi żle,że podatki płaci w rajach podatkowych.Ale z drugiej strony ,jak widzi na co szła jego kasa z podatków/ premie pod stołem,fundusze, z którymi walczy itd.-widząc że praktycznie zwykły kowalski ma guzik z tego-tylko bidę -to można mu się dziwić, że tak robi.

olin | 2013-02-20 14:19:45 napisał(a):

Życzę udanego seksu z "kobietami"typu Anna Grocka zwolennikom RP.

oln | 2013-02-20 15:03:06 napisał(a):

Ktoś większości społeczeństwa nasrał w głowy i stąd bardzo duże niezrozumienie podstawowych zasad współżycia społecznego.Co to jest prawo?A no czy to kanoniczne,karne,cywilne czy jakie kol wiek inne to nic innego jak zbiór życzeń oraz określenie jakiś sankcji.Co grozi klerykowi za pedofilie czy jazdę po pijaku,za nie udzielenie pomocy i narażenie na utratę życia ,przeniesienie do innej parafii tyle.Papież JPII też miał syna mimo tego komuś to przeszkadza specjalnie?Chyba nie.Krzyżacy,Templariusze to też byli klerycy tylko w przerwach na modły troszeczkę rabowali i główki ścinali nie wspomnę o wojnach chrześcijan w XVIw czy inkwizycji.Ponad to zdarzyło się kilku Papieży "panienek"którzy byli homoseksualistami lub mieli takie dewiacie seksualne że nie jedna współczesna orgia to przy nich "kółko różańcowe".Religia chrześcijańska powstała tylko dla tego iż judaizm okazał się być mało ekspansywny.Swego czasu nie docenił tej sekty Rzym gdzie po 300latach chrześcijanie stali się dominującą religią.Na ziemiach Polskich w znaczących ośrodkach kultu Słowian dziś stoją różnego rodzaju obiekty sakralne.Góra Lecha w Gnieźnie Centralną postacią dla Polan i Słowian Zachodnich był legendarny Lech.
Na Górze Lecha w Gnieźnie znajduje się tzw. Szczyt Żniński. Według źródeł staropolskich czczony tam były gromowładny bóg Polan to Jasza/Yassa (imię z najstarszego znanego źródła, rok 1405) lub Jesza/Jessa (źródła późniejsze), rzadziej określany jako Piorun lub Grom, wymieniony po raz pierwszy w roku 1405 jako idola polonorum czyli rodzimy bóg polski, wiązany w kronikach również z Gnieznem.
Boża Rola to drugi (niższy i bardziej płaski) szczyt Góry Lecha w Gnieźnie, a także kolejne ważne miejsce kultu przedchrześcijańskiego bogini Nyji (i/lub Marzanny). W rejonie tym (obecnie Archikatedra Gnieźnieńska) zidentyfikowano grupę palenisk kultowych (w badaniach archeologicznych dr Gabrieli Mikołajczyk). Największe spośród nich obłożone było drewnem, a co charakterystyczne, jego powierzchnię odnawiano aż czterokrotnie, układając na pokład popiołu i węgli następną warstwę kamieni. I w tym przypadku odkryto resztki naczyń ceramicznych, datowanych podobnie jak te pod kościołem św. Jerzego. Odkryte paleniska nawiązują do relacji o gnieźnieńskiej świątyni Nyji (i/lub Marzanny) poświęconej przodkom dawnych Lechitów.Zespół kamiennego kopca na szczycie Gnieźnieńskim i tajemniczej drewnianej konstrukcji palenisk na Bożej Roli nawiązywać może do powszechnego w Europie układu zawierającego miejsce kultu oraz budynek zebrań plemiennych. Dla przykładu u German miejsca te zwały się odpowiednio hörg (kamienny kopiec) i hof (hala uczt ofiarnych). Dodajmy, że w okresie późniejszym Boża Rola stanowiła rodzaj honorowego cmentarzyska, a nazwa tej lokalizacji jest tradycyjnym, wręcz archaicznym określeniem cmentarza w Wielkopolsce. Buduje to wyraźną analogię do przekazów staropolskich.
Jak już wspomniałem wszystkie słowiańskie miejsca kultu na Górze Lecha w Gnieźnie zostały zniszczone na ich miejscu stoi Archikatedra Gnieźnieńska.Czy nasza rodzima Łysa Góra Fragment kroniki Jana Długosza dotyczący Łysej Góry:
„Na jej szczycie znajdować się miała bożnica w bałwochwalstwie żyjących Słowian, gdzie bożkom Lelum i Polelum ofiary czyniono i podług innych czczono tu bożyszcza: Świst, Poświst, Pogoda... „
Inna kronika podaje (Powieść rzeczy istey z l poł. XVI w):
„Na tym też miejscu był kościół trzech bałwanów, które zwano Łada, Boda, Leli. Do których prości ludzie ludzie schadzali się pierwszego dnia maja, modły im czynić i ofiarować. Tedy Dąbrówka przerzeczona pokaziwszy ich bóżnice, kazała zbudować kościół i poświęcić ku czci i ku chwale wielebnej Świętej Trójce”.
Po wprowadzeniu chrystianizacji wszystko zostało zniszczone.
Na Łysej Górze Bolesław Chrobry założył opactwo benedyktyńskie w 1006 r. Opactwo istnieje do dziś.Góra Ślęza Biskup Thietmar z Merseburga (975-1018) pisał w swojej kronice o górze Ślęży:
„Owa góra wielkiej doznawała czci u wszystkich mieszkańców z powodu swego ogromu oraz przeznaczenia, jako, że odprawiano na niej przeklęte, pogańskie obrzędy”.
Góra Ślęża jeszcze w XI w. słynęła z pogańskich praktyk religijnych. Jednym z nich było starosłowiańskie święto Kupały, święto radości i pojednania, którego centralnym punktem jest palenie ogniska zwanego Sobótką, związana jest z Górą Ślężą, obchodzone w okresie najdłuższego dnia, znane jeszcze dziś w Polsce pod nazwą „Sobótki”.
Na szczycie góry odnaleziono fragmenty kamiennych wałów, o szerokości ok. 12 m, układanych z odłamków kamieni. oraz zagadkowe posągi z charakterystycznym symbolem ukośnego krzyża – według hipotez badaczy krzyż garbo prawdopodobnie związany był z pogańskim kultem solarnym. Wśród rzeźb najbardziej znane to tzw. Grzyb (prawdopodobnie dolna część ludzkiej postaci – w Sobótce), Mnich (u stóp góry – przeniesiony z okolic wsi Garncarsko), Panna z rybą lub Postać z rybą i Dzik (przy drodze na szczyt) oraz Niedźwiedź (na szczycie góry)Po wprowadzeniu chrystianizacji wszystko zostało zniszczone.
W pierwszej połowie XII w. (prawdopodobnie w 1110 r.), za panowania Bolesława Krzywoustego, Piotr Włostowic ufundował na szczycie klasztor augustianów. Ze względu jednak na znaczne oddalenie od ludzi klasztor został później (w 1134 lub 1149 r.) przeniesiony do pobliskiej wsi Górka, a wkrótce potem (w 1153 r.) do Wrocławia.
Podobno ostatnia ofiara z pokarmu na Ślęży odnotowana przez historyków odbyła się w 1936 roku. Ostatnie święto „jośce” obchodzone było na Ślęży w 19 wieku.

Jak by ktoś miał wątpliwości to mogę przysłać znacznie dłuższą listę z zabytkami kultury przedchrześcijańskim na ziemiach polskich.Reasumując wojna z klerem to mało przekonujący argument w wojnie politycznej bardziej może życzyć merytorycznej i pragmatycznej polemiki o gospodarce i przyszłości obywateli tego chorego kraju nad Wisłą

wz > oln | 2013-02-20 17:22:34 napisał(a):

Ty to skopiowałeś i wkleiłeś tutaj w jakimś celu ?

Starachowiczanin | 2013-02-20 17:52:08 napisał(a):

Ta pani na zdjeciu to posłanka RP?

starachowiczanin(nka) | 2013-02-20 18:08:27 napisał(a):

być może, że to posłanka albo poseł, ewentualnie członek lub członkini

Europejczyk | 2013-02-20 18:51:33 napisał(a):

Pisuary możecie sobie szczekać i tak wam to nic nie pomoże.Pokazaliście dzisiaj klasę w sejmie.Nie ma w polskim słownictwie określenia co wy macie w tych głowach.Wozy drabiniaste, woły i radło powinno być waszym wyznacznikiem.

pisuar | 2013-02-20 19:14:55 napisał(a):

a Waszym symbolem jest sztuczny penis

@pisuar | 2013-02-20 19:22:14 napisał(a):

No i sam widzisz jaki jesteś ograniczony.

Ha Ha | 2013-02-20 20:05:11 napisał(a):

Zgadnijcie który pan ze zdjęcia farbuje sobie włosy.

do @pisuar | 2013-02-20 20:33:00 napisał(a):

prostota mojej wypowiedzi nie wynikała z mojego "ograniczenia". Dostosowałem po prostu jej poziom do poziomu umysłowego mojego interlokutora.

LEWICOWIEC | 2013-02-20 21:31:34 napisał(a):

SZCZĘŚCIEM JEST TO JAK POTRAKTOWAŁO SPOŁECZEŃSTWO WASZĄ CHĘĆ PRZEJĘCIA WŁADZY W MIEŚCIE.I POWIEDZIAŁO POMIMO TYLU ZŁEGO CO ZROBIŁ WB WASZ BYŁY KOLEGA NIE I JESZCZE RAZ NIE WASZYM RZĄDOM.

?? | 2013-02-22 08:53:03 napisał(a):

Wczoraj rząd dogadał się z zw. wyznaniowymi na 0,5 odpisu od podatku-zamiast funduszu kościelnego.
Powołujac się na takie standarty w Europie np.Niemcy. tylko jest taka róznica że niemiec składa deklaracje o dodatkowym siebie opodatkowaniu na jakiś procent np;podatek 20% + 0,5 procent na związek wyznaniowy.U nas możesz przeznaczyć 0,5% z swojego podatku na zw. wyznaniowy -czyli zabrać z budżetu państwa np;z kwoty z której są finansowane zasiłki dla bezrobotnych itd.
Stanard europiejski w nazwie ,ale trochę inaczej.

bez sciemy | 2013-02-22 11:16:22 napisał(a):

niezapomnimy kto głosował za tyraniem do 67 roku życia palonekoty

Do bez sciemy | 2013-02-22 12:19:23 napisał(a):

Dobrze że poruszyłeś ten temat. Oto lista posłów z naszego okręgu, którzy nie poparli wniosku Solidarności o zawetowanie ustawy emerytalnej nakazującej Polakom pracować do 67 roku życia .Pod wnioskiem podpisało się prawie 2 mln Polaków. Oto nazwiska posłów którzy nie poparli wniosku :J. Cedzyński- Ruch Palikota, S. Kopyciński - Ruch Palikota, A. Gierada(PO), M. Gos(PO), J. Górczyński(PSL), K.Miodowicz(PO), M. Okła-Drewnowicz(PO), Z.Pacelt(PO), M. Pawlak(PSL), L.Pietrzczyk(PO).
Te nazwiska i ugrupowania warto zapamiętać przy następnych wyborach. Zero dyskusji z narodem, zafundowali nam pracę do śmierci .I co na to fani Ruchu Palikota? Po co ta cała ściema , kogo i dla kogo te ich rządy?

obłuda | 2013-02-22 13:04:53 napisał(a):

Przecież wszyscy wiemy że jak by PIS miał władzę absolutną to i tak nie zniesie tej ustawy. Czarną robotę zrobili za nich inne partie.PIS pokazuje teraz jaki to on był by dobry.Jak nie będziemy pracować dłużej nie będzie pieniędzy na emerytury.Tylko mnie dziwi dla czego jeszcze ta szmata która doprowadziła do tego nie gnije w więzieniu.Nikt nie podnosi tematu gdzie nasze pieniądze odkładane w ZUS tylko chce pokazać jaki on jest miłosierny.Miłością jeszcze nikt nikogo nie nakarmił.

@ ściemy | 2013-02-22 13:22:08 napisał(a):

Pokaż mi choć jedno państwo w Europie aby ludzie pracowali tyle lub krócej niż Polacy tj.60-65,a teraz 67
mężczyzni od 2020 r. kobiety od 2040r z naliczaniem rocznym. Pokaż lub wskaż mi urzędnika który ochoczo odchodzi na emeryturę, choć nabył prawa emerytalne wszystko się broni aby zostać przy korycie.Państwo czym bardziej socjalne,opiekuńcze,sewujące ulgi,odpisy na nierobów musi posiadac na to środki z budzetu państwa.I są m/n dwa wyjścia
albo podnieść podatki -co robią, ale to zamało ,zabierają ulgi na dzieci,internet ale musza wspomagać innych .....-iznowu jest mało.Trzeba podnieść wiek emerytalny ,aby te potrzeby zaspokoić.
A wystarczy m/n oczym mówi P.Rozenek z ruchu ,aby co niektórzy wzieli się do uczciwej pracy ,zaczeli płacić podatki i wykazywać faktyczne swoje dochody- a nie byli na garnuszku biednego państwa.I chyba ma racje.

@ do ściemy | 2013-02-22 13:34:47 napisał(a):

Tylko dlaczego ta sławetna Solidarność nie domagała się m/n tego, aby utrzymanie organiazacji zwiazkowych zaprzestać utrzymywać z budżetu państwa .Organizacji której 100tys. armia działaczy zwiazkowych grzejacych stołki pobiera pensje z budzetu państwa sięgające setek ml.zł - do tego utrzymanie biur /samochody ,telefony itd/ Czy wielu tych działaczy dawno nie powinno być już na emeryturze.

wyportkowany | 2013-02-22 14:01:57 napisał(a):

Na styropianie to wyszedł tylko Wałęsa i jemu podobni z Magdalenki teraz sobie pływa jak wieprz w basenikach w dalekich krajach i ma w nosie oszołomów między innymi takich jak ja.Tylko mam nad nim jedną przewagę.Mnie nie będzie żal umierać.

Do wyportkowany | 2013-02-22 15:13:19 napisał(a):

W pełni sie z Tobą zgadzam. Związki zawodowe dobrze, że są szkoda tylko, że ci co na plecach ludzi dochrapali się wysokich stranowisk dzisiaj walą jak w beben z srodowisko z którego się wywodzą. Antagonizują i szczują ludzi na siebie wskazując oszczędności w kieszeniach najuboższych żyjących z pracy rąk.

do wyp. | 2013-02-23 10:13:25 napisał(a):

Dobrze że istnieją ,organiazacje związkowe.Tylko czemu grupę która se zawiąże w zakładzie ,przew.tej organizacji ma utrzymywać pracodawca czy to prywatny ,czy państwowy. Jeżeli członkowie płacą składki,przew. czuje powołanie bycie działaczem ,to niech działają i się sami utrzymują.Wtedy to będzie normalne.Atak to budzi to podejrzenia że nie wszystko odbywa się uczciwie.Bo jak można sobie tłumaczyć fakt ,że etatowi działacze w żaden sposób nie chcą ujawniać swoich zarobków które płaci im pracodawca zasłaniając się ustawą.
Ale od czasu do czasu ktoś coś tam napisze lub powie,jak było m/n z etatami na koleji/koleji banktuta. przecietna płaca prac.koleji 3,5tys zł i żadają podwyżki na 6tys zł i przywileji komunikacyjnych.Tylko że 40 różnego rodzaju org. związkowych ,etatowi działacze w liczbie ponad 100 osób siedzacych tylko za biurkiem związkowym /nie do ruszenia/ zarabia teraz od 7 - 11 tys.To samo jest w górnictwie ,polskiej miedzi .I to samo jest w biednych Starach.w firmach państwowych i prywatnych.Że ci działacze zarabiają niewspółniernie do prensji jaką zarabiają pracownicy ,których ci działacze repezentują.I najwyższy czas z tym skończyć.Chcesz działać ,to sobie działaj na swój koszt/niech członkowie na nich płacą/i zero przywilejów jak pozostałe społeczeństwo

,,,, | 2013-02-23 10:45:05 napisał(a):

To są zwykłe chwyty reklamowe. Stare wyświechtane metody. Mówimy to co chcą usłyszeć.A jak do tej pory to nic kompletnie nic nie zrobili. Zresztą cóż zawsze jest wytłumaczenie to tylko polityk, jemu wszystko wolno a zwłaszcza mówić co tylko ślina na język przyniesie.
Jednego dnia zaklina się "w życiu nie będą przepraszać bo nie mam za co"
wczoraj bo tego sytuacja wymagała przepraszał. Takie coś ...

RP | 2013-02-23 11:09:32 napisał(a):

Europa + z Ruchem Palikota.Wielki sukces na lewicy

@ RP | 2013-02-23 12:22:57 napisał(a):

No cóż różne dziwolagi już były. Wstyd że w środku Europy takie pomysły są wcielane w życie. Swoją drogą każda potwora znajdzie swego adoratora.. Te same twarze pod innym sztandarem. Pożyjemy zobaczymy póki co żenada.

tak to wojują chłopaki | 2013-02-23 14:59:19 napisał(a):

a potem wychodzą z partii arłukowicz, kalisz centralnie a lokalnie 35 osób np w starachowicach

piotr | 2013-02-24 19:31:01 napisał(a):

wstydzę się że kiedyś głosowałem na lewicę i jej służyłem. lewica i rp to zaprzeszenie wartości chrześcijańskich narodowych i rodzinnych.

sld | 2013-02-24 20:54:50 napisał(a):

Piotr coś ci się w głowę porobiło.Ty głosowałeś za bojówkami faszystowskimi.I tak głosuj dalej na jedyną partie prawdziwych Polaków.Na sztandarach z Tupolewem.

@ sld | 2013-02-24 21:21:12 napisał(a):

Komuna już była, teraz potomkowie próbują tych samych chwytów tylko w innej odsłonie. Kiedyś walczono z kościołem - teraz jest moda na walkę z kościołem. Kiedyś wciskano jak to partia z narodem buduje bogactwo PRL. Teraz też chcą uzdrowić gospodarke, polityke a nawet obyczaje.Wystarczy posłuchać wypowiedzi lidera aby zrozumieć tę kolejną politykę miłości i braterstwa. Cep cepa cepem pogania (CCCP) w kraju nad Wisłą w XXI wieku.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie