Lawinowe zwolnienia w PKC Group

4741.nsmed

W ubiegłym tygodniu Zarząd firmy PKC Group, poinformował o planowanym nieprzedłużaniu – 180 kończących się umów z pracownikami, do końca bieżącego miesiąca. Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Starachowicach, Jarosław Nowak nie jest w stanie zaproponować specjalnego programu, ale może zaoferować obecnie dostępne dla wszystkich bezrobotnych programy i spotkania z doradcami zawodowymi.

Firma PKC Group informuje o zamiarze nieprzedłużania 180 umów, które kończą swoją ważność z końcem listopada. Oznacza to, że 180 osób od 1 grudnia zasili grono bezrobotnych, a już kolejne 40 osób, którym umowy kończą się na koniec grudnia mogą być poważnie zagrożone. Taka decyzja Zarządu spowodowana jest spadkiem o ok. 30-procent zamówień na wiązki elektryczne do samochodów ciężarowych MAN, w pierwszej połowie przyszłego roku.

Według informacji przewodniczącego starachowickiej Komisji Zawodowej NSZZ „Solidarność”, Jana Seweryna firma PCK Group wykazuje dobre chęci w kierunku dobrowolnego dogadania się, jednak póki co, kończy się na słownych zapewnieniach. – Dostaliśmy zapewnienie słowne od firmy PCK Group, że jeśli tylko poprawi się sytuacja z zamówieniami, zwolnione osoby zostaną ponownie zatrudnione – twierdzi Jan Seweryn, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność”. – Chcemy jednak sformalizować to zapewnienie poprzez spisanie porozumienia – dodaje.
- Większość osób, które nie będą mieć przedłużonych umów to ludzie, którzy pracują w firmie już dwa lata. Przedłużenie umów oznaczałoby dla nich, że dostaną umowy o pracę na czas nieokreślony. Sytuacja na rynku jest niepewna i dlatego pracodawca broni się przed zatrudnianiem na stałe. Nie są to zwolnienia grupowe, jako związek nic nie możemy zrobić – mówi Jan Seweryn, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność”. – Być może te osoby będą mogły wrócić do pracy, kiedy wzrośnie zapotrzebowanie na wiązki elektryczne produkowane w zakładzie, ale kiedy to nastąpi, dziś nikt nie jest w stanie powiedzieć – dodaje przewodniczący NSZZ „Solidarność”

- Nie możemy stworzyć specjalnego programu pomocowego dla osób zwolnionych z firmy PKC Group zważając, że jest to koniec roku i informacja pojawiła się niemal z dnia na dzień – twierdzi dyrektor Urzędu Pracy w Starachowicach, Jarosław Nowak. – Mamy cały pakiet pomocy przeznaczony dla osób bezrobotnych, z którego może skorzystać każdy bezrobotny, a z doświadczenia wiem, że w takich przypadkach zwolnione osoby najchętniej korzystają z pomocy doradców zawodowych – dodaje Nowak. /KG/

Dodane: 21.11.12 | Odsłony: 1636

Komentarze użytkowników

TST | 2012-11-21 11:05:41 napisał(a):

A Kwiecień remontuje sobie rynek a Nowak z PUP będzie doradzał zawodowo zwolnionym z pracy - Kabaret!!!

do TST | 2012-11-21 11:23:22 napisał(a):

pewnie że kabaret! w ursędzie pracy nie ma programów dostosowanych dla wszystkich bezrobotnych a to staże dla osób do 25 rż a to szkolenia nie dla ludzi krórzy mają zasiłek, dofinansowanie studiów podyplomowych i kursów ale tylko dla osób króre znajdą wcześniej pracodawce no jaja!!!

muuuu | 2012-11-21 11:25:22 napisał(a):

a dlaczgo zwolnione osoby miałby zostać objęte specjalnym programem? zostały zwolnione z pracy i tyle pójdą na zasilek na pół roku

Niech żyje Bal | 2012-11-21 11:42:29 napisał(a):

Bal Kwietnia, Bernatowicza i innych fontanny, ryneczki, kiełbaski, pączusie i praca dla sowich - taki jest ten grajdołek starachowicki.

lis | 2012-11-21 11:56:06 napisał(a):

Proponuję start w wyborach do władz samorządowych do rady miasta -powiatu dla zwalnianych pracowników PKC. Czemu Rafalski i Kwiecień mogą egzystować a wy nie.7 CUDÓW GIERKA W POLSCE.
1. nie było bezrobocia
2. mimo ze nie było bezrobocia, nikt nic nie robił.
3. mimo ze nikt nic nie robił, plan wykonywano w 150 procentach.
4. mimo ze plan wykonywano w 150 procentach, nigdzie niczego nie było.
5. mimo ze nigdzie niczego nie było, każdy wszystko miał.
6. mimo ze każdy wszystko miał, wszyscy wszystko kradli.
7. mimo ze wszyscy wszystko kradli, to co kradli, zawsze było.
7 CUDÓW TUSKA W POLSCE.
1. jest bezrobocie.
2. mimo ze jest bezrobocie, wszyscy pracują.
3. mimo ze wszyscy pracują, plan nie jest wykonywany nawet w 50 procentach.
4. mimo ze plan nie jest wykonywany nawet w 50 procentach, wszędzie wszystko jest.
5. mimo ze wszędzie wszystko jest, nie wszyscy wszystko maja.
6. mimo ze nie wszyscy wszystko maja, kradną głównie ci, co maja wszystko.
7. mimo ze kradną głównie ci co maja wszystko, nie udaje sie nikogo złapać i niczego odzyskać.

ja | 2012-11-21 13:11:07 napisał(a):

zwolnić wszystkich, pozamykać wszystko, na ch#j w starachowicach jakie kolwiek firmy, przecież można zatrudnić z somsiednich miejscowości, albo lepiej przywieżmy sobie je z chin, poco starachowiczanie mają zarabiać !!!!!!!!!!!!

za puźno | 2012-11-21 13:23:03 napisał(a):

Jak stachanowcy wyrobili plan dziesięcioletni w ciągu roku i żegnaj Genia.Tak Polacy pracują .Jak złapie jakąś robotę to chce ją przerobić.Tak wykończyli ABC chcieli się posrać zwiększając normy.U nas właściciele firm zatrudniają pracowników na daną robotę i za marne grosze.Polski kapitalizm to złodziejski kapitalizm. W ten sposób kierować firmą to potrafi pierwszy lepszy z pod butki z piwem ,a nie jeden potrafiłby robić to dużo lepiej.Zasada Niemca-
zrobiłeś więcej niż powinieneś,zrobiłeś to źle.Po woli ale cały czas.

do ja | 2012-11-21 13:25:05 napisał(a):

z "somsiednich" ? Ciekawe rzeczy opowiadasz haha, co do meritum to masz niestety rację

do za puźno | 2012-11-21 13:28:41 napisał(a):

"za późno" też piszemy inaczej niż myślisz, ale tu też się zgadzam z tym co napisałeś

powiem tak | 2012-11-21 13:29:53 napisał(a):

jak się nie podoba to droga wolna ..........
zawsze można szukać szczęścia gdzie indziej. Praca, mieszkania dla wybranych tak było jest i tak mieszakńcy chcieli żeby było nie idąc na REFERENDUM. .
A do tanga trzeba dwojga. I takich mamy W.B. i S.K. niech żyje bal.

o | 2012-11-21 13:34:06 napisał(a):

Praca musi się znaleźć dla 10 wybranych z spółki miejskiej KOMPUR. Bodaj po " trupach" niech mieszkańcy płacą w rachunkach czy biletach ale tak ma być bo jak nie to wina Radnych z opozycji. Reszta się nie liczy. To jest kategoria myślenia>>>>>>>>>>.

emigratn | 2012-11-21 13:36:36 napisał(a):

ludzie a co was tu trzyma?!!! Pakujcie sie i wyjezdzajcie stad jak najdalej. Sa kraje w ktorych mozna normalnie i godnie zyc pracujac uczciwie!

@emigrant | 2012-11-21 13:50:48 napisał(a):

Twoja śliczna żona i rozrywka z nią

@ do za puźno | 2012-11-21 14:00:41 napisał(a):

Moje "puźno" jest ironiczne.

emigrant | 2012-11-21 14:02:14 napisał(a):

Do @a kto ci wariacie powiedzal ze mam zone? ja jestem za piekny i za mlody zeby sie hajtac. ta ze twoja chodzi bokami twoj problem

@o | 2012-11-21 14:51:56 napisał(a):

Z kąt masz takie informacje?.Czy czasami nie jesteś z firmy konkurencyjnej? Powiedz mi ile już sępów czeka żeby wskoczyć w to miejsce?.O rachunkach i bilecikach możesz opowiadać sobie podobnym.Firma powinna istnieć bo została stworzona do wykonywania zadań gminnych.Moim zdaniem nie powinno być tam tylko tylu urzędasów.Zobaczysz ile będziesz płacił za tzw. bileciki jak to nazwałeś jak prace będzie wykonywała firma zewnętrzna?Czy uważasz że prywaciarz przyjedzie i wymieni zamek , klamkę bo jakiś debil ją urwał,wymieni żarówkę parę płytek w chodniku bo dziura ,przeprowadzi eksmisję ,posprząta po zmarłym u którego taki syf że oddychać nie można,ubranie trzeba wyrzucić bo żadne pranie nie pomaga,odmrozić kran ,czy zdrój bo woda zamarzła,posypać zimą tu i tam chodnik czy schody bo ślisko bo to w gestii UM.I wiele innych drobnych napraw o których nawet nie śniłeś. Uważasz że prywaciarz zrobi to za darmo ,czy chociażby w przybliżonej cenie to się zdziwisz.Teraz odpowiedz sobie na pytanie dla czego likwidują firmę KomPur. Sępy już rozłożyły skrzydełka.Zobaczysz jakie powiązania rodzinne partyjne i inne będą miały firmy z UM. Pozdrawiam .

do@ | 2012-11-21 15:03:38 napisał(a):

A miejskie to co darmowe? Czy z pieniędzy podatników? Czy sytuacje , które opisujesz to czasem nie są w gestii MOPS?
Śmieci też powinna wywozić firma prywatna z Radomia? A może warto by zadbać o spółkę miejską. Doinwestować zamiast trwonić pieniądze na kiełbachę i cieszyć się jak fajnie jest. Teraz zbierane jest żniwo z tej ciężkiej pracy urzędników!! ( likwidacja spółki i masowe zwolnienia pracy).

ziolek201 | 2012-11-21 16:10:19 napisał(a):

Dobrze,że p. Nowakowi dopisuje humor
,jeśli chodzi o pomoc ze strony doradców zawodowych !
To,że nawet dojdzie do spotkania z bezrobotnymi nie przekłada się na konkretną pomoc, a teoria, którą są doradcy ,, nafaszerowani"" skutkuje tym, że bezrobotni dalej będą bezrobotnymi !!!
Nie mając znajomości, albo powiązań
partyjnych można sobie szukać tutaj
pracy aż do bólu !!!

OBECNY | 2012-11-21 18:34:42 napisał(a):

Zastanawia mnie tylko jaką rolę w PKC , MANIE spełniają związki zawodowe bo na pewno nie bronią pracowników, przy zwolnieniach nie mają nic do powiedzenia, przy podwyżkach pensji też niewiele, zajmują kilka dobrze płatnych stołków i nic więcej.No chyba, żeby wywindować np. młodego petrusa i żeby miał gdzie wrócić sylwuś.A tak wogóle to dlaczego mamy się przejmować pracownikami PKC, co miesiąc w TST przybywa więcej bezrobotnych.

Pracownik MANA | 2012-11-21 20:30:45 napisał(a):

Związki zawodowe PKC MAN Gegenbauer co zrobili:
- ludzi traktuja jak szmaty w całym Manie
- Z Gegnbaeura zwolnili wszystkich specjalistów na całym Manie jest jeden automayk pocisneli jak szmatami 6 elektrykami
A pkc szkoda gadać, kierownicy z MANA zatrudniają firmy ochroniarskie do trpoinia ludzi na zwolnieniach lekarskich , Panie Seweryn schowaj sie Pan albo idz na Emeryture bo te związki gł##o dają!!!!

Do obecny | 2012-11-21 20:35:58 napisał(a):

Zadałeś jedno niemądre pytanie- "dlaczego mamy się przejmować pracownikami PKC.." Chociażby dlatego, że ci ludzie zwolnieni z pracy nie mają siły nabywczej, mniej kupują mniej konsumują część z nich zacznie korzystać z i tak szczupłego wiktu MOPS. Spłycam problem który w mieście narasta, bezrobocie wręcz szaleje. Rodzinom współczuć bo jak znależć inną pracę, nawet o sezonowe teraz trudno. Co do związków zawodowych, przecież są tak nie wygodne w dobie kapitalizmu, że wręcz dąży się do ich marginalizacji zgodnie z prawe, niestety. Jak związki w szpitalu upominały się o pielęgniarki, to jak na nich szczuto. Związki zawodowe są potrzebne, szkoda że nie wszyscy rozumieją że w grupie pracownicy są silniejsi, w pojedynkę nikt z nimi się nie liczy.

Do Pracownik Mana | 2012-11-21 20:45:03 napisał(a):

Nie oczekujcie cudów od związków zawodowych, pracodawca może zwolnić pracowników takie są realia a kapitalizm oznacza zysk. Gdyby nie związki byłoby jeszcze gorzej, myślisz, że ktoś by rozmawiał, negocjował z robotnikiem gdyby nie fakt że związki w wielu kwestiach pilnują ( na ile to możliwe) interesów pracowników. Nie wierzysz chyba że związki zwalniają ludzi( tak napisałeś). Wiadomo, że zawsze trzeba znaleźć kogoś do bicia, najłatwiej związki. Przejrzyj prawo pracy, zobacz jakie związki mają uprawnienia i oceń, na ile z tych uprawnień korzystają. Co do p. Janka, którego tu przywołałeś- facet robi co jest możliwe, szkoda że frustracja odbiera Ci obiektywizm.

Dla osób poszukującycyh prac | 2012-11-21 20:46:36 napisał(a):

http://praca.money.pl/praca-niemcy-m1.html

NAJPIERW NAUCZCIE SIE DEUTCH I UCIEKAJCIE Z TĄD JAK NAJDALEJ JAK NAJSZYBCIEJ TO JUŻ KONIEC SYF I NĘDZA!!!

tak | 2012-11-21 21:57:46 napisał(a):

szalejące bezrobocie, to skutek polityki gospodarczej państwa [fatalnej].Myślę, że jak jeszcze dłużej porządzi platforma, to piasku na pustyni zabraknie.

Garont | 2012-11-21 22:30:09 napisał(a):

@tak zrzucanie wszystkich problemów kraju na PO jest po prostu żałosne. Ludzie kiedy wy w końcu zaczniecie używać własnych głów a nie żyć tym co wam wbijają do głów oszołomy?

jarek | 2012-11-21 22:48:13 napisał(a):

zwolnic 70% darmozjadow urzednikow, z nowakiem na czele a zaoszczedzone pieniadze na nierobach przeznaczyc na nowe miejsca pracy w uslugach i produkcji i po problemie

jarek | 2012-11-21 22:51:31 napisał(a):

w niemczech w calym landzie nie ma tyle urzedasow nierobow co w naszym grajdolku ,przy takiej polityce oskarzonych wlodarzy przez 100 lat lepiej nie bedzie

Stachu | 2012-11-22 13:57:59 napisał(a):

Jak widzę te zblazowane, bezrobotne gęby żebrające o zasiłek to robi mi się niedobrze. Te wszystkie biura pracy trzeba zrównać z ziemią bo generują upośledzonych nierobów. Najlepszą motywacją do szukania pracy jest głód.

przypomnienie o złodziejach | 2012-11-22 18:20:14 napisał(a):

Sobiesław ZASADA Centrum S.A. nie jest właściwym inwestorem, gdyż nie przedstawił wiarygodnego programu naprawy STARA. W zorganizowanym 26.05.1997r. wśród załogi referendum 1180 pracowników opowiedziało się przeciw Zasadzie a tylko 132 osoby było za. O ile "Solidarność" i większość pracowników firmy był przeciwko Zasadzie to Związek Zawodowy "Metalowcy", którego przewodniczącym był obecny prezydent Starachowic Sylwester Kwiecień i Związek Zawodowy Inżynierów i Techników poparli Zasadę w piśmie, jakie obydwa związki skierowały w dniu 21.05.1997r. do premiera Cimoszewicza. SPRZEDALI STARA BYDLAKI NIECH I CH SZLAK!!!!!!!!!!SZKODA TYLKO LUDZI

ziolek201 | 2012-11-22 20:46:39 napisał(a):

Właśnie prywatyzacja tego typu, jak w przypadku STARA miała doprowadzić do tego,
aby firmy ,,za pół darmo "" przeszły w prywatne ręce / ew. po pewnym czasie były likwidowane, a ludzi wywalano ,,na bruk"""/ pozbywano się dużych skupisk pracowników, prywaciarze najczęściej nie pozwalali na zakładanie związków zawodowych !!!
Rząd zarazem miał spokój z ,, wichrzycielami"" w firmach, gdyż problem
dot. związków był już problemem
prywatnych właścicieli firm !!!
Posunięcie naszych polityków po 89 ""
z prywatyzacją było wręcz mistrzowskie !
W prywatnych spółkach rządzi ten,kto
posiada 51 % udziałów, a z reguły tę
ilość posiada dyrekcja i zaufany krąg
jej ,, przydupasów "" !!!
Robotnicy są najemną siłą roboczą, którą nowi , ,, kapitalistyczni""
pracodawcy starają się z reguły
wycisnąć i wyeksploatować na maksa,
mając ciągle w zapasie darmową siłę roboczą w postaci zdeterminowanych
bezrobotnych !!!
W naszym mieście nikt za tę oszukańczą
wyprzedaż majątku nie poniósł chyba do
tej pory żadnej kary, a wręcz przeciwnie, co widać choćby na przykładzie wielkiej ,,ewolucji""
od robotnika do polityka, naszego
miłościwie nam panującego p. Kwietnia !!!

prawie emerytka | 2012-11-22 20:47:15 napisał(a):

nie mogą wszyscy wyjechać, jest jakaś odpowiedzialność za dom, rodzinę za kraj.Trzeba zmieniać na lepsze to co mamy. No cóż - skoro mieszkańcy nawet nie zdają sobie sprawy, że trzeba iść na referendum - to co wymagać. Ta zagranica też nie jednemu bokiem wyszła. Tam będziesz -jak ten Rumun u nas.

sss | 2012-11-22 21:07:26 napisał(a):

do Stachu | 2012-11-22 13:57:59 napisał(a):

Jak widzę te zblazowane, bezrobotne gęby żebrające o zasiłek to robi mi się niedobrze. Te wszystkie biura pracy trzeba zrównać z ziemią bo generują upośledzonych nierobów. Najlepszą motywacją do szukania pracy jest głód.


barani lbie o zasilek nikt nie zebrze, gdyz tylko niektore osoby moga go miec, ale taki pustak jak ty nie moze tego wiedziec, obys zdychal z glodu.

ziolek201 | 2012-11-22 21:18:36 napisał(a):

P.S. Miałem już nie przynudzać, ale zobaczyłem komentarz ,, Stacha'' , któremu z jakichś tam powodów chyba się trochę ,, w dupie poprzewracało "" !!! Nawet nie jestem tak złośliwy,aby życzyć mu szukania pracy, a ,,pracodawcy"" będą go notorycznie ,,olewać"" i jego chęci do każdej pracy ! Wydaje mi się,że każdy chyba wolał by iść do normalnej pracy i zarobić takież pieniądze / może nie 1500 zł brutto !/ , ponieważ z zasiłku nie da się w ogóle wyżyć, tak jest duży !!!!
W Niemczech ,,socjal"" to ok. 6500 zł, w Polsce jest to z dziesięć razy mniej ! Więc ,,Stachu'' ,, nie rżnij głupa"",że wszyscy bezrobotni dziko rzucają się na zasiłek, aby /często też/ ze swoimi rodzinami mogli za tę kasę trochę poszaleć /choć przez moment/ ! !!! Co do likwidacji PUP-ów , to jestem ,, za"" ,gdyż jest to siedlisko
układów partyjnych i często nepotyzmu !

@ ziolek 201 | 2012-11-23 19:29:21 napisał(a):

Jak Pan/Pani piszesz/e A to pisz i B iC./od robotnika-do polityka/
B- przew.S byłego FSC-obecnie nam miłosciwie nam panujący przew.R.M.
C- następny przew.S byłego FSC -obecnie miłościwie panujący sekretarz struktur woj.PIS.
Ale może coś się zmienni przecież aktualnie w Kielcach obraduje/komitet centralny/ - rada krajowa- która ma się pochylić nad sprawami społecznymi i ekonomicznymi ludzi pracy-może coś ustalą aby pomóc m/n takim firmom jak PKC.To ludzom było obiecane po 80 roku,czas na czynny

wz | 2012-11-23 23:12:26 napisał(a):

"decyzja Zarządu spowodowana jest spadkiem o ok. 30-procent zamówień na wiązki elektryczne do samochodów ciężarowych MAN, w pierwszej połowie przyszłego roku"
- to znaczy, że z MAN będą zwalniać jeszcze bardziej lawinowo !

/wz | 2012-11-24 11:47:20 napisał(a):

tylko że MAN kupuje wiązki nie tylko z PKC do produkcji swoich wyrobów.
Jest po drugie kryzys gospodarczy na świecie i produkcja spada

do /wz | 2012-11-24 12:13:43 napisał(a):

produkcja niby spada, ale bodaj w echu pisali że wiązki z roku na rok zwiększają znacznie swoje dochody, więc kryzys tu ma niewiele wspólnego

do /wz | 2012-11-24 12:18:17 napisał(a):

poza tym "kryzys" to wygodne słowo klucz, nim można wytłumaczyć wszystko zwłaszcza zwolnienia w zakładzie pracy, czy brak premii pracowniczej itd

ziolek201 | 2012-11-24 13:13:06 napisał(a):

Uświadomić sobie należy,że po zmianach ,,systemowych"" spółki rządziły się własnymi prawami,jako firmy prywatne i nastawione były na maksymalny zysk.
,,Pieszczoty"" jeśli chodzi o robotników skończyły się i choć związki /jeśli są/ starają się ingerować w ich obronie,to
z reguły pracodawca i tak stawia na swoim! Brak stabilizacji polega na tym,że PKC jest uzależnione od wielkości zamówień - jeśli spadają,wtedy po tyłku dostają robotnicy ! Nadeszła też moda na umowy śmieciowe"" ,które mogą być odnawiane co kilka dni, albo i nie !
I wielu ,,nawiedzonych"" mówi o ich zaletach,choć wiadomo ,że są bardzo niekorzystne dla pracowników !!! Czas płynie,rządy i politycy się zmieniają, a czynów / tych pozytywnych/ ciągle nie widać ! Ciągle mówi się,że ,,stoimy na skraju przepaści i mamy tylko jeden krok do zrobienia "" !!! Jeżeli chodzi o zwolnienia, to cała sprawa ma drugie dno.Są to ludzie,którzy w sferze produkcyjnej wytwarzają dochód do budżetu,z którego wszyscy ,,biorą'' na prawo i lewo - rząd ,sfera budżetowa, do której nie dociera skąd pochodzą fundusze na ich wysokie wypłaty.Redukcje powodują spadek przychodu do budżetu i zarazem jego obciążenia, min przez wypłaty zasiłków ! Kodeks pracy jest bardziej ,,spreparowany"" pod kątem pracodawców,niż pracowników. A demokracja i prawa związkowców cofnęły się do tego stopnia,że nawet kiedyś niby ,,ciemiężony przez ,, komunę Wałęsa osobiście był za ,, pałowaniem"" wichrzycieli demonstrujących ostatnio pod Sejmem !!!

@ | 2012-11-24 14:45:41 napisał(a):

Kwiecień wszystko sprzeda z Starachowic .
Zaczął od fabryki teraz nieruchomości.
Jak osoba z tak poważnymi zarzutami zasiadająca na ławie oskarżonych może jeszcze pełnić funkcję prezydenta. Skandal na całą POLSKĘ.

być może | 2012-11-24 16:11:07 napisał(a):

A czy czasami nie ma tu drugiego dna?.Może to jest celowe działanie?.Może chlebodawca będzie chciał wyciągnąć jakieś pieniądze? Najpierw zwolnić później przyjąć.

do być może | 2012-11-24 18:01:18 napisał(a):

bzdura. tak jest na całym świecie, spada ilość zamówień redukuje się załogę, ilość zamówień wzrasta, zatrudnia się nowych pracowników. nic w tym dziwnego czy podejrzanego nie ma.

do do być | 2012-11-24 21:15:26 napisał(a):

Baranie jak nie wiesz to nie pisz wierutnych głupot. Tak to jest w Bangladeszu. Pracodawca a nie wyzyskiwacz to podejmuje szereg innych rozwiązań gdy brak zamówień. Tylko ch..m niedouczony, wyzyskiwacz, który nic nie jest w stanie pomyśleć tak postępuje z pracownikami.
Faktycznie przy takim rozumowaniu i małpowaniu będziemy mieć drugie Chiny.

@do do być | 2012-11-25 13:43:17 napisał(a):

Pracodawca to nie powiatowe biuro pracy w którym pracują ludzie którym głównym zadaniem jest poszukiwanie miejsc pracy dla osób tam zarejestrowanych.
Pracodawca to nie urząd miasta i powiatu gdzie ludzie tam pracujący powinni stwarzać takie warunki i przepisy aby do TST drzwiami i oknami pchali się firmy które stworzą nowe miejsca pracy.
pracodawca to nie rząd,związki zawodowe,parlament które poprzez m/n komisje trójstronną uchwalają prawo które tyczy m/n wyzysku pracowników które mamy w Polsce - umowy śmieciowe,płaca minimalna.
Pracodawca w kapitaiżmie, który mamy w Polsce- zgromadzone swoje środki finansowe/pieniądze/ może spożytkować w dwojaki sposób.
zanieść do banku i żyć z dochodu jakie przynosi oprocentowanie /prawie bez ryzyka/ jego kasy.
lub ulokować w firmę taką jak np;PKC i liczy że też /i tak to robi ponosząc większe ryzyko ,że kasę może utopić/ przyniesie mu zysk.
A te czasy, że firma taka jak np;FSC była miejscem pracy,organizowała wczasy,kolonie,budowała mieszkania dla swoich pracowników,organizowała dla prac.wypoczynek,życie sportowe i tak dalej-ale to było w poprzedniej epoce/na wzór socjalizmu/ Teraz mamy kapitalizm którego w większości przed 30 laty chcieliśmy -to go mamy z dobrymi i negatywnymi skutkami.

@@do do być | 2012-11-25 14:15:24 napisał(a):

Takie sztuki jakby wyczyniał w Niemczech ty wiesz ile by tam było instytucji które by badały dla czego tak jest?I na wszelkie sposoby pomagały żeby utrzymać zatrudnienie, jeżeli by to było nie z winy zakładu?Jeżeli nie wiesz to zamilcz. Chyba jesteś jednym z ich urzędasów który idzie po najmniejszej linii oporu.Masz pracę?Podejrzewam że masz bo jak byś ją tracił inaczej byś śpiewał.

@ | 2012-11-25 17:27:01 napisał(a):

Na takiego pracodawcę powinny od razu pojawić się restrykcyjne przepisy. Zero jakichkolwiek ulg. A nawet zwrot kwot z wcześniej przyznanych ulg. Wtedy jeden z drugim nie szedł by na łatwiznę. Ulgi z tyt. zatrudnienia bezrobotnego, nieznacznego upośledzenia itp. Ale cóż to nie w mentalności Polaka. Zawiść, zazdrość i niechęć jednego do drugiego to jest kredo obecnego pokolenia (jeszcze młodych).

do @ | 2012-11-25 18:28:30 napisał(a):

myśl co piszesz, skoro firma (ta czy inna) nie ma zamówień to skąd ma niby brać pieniądze żeby płacić pracownikowi?! za komuny wszystko było państwowe, jak jeden zakład przynosił straty to inny miał zyski i się wyrównało... z resztą nawet za komuny zakład nie utrzymywał bez produktywnego pracownika. tyle!

@ | 2012-11-25 19:43:43 napisał(a):

Lepiej wykorzystać zarobić i na bruk. Zasiłek dla pracownika z państwowych.
180 pracowników, żadnego wariantu oszczędnościowego. Taka sytuacja jest praktykowana co roku. A można np. czasowo zmniejszyć tygodniowy czas pracy.
Są różne sposoby aby utrzymać minimalny cykl produkcji i nie obciążać państwa kosztami zasiłku. Jak z ulg taki jeden z drugim korzysta to jest ok.
Taki bandycki kapitalizm to w krajach trzeciego świata a nie w Europie.
Ale pewnie to wina pracowników, że tak dają się wykorzystywać.

Dariusz | 2012-11-27 09:38:17 napisał(a):

To przecież ci pracownicy mogą sobie założyć taką firmę jak PKC i dać zarobić swoim kolegom porządnie i nie zwalniać nikogo tylko jeszcze więcej zatrudnić. To wolny kraj , każdy może założyć firmę ,zatrudniać i płacić godziwie.

tak, tak | 2012-11-27 09:59:57 napisał(a):

Tylko nie wszyscy są jednakowo traktowani.
Nie wszyscy mają jednakowe ulgi w podatku np. od nieruchomości.

ziolek201 | 2012-11-27 13:06:41 napisał(a):

Ludzie - nie piszcie dowcipów na temat wolności w tym kraju !
Nie aż tak bardzo wbrew pozorom można robić i mówić , co się chce.
A jeżeli już ktoś chce bardzo i uda mu się założyć nawet w miarę dobrze prosperującą firmę, to już zazwyczaj
nie chce płacić dobrze, a co mówić,że godziwie !!!
Do ,,Dariusz"" - cieszy mnie Twoje poczucie humoru i popieram inicjatywę -zakładaj firmę i płać ,, godziwie""/będziesz chyba jednym z bardzo niewielu pracodawców,którzy tak robią/!!!

@ ziolek 201 | 2012-11-27 13:36:13 napisał(a):

Zanim coś napiszesz skup się i przeczytaj tekst kilka razy( Dariusz) i może zrozumiesz o co temu autorowi chodziło - i wtedy ewentualnie pisz,bo na razie to piszesz brednie

TST | 2012-11-27 14:39:17 napisał(a):

zgadzam się z "Dariuszem" każdy kto myśli że prowadzenie działalności to nic takiego, niech bierze kredyt, zatrudnia ludzi, a jak nie będzie miał zamówień, to niech się martwi co z nimi robić! Pierwsza i ostatnia decyzja, będzie decyzją o ich zwolnieniu. Takie są fakty.

! | 2012-11-27 19:03:50 napisał(a):

z art.firma PKC wykazuje dobre chęci itd
czy tak jak w PKP.
średnia płaca kolejarza to 2,5 tys zł
średnia płaca działacza związkowego to 6tys
na tych drugich PKP wydaje rocznie 26ml.zł.
ciekawe jak TAM w PKC

@ | 2012-11-27 19:15:20 napisał(a):

W bloku wschodnim śmieciówka to już rarytas. Nie jest źle.

@@ | 2012-11-28 09:54:34 napisał(a):

PKC to firma prywatna z kapitałem zagranicznym nastawiona na zysk i tylko zysk.Taka jest brutalna ekonomia w kapitaliżmie.
Ale coś z naszego podwórka.
Spółka gminna Kompur w stanie likwidacji/ jeden z wariantów ludzie na bruk/
A wystarczy prześledzić kto taką decyzje podejmuje
-władze miasta ,a przecież w większości począwszy od prezydenta ,przew.rady miasta,wiekszość radnych to przecież wielcy działacze związkowi i społecznicy
I co nie ma skrupułów /stołki dla swoich/reszta na bruk

xxxx | 2012-11-28 10:07:53 napisał(a):

Czy to radni zarządzali w KOMPUR?
Dlaczego osobę, która doprowadziła do takiej sytuacji wynagrodzono ciepłym fotelem w ZEC???? Czy za sprawą radnych Kwiecień obstawił to stanowisko wyrzucając prezesa Grossa na bruk? Gross zeznawał w sprawie W.B. Czy to nie zemsta i nagroda ?
Ciepluch bliski przyjaciel!!!!!!!!!!!

ziolek201 | 2012-11-28 11:14:56 napisał(a):

Sorry, ale nie do końca pojąłem, ,, co poeta miał na myśli...""" i nie podszedłem do tematu ,, na zasadzie jaj"", ale bardziej na poważnie.Jeżeli jeszcze trochę na poważnie, to weżcie pod uwagę,że taki ,, twór"" jak PKC to firma produkcyjna,gdzie zrobione przez ludzi wiązki muszą spełniać określone /drastycznie/normy i być pozbawione w 100% wszelkich wad ! Ktoś ,kto nigdy nie pracował na produkcji, nie ma pojęcia jaki to jest zapie-----l ! Trzy zmiany,a pieniądze takie sobie. W budżetówce można pomylić się i papiery położyć nie na tej kupce,co trzeba, ale na produkcji wszelkie błędy są wykluczone! Do tego brak stabilizacji ze względu na wahania wielkości produkcji, no i ,,nieśmiertelne"" umowy ,,śmieciowe"" dzięki którym pracownik nie ma w zasadzie żadnych praw- może pracować tydzień, dwa, albo w ogóle cały czas !!!! Robotnik traktowany jest przedmiotowo,jak taki sobie murzyn - ściągnęli go , zrobił swoje i może iść gdzie chce !!! Ogólnie sytuacja w Starachowicach jest nieciekawa pod kątem zatrudnienia a budżetówka i tak jest już ,, przeładowana na maksa i nawet już chyba / za przeproszeniem/ członków rodzin ciężko
więcej upchnąć po urzędach !!!!

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie