Pod koniec ubiegłego roku Urząd Miejski ogłosił przetarg i poszukiwał wykonawcy budowy stacji tankowania autobusów sprężonym gazem ziemnym wraz z instalacją gazową i elektryczną oraz punktami tankowania.
W postępowaniu udział wzięło trzech oferentów. W Biuletynie Informacji Publicznej zamieszczone zostało ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty. Wykonawcą będzie:
Konsorcjum firm: Lider - BONETT POLSKA S.A. Warszawa, Partner – BONETT BOHEMIA a.s. Praga. Oferta: 2.644.092,87 zł.
Termin realizacji tego zadania zakreślono na 31 grudnia 2021 r.
Na stacji CNG będą mogły tankować tylko i wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej.
- Stacja jest finansowana ze środków europejskich, więc przez okres trwałości (projektu - przypis red.) tylko i wyłącznie może służyć dla autobusów komunikacji miejskiej - informował na jednej z konferencji prezydent miasta Marek Materek.
Na dostawcę gazu będzie organizowany osobny przetarg.
- Poszliśmy trochę inną drogą, czyli nie wybieramy firmy, która wybuduje stację tankowania i będzie dostawcą (gazu - przypis red.). Tylko z dofinansowania ze środków europejskich budujemy stację, a dostawców będziemy wybierać w przetargach, tak aby uzyskiwać najniższe ceny. Okazało się, gdy realizowaliśmy ten projekt, że gdybyśmy postawili na firmę, która wykona dla nas stację, ale będzie dostawcą gazu, to zobowiązalibyśmy się do odpowiednich ilości gazu, który musielibyśmy odbierać. Niezależnie od tego co będzie się działo na rynku. Czy będzie potrzeba czy nie, to bylibyśmy uzależnieni od kar, które musielibyśmy płacić temu dostawcy, a ta cena nie byłaby konkurencyjna - mówił włodarz Starachowic.
Przypomnijmy, że budowa stacji jest to tylko część komunikacyjnego projektu, ponieważ ponadto wymieniony zostanie tabor autobusowy oraz wybudowane zaplecze techniczne na obecnej bazie MZK.
W styczniu 2022 roku miasto chce zorganizować przetarg i wyłonić operatora świadczącego transport zbiorowy. Wtedy też dowiemy się, kto zaoferuje najkorzystniejszą stawkę i będzie woził starachowiczan autobusami. Być może będzie to nadal obecny, miejski przewoźnik, a być może pojawi się prywatna firma. Usługa miałaby być świadczona od 1 stycznia 2023 roku.
Fot. ZEC Komunikacja
Dodane: 16.03.21 | Odsłony: 2208 | komentarze (2)STS | 2021-03-17 08:23:07 napisał(a):
Co za idiotyzm a co na wypadek awarii czy brak dostawy gazu cała komunikacja będzie stąła. Żadnej alternatywy obecnie to każdy autobus można zatankować na dowolnej stacji i nie paraliżować miasta. To kolejny przykład ignorancji i lekceważenia ludzi przez Materka. No i oczywiście marnowania publicznych pieniędzy.
wypociny lokalnych pisowców można...
konfidencja obywatelska, kotłownia to turbo rak
25 osób na jednym wolnym pasie. na...
mieszkam w sochaczewie, tam basen jest dwa...
po kilku miesiącach rządów koalicji 13...
viki | 2021-03-16 21:57:56 napisał(a):
Po pierwsze nie ma już bazy MZK bo teraz jest ZEC Komunikacja .Po drugie większych bredni to dawno nie słyszałem .A mianowicie najpierw miasto zakupiło autobusy póżniej buduje stację CNG ,następnie zrobi przetarg na dostawe gazu tylko do tankowania autobusów, a na koniec ogłosi przetarg na wożenie pasażerów. A jak do przetargu stanie operator który zaproponuje autobusy bardziej ekologiczne od tych na CNG na przykład elektryczne to te wszystkie inwestycje będą psu na budę i co wtedy?