Sylwester Kwiecień: „W komitecie Marka Materka są sami swoi, czyli kandydaci bezpośrednio lub pośrednio zależni od swojego wodza”

18389.nsmed

Komitet Wyborczy – TST – Twój Samorząd Teraz tworzą Stowarzyszenie Inicjatywa dla Starachowic, Stowarzyszenie TST – Twój Samorząd Teraz, Stowarzyszenie Spółdzielców i Wspólnot Mieszkaniowych, Ruch Społeczny Razem dla Mieszkańców, Platforma Obywatelska, Nowa Lewica, Polska 2050 Szymona Hołowni oraz PSL. W wyborach samorządowych, które odbędą się 7 kwietnia z tego gremium startują nowe osoby, ale także doświadczeni samorządowcy, którzy dziś podczas spotkania z mediami zabrali głos. Radny Dariusz Grunt mówił niedopilnowanych inwestycjach, przez co z budżetu miasta uciekają miliony złotych. Natomiast Sylwester Kwiecień o etyce, moralności i jakości w samorządzie. 

Sylwester Kwiecień za pośrednictwem mediów zapytał mieszkańców Starachowic czy - można budować przyszłość - jak brzmi hasło Komitetu Wyborczego Marka Materka – na zgniłych moralnie fundamentach? 

– Chciałbym, żeby pan Materek ustosunkował się czy w nowej kadencji zaprzestanie handlu radami nadzorczymi? Wygląda na to, że pan Materek w tej kadencji uwłaszczył się na majątku starachowiczan i swobodnie, jako „król” wymienia się radami nadzorczymi. Pan z Łodzi jest w radzie nadzorczej Zakładu Energetyki Cieplnej w Starachowicach, a pan Materek jest w radzie nadzorczej jednej ze spółek w Łodzi. Kilka lat temu, jak był potrzebny przedstawiciel mediów, to w radzie nadzorczej PWiK zasiadał właściciel telewizji ze Skarżyska-Kamiennej. Jak panu prezydentowi potrzebny był człowiek, który będzie zajmował się sprawami wyborów parlamentarnych, to sięgnął po człowieka z zewnątrz. Ten młody człowiek z okolic Warszawy, zasiadał w radzie nadzorczej ZEC i nie wiem czy nadal zasiada czy już nie w radzie nadzorczej „Starachowiczanki”. Plus miał „część” etatu w Urzędzie Miejskim w Starachowicach. Czy to jest moralne? – Pytał Sylwester Kwiecień. Jeszcze obecny radny, ale także kandydat na radnego Sylwester Kwiecień zwrócił uwagę na ludzi z otoczenia włodarza Starachowic, którzy zarabiają dodatkowe pieniądze w gminnych i powiatowych jednostkach. Wymienił obecność Piotra Babickiego w radzie nadzorczej PWiK oraz Beatę Stąpor na stanowisku dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, która również jest w radzie nadzorczej PWiK oraz wiceprezydent Elżbietę Gralec w radzie nadzorczej STBS. – Można budować przyszłość, gdy co miesiąc „bokiem” wpada do kieszeni trzy tysiące złotych, a w warunkach Starachowic to nie jest mała kwota powiedział Kwiecień. 

W trakcie konferencji prasowej Kwiecień zwracał uwagę, że większość osób, która startuje z komitetu wyborczego Marka Materka, jego zdaniem jest od niego w jakiś sposób zależna. 

- W najbliższych wyborach, tak naprawdę w komitecie Marka Materka można powiedzieć, że są sami swoi. W okręgu nr 1 do Rady Powiatu na 8 kandydatów, 7 kandydatów jest zależnych albo bezpośrednio, albo pośrednio od pana prezydenta Marka Materka. Są to nauczyciele, jest to zastępca pana prezydenta. W okręgu nr 4 do Rady Miejskiej, na 8 kandydatów, 5 osób jest zależnych od pana prezydenta Materka. W okręgu nr 3 na 7 jest 4 zależnych. W okręgu nr 2 na 7 kandydatów jest 4 zależnych. W okręgu nr 2 do powiatu ma 7 kandydatów jest 4 zależnych. Takie rodzi się pytanie czy podwładni mogą kontrolować swojego pracodawcę, swojego wodza? Nie mogą, a przecież Rada Miejska jest organem stanowiącym i kontrolnym. Do jej zadań należy kontrola działalności prezydenta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy. Przed nami czas decyzji 7 kwietnia. Czy chcecie państwo budować Starachowice na takich zgniłych podwalinach? Nie musicie państwo tego robić. Jest inne rozwiązanie. Możecie zagłosować na kandydata na prezydenta Piotra Capałę oraz kandydatów do Rady Miejskiej i Rady Powiatu z Komitetu Wyborczego – TST – Twój Samorząd Teraz – powiedział Sylwester Kwiecień. 

Dodane: 21.03.24 | Odsłony: 2599 | komentarze (56)
Tagi:

Komentarze użytkowników

M | 2024-03-21 19:50:15 napisał(a):

Ta piosenka z przed 12 lat pasuje jak ulał do obecnej sytuacji. Szkoda, że zatoczyliśmy błedne koło, jeśli chodzi o włodaża miasta.
https://m.youtube.com/watch?v=t4_qq1_-qxk&t=156s&pp=ygUpbWHFgmUgbWlhc3RlY3prbyBzIHBpb3NlbmthICBzdGFyYWNob3dpY2U%3D

Mieszkaniec | 2024-03-21 19:55:33 napisał(a):

Z tą wymianką w radach nadzorczych to jest dopiero przekręt.Turystyka tłustych kotów.

do mieszkaniec | 2024-03-21 20:38:19 napisał(a):

To proste. Ja cie polecę do rady nadzorczej a ty mnie do innej . Vide specjalista z ŁODZI w ZEC-u, pan prezydent w radzie nadzorczej tamże.Pan prezydent w radzie nadzorczej w Chełmie, pan prezes spółki komunalnej prezesem ZEC-u przez..3 miesiące. Efekt : 80 tys ustukane poza Urzędem rok po roku...Noż się w kieszeni otwiera... Podsumowując, to nie jest żaden komitet wyborczy tylko towarzystwo wzajemnej adoracji, w dodatku zamieszane m.in. w aferę personalną w PZOZ...

mieszkaniec 2 | 2024-03-21 21:17:42 napisał(a):

Komitet MM - RODZINA NA SWOIM - czas im podziękować, niech mają wolne.

Star | 2024-03-21 21:22:42 napisał(a):

Jedzcie do tych swoich Mostek i Suchedniowów i siejcie,siejcie.

X | 2024-03-21 21:42:37 napisał(a):

Przypominam aferę starachowicką i koleżeństwo z gangsterami

Ivo | 2024-03-22 07:10:34 napisał(a):

Sylvio a teraz wylicz kto w twoim komitecie. Jest związany z Materkiem. Już jakąś 60-siatka,bolomczka. Ma kwity na swoich kolesi

Rapapara | 2024-03-22 08:51:10 napisał(a):

I kto to mówi? Zastępca Bernatowicza… ktory o niczym nie wiedział.

TST | 2024-03-22 10:02:15 napisał(a):

Proponuje Panu Kwietniowi badanie w kierunku demencji. Bardzo szybko zapomniał jak było przed laty jak był prezydentem i afera starachowicka.

Góralka | 2024-03-22 10:34:32 napisał(a):

Kandydaci Komitetu Wyborczego obecnego Prezydenta w znakomitej większości są uzależnieni zawodowo od lidera, gdyż pracują w placówkach podległych pod Gminę lub Powiat albo bezpośrednio w Urzędzie Miasta czy Starostwie Powiatowym. Czy oni będą reprezentować mieszkańców i przeciwstawiać się w razie potrzeby jego woli , otóż na 100% nie, będą reprezentować tylko i wyłącznie jego interesy, przy okazji dbając o własną pozycję zawodową. Pan Prezydent nie znosi sprzeciwu w żadnej sprawie, będą chodzić na jego pasku i przyklaskiwać, gdyż w przeciwnym wypadku musieliby w szybkim trybie rozglądać się za nową pracą. Dlatego każdy kto naprawdę wie na czym polega rola radnych, nigdy nie zagłosuje na kandydatów tego komitetu. A już całkowite kuriozum i kombinacja, to start do Rady Powiatu osób kierujących placówkami podległymi bezpośrednio pod Powiat, które w razie wygranej nie będą mogły sprawować dotychczasowych funkcji. A może ten start to jednak przewidywanie klęski tej mocno już zgranej formacji???
W KW TST - Twój Samorząd Teraz znakomita większość, to kandydaci całkowicie niezależni zawodowo od jakichkolwiek gminnych czy powiatowych instytucji, ludzie o określonej pozycji zawodowej lub emeryci o bardzo dużym samorządowym doświadczeniu. Nie będą oni wyciągać ręki po jałmużnę i bić pokłonów, będą walczyć o interes mieszkańców, o ich lepsze życie w małej ojczyźnie.

Do Goralka | 2024-03-22 11:35:09 napisał(a):

Bo to duża różnica czy w RN zasiada Materek czy Szperlich. Może dla ciebie bo dramatycznie chcesz się sama załapać, ale dla ludzi zadna.

do Góralka | 2024-03-22 11:39:10 napisał(a):

Jak się było naczelnikiem pod Bernatowiczem to się syfu w mieście nie widziało? Wszędzie był syf z malarią.

do przedmówców | 2024-03-22 11:45:56 napisał(a):

Hejterów mam w głębokim poważaniu, czyli w d...e

ojojoj | 2024-03-22 11:52:58 napisał(a):

To tak samo jak swego czasu porządku w mieście...

do Do Góralka | 2024-03-22 11:53:09 napisał(a):

Jak nie rozumiesz różnicy w zasiadaniu w radzie nadzorczej Marty i Materka, to nie mamy o czym rozmawiać. Ale jeszcze ci wyłożę, po raz ostatni. Marta nie jest na żadnej wymianie z kimkolwiek, jest po prostu mądrą, docenioną za swoją wiedzę i zaangażowanie w istotne sprawy publiczne osobą i przekonasz się, że jej działalność przyniesie same korzyści społeczeństwu. A Materek trzepał kasę w kilku miejscach, dziwne, że miał na to czas, bo przecież funkcja prezydenta to poważne zadanie, a w zamian dawał trzepać kumplom w naszych gminnych firmach, finansowanych przez mieszkańców. Jak nie widzisz różnicy toś kiep, albo pewnie członek komitetu lub podporządkowany zawodowo klakier.

Ciuciubabka | 2024-03-22 12:03:48 napisał(a):

A pani Marta to zasiadła w radzie nadzorczej WFOS bo zna się na ochronie środowiska, zarządzała jakimis projektami czy programami w tej dziedzinie??? Czy po prostu zasiadła z tzw. klucza? Bo ministrą Klimatu jest pryncypałka z Trzeciej Ręki?

Czadomen | 2024-03-22 12:10:52 napisał(a):

łatwo się krytykuje innych, układy układziki, rączka rączkę myje, co dwie rączki to nie jedna, a u siebie --- chóry anielskie, nieprawdaż?

Góralka | 2024-03-22 12:37:16 napisał(a):

A może choć na chwilę skupilibyście się na treści, na wypowiedzi Sylwestra Kwietnia, nie na nim samym??? To za trudne, tak, bo napadanie na ludzi wypowiadających się o realiach nie pasujących nepotycznemu królowi i jego wyznawcom to standard, wy nie nadajecie do żadnej dyskusji o miejskich sprawach, a społeczeństwo obywatelskiego to dla was jakiś nieosiągalny kosmos. Najlepiej "zabić " posłańca przynoszącego złe wiadomości i w sposób którego żaden magiel by się nie powstydził nakręcić na niego hejt. Jesteście po prostu żałośni i tak po ludzku jest mi was żal. Tacy ludzie na czele z waszym guru, nigdy nie powinni być dopuszczeni do decydowania o sprawach jakiejkolwiek wspólnoty.

Belzebub | 2024-03-22 12:42:00 napisał(a):

Nie zgadzam się z przedmówcą.

Morały to może prawić ktoś kto nigdy nie umoczył. W tym wypadku umoczył. Zastępując Bernatowicza na przykład.

do przedmówcy | 2024-03-22 13:01:16 napisał(a):

Jakie morały, toż to przecież naga prawda o komitecie Marka Materka. Prawie sami uzależnieni zawodowo, to jest zdrowe dla kondycji społeczeństwa obywatelskiego??? To czysty nepotyzm, kolesiostwo i wykorzystywanie stanowiska do granic nieprzyzwoitości. No ale jak tatuś umoszczony w starostwie na poważnym, dobrze płatnym stołku, bez wykształcenia, bez kompetencji nie wywołuje sprzeciwu w gronie klakierów, to o czym tu mówić.

Hejter | 2024-03-22 13:16:56 napisał(a):

Prezydent Materek gdy zdobył upragniony dyplom MBA na Collegium Tumanum zasiadał w wielu radach nadzorczych gdzie zarobił ponad 200 tys.Jego ojciec bez szkoły został członkiem zarządu powiatu i zarabia ponad 15 tys na miesiąc.To jest sku....two największego kalibru. Kto uważa inaczej jest po prostu durniem

Mieszkaniec | 2024-03-22 13:47:18 napisał(a):

Rektor Collegium Tumanum w zamian za status świadka koronnego zaczyna zeznawać. Prokurator zaprasza absolwentów tejże uczelni, a jak nie to ich odwiedzi.

Belzebub | 2024-03-22 16:04:13 napisał(a):

Skończcie z tym tatusiem????????. Słabe to gdy z list jednego komitetu startuje ojciec z synem… Chcecie wygrać wybory „na tatusia” czy „na Humanum” ??? Kota psa swinke pigi??? Czy konkrety jakies wreszcie? ??

Ala | 2024-03-22 16:07:18 napisał(a):

Nie głosuję na kandydatów którzy popierają zielony ład(jest to wielka ściema i fikcja)
i którzy popierają PO-kłamców którzy obiecywali
gruszki na wierzbie

Zuza | 2024-03-22 16:21:16 napisał(a):

A moze pan Sylwester opowie nam o czasach gdy był zastepcą Wojciecha Bernatowicza? Jak wtedy zatrudniano w Urzędzie? Jakie kryteria były wazne? Jakie kontrakty zawierano z prezesami spółek miejskich… Jacy to wszyscy byli niezalezni od woli prezydenta. 80% poparcia było??? Kopiuj wklej.

do przedmówcy | 2024-03-22 16:41:03 napisał(a):

Doucz się kto to jest radny i jaką rolę powinien pełnić, bo tematem postu są kandydaci na radnych.

Zuza | 2024-03-22 17:01:25 napisał(a):

Jak ktoś juz zauważył do prawienia morałów innym, trzeba mieć certyfikat moralnosci.

TST | 2024-03-22 18:09:22 napisał(a):

W TST jest złota zasada - nam wolno krytykować ale nas nie nada!


Przy okazji rozliczeń to warto przypomnieć jak to wcześniej było dobrze.
https://www.starachowicka.pl/pl/archiwum/kulisy-przydzialu-mieszkan-i-ostre-slowa,15734.html

Do TST | 2024-03-22 19:21:24 napisał(a):

Pięknie.

Do powyżej | 2024-03-22 19:43:43 napisał(a):

Nie ma to jak wycinek z informacji. Prezydenci zostali uniewinnieni, wiec słaba ta prowokacja :):):):)

http://starachowice-net.pl/informator/news/prezydenci-starachowic-uniewinnieni-w-tzw-sprawie-mieszkaniowej

Kukuła | 2024-03-22 20:38:33 napisał(a):

Lata mijają a nazwiska wciąż te same …. Tylko czekać jak zza pleców komitetu wyłoni się sam Wojciech Bernatowicz….

TST | 2024-03-22 20:51:47 napisał(a):

Komitet samo zło. NIGDY WIĘCEJ!!!!!

Wyborca | 2024-03-22 21:21:15 napisał(a):

Von z komuchami i farbowańcami konfidentami itd z TST a na dodatek adwokaci - wstyd i hańba za takie listy

Tomasz | 2024-03-22 21:25:45 napisał(a):

A ja wam powiem w ten sposób tak czy srak i tak wygra materek i jego klakiery,a dlaczego? Bo ludzie tak samo są zaslepieni jak swojego czasu za pisem. A dlaczego ? Bo materek zrobil i nieważne czy wszystko dobrze ,ale zrobil. A pis przecież dało 500+,13,14 nieważne ze wszyscy ponoszą tego koszty. Niewidze roznicy miedzy nimi. Jedyna szansa,ze wszyscy ztytulem tumana dostaną zarzuty,jedyny ratunek ...

Koko | 2024-03-22 21:40:47 napisał(a):

Marku! Marku! :-D

do Tomasz | 2024-03-23 07:35:40 napisał(a):

Ale Polska się obudziła z pisowskiego zaślepienia, teraz czas na Starachowice,bo materkowe jeszcze gorsze z fałszywym uśmieszkiem na ustach.

Tomasz | 2024-03-23 07:38:42 napisał(a):

Zdecydowanie wybieram rządy Materka zamiast duetów Capała-Bernatowicz czy Bernatowicz-Kwiecień.

Xxx | 2024-03-23 09:36:09 napisał(a):

Nie ma na kogo głosować, szkoda czasu na fatygę aby iść do lokalu wyborczego.

do Xxx | 2024-03-23 10:05:02 napisał(a):

Masz całkowitą rację popieram , niech się wybierają sami między sobą.

Wspolpraca | 2024-03-23 12:25:06 napisał(a):

A jak to jest że jeden kandydat z Komitetu MM do rady powiatu przemieszcza sie swoim obwoźnym kampanijnym wozem i obok swojej sylwetki przyklejone ma plakaty innego kandydata do rady miejskiej z komitetu TST???czyżby już zawiązana została koalicja o której nie wiemy?

Do Tomasz | 2024-03-23 22:30:37 napisał(a):

Dobrze prawisz chłopie -Pis rozdawał 500 plus ,13,14 i przegrał tak samo będzie z Materkiem .

Do do Tomasz | 2024-03-24 06:34:39 napisał(a):

Posłów ze Starachowic z PIS - 2 słownie dwóch
Posłów ze Starachowic z KO PO SLD HOLOWNI - O słownie zero

Faktycznie przegrali

Do Tomasz | 2024-03-24 12:25:02 napisał(a):

Ale w Polsce rządzi Po,PSL,Hołownia,Nowa Lewica mimo że nie mają u nas posłów.Za 4 lata posłów z PIS będzie 0 to ci gwarantuję .

Do Tomasz | 2024-03-24 12:34:58 napisał(a):

O czym ty bredziesz ,jaki duet Capała Bernatowicz? Przecież Bernatowicz to były pupilek posła Lipca i członek PIS. Poszukaj u Materka ostatnie gwiazdy np.afery w szpitalu pan Sowula,Babicki jak pozwalali zatrudniać żonki kolegów prezesów spółek na ciepłych stołkach,jak Materek żonglował prezesami spółki ZEC i dyrektorami szpitala a na koniec zatrudnienie Jerzego Materka -tatusia na posadzie dzisiaj za 15 tys miesięcznie.Jeżeli wolisz taki samorząd to winszuję kolego.

Do do Tomasz | 2024-03-24 12:44:43 napisał(a):

W Polsce to Panie cuda so... Skoro nie rozumiesz różnicy pomiedzy wyborami lokalnymi a parlamentarnumi to spoko. Skoro uważasz że elektorat który lokalnie wybrał dwóch posłów z PiS nagle odda głos i to jeszcze na Capale, to masz problem.

Do Tomasz | 2024-03-24 13:04:56 napisał(a):

Ci parlamentarzyści z PiS jakby liczyły się tylko głosy mieszkańców Starachowic nigdy nie byli by posłami.Dzisiaj PiS leci na łeb w dół.Do rady miasta max 3-4 tys glosów.Główne starcie to Capała Materek.Pis w tych wyborach kompletnie się nie liczy .Pierwsze tego symptomy były już w 2018. r w poprzednich wyborach samorządowych, gdzie PiS mimo 4 lat rządzenia Polską osiągnął słaby wynik w samorządzie.Dzisiaj powstał duży blok partii 15 października i stowarzyszeń które popierają Capałę .

emeryt | 2024-03-24 20:38:40 napisał(a):

Panie kwiecień każdy obstawia się swoimi nie wrogami

emeryt | 2024-03-24 20:42:35 napisał(a):

Wy se plujka na Materka i tak wygra wybory nie ma z kim przegrać i ja to mówię .

Do emeryt | 2024-03-25 07:06:15 napisał(a):

Ale dla K swoi to są wrogowie.

Do Do Tomasz | 2024-03-25 07:08:54 napisał(a):

Ty zejdź z internetu i idź w miasto. U mnie na osiedlu nazwisko Capala i Kwiecień robi taka robotę, że nawet zagorzały PSL - członek partii, pracownik były starostwa - powiedział że na NICH KATEGORYCZNIE NIE zagłosuje!

OHM | 2024-03-25 07:48:06 napisał(a):

Radni nie powinni być uzależnieni finansowo od władzy, którą mają kontrolować, jeśli są uzależnieni reprezentują władzę a nie mieszkańców. To dość oczywiste.

czytelnik | 2024-03-25 08:35:25 napisał(a):

Niby opozycja, a wystawili jako kandydata do sejmiku ojca Materka. Startuje on z list Trzeciej Drogi która jest koalicjantem w TST twój samorząd teraz.

Do czytelnik | 2024-03-25 09:24:17 napisał(a):

To chyba jednej pan europoseł z PSL długi spłaca

do do Tomasz | 2024-03-25 18:59:17 napisał(a):

No to na pewno zagłosuje na PIS lub na te działaczki które nie startują tylko plują jadem na forach. Ej człowieku przestań bredzić

Do do do Tomasz | 2024-03-25 19:40:23 napisał(a):

Hahahahahaha jak można zagłosować na kogoś kto nie startuje? Hahahahahahahahahahahaha

Do materka | 2024-03-26 12:15:59 napisał(a):

Kto spuścił wodę w Lubiance?! Poprzednicy? A po czym pływales na początku swojej kadencji bez uprawnień? Na szczęście nikogo nie skrzywdziłeś fizycznie pływając bez uprawnień i żadnych umiejętności. Taka to twoja prawdomówność. Chłopiec odklejony. Ale wtedy prokuratura cie ukarała

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie