Trwa akcja „Weź paragon”

3265.nsmed

W ramach kampanii społecznej tegorocznej akcji „Weź paragon”, w dniu 29.07.2011 r. pracownicy tut. Urzędu Skarbowego przed miejską galerią handlową rozdawali pocztówki z rysunkiem Andrzeja Mleczki promujące akcję oraz informujące o korzyściach wynikających z domagania się od przedsiębiorców wydawania paragonów.

Ogólnopolska akcja prowadzona jest we współpracy między innymi z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkimi inspektoratami inspekcji handlowej i ma przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki. Chodzi również o uświadomienie przedsiębiorcom potrzeby rzetelnego wydawania paragonów.

Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Dotyczy to zatem nie tylko zakupów na bazarze, stoisku z pamiątkami czy w Internecie. Paragon powinien być wydany również wówczas, gdy kupujemy bilet autobusowy, do kina, na mecz. Warto też pamiętać, że zgodnie z prawem dowodem na zawartą transakcję – obok paragonu – może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura VAT, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły. Gdy nie otrzymaliśmy paragonu od sprzedawcy powinniśmy to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej. Natomiast w przypadku problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją możemy liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.

Poradę prawną można również uzyskać dzwonią pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.

Informacja: US Starachowice

Dodane: 03.08.11 | Odsłony: 439

Komentarze użytkowników

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie