Z konferencji stowarzyszenia: „porównywanie starachowickiej spalarenki do instalacji w Krakowie jest nieuczciwe”

14249.nsmed

Dlaczego Starachowice, nie mając sprawnej gospodarki odpadami, idą w stronę spalarni śmieci? Dlaczego nie gaz? Dlaczego Zakład Energetyki Cieplnej nie chce udzielić odpowiedzi do wiadomości publicznej w sprawie preferencyjnej pożyczki od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska? Te i inne pytania padły w kontekście budowy Instalacji Odzysku Energii - potocznie nazywanej „spalarnią śmieci” podczas wczorajszej konferencji prasowej zorganizowanej przez członków Stowarzyszenia Inicjatywa dla Starachowic.

W spotkaniu z dziennikarzami udział wzięli wiceprezes stowarzyszenia Zbigniew Kroczek, starachowicki przedsiębiorca i sympatyk stowarzyszenia Edward Płusa, członek stowarzyszenia Sławomir Celebański oraz adwokat Piotr Capała.

- Mieszkam w okolicy planowanej inwestycji, w linii prostej około 100-150 metrów. Jak większość mieszkańców tamtego rejonu, nie wyobrażam sobie, że tam może powstać spalarnia. Zrozumiałe jest, że samo położenie kotłowni jest dosyć istotne, ale dlaczego akurat śmieci a nie gaz? - Mówił Edward Płusa.

Sławomir Celebański zwracał uwagę na fakt, że działalność Zakładu Energetyki Cieplnej w zakresie planowanej instalacji wzbudza zaniepokojenie. Zdaniem starachowiczanina brak jest dokumentu planistycznego, który potwierdziłby wykonalność projektu pod względem finansowym, technicznym, ekonomicznym oraz ekologicznym. 

- Dlaczego nie ma analizy wariantów? Biznes planu, który pokazywałby, że zamierzenie jest realne? Dlaczego nie możemy uzyskać wiarygodnych informacji od ZEC dotyczących finansowania? Powinno być jasno powiedziane czy będzie to kredyt, dotacja czy środki własne. I dlaczego nie gaz czy biomasa, skoro spalanie śmieci i tak nie spowoduje, że miasto zrezygnuje całkowicie z węgla? Jest mnóstwo pytań i mnóstwo wątpliwości, a porównywanie starachowickiej spalarenki do instalacji w Krakowie jest nieuczciwe - powiedział Celebański i dodał, że zajmowanie się przez miasto tematem spalarni, bez sprawnie zorganizowanej zbiórki odpadów i ich recyklingu, nie ma sensu. - Przez siedem lat rządów prezydenta Marka Materka miasto zmienia swój wizerunek, ale niestety pełna porażka to zamierzenia infrastrukturalne. Co zrobiono, aby strategicznie zabezpieczyć mieszkańców w tanie ciepło - pytał Celebański . 

Adwokat Piotr Capała, który pomaga stowarzyszeniu pro bono, przedstawił sytuację od strony prawnej. W ramach dostępu do informacji publicznej, stowarzyszenie chce uzyskać informacje na temat planowanej do zaciągnięcia przez ZEC preferencyjnej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Spółka odmówiła, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa. 

- Pozostawia to duży znak zapytania? Czy, aby mieszkańcy zarobią na tej inwestycji? Z wypowiedzi prezydenta Marka Materka oraz prezesa ZEC Marcina Pochecia wynika, że nie ma gwarancji, że ceny ciepła nie wzrosną. Częścią wkładu własnego spółki mają być jej przyszłe zyski w kwocie 6 milionów złotych. Skąd ten zysk? Wydaje się, że jedyna możliwość to podniesienie cen ciepła - powiedział adwokat Capała. 

Jego zdaniem mieszkańcy powinni zwrócić się do swoich radnych Rady Miejskiej, aby Ci wypowiedzieli się w temacie planowanej inwestycji. 

Na koniec konferencji Zbigniew Kroczek podsumował działania stowarzyszenia. Mówił o akcji ulotkowej oraz kampanii w mediach społecznościowych, które spotkały się z dużym odzewem starachowiczan i z ogromną ilością pytań. - Niestety stopień wiedzy społeczeństwa w zakresie planowanej inwestycji jest praktycznie żaden - powiedział Kroczek. 

Zobacz nagranie [kliknij]

Dodane: 20.01.21 | Odsłony: 6064
Tagi:

Komentarze użytkowników

Czesio pokaże wacka! | 2021-01-20 10:11:46 napisał(a):

słynny lobbysta spalarniowy :-) wazelina wszelakiej władzy wkroczy do akcji pod nickiem np.kapitan bomba lub bara buch

gość | 2021-01-20 10:41:55 napisał(a):

Oglądałam na facebooku cała konferencję stowarzyszenia i nie była to nagonka na kogokolwiek ale na prawdę Ci panowie mają wiedzę w tym temacie . Pytania które zadawali dają dużo do myślenia i pokazują jak nieudolnie została ona przygotowana. Ale jak widać wszystkie przetargi w naszym mieście to jedna fuszerka no ale w nagrodę dostaje się 60 tys odprawy.Tak rządzi Materek

zyta | 2021-01-20 11:04:17 napisał(a):

Bardzo dobra konferencja, przedstawiająca wątpliwości co do spalarni śmieci. A tak swoją drogą popatrzyłam na Panów i stwierdzam, że to oni są narybkiem na rządzenie. Wykształceni, z sukcesami, i co najważniejsze ze Starachowic.

yogi | 2021-01-20 11:16:20 napisał(a):

Czy ten pan Celebański to syn byłego dyrektora
FSC z Solidarności -jezeli tak to szacun !!!

Mieszkanka | 2021-01-20 11:45:06 napisał(a):

100% racji dla stowarzyszenia. Skoro obecnie panujący fachowcy taką świetną posiadają wiedzę ( po specjalistycznych w tym temacie uczelniach) , dlaczego nic nie zrobili aby chociaż minimalnie poprawić jakość stanu powietrza w mieście. Masakra! Nie można wyjść z domu tak jest zanieczyszczone powietrze. Nie każdy ma przyjemność wozić tyłek w samochodzie. Mam cichą nadzieję, że mieszkańcy Starachowić obudzą się z tego letargu faszerowanego bajkami i spojrzą gispodarsjim okiem co się wyprawia za nasze uczciwie płacone podatki.

Er 20 | 2021-01-20 12:38:42 napisał(a):

W Tym składzie można z powodzeniem zacząć organizować społeczności Starachowic, w celu doprowadzenia sytuacji w Naszym Mieście do Normalności. Wyrugowinia patologii władzy i innych łajdactwo.

romantyczna | 2021-01-20 13:22:28 napisał(a):

konferencje każdy robić może trochę lepiej lub gorzej tylko co z tego wynika. A ja bym wolał aby koledzy panów mający firmy w rejonie przestali truć nas przez zimę. Każda dyskusja dobra.

do romantyczna | 2021-01-20 14:42:46 napisał(a):

Szacun dla tych ludzi ze stowarzyszenia . Za własne pieniądze chcą otworzyć mieszkańcom Starachowic oczy na działalność Materka i jego bandy nieudaczników.

Cobra | 2021-01-20 14:55:16 napisał(a):

Proponuje porównać skład stowarzyszenia z wybitnymi fachowcami Materka. Niestety, otaczanie sie miernotami bez kręgosłupa nigdy nie kończy sie dobrze. Zobaczymy Materek czy teraz bedziesz taki cwany.

Gość | 2021-01-20 16:15:06 napisał(a):

Najbardziej nie moge sie doczekac rozliczenia darmozjadów z rady. Pseudo spółdzielców i reszty.

Demokracja | 2021-01-20 16:18:18 napisał(a):

To naprawdę inny świat, w porównaniu do tej obecnej miejskiej amatorszczyzny, nepotyzmu i kolesiostwa odmienianego przez wszystkie przypadki. Wstąpiła we mnie wielka nadzieja, że miasto ma szansę na podniesienie się z upadku.

Do Mieszkanka | 2021-01-20 18:43:30 napisał(a):

Kolejny "sukces" Materka.
Starachowice zajęły 2. miejsce w kategorii
najbardziej zanieczyszczonych miejsc
w województwie.
Brawo Materek, też należy się odprawa.
Wycinka drzew, krzewów i betonoza "pomogły"
zdobyć srebrny medal!
Według strony airly.eu bardzo zła jakość powietrza jest w Kielcach i najbliższej okolicy oraz w Starachowicach

Mistrzostwo w Smrodzie | 2021-01-20 18:52:58 napisał(a):

Mistrzostwo w Smogu zdobyły Kielce i okolice.
Srebrny medal w smrodzie zdobyły STARACHOWICE,
poprowadzone do boju przez kapitana Materka.

Materek nie składa broni, bo dzięki spalarni
możemy wyprzedzić Kielce, i zdobyć upragniony
Złoty Medal.

Według strony airly.eu bardzo zła jakość powietrza jest w Kielcach i najbliższej okolicy oraz w Starachowicach

Cobretti Do romantyczna | 2021-01-20 18:56:47 napisał(a):

To co ty bys wolał nikogo nie interesuje

Cobretti | 2021-01-20 19:05:59 napisał(a):

Powyższy wpis "Cobretti Do romantyczna" to manipulacja i podszywanie się pod mój nick i pode mnie.

Bardem | 2021-01-20 19:11:25 napisał(a):

Smród w Starachowicach największy w województwie, a Materek się cieszy ze świecidełek i z aktywności na facebooku.
Czy to jest poważne zachowanie prezydenta miasta?
Co zrobił, żeby rozwiązać ten problem?
Dlaczego cicho siedzą pobieracze diet?

Cobretti | 2021-01-20 19:19:51 napisał(a):

Bo następna dieta dopiero po komisjach i sesji w styczniu ha ha. Rozliczą i zapłacą. A tak serio to zainteresowanie radnych tak wielką i kosztowną inwestycją w warunkach Starachowic, skutkująca dla miasta na lata jest naprawdę nikłe ,prawie żadne. To zupełnie niezrozumiała sytuacja, można by zapytać co w takim razie dla radnych będących emanacją mieszkańców jest ważne ? Co, kiedy i czy w ogóle ich wreszcie zainteresuje ?

Do Cobretti | 2021-01-20 19:40:26 napisał(a):

W pierwszej kolejnosci nalezy rozliczyc radnych. To oni za etaty i inne przywileje odpowiadaja za sytuację w miescie, w tym "sukces" Materkow. Kazdego z osobna, szczegolnie spółdzielców odpowiedzialnych za interes tysiecy ludzi w zasobach. Zapytac o kontrole np z NIK. Zainteresowac sie dlaczego nie potrafią wplynac na Pochecia w sprawie podwyzek oplat i czy z tego samego powodu chcą klepnąc spalarnie? Kon jaki jest kazdy widzi, a rada z jednym wyjatkiem, jest beznadziejna.

PrimModest | 2021-01-20 20:17:01 napisał(a):

Tak !!! należy rozliczyć za to że Starachowice stają się jednym z najszybciej rozwijających się miast w Polsce za inwestycje których nam zazdroszczą nawet miasta wojewódzkie, należy rozliczyć również za brak afer z czego spłynęliśmy !!!
No i mamy kilku oszołomów którzy udają tłum na forach ale to normalne w każdej populacji. Margines tez trzeba szanować, a co niech się cieszy. Choć chyba najbardziej bolesne jet obecnie zauważalny brak pijaństwa i łapownictwa to faktycznie zarzut jest poważny że o braku łajdactwa pisać nie wypada !

Do poprzednika | 2021-01-20 20:21:08 napisał(a):

Hahahaha do pierwszego kwietnia to jeszcze daleko hahahahaha

@PrimModest | 2021-01-20 20:25:02 napisał(a):

Łapowki przeszły do lamusa. Teraz są nagrody, emerytury, etaty. Nepotyzm. Spóldzielnia. I debile jak ty.

@Primmodest | 2021-01-20 21:07:56 napisał(a):

w punkt zbolało

Demokracja do PrimModest | 2021-01-20 21:22:22 napisał(a):

A cóż takiego świadczy o tym najszybszym rozwoju, pewnie ten napis na skarpie i przepłacony park? A miasta wojewódzkie, które karmią się wizualizacjami na wiadomym profilu, to już spać nie mogą z tego stresu. Nie sztuką jest wydawać dużo, sztuką jest wydawać mądrze i mieć pojęcie o priorytetach. Miasto rozwijające się dobrze ma świetną sieć dróg, super dostosowaną do potrzeb miejską komunikację, co roku czyściejsze powietrze ze względu na skuteczną walkę ze smogiem, są czyste i zadbane, mają mieszkania socjalne dla osób w potrzebie, mają na poziomie służbę zdrowia oraz oczywiście ciekawą ofertę kulturalną. Widzi ktoś choć jedną z tych rzeczy w Starachowicach??? Populizm miejskiej władzy zainfekował mózgi na tyle, że nie widzą prawdziwej, a wyobrażoną rzeczywistość. Tylko prawda się liczy PrimModest, prawda nas wyzwoli, tak jak Amerykę.

starachowiczanin | 2021-01-20 21:39:37 napisał(a):

Cieszę się , że są jeszcze mądrzy, myślący ludzie w tym mieście i do tego mają odwagę i poświęcają swój czas by wypowiadać się w słusznej sprawie, mając na celu dobro naszego miasta. Myślę, że reprezentują wielu z nas. Przerażające jest to, że ludzie w tym mieście boją się publicznie wypowiadać swoje krytyczne zdanie wobec działań miejscowego autokraty, a dla czego ? odpowiedzcie sobie sami.

Do @Primmodest | 2021-01-20 22:17:31 napisał(a):

Ani nie "zbolało" , ani nie "spłynelismy, . Naucz sie najpierw pisac, a dopiero potem kogos wyzywaj od oszołomów. Zapewne jesteś jednym z tych specjalistów, ale niedługo twoj czas sie skończy. Zreszta już niektórzy biegają i donoszą, niby skąd wypłynęło o Skibie?

Do PrimModest | 2021-01-20 22:51:26 napisał(a):

Chłopie jak ty szanujesz margines, to wiadomo cos ty za jeden i dlaczego tak bronisz obecnego porządku.

Gość | 2021-01-21 06:51:44 napisał(a):

Słuchajcie, proponuje wziąć Radnych na tapete. Zorganuzowac Tydzień z Radnym. Przez tydzień zajmowac sie sukcesami kazdego z nuch. Gdzie pracuje rodzina, jak sa powiązani z Materkami.itp. Jezeli vos was intetesuje, zadac tu anonimowo pytanie, ktore przy pomocy np stowarzyszen, zadamy tym przedstawicielom "naszych" interesow.

Krzysiek | 2021-01-21 07:56:21 napisał(a):

Pewnie że radnych powinno się rozliczać. A co do tych panów. Gadanie gadanie za trzy lata wybory spróbujcie pokonać Materka i wprowadzić nowych radnych. Cos mi się wydaje może się myle ale w świetle tego co się zrobiło za kadencji Materka może być problem. Można krytykować ale MM poprą ci którym na południu zrobił uliczki. Nowa Moniuszki którą tu krytykowano park a jeszcze w perspektywie Starachowice zachodnie wschodnie Lubianka Pasternik. Nawet spalarnia zostanie zaakceptowana. Próbujcie życzę powodzenia

Do Krzysiek | 2021-01-21 08:25:41 napisał(a):

Tylko ci sie wydaje. Moze nie masz poglądu jak Materka teraz postrzegają <na miescie > ale dawny czar prysnął.

Cobretti do Krzysiek | 2021-01-21 09:55:53 napisał(a):

Właściwie to brak Lubianki, dworców wschodniego i zachodniego, nieprawidłowa dokumentacja do przetargu na Pasternik, bardzo wątpliwy przetarg na spalarnię, brak komunikacji miejskiej ale zamiast tego mamy np. pana Jurka. A to, że zrobił jakieś ulice ? Każdy kolejny prezydent robił jakieś ulice, to chyba normalne bo na tym polega ta praca. Najcięższą pracę wykonuje jednak na fejsbuku.

do Krzysiek | 2021-01-21 10:48:31 napisał(a):

Spoko Krzysiu i na wybory przyjdzie czas. Zostało jeszcze 3 lata ale wież mi krok po kroku buduje się ruch który potrząśnie tym pisowsko-materkowskim zgniłym układem w Starachowicach.

Do przedmowcy | 2021-01-21 10:55:34 napisał(a):

Wlasciwiwie to 2, 5 roku

Do PrimPodest | 2021-01-21 11:01:41 napisał(a):

Przykro mi, ale jesteś jedną z pierwszych ofiar
smogu. Bardzo zanieczyszczone powietrze już dostało się do twojego ptasiego mózgu.
Niestety, ale to Ty jesteś największym oszołomem. Takich głupot, to już dawno nie czytałem. Wybudowane 2 ulice i 3 małe bloczki,
to dla takiego mądrego inaczej jakim Ty jesteś, to już powód,
żeby obwieścić światu, że Starachowice są budowlaną stolicą świata!
A to że wyremontowano kawałek chodnika czy ulicy, to nie jest niczym nadzwyczajnym - to zwykłe administrowanie za pieniądze, które dostaje od rządu i z Brukseli.
Część z tych środków w opinii wielu mieszkańców została wydana bezmyślnie jak np. park czy skarpa.
Zamiast trwonić pieniądze na napis, należało tam zrobić 2 jezdnie od wiaduktu do świateł.
Wtedy można by mówić o jakimś rozwoju,
bo rozładowałoby to korki w godzinach szczytu,
skoro nie udało się zebrać kasę na wiadukt na Dolnych.
To są takie pozorne działania, które mają pokazać, że coś się robi, ale mieszkańcy pożytku z tego nie mają.
Zamiast lamp LED - świecidełka.
Zamiast nowoczesnej komunikacji miejskiej -
jakaś jej atrapa.
Zamiast zabudowanego placu targowego z ładną architekturą - klepisko jak na starych zdęciach w Rynku.
Zamiast pięknego stadionu z pełnym zapleczem – sztuczna trawa.
Itd.
Za to wiele szumu wokół własnej osoby.
Liczne wizualizacje, ale najczęściej na pomysłach się skończyło.
Piszesz, że nie było skandali.
A czy nim nie jest wpakowanie własnego ojca do starostwa, reklamowanego jako fachowca z wielu dziedzin, i czym się wykazał?
Kilka lat minęło a tu cisza o jego dokonaniach.
Podobnie było z Jarubasem, którego zatrudnił tylko po to, żeby sobie dorobił do pensji.
Też cała lista obowiązków, a co zrobił z tego przez 3 miesiące?
Mianowanie instruktora gimnastyki na prezesa
wodociągów, to jest normalna rzecz w prawdziwej demokracji albo zatrudnienie na kierowniczym stanowisku w ZEC-u człowieka, który przez kilkadziesiąt lat zajmował się zupełnie inną działalnością.
Jakby tak dokładnie przejrzeć te zatrudnienia
we wszystkich spółkach gminnych czy powiatowych, to pewnie znalazłoby się więcej takich nominacji, które nie są uzasadnione
wykształceniem czy doświadczeniem do ich wykonywania.
Nie masz pojęcia o czym piszesz,
a ten epitet, którego użyłeś pasuje do Ciebie jak ulał.

Do przedmówcy | 2021-01-21 11:23:39 napisał(a):

Zabolała propozycja rozliczenia radnych. Skoro tak sie zdenerwował, to ja pomysł popieram. I pytam, gdzie pracuje mąz Radnej Piątek? Czy w spółce gminnej? Czy został zatrudniony za kadencji Materka? Czy Radna jest kojarzona z Radnymi spółdzielczości, czyli reprezentantami interesu szerokiej spolecznosci blokowisk?

mieszkaniec | 2021-01-21 12:25:20 napisał(a):

nie sposób sie zgodzic inwestycje fajne mnie sie park podoba zieleń na wiadukcie również stawiane bloki nowa moniuszki skwer przy dziewiątce . Mam takie zdanie jako mieszkaniec. Ale z drugiej strony nie sposób sie zgodzić z tym że wbrew zapowiedziom Materek poszedł ta sama droga co kwiecien i bernatowicz. Wódki nie pije za babami nie lata łapówek nie bierze, ale tak jak poprzednicy zatrudnia kolesiów, rodziny radnych no i numer z tata czy wiceprezydent nie służy wizerunkowi i dokonań inwestycyjnych

Do mieszkaniec | 2021-01-21 12:33:09 napisał(a):

Wodka i baby dla ciebie sa dziwne? I pisze to zryty beret, który zagląda ludziom w prywatne sprawy? A za co cie z policji wyprosili? Za uczciwosc? Jestes ostatnią osobą ktora ma prawo innych oceniać buraku.

Mieszkanka | 2021-01-21 12:54:04 napisał(a):

Kredyty po tych wspaniałych w pełni uzasadnionych inwestycjach zapewne same się spłacą. Kolejny wzrost opłat chyba już jest wyliczony? Miejmy nadzieje, że może zacznie się w tym mieście myśleć o oszczędnościach. Bo poza mieszkańcami, trudno zauważyć aby słowo oszczędzać było popularne.

mieszkaniec | 2021-01-21 13:14:34 napisał(a):

pracuje w prywatnej firmie

Do mieszkaniec | 2021-01-21 13:23:09 napisał(a):

Na emeryturze można przecież dorabiac, hahagahaha co ze strzelnicą nie wyszlo, na ciecia cie wzieli?

cytat | 2021-01-21 15:55:53 napisał(a):

Miasto ma inwestycje, ale i olbrzymie kredyty. Tak nawet dzieciak potrafi gospodarować. Radni kieleccy dzisiaj pogonili podwyżki śmieci- cyt.: "znajdziemy rozwiązanie tańsze, mimo że będzie trudniejsze". Materek powieś tę mądrość nad biurkiem.
ps.z wielbicieli fejsbukowych nie ma co się cieszyć- to miasto jest dziwne. Były prezydent skazany za korupcję ma 4,5 tyś. takich i liczba rośnie :-)

do mieszkaniec | 2021-01-21 17:01:24 napisał(a):

Jak to mowią? Dotyl, dotyl...

Er 20 | 2021-01-21 17:03:42 napisał(a):

Najważniejsza jest praca organiczna, którą wykonuje Stowarzyszenie i nie tylko Ono. Materek i jego pretorianie nie jest problemem. To co oni wyczyniają w stosunku do Naszej Społeczności, wypełnia definicję przemocy. Ten człowiek tak panuje nad rzeczywiscią. Inaczej nie potrafi.

Do mieszkaniec | 2021-01-21 17:45:03 napisał(a):

Szkoda ze nie rozumiesz jak zmieniło sie egzekwowanie prawa w przestrzeni słuzby publicznej. Kilka lat temu zatrudninie ojca w samorzadzie, czy dzierzawa szkoly za 5 tys, albo wygrany przetarg na mieszkanie przez narzeczoną, bylo by na celowniku słuzb, mediów, czy samego spoleczenstwa. Obecnie w Polsce skala nieprawidłowości i roznych patologi osiagnęla poziom porównywalny do krajow z pogranicza cywilizacji. Naprawde uwazasz ze znajac z grubsza sytuacje w spolkach, szpitalu, starachowiczance, urzedzie - problemem jest samo zatrudnianie znajomych? Poczekajmy z oceną do chwili, kiedy ktos zajrzy w papierki, zrobi audyt, rozwiazą sie języki pracowników. Jedyny pewnik jest taki, ze nadejdzie taki czas, moze nawet niedługo, wtedy mieszkancu pogadamy.

Myślący | 2021-01-21 18:07:10 napisał(a):

Zgadzam się z jednym z poprzedników o do wyborów za 3 lata. Starachowiczanon podoba się fb, swiecidełka na słupach, napis, betonowy park. A to, że woda, śmieci, podatki jedne z najdroższych w Polsce, brak komunikacji, styf i smog im nie przeszkadza.

Cobretti | 2021-01-21 19:50:53 napisał(a):

Problem z FB polega na tym, że wielu poza * to są ludzie z całego kraju , z zagranicy, tylko często nie ze Starachowic, czasem pochodzący stąd ,kierujący się resentymentami, niezależnie od tego co jest prawdą a co nie a wypowiadający się za wodzem w sprawach miasta. Tęsknota nie do Materka tylko do miasta lat młodzieńczych jakie by ono nie było...Dlaczego nie piszą tam radni miejscy czy powiatowi, nie dyskutują ,nie popierają swojego prezydenta ? Bo widzą, że nie ma z kim i o czym. Tylko zdjęcia z drona z lotu Myszki czy jakoś tam inaczej, lepsze zdjęcia Zatorskiej , światełka i niestworzone opowieści naszego bajkopisarza.

Cobretti | 2021-01-21 21:16:11 napisał(a):

Staram się zawsze niezależnie od okoliczności myśleć pozytywnie tak o przeciwnikach politycznych jak i o przyjaciołach. Dlatego uważam, że jest jeszcze czas na opamiętanie w sprawie budowy spalarni, czas na przemyślenie wcześniej podjętych decyzji. Skutki tych decyzji będą na długie lata. Nie będzie już prezydentem Marek Materek, prezesem ZEC Marcin Pocheć, inni zainteresowani też prawdopodobnie będą robić inne nowe rzeczy a problem pozostanie. Przecież zawsze można się wycofać nie traktując tego czysto ambicjonalnie, nawet jeśli to bardzo niewygodne, trudne i wydaje się niemożliwe. Zawsze jest szansa na właściwą ocenę sytuacji ,nikt nie będzie tego krytykować, bo lepiej czasem przyznać się do błędu i go nie popełnić niż brnąć w niego i popełnić ze wszystkimi jego konsekwencjami. Żaden to wstyd zmienić zdanie, jeśli to będzie działać i interesie mieszkańców Starachowic. W takich sprawach nie ma wygranych i przegranych, wygrają Starachowice a to chyba dla nas wszystkich jest najważniejsze. Nas wszystkich może już nie być w tej debacie ,wszyscy zapomną o tych różnicach zdań i kłótniach a efekty pozostaną i będą oceniane pozytywnie albo też będą przekleństwem Naszego Miasta i naszych czasów.

Marek | 2021-01-22 14:16:37 napisał(a):

Brawo Panie Zbyszku za mądrość i rozstanie z konfidentem ze Szlakowi-ska

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie