Zapisy uchwały reklamowej nie są przestrzegane?

16462.nsmed

Uchwała reklamowa obowiązuje w Starachowicach od ubiegłego roku. Miasto zostało podzielone na strefy, gdzie obowiązują różne regulacje. Największym efektem tych przepisów jest brak banerów reklamowych na ogrodzeniach, choć Czytelnicy zwracają uwagę na to, że jednak są miejsca, gdzie banery wiszą. 

Najbardziej widoczne zmiany miały zajść w starachowickim Rynku, który wraz z przyległymi uliczkami był objęty najbardziej restrykcyjnymi przepisami. Część osób prowadzących tam działalność dostosowała się do uchwały reklamowej, ale są także takie lokale, których wizerunek nie wyczerpuje norm zawartych w uchwale. Firmy działające w Rynku, w świetle obowiązujących przepisów mogą mieć szyld oraz potykacz, a nie mogą mieć oklejonych folią reklamową witryn. 

Czytelnicy w wiadomości do Redakcji pytali, czy są równi i równiejsi w mieście? Po co przepisy były wprowadzane, skoro nie są egzekwowane, co widać w starachowickim Rynku? Portal Starachowice-NET.pl skierował uwagi do Urzędu Miejskiego.

Poniżej wyjaśnienia magistratu: 

Urząd Miejski egzekwuje przestrzeganie zapisów lokalnego prawa przez mieszkańców. Każdy zgłoszony przypadek w zakresie poprawności usytuowania reklamy w odniesieniu do zapisu uchwały jest analizowany indywidualnie. 

Na ulicach miasta można spotkać banery informacyjne, które nie zawierają treści reklamowych. Odnosząc się do banerów, które zlokalizowane są na ogrodzeniach należy wyjaśnić, że nie każdy baner jest banerem reklamowym, czyli reklamą, zgodnie z definicją zawartą w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Każdy przypadek banera wywieszonego na ogrodzeniu jest analizowany indywidualnie. Definicja reklamy została zawarta przez ustawodawcę w art. 3 pkt 16a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Stanowi ona, że ilekroć mowa o „reklamie” należy przez to rozumieć upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne. Zgodnie z tą definicją każda treść umieszczona na banerach czy innych nośnikach jest weryfikowana pod kątem wypełnienia przesłanek do uznania treści jako reklamy, lub też nie.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stosowania się podmiotów do uchwały reklamowej, w znacznej większości wystarczają wizyty u przedsiębiorców, poinformowanie ich, że reklama jest niezgodna z uchwałą (pracownicy właściwego referatu informują dokładnie która reklama i w jaki sposób jest niezgodna z treścią uchwały) i przedsiębiorcy dobrowolnie albo ją dostosowywali albo usuwali. W przypadku podmiotów, które nie dostosowują się do zaleceń pokontrolnych zostaną wszczęte postępowania administracyjne.

Kolejne kontrole w zakresie poprawności sytuowania reklam w odniesieniu do zapisów uchwały krajobrazowej planowane są jesienią br.. Kontrole prowadzone są przez pracowników Referatu Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Starachowicach wraz ze Strażą Miejską (uwagi dotyczące istniejących reklam można zgłaszać do Straży Miejskiej lub na platformę internetową: www.naprawmy.starachowice.eu)

RemondisReklama 

Rada Miejska nowelizowała uchwałę reklamową, jednak wojewoda rozstrzygnięciem nadzorczym uchylił ją ze względów formalnych z uwagi na zaproponowane w jej treści przepisy przejściowe. Treść uchwały została poddana niezbędnej korekcie i przekazana ponownie do uzgodnień z uprawnionymi do tego organami.

Dodane: 13.09.22 | Odsłony: 1270 | komentarze (1)
Tagi:

Komentarze użytkowników

QweasdzxcJSB | 2022-09-13 15:38:45 napisał(a):

Czy w takim razie przed wyborami będzie można informować mieszkańców (nie reklamować!!) kto kandyduje z jakiego miejsca na jakiej liście?

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie