Zwolnienia pracowników w Gerdzie 2 w Starachowicach? – Jaki powód?

2471.nsmed

Jak poinformował naszą Redakcję jeden z pracowników firmy Gerda 2, mieszczącej się na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Starachowicach, wczoraj 10 pracowników firmy prawdopodobnie otrzymało wypowiedzenia.
Zwolnienia zostały im wręczone po zakończeniu wczorajszej, pierwszej zmiany. 


Część środowiska pracowniczego zakładu uważa, że powodem zwolnienia kolegów mogło być założenie przez nich związków zawodowych. Do tej pory, czyli przez około siedem lat funkcjonowania w Starachowicach oddziału, na terenie nie działała żadna zrzeszona organizacja pracownicza zajmująca się prawami pracowników.

Niektórzy uważają, że sprawą zwolnienia ludzi z Gerdy 2 musi zająć się Zarząd Regionu Świętokrzyskiego NSZZ „Solidarność”, który powinien zweryfikować zaistniałą sytuację i podstawy wypowiedzenia umów o pracę. 

 

Dodane: 23.12.10 | Odsłony: 1030

Komentarze użytkowników

Deczko | 2010-12-23 21:46:02 napisał(a):

Ohoho. Ciekaw jestem rozwoju sytuacji ???

TST | 2010-12-23 21:49:40 napisał(a):

Nie sadzę że akurat to było powodem zwolnienia

213 | 2010-12-23 22:20:50 napisał(a):

A co niby byłoby powodem ?Związki są niewygodne dla pracodawcy

gość | 2010-12-24 07:22:37 napisał(a):

a co tam się takiego działo że nagle pracownicy założyli związki zawodowe i dlaczego tylko 10 osób na całą załogę?

pracownik G2 | 2010-12-24 08:39:21 napisał(a):

Co sie dzieje?...normy nie do przerobienia...w okresie letnim nadgodziny nieplacone...notoryczne zabieranie premii...zero szacunku dla praw pracownika...Panu prezesowi już w głowe grzeje od dłuzszego czasu!!!

paladyn | 2010-12-24 09:14:51 napisał(a):

Szkoda tylko że do związków nie przystąpiła cała załoga , wtedy przecież nie wyrzuciliby całej ekipy. Z doświadczenia wiem że ci co nie chcą się zrzeszać to ludzie ze wsi których pełno w starachowickich zakładach za nich zawsze inni nadstawiają karki i nie zawsze jak widać dobrze na tym wychodzą.

Teraz wszyscy pracownicy powinni wstąpić do związków innej możliwości nie ma

mmmmmm | 2010-12-24 09:25:38 napisał(a):

pracownik G2 skoro tak są notorycznie łamane prawa pracowników w Gerdzie 2 czemu nie
zgłosicie sprawy do PIP która działa momentalnie i zrobi porządek z prezesem i skończy się łamanie prawa .Paladyn masz racje tzn przen-oburaczani ze wsi no już tak maja w głowach zakodowane ze maja pracować a nie myśleć oni pogadaj sobie w domu poplączą ze mała kasa a pracować i tak będą taki ludzie maja charakter i nikt tego nie zmieni

rambo | 2010-12-24 10:26:06 napisał(a):

Jeszcze wrócą....jak górnicy chiliscy

ja | 2010-12-24 12:17:29 napisał(a):

jakby wszyscy przystąpili do tych związków zawodowych to właściciel z warszawy by się wkurzył i by zamknął zakład a potem ludzie by płakali za nie maja pracy.
skoro nie pasuje to szukać innej pracy.
a oczywiste jest to, ze każda firma musi zarabiać wiec żaden prywatny zakład pracy nie pozwoli sobie na takie coś

Urizjel | 2010-12-24 13:48:35 napisał(a):

Nie ma możliwości żeby właściciel zwolnił wszystkich i zaprzestał produkcji gdyby wszystcy wstąpili do związku, absolutnie nie ma takiej możliwości! Za duże koszty przestojów a po za tym, wtedy sąd pracy pogrążyłby właściciela na amen. Więc lepiej zeby teraz wszyscy przystąpili do związków.
ps
Wesołych Świąt

załoga | 2010-12-24 14:49:24 napisał(a):

W pełni popieram pracowników GERDY 2. Zarząd i całe kierownictwo nie dba o pracowników, tylko czeka by o pierdołę zabrać premie, szczególnie pod koniec miesiąca! Podwyżek nie było 4 lata, a od tego czasu wszystko znacząco podrożało panie PREZESIE! My nie dostajemy gigantycznych premii rocznych tylko grosze z których jesteśmy w każdy możliwy sposób okrajani! Wszystko jest OK w miesiącach letnich gdy jest dużo pracy, zimą jednak co się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie! Dziękujemy za wspaniałe święta panie PREZESIE! załoga

Belinea | 2010-12-24 21:48:51 napisał(a):

Ostatnio to same kłopoty przez te związki, w manie zwolnienia, w gerdzie zwolnienia. Po co w ogóle ludziom związki zawodowe. Pytam na prawdę, bo nigdy nie miałam styczności z tą organizacją i nie wiem czemu mają służyć...

uygi | 2010-12-25 04:31:01 napisał(a):

To nie wina prezesów, oni srają po nachach przed właścicielem - Litwińskim to on pewnie im kazał.

Agamemnon | 2010-12-25 11:03:47 napisał(a):

jakoś dziwne że tylko 10 osób zdecydowało się na wstąpienie do związków. Dlaczego inni tego nie zrobili?

Pracownik_Gerda | 2010-12-25 12:29:27 napisał(a):

Jeżeli tak im jest źle w tej firmie i uważają, że prawa pracownika nie są respektowane to dlaczego Szanowny Pan Kiełbasa w wywiadzie dalej chce pracować w tej złej Gerdzie? Nawet po całej tej pseudoaferze?
Jest przecież tyle innych firm w Starachowicach - MAN, Cersanit, Constar... Wolna droga, tyle możliwości...
Tylko kto go przyjmie wiedząc, że chciał zakładać związki zawodowe? Dla mnie już jesteś skończony - dobra rada - wyjedź z tego miasta i nie siej więcej fermentu.
Wychodząc z tą inicjatywą Panowie z pewnością nie patrzyli na poprawę warunków pracy całej załogi a jedynie na poprawę swoich. Przecież ogólnie wiadomo, że członków zarządu związków zawodowych nie można zwolnić, nawet jeżeli są ostatnimi głąbami.
Który pracownik, znający swoją wartość i przydatność dla firmy bawi się w związki zawodowe w czasach w których sami sobie możemy wybrać pracodawcę?

kgfjk | 2010-12-25 13:18:15 napisał(a):

W dzisiejszych czasach nikt nie liczy sie ze slowem zwyklego ,prostego, ciezko pracujacego czlowieka... Uklony dla Kiełbasy. Trzeba walczyc z chamstwem pracodawcow

obserwator | 2010-12-25 20:24:27 napisał(a):

Jeżeli sam siebie określasz jako prosty człowiek to kto ma się liczyć z twoim zdaniem?
Trzeba być tylko skończonym idiotą, żeby narobić sobie we własne gniazdo a później bezczelnie jeszcze udawać biednego, uciśnionego i ciemiężonego przez złego kapitalistę.

zabójcza broń 2 | 2010-12-25 20:40:08 napisał(a):

Pracownik_Gerda chyba jest ze wsi. Jeżeli uważa że jest mu dobrze to niech siedzi cicho. W każdej z jego wymienionych firm są związki.

Lady Ga Ga | 2010-12-25 21:59:52 napisał(a):

Związki muszą być [wszędzie są]. Gorzej już nie może być. Solidarność.

Pracownik_Gerda | 2010-12-26 08:30:19 napisał(a):

Heh- przeczytaj sobie miastowy czereśniaku post na tym portalu "Boże Narodzenie pracowników MAN w cieniu referendum". Jesteś z WIELKIEGO MIASTA STARACHOWICE a ciężko Ci czytać ze zrozumieniem dlatego jak będziesz miał problemy z wyciągnięciem wniosków z niego, daj znać.
A wniosek z mojego postu jest tylko jeden:
Jeśli Ci źle w Gerdzie - idź do firm ze związkami.

gość | 2010-12-26 09:40:56 napisał(a):

Podobno kierownictwo firmy zabroniło udzielania wszystkim pracownikom informacji na temat zaistniałej sytuacji... Czy to prawda?

Jeśli tak, to Współczuję wszystkim którzy muszą milczeć

Były_pracownik_Gerda2 | 2010-12-26 18:00:56 napisał(a):

Teraz żałuję, że się zwolniłem z Gerdy 2 i nie mogę zobaczyć tego jak Pan Tomasz Deroń kończy swoją karierę.

xx | 2010-12-26 19:43:59 napisał(a):

b.dobrze ze ich zwolniono , to byly walkonie i opoje. Pan Deron to wspanialy czlowiek. Precz z solidaruchami !!!


jeden z nich to dzieciorob - ten co go zwolnili i dobrze mu

observer | 2010-12-26 20:08:39 napisał(a):

Zwolniles sie czy cie zwolniono :)))) Pan Tomasz Deron chyba jednak nie skonczy kariery bo wlascicielem gerdy nie sa konowaly z solidarnosci.

Były_pracownik_Gerda2 | 2010-12-26 22:52:02 napisał(a):

Trzeba być niezłym kretynem i niedojdą (albo kolegą Pana prezesa),żeby w tej firmie pracować, a zwolniłem się sam. Nie pozwolę sobie żeby mnie ktoś traktował jak śmiecia, a tak właśnie Pan Tomasz traktuje ludzi. Założył sobie obóz pracy (monitorowany, na własne oczy widziałem jak naśmiewał się z pracowników gapiąc się w obraz z kamer, zawiesił sobie ekran nad biurkiem). Więc jak jest taki uczciwy to dlaczego wystraszył się związków zawodowych? A może to co robi nie do końca jest zgodne z prawem? Sam w tej firmie zostawałem zmuszany do darmowych nadgodzin i jak złapę nerwa to mogę to potwierdzić przed sądem pracy.

observer | 2010-12-27 07:51:20 napisał(a):

No to ładnie oceniłeś kolegów z dawnej pracy.
Spróbuje nadążyć za twoim rozumowaniem: czyli ponad 100 osób, które tam pracuje jest kretynami i niedojdami. Wynika z tego, że jest to zakład, który ledwo zipie, nie rozwija się i pewnie niedługo i tak upadnie i wszystkie te niedorajdy pójdą na zasiłek.
Ja tam nie pracuje ani nie jestem kolegą prezesa ale wydaje mi sie ze rzeczywistosc jest troche inna.
A monitoring, ktory ci tak bardzo przeszkadza jest wlasnie od tego zeby kontrolowac pracownikow a nie dla ozdoby. Ale ok, tobie nie pasowalo to sie zwolniles i pewnie masz teraz wymarzoną pracę - i wlasnie o to w tym chodzi.

as | 2010-12-27 20:23:36 napisał(a):

Słuchajcie związkowcy po to tworzy się firmę aby przynosła zyski, a nie po to aby zatrudniała pracowników. Praca dla wszystkich była w poprzednim systemie i nikt za tym czasem nie tęskni. Tęsknią jedynie związkowcy którzy zadbali o to, aby w kodeksie pracy znalazły się zapisy o ich nietykalności. Niech związkowcy sami założą firmę, zobaczą jaka to lekka praca.Panie Tomku popieram wpełni, niech Pan rozgoni tą czerwoną solidarność

frog | 2010-12-27 21:46:58 napisał(a):

Precz z komuna!!!!!!!

ggg | 2010-12-27 21:50:10 napisał(a):

Gdyby nie ta Solidarność to byś teraz po rusku pisał pacanie jeden z drugim.

klan | 2010-12-27 21:57:20 napisał(a):

Popieram chłopaków...niech wreszcie prezesi zaczną normalnie traktować ludzi...Panowie w garniturkach widza ze o prace teraz trudno wiec maja piekna mozliwosc wykorzystywania ludzi a taki szary człowiek nie zwolni sie poki co bo ma rodzinę na utrzymaniu. A Ty as na hale produkcyjna!!!...mniemam ze jakbys raczki troszki pobrudzil to inaczej bys śpiewał!

ggg | 2010-12-27 22:11:45 napisał(a):

W tej Gerdzie na 150 osób to tylko 9 osób miało jaja? No i prezes miał jaja, zrobił aferę na całą Polskę, można powiedzieć że jest ponad prawem.

barli | 2010-12-27 22:34:54 napisał(a):

Durne matołki przejrzyjcie wreszcie na oczy! Nie widzicie, że Pan Rafalski i Bartosz chcą trochę sobie podbić sondaże na waszych garbach? Dobrze wiedzą, że i tak was wywalą prędzej czy później z gerdy ale mogą chociaż trochę zaistnieć!
Do klan: jak szary człowiek ma rodzinę na utrzymaniu to nie myśli o związkach zawodowych tylko pracuje. A takie działania prowadzą tylko do jednego - maksymalnie zautomatyzują produkcje i tyle zostanie z bohaterow. Ciekawe co ich rodziny myślą teraz o ich bohaterstwie?

klan | 2010-12-27 22:41:42 napisał(a):

Poki co to o ich bohaterstwie pewnie będzie decydował sad barli...a szary czlowiek to nie tylko zwiazkowiec ale zwykly pracownik ktory boi sie odezwac.

barli | 2010-12-28 07:07:20 napisał(a):

Sąd nie decyduje o bohaterstwie tylko rozstrzygnie czy zostali zwolnieni zgodnie z prawem. A wszystko wskazuje na to, że tak.
Coś czuje, że prędzej właściciel zamknie tą firmę niż pozwoli sobie na to żeby ktoś mu rządził.
Zwróćcie uwagę też na czystą hipokryzję działaczy 'S' - "Prawie pięćdziesięciu pracowników Huty Szkła "Kinga" w Parszowie, w powiecie starachowickim straci od nowego roku pracę.", w MANIE sami zwiazkowcy zdecydowali w referendum że 150 osobom nie przedluży się umów. O tych nie potrafią walczyć??????? Czy im się nie opłaca?

as | 2010-12-28 08:04:35 napisał(a):

do ggg: tępy idioto to nie jest ta sama solidarność lat 80. Czy nie widzisz że jedynym celem watażków obecnej solidarności jest własna promocja w mediach. Przypomnij sobie jak skończyły się rządy AWS-u. Pokaż mi firmę w ktorej związki zawodowe walczą o pracowników. Wystarczy dać władzą związku biurko, samochód służbowy i nietykalnośc wtedy nagle zapominają o swoich kolegach. Wówczas już można przeprowadzać zwolnienia, oczywiście po konsultacjach i sami podpisują się pod tym, byle zakład prztrwał i przetrwały ich ciepłe posadki działaczy związkowych.

dominik | 2011-01-07 14:09:35 napisał(a):

brawo palladyn, to oni najwięcej się "dorobili" w starachowickich zakładdach, wynosili i wynoszą co się da,znali sie z poprzednimi ekipami strazników i byli bezkarni. "zarządzali" zasobami lasów na swój sposób.Tragedia , mozna na ten temat pisac prace doktorskie.

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie