Coraz bliżej półmetka na budowie obwodnicy Wąchocka

18046.nsmed

Budowa obwodnicy Wąchocka w ciągu drogi krajowej nr 42 zbliża się do półmetka. Niemal gotowe są już trzy obiekty mostowe, ale zaawansowanie robót na poszczególnych odcinkach inwestycji jest zróżnicowane ze względu na również zróżnicowane warunki terenowe i gruntowe.

Prace ziemne i roboty bitumiczne

Ogólne zaawansowanie inwestycji realizowanej w systemie Projektuj i buduj przekroczyło 40 procent. Wykonawca kontynuuje roboty bitumiczne zarówno na dwujezdniowym ciągu głównym DK42, jak i na drogach dojazdowych. Na odcinkach trasy zasadniczej o łącznej długości ok. 6 km ułożona została podbudowa bitumiczna, na ok. 5 km przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni, a na prawie 4 km ostatnia wierzchnia warstwa ścieralna SMA. Zaawansowanie robót bitumicznych to ok. 40 procent. Na innych odcinkach trwają roboty ziemne, których zaawansowanie zbliża się do 70 procent. Budowane są nasypy, kontynuowane są wykopy, także te szczególnie pracochłonne – w gruncie skalistym.  

Widoczne wiadukty i przejścia dla zwierząt

Kontynuowane są prace przy budowie 11 obiektów inżynierskich, czyli wiaduktów, mostów, przejść dla zwierząt i przepustów. Zaawansowanie robót na trzech obiektach przekroczyło 90 procent. To wiadukty budowane nad DK42 w ciągu drogi gminnej w Wielkiej Wsi i w ciągu drogi powiatowej w Ratajach oraz przejazd pod obwodnicą. Doskonale widoczna jest już zasadnicza konstrukcja górnego przejścia dla zwierząt dużych typu zielony most nad DK42. Zakończył się montaż łukowych elementów z blachy falistej nad dwiema jezdniami trasy głównej i betonowych elementów skrzynkowych nad drogami dojazdowymi. Przejście dla zwierząt na początkowym odcinku leśnym budowanej obwodnicy to największy obiekt realizowany w ramach inwestycji. Łukową, ale betonową konstrukcję będzie miało także zespolone z ciekiem wodnym przejście dla zwierząt pod DK42. Aktualnie prowadzone są roboty zbrojarskie, poprzedzające betonowanie konstrukcji. Trwają przygotowania do prac przy posadowieniu kolejnych czterech wiaduktów i przepustów. 

12 km dwujezdniowej trasy

Obwodnica Wąchocka realizowana jest w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Dzięki realizacji inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 11,7 km biegnąca nowym śladem, omijająca Parszów po stronie północnej, a Wąchock po południowej. Trasa pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta, przez co poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort życia mieszkańców Wąchocka. Łatwiejsza będzie również obsługa ruchu turystycznego na słynącym z zabytków i atrakcji terenie. Równocześnie znacznie skróci się czas podróżowania drogą krajową nr 42, komunikującą węzeł drogi ekspresowej S7 w Skarżysku-Kamiennej ze starachowicką strefą przemysłową i dalej z drogą krajową nr 9 w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i woj. podkarpackiego. Wykonawca – firma Strabag –wybuduje cztery skrzyżowania, 11 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt i podziemne przejście dla pieszych oraz cztery przepusty. Projekt zakłada też wybudowanie dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, oświetlenia i odwodnienia. 

Komunikat prasowy: GDDKiA

Dodane: 20.11.23 | Odsłony: 1742 | komentarze (7)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Sid | 2023-11-20 20:09:38 napisał(a):

I to by było na tyle pomocy rządu dla Starachowic. Niech głosującym na PO idą w czynie społecznym budować drogi w przyszłym roku.

do Sid | 2023-11-20 20:20:43 napisał(a):

Jesteś kolejnym , który odczuwa mocny ból tyłka po przegranej PiS-u. Uwierzyłeś, że dobry rząd Morawieckiego dawał "swoje" pieniądze na inwestycje a nie nasze ... Tak się troszczyli o Polskę, że zrezygnowali z miliardów euro z niedobrej Unii . Ich dobroć będzie wkrótce rozliczona. I nie bierz już więcej tych proszków...

Zainteresowany | 2023-11-20 22:12:09 napisał(a):

Wszystko ładnie do Wygody, a później trzeba się cofać lub jechać przez Wąchock, bo brak łącznika z obwodnicą Północną w kierunku MAN-a, i dalej na Bugaj. (Łącznik może będzie za 5 lat). Następna sprawa dlaczego nie wykonuje się poszerzenia drogi od DZIAŁEK przez Młodzawy do wiaduktu w Skarżysku- Zachodnim? Może mi ktoś z WZDK odpowie.

smref | 2023-11-21 14:06:02 napisał(a):

czy ta obwodnica to będzie dwupasmówka bo nie do końca rozumiem !

do do Sid | 2023-11-21 14:35:44 napisał(a):

a ty przestałeś brać i wypisujesz bzdury,wróć do nałogu ijako takiego rozsądku

plon niesiemy plon | 2023-11-21 14:49:40 napisał(a):

Firma zasuwa jak trzeba. Co z tego, jak nie będzie połączenia z s7 w Skarżysku i kolejki będą ogromne, zwłaszcza, że jakiś idiota uruchamia światła na wjeździe do Skar-Kamu (zamiast ronda np). Łącznik z północną obwodnicą zrobią, bo jest na to kasa i ponoś projekt. To pikuś. Będziemy jednak pomykali ochoczo 50 na godzinę na planowanej nowej/starej 42 jce która zamiast ominąć miasto i Lubiankę od południa przetnie jak strzała starym śladem wycinając w pień wywłaszczone posesje. Przyjdzie wielka woda i okaże się, że diecezja była do kitu. No wiem, że ekolodzy, las ... a ludzie? Koncepcja zachodnio-północna to już kompletna paranoja... wiejskie drogi z tirami jeden za drugim. Chyba, że ktoś pomyśli i zadecyduje jak trzeba.

Luna | 2023-11-24 08:09:05 napisał(a):

No to lepiej niech się pospieszą i rozliczą swoje zanim wejdzie firma, która wygra przetarg na sławetny "Łącznik" i zacznie coś wyburzać. Bo przecież "Łącznik" trzeba jakoś podpiąć do tych obwodnic.

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie