Miasto ogłosiło przetarg na budowę 101 mieszkań przy ul. Kościelnej

14593.nsmed

Gmina ogłosiła przetarg na budowę bloku przy ul. Kościelnej w Starachowicach. Firmy chętne wziąć udział w postępowaniu mają czas do 27 maja br. na złożenie ofert. 

Główny zakres zamówienia obejmuje budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Kościelnej 52b wraz z instalacjami zewnętrznymi i przyłączami, miejscami postojowymi, zagospodarowaniem terenu i wewnętrznym układem komunikacyjnym. Budynek IV kondygnacyjny oraz kondygnacja podziemna przeznaczona na komórki lokatorskie i pomieszczenia techniczne.

W budynku przewiduje się 101 lokali mieszkalnych. Miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia  17 milionów 800 tysięcy zł brutto. Szczegóły dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej [kliknij] 

RemondisReklama

Przypomnijmy, że na początku marca br. prezydent miasta Marek Materek przedstawił cztery lokalizacje dla nowych bloków w Starachowicach przy:

- ul. Górnej, 

- ul. Oświatowej, 

- ul. Świętego Jana Pawła II, 

- ul. Kościelnej. 

Ponadto gmina planuje osiedle mieszkaniowe na nieruchomości po „starym szpitalu”, którą kupiła od powiatu starachowickiego. 

Dodane: 14.04.21 | Odsłony: 3787 | komentarze (25)
Tagi:

Komentarze użytkowników

mieszkaniec | 2021-04-14 08:07:16 napisał(a):

Ta lokalizacja przy ul Kościelnej jak najbardziej trafna. Natomiast trzy pozostałe nie najbardziej. Przy ul Górnej przedszkole pozbawienie dzieci przestrzeni do letniej zabawy. Na ul Oświatowej zablokowanie ciągu komunikacyjnego miedzy osiedlami pogorszenie standardu życia mieszkańcom okolicznych bloków kompletne zablokowanie dojazdu do przedszkola. I ta lokalizacja na południu również ciasna plomba na osiedlu. Tak to jest jak miasto pozbyło sie terenów np na Szlak wisku gdzie mógł powstać fajny blok prywatny kupił i łąka stoi. Teraz szuka sie blomb w zwartej zabudowie. Jest również teren przy ul Leśnej po prawej stronie za gimnazjum. Duża przestrzeń co najmniej na cztery bloki takie jak na Piłsudskiego tylko tzreba by zapewnić parkingi dla mieszkańców istniejących juz bloków poniżej. Uważam że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zrealizowanie budowy bloków na terenie starego szpitala i to powinno byc priorytetem a nie ćkanie bloków na byle wolnym kawałku tak jak tez planuje sie na dawnym giermku. Te stare osiedla i tak juz są upchane pozbawione parkingów ciasne uliczki.

Rura | 2021-04-14 08:19:49 napisał(a):

Inwestycja bez sensu. Jesli przydział mieszkań będzie możliwy tylko dla bogatych, jak przy ul. Piłsudskiego. Miasto się wyludnia. Zasób mieszkaniowy naturalnie będzie się powiększał, niestety. Nie trzeba budować na pokaz.

Też mieszkaniec | 2021-04-14 08:46:05 napisał(a):

W normalnych miastach to buduje się na dużych i wolnych terenach, często na obrzeżach. Nie wtyka się bloków w każdy wolny kąt, nie zabiera się przestrzeni i zieleni obecnym mieszkańcom. Nasze miasto to nie metropolia, gdzie blok przy bloku ma stać. Przy Leśnej bloki? Chyba coś się komuś pomyliło. Nie dość, że tam kilka bloków w dołku to jeszcze wyrosły by przed oknami mury. No super. Nie będzie naćkane? Takie wciskanie "intruzów" nikomu nie służy. Zabieranie terenu zielonego przedszkolakom ? Absurd. Budynki przy Ķoscielnej i po szpitalu ok. I tyle wystarczy.

mieszkaniec do powyżej | 2021-04-14 08:55:40 napisał(a):

Przy leśnej to plac od strony północnej nikomu nie zabierze świata zwłaszcza blokom poniżej to duża odległość. Małe bloczki punktowe nie będą stanowiły muru. Przy mądrym rozplanowaniu pozostały by obecne parkingi oraz nowe dla nowych mieszkańców. to takie same odległosci jak obecnie istniejacymi blokami. Ale tak jak pisałem najpierw zagospodarować teren szpitala a te tereny zostawić jako rezerwowe. Moze byc tak że mądrze zagospodarowany teren szpitala postawienie bloków z kilkaset mieszkaniami moze znacząco zmniejszyć potrzeby mieszkaniowe tym bardziej że jest juz duzo pustostanów, budowane są bloki przez dewloperów.

@rura | 2021-04-14 09:00:25 napisał(a):

bez inwestycji budowlanych miasto się wyludni. Młodzi będą brać kredyty gdzie indziej, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się zadłużał na całe życie aby kupić 50 letnie mieszkanie. Młodych może zatrzymać tylko dobra oferta mieszkaniowa.

Kadencja | 2021-04-14 09:02:20 napisał(a):

Który to już rok kadencji ? Ile mieszkań komunalnych powstało ? Ile razy można ogłaszać ten sam przetarg ? Wiele lokalizacji i zero realizacji. Jeżeli to ma być ten ekspres inwestycyjny to ja z niego wysiadam...

cv | 2021-04-14 11:03:49 napisał(a):

Niech się wyludnia i będzie miasteczko Staśkowice

cv | 2021-04-14 11:04:17 napisał(a):

Staśkowice Kolonia

Obserwator | 2021-04-14 12:11:39 napisał(a):

Niech gmina wybuduje nowoczesne osiedle mieszkaniowe na nieruchomości po "starym szpitalu"a nie tak jak napisał mieszkaniec stawianie bloków na byle wolnym kawałku Na Górnej i Oświatowej naprzeciwko przedszkola a na Al.Świetego Jana Pawła naprzeciwko domów jednorodzinnych

gość | 2021-04-14 12:55:57 napisał(a):

Jeden przetarg na Kościelnej już był ,jak dla mnie to wystarczy.

gość | 2021-04-14 13:07:01 napisał(a):

Poczekajmy, zobaczymy, jak zasiedli te mega drogie lokaliki na Piłsudskiego. Ten przetarg to chyba po to, żeby była nadzieja dla wkurzonych kryteriami zasiedlania, dla wielu rodzin są one zaporowe.

gość | 2021-04-14 13:12:06 napisał(a):

Jeśli tu buduje to w jakim celu gmina kupiła stary szpital ?Chyba jednak tylko poprawiła wynik finansowy powiatu tatusia, Robcia i Piotrusia.

Budynek | 2021-04-14 13:14:01 napisał(a):

Wątpliwa korzyść z budowy budynku przy Kościelnej jest taka, ze w 2017 roku była oferta za 10 mln zł a teraz przeznaczono na to prawie 18 mln. Uciekły też 4 lata zastoju w budowie mieszkań..

gość | 2021-04-14 13:20:56 napisał(a):

Taki to dobry gospodarz....Dla niego to żadna różnica, zdjęcia będą takie same.

gość | 2021-04-14 14:37:48 napisał(a):

Profil Marek Materek FB :
"Nowy Blok przy Kościelnej? Przetarg ogłoszony.
Od słów przechodzimy do czynów. Krótki termin na wykonanie prac, ze względu na konieczność rozliczenia środków.
Staramy się o 80% dofinansowanie do budowy 101 nowych mieszkań komunalnych przy ul. Kościelnej.
Dzięki temu będziemy mogli pozbyć się wielu kopciuchów na terenie miasta, poprawić warunki mieszkaniowe najemcom sumiennie wywiązującym się ze swoich obowiązków.
#StarachowickiEkspresInwestycyjny mknie dalej."

A co w przypadku nie otrzymania dofinansowania, przetarg będzie znowu odwołany ?I tak w koło Macieju?

gość | 2021-04-14 14:45:54 napisał(a):

ZP.271.14.2021.HE
Informacja Zamawiającego
Dotyczy postępowania pn.: „Zwiększenie gminnego zasobu mieszkaniowego poprzez budowę
budynku mieszkalnego przy ulicy Kościelnej w Starachowicach”
Zamawiający zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) informuje, iż zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie przedmiotowego zamówienia kwotę: 17.800.000,00 zł brutto.
Przewodnicząca Komisji Przetargowej
/-/
Dorota Skwarlińska

Do gość | 2021-04-14 14:54:44 napisał(a):

A co mają kopciuchy do nowych mieszkan??? Co, deweloper bedzie ludziom domy sprzedawał? Hahahahaha logika godna geniusza, hahahahaha

N | 2021-04-14 16:40:57 napisał(a):

Blok przy ul. Kościelnej w Starachowicach o takim metrażu min. ilość kondygnacji i mieszkańców mających go zasiedlić nie jest tak korzystną inwestycja jak mogło by się wydawać. Kilka metrów od jezdni, klika metrów od bazy transportowej, kilka metrów od domów jednorodzinnych i kilka metrów od działek. Szukałbym innej lokalizacji. Nie mówiąc ile ludzie z domów prywatnych stracą materialnie na tej inwestycji oraz ci w pobliskich blokach, ale kogo to obchodzi, a zwłaszcza tych tam mieszkających.

Wezyr | 2021-04-14 16:55:27 napisał(a):

Trzeba się nazywać Materek aby 101 malutkich mieszkań socjalnych budować w jednej lokalizacji i jednym budynku.
Prawda jest taka, że duża część najemców tych mieszkań to będzie wybitna patologia naszego miasta. Dlatego już dziś współczuję tym porządnym rodzinom, które będą chciały stworzyć tam swym rodzinom normalny dom. Będzie o to trudno

Przetarg ogłoszony choć pieniędzy jeszcze nie ma.

Teren już został ogrodzony, przez kogo i w jakim trybie, bo nie przypominam sobie takiego zapytania ofertowego?

N | 2021-04-14 17:58:59 napisał(a):

Rzadko mi się zdarza zgadzać się z osobami tu piszącymi z powodu braku logiki i stylu ich tekstów. WEZYR popieram co piszesz jest to kwintesencja nic dodać nic ująć.

Do wezyr | 2021-04-14 18:29:34 napisał(a):

Tak postawa to lokalny szowinizm. Należy współczuć takiego pojmowania sprawy juz szczucie ludzi na ludzi dzielenie grup na lepszych i gorszych. Bardzo dobzre że tu zlokalizowano mieszkania socjalne. Nie mozna tworzyć gett dzielnic dla "Ubogich". Mieliśmy osiedle Bugaj mam namiastkę dwóch bloków na Ostrowieckiej. Takie bloki powinny być rozrzucone po mieście. Nie wszyscy najemny mieszkań socjalnych to patole jak to jest w domyśle Wezyra. Czyli takich ludzi należy najlepiej osiedlać w namiotach.

gość | 2021-04-14 19:04:43 napisał(a):

Ciągle jakieś wygibasy przetargowe, ogłasza ,nie ma kasy, liczy, że będzie itd. itp. Trochę jak z tą spalarnią, są warunki umowy ale to nieważne bo dogadamy inaczej, są zapisane zabezpieczenia ale podobno to nieistotne bo ważniejsze będą jakieś bliżej nie dookreślone uzgodnienia itp. I tak w kółko...

.... | 2021-04-14 19:24:54 napisał(a):

Krótka piłka. Ale wszystkim namieszał w garach.Jest o czym pisać, dyskutować, jest raban,coś się dzieje.I przecież o to chodzi,o nic więcej.

Wezyr | 2021-04-14 19:36:34 napisał(a):

do Wezyr
Czytamy ze zrozumieniem. Ile rodzin było na Bugaju? Tu będzie 101. I to w mieszkaniach o bardzo małym metrażu, który też będzie ograniczał tam zamieszkujacych(decyzja o powiększeniu rodziny, warunki rodzeństw-własny pokój). Trafią tu w pierwszej kolejności mieszkańcy z slamsów opalanych kopciuchami. Rzeczy trzeba nazywać po imieniu. Część mieszkań dostanie największa patologia tego miasta. Mieszkania są w centrum i powinny trafić do naprawdę potrzebujących. To w tym budynku powinna być zrealizowana lista oczekujących na mieszkanie komunalne. Nie można umieszczać tu marginesu tego miasta.
Bo dzieci jakie tam zamieszkają dorastając będą patrzeć na tych meneli i słuchać ich burd po nocach.
Margines trzeba relokować do kontenerów na obrzeża miasta, bo to ludzie niereformowalni i ja dokładnie tak bym postąpił z alkoholikami, którzy nie potrafią funkcjonować w społeczeństwie, niczego nie szanują i uważają ze wszystko im się należy

Gambo | 2021-04-15 06:57:13 napisał(a):

Oto cała Polska. 500+ dać, mieszkanie dać, zapomogi dać, z MOPS jeszcze coś skapnie ale do pracy to po co iśc. Wtedy nikt nic nie da. Masakra

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie