Obwodnica Starachowic. Który wariant zostanie wybrany?

17120.nsmed

Na konferencji prasowej związanej z budową wiaduktu w Starachowicach Zachodnich, która odbyła się w ubiegłym tygodniu poseł Agata Wojtyszek zdradziła przy okazji, iż w ciągu miesiąca powinniśmy poznać, który wariant zostanie wybrany na obwodnicę Starachowic. 

Przypomnijmy, że na zamówienie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach wybrana w postępowaniu firma „Biuro projektowe Mosty Katowice Sp. z o.o.” przedstawiła trzy warianty przebiegu obwodnicy. 

Wiosną ubiegłego roku odbywały się spotkania informacyjne, w trakcie których chętni mogli wypełnić ankietę i za wybraną opcją przedstawić swoje argumenty. 

Wariant nr 1, to rozbudowa istniejącego przejścia DK 42 przez Starachowice. Trasa zostałaby rozbudowana do dwóch jezdni, a każda jezdnia miałaby dwa pasy. Skrzyżowania: ulic Kieleckiej i alei Niepodległości oraz alei Niepodległości z Rogowskiego byłyby rondami. Na skrzyżowaniu alei Niepodległości oraz Miodowej powstałaby estakada. Takie same rozwiązania zastosowano by na dwóch kolejnych krzyżówkach. Za stacją paliw droga weszłaby w nowy ślad, lasem omijając południową stroną Michałów i dalsze miejscowości, aż do włączenia w okolicy „Karpika” w DK 42. Wariant nr 2, to całkiem nowy ślad, tzw. południowy. Lasem za Lubianką, a wariant nr  3 to opcja przedłużenia północno-zachodniej obwodnicy Starachowic, północną stroną za cmentarzem przy ul. Radomskiej w stronę ulicy Iłżeckiej i drogi na Lubienię. 

Obwodnica Starachowic jest na tzw. „Liście 100 obwodnic”. Jest rządowy program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W ramach programu obwodnicowego w całej Polsce powstanie 100 zadań o łącznej długości ok. 820 km. W naszym regionie inwestycją z tego programu jest powstająca obwodnica Wąchocka. Na realizację wszystkich rząd przeznacza 28 mld zł. 

RemondisReklama 

WARIANT nr 1

WARIANT nr 2

WARIANT nr 3 

Dodane: 27.02.23 | Odsłony: 6795
Tagi:

Komentarze użytkowników

Lista | 2023-02-27 08:34:17 napisał(a):

Pani Wojtyszek jest wielką optymistką, przedstawiając PiS-owskie plany do 2020 roku.To już jest dzisiaj nieaktualne...

Mieszkaniec | 2023-02-27 09:21:25 napisał(a):

Powinien być ten przez miasto

Wezyr | 2023-02-27 09:40:43 napisał(a):

Zadecydowanie powinniśmy postawić na wariant 1.
Wariant ten jest nie tylko praktyczny ale również ekologiczny(nie wycinamy tysięcy drzew i nie uderzamy w mieszkańców lasu, nie grodzimy lasu). Wybierając wariant 1 uzyskujemy infrastrukturę XXI wieku w Starachowicach, poprawiamy płynność komunikacyjną(Dwa ronda plus estakada z Wiaduktu, dwupasmówka przez miasto i nie uderzamy w przedsiębiorców zarówno tych na SSE jak i tych prowadzących swe biznesy przy obecnej DK7 (sklepy stacje benzynowe, bary...).

Wezyr | 2023-02-27 09:43:07 napisał(a):

DK42 oczywiście :)

Autor | 2023-02-27 09:51:43 napisał(a):

Chyba kogoś porąbało.Wszedzie ruch wyprowadzamy jest poza miasto a tu chcą robić przez środek. A co do ekologii to może chciałbyś zamieszkać przy takiej drodze

Xzibit | 2023-02-27 09:59:33 napisał(a):

Wariant przez miasto jest najtańszy i najbardziej rozsądny.

Obywatel | 2023-02-27 10:03:22 napisał(a):

Lepszy warian nr 3

Skip | 2023-02-27 10:28:56 napisał(a):

Jedyny słuszny wariant - 1. Nie wycinamy drzew, fakt - dzielimy miasto na pół, ale i tak jest juz podzielone + zyskamy super drogę, na której remont miasta nie będzie stać przez wiele lat. Wariant drugi byłby wporządku, gdyby szedł znacznie dalej za Lubianką, niż obecnie. Wariant 3 nie ma sensu - DK42 to droga głównie na Skarżysko i Ostrowiec, dalej Rzeszów i nie sądzę, by ktoś, kto jedzie tirem ze Skarżyska na Rzeszów, będzie robił dodatkowe km aż do Lubienii, by przejechać się nową obwodnicą. Przy wariancie nr 3 ruch nie zniknie, a stan alei Niepodl. i Ostrowieckiej jeszcze bardziej się pogorszy.

tomasz | 2023-02-27 10:32:32 napisał(a):

Pani poseł Wojtyszek niech lepiej sobie sprawdzi czy w którymś wariancie nie stoi na drodze jakiś kościół bo będą jaja.
Już z tym krzyżem pod Wygodą nie wiadomo co zrobić .
A wariant nr 1 to jakiś żart tiry będą pędziły przez środek Ciemna.

3 vwarianty ... | 2023-02-27 10:50:27 napisał(a):

... żeby gawiedź mogła się trochę posprzeczać. Tak faktycznie to sprawy własnościowe są w lesie i żaden wariant nie jest obecnie realny ale o tym szaaa...

Senior | 2023-02-27 10:52:40 napisał(a):

Ludzie wygra wariant materkowy północna obwodnica do Lubieni. Pomysł klanu Materków a oni są najmądrzejsi i muszą być pierwsi.

Najlepszy wariant | 2023-02-27 10:54:18 napisał(a):

Najlepszy wariant oferuje oderwana od rzeczywistości wójt Brodów ! Zorganizowała spotkanie na temat połączenia Centralnego Portu Komunikacyjnego ( czyli najdroższej łąki w dziejach) szybką koleją z gminą Brody. No, trzeba mieć ogromną fantazję , żeby wymyślić taką bzdurę...

mieszkaniec zainteresowany | 2023-02-27 10:56:01 napisał(a):

wariant nr 1 będzie tragedią dla ludzi mieszkających przy alei niepodległości ,wiele domów będzie do wyburzenia zwijanie istniejących biznesów itp .Do tych co mówią że wariant numer 1będzie najlepszy pytam się gdzie jest tak że taka obwodnica idzie środkiem miasta jak zwykle dla ludzi których to nie dotyczy lepiej ludzi pozbawić domów i spokoju niż wyciąć iles drzew które można posadzić.Tylko wariant 2 lub 3 mówię to do ludzi rozsądnych dla których dobro człowieka jest ważniejsze niż drzew

Pablo | 2023-02-27 10:59:12 napisał(a):

Wariant 2 i 3 niszcza przyrode i odcinaja ludzi od dostepu do lasu, nie dajmy sie zwariowac z tym ze w wariancie 1 tiry beda pedzic przez miasto, przeciez ta droga to glowna komunikacyjna linia w miescie, zawsze bedzie na niej duzy ruch, wiec trzeba ja unowoczesnic, nikt tu nie bedzie sie budowal, a tym co juz mieszkaja warunki sie poprawia

mieszkanka ul. Kieleckiej | 2023-02-27 11:00:30 napisał(a):

do Wezyr. Miło że dbasz o mieszkańców lasu. Pisząc że wariant 1 jest ekologiczny rozumiem że Twoja emaptia skupia się jedynie na zwierzętach. Przykro czytać takie komentarze, gdzie człowiek stawia dobro zwierząt ponad drugiego człowieka. Dla ciebie infrastruktura XXI wieku to wybudowanie "obwodnicy"(?) przez środek miasta. Może jestem laikiem ale obwodnica jak sama nazwa mówi powinna właśnie odciążać miasto od ruchu tranzytowego. Myślę, że ludzie z Twoimi poglądami powinny zamieszkać w lesie żeby nie krzywdzić innych ludzi. Mam nadzieje, że inni mieszkańcy ul. Kieleckiej mają podobne zdanie do mojego.

ArsenLupin1 | 2023-02-27 11:44:23 napisał(a):

tak czytam te wypociny co niektórych "uczonych" (wezyr i reszta baranów)i nijak nie mogę pojąć jak obwodnica miasta ma nie omijać miasta??
Dbacie o drzewa które będą wycięte o biznesy a o setki ludzi którzy mieszkają wzdłuż tych ulic nie...jakaś paranoja.Najlepsza lokalizacja to ta na północy miasta nikogo nie trzeba wysiedlać i cały transport ominie centrum miasta.A pablo, wezyr,xzibit i skip niech się przeniosą mieszkać do lasu tylko pamiętajcie żeby mchu nie pognieść i mrówek nie podeptać.

neo | 2023-02-27 12:03:16 napisał(a):

Pani poseł niech się szykuje na 8 marca. Przecież musi porzeć projekt całkowitego zakazu aborcji.
A obwodnica oczywiście poza miasto

St-ce | 2023-02-27 13:06:08 napisał(a):

Obwodnic nie buduje się tylko po to żeby Tiry szybciej dojechały z punktu A do punktu B - ale głównie po to, żeby wyprowadzić ruch z miasta. Chce mieć mniej spalin i czystsze powietrze w mieście.

do neo | 2023-02-27 13:18:21 napisał(a):

Pani poseł dawno straciła twarz i nigdy już jej nie odzyska . Te fotki przy każdej okazji i bajki o tzw. "rządowych" pieniądzach niczego nie zmienią... A tak na marginesie to znając "fachowość" samorządowców ta inwestycja nigdy nie będzie zrealizowana...Pojawi się tysiąc przeszkód i nikt nie będzie temu winny...

Cdn | 2023-02-27 13:39:17 napisał(a):

Ten pierwszy to chore co to za obwodnica przez środek miasta zresztą były chyba już konsultacje i wygrał wariant trzeci.

Archi | 2023-02-27 14:03:09 napisał(a):

tylko wariant nr1 /przejście przez miasto/Nikt nie będzie jezdził obwodnicami które wydłużają drogę / wariant nr 2 i 3/ i w dodatku są drogamijednopasmowymi,Tylko kilkanaście procent aut tranzytowych skorzysta z wariantu nr 2 a reszta czyli zdecydowana większość i tak będzie jezdziła przez miasto.Wariant nr 3 to absurd,nic nie wnoszący do sprawy.

asco | 2023-02-27 14:33:24 napisał(a):

tylko wariant 1 może trochę odkorkować miasto, reszta wariantów nic w tym względzie dla miasta i mieszkańców nie zrobi, nikt nie będzie jechał na Lubiankę czy Bugaj aby udać się do S-ka czy Ostrowca wszyscy będą jeździć starą drogą, korki i spaliny a to chyba bardziej uciążliwe niż szybki płynny przejazd

północ | 2023-02-27 14:37:08 napisał(a):

skoro część obwodnicy północnej jest już w budowie to szkoda by było nie dokończyć tej koncepcji

Pablo | 2023-02-27 15:02:12 napisał(a):

Problem z wariantem 3 jest taki ze nie ma na ta obwodnice dobrego wjazdu od strony Wachocka bo trzeba sie cofac, druga sprawa to absurdalne nadlozenie kilkunastu km, jak ktos po drodze nie zajezdza na sse to nie nadlozy tych km dla sztuki

Kierownica | 2023-02-27 15:49:07 napisał(a):

@pablo nie przesadzaj. Raptem 3 km drogi bo cofnięcie to ok 1,5 km. W ciągu kilkunastu lat w czasie budowy dróg wiele było przypadków że żeby dojechać do nowej obwodnicy trzeba było się wracać, póki nie wybudowano kolejnego odcinka. Taras jest tak że drogi wojewódzkie i krajowe oglądają sie na siebie kto ma to robić. I właśnie wybór wariantu determinuje inwestora. Jeśli wariant 1 i 2 to wojewódzkie powinny dociągnąć drogę, jeśli 3 to ten skrót byłby krajowką. Nikt z was będąc na miejscu dyrekcji nie ryzykowałby inwestować w nieswoje.
Poza tym do pana obrażającego ArsenDupin1, właśnie wariant 2 spowoduje że Kielecka i Niepodległości bedzie służyła tranzytowi i ruchowi z miasta na kierunek Pawłów-Bodzentyn, bo ruch jest tam wiekszy niż przez Michalow. O to chodzi w wariancie 1 żeby porządnie zrobić drogę z zabezpieczeniami a wykupów dokonać wg ceny rynkowej. Wariant 2 niewiele zmniejszy ruch na obecnej 42 przez miasto.

do powyższych wypowiedzi | 2023-02-27 17:05:00 napisał(a):

Sami fachmani a najlepsi ci co piszą że przez miasta nie przeprowadza sie obwodnic. Nie wypisujcie takich głupot . Trasy szybkiego ruchu celowo buduje sie przez miasta, aby wyprowadzić szybko ruch z centrum. Niejednokrotnie takie obwodnice wprowadza sie w miasto. Lub są takie sytuacje, że inaczej sie nie da. Takie najbliższe rozwiązania Warszawa S 7 do Gdańska - jedziesz przez miasto. Zabierasz ruch z centrum na inne trasy szybkiego ruchu. Wiedeń jak ktoś był i wiele innych miast. Podobnie jest w Starachowicach. Najlepsze rozwiązanie to przez miasto. Planowane ronda turbinowe estakady szybko wyprowadzą ruch z miasta i szybko przepuszczą ruch przez miasto. Przejazd na osi wschód -zachód północ południe będzie płynny i szybki. Pozostawienie obecnego układu i puszczenie obwodnic w dwóch pozostałych wariantach nic szczególnego nie zmieni. Mimo nowego wiaduktu St-ce Zach dalej w godzinach szczytu będziemy stali w korkach, aby włączyć sie do ruchu na ul Kieleckiej i Al Wyzwolenia. Jak jest trasa szybkiego ruchu to nie ma smogu bo samochody przejeżdżaj sprawnie nie stoją w korkach. Smog to mamy teraz jak samochody stoją na światłach i w korkach. Jeśli chodzi o wywłaszczenia. Za pewne dużo osób skorzysta, a kilka starci. Zyskają za pewne przy ul Kieleckiej bo ta cała ulica będzie ul wewnętrzną i nie będzie tam ruchu. Będzie spokój . Ci co tam mają działalność gospodarczą to jest ona niszowa dla konkretnych klientów. Oni zawsze tam trafią więc nic na tym nie stracą. Jest mało prawdopodobne że jadący ktoś z Opatowa , Ożarowa widząc sklep z częściami, sklep hydrauliczny czy sprzedaż roślin zatrzymuje sie i biegnie na zakupu. Bez jaj. Niektórzy na wywłaszczeniach pewnikiem opuszczą zawilgocone tereny i za dobre pieniądze kupią sobie inne mieszkania. Ucierpią działkowcy. Generalnie wariant przez miasto jest najlepszy rozwiązuje poważny problem komunikacji miasta. Wybranie innego wariantu nic nie zmieni. Niewielki procent pojedzie bokiem. Nigdy ani zarząd dróg wojewódzkich ani miasto nie wybuduje tak jak są planowane estakady na skrzyżowaniu Al. Wyzwolenia , Wyszyńskiego, Miodowa. Estakady na wjeździe na Składowa. Duże ronda turbinowe obok armaty, wjazdu na hutę i skrzyżowaniu Kielecka, Radomska, Moniuszki. Dalej będziemy gnili w korkach. Ponadto tu są już gotowe plany zezwolenia tylko dostać forsę i budować . Na tamte projekty trzeba kolejnych lat projektowych. I dobrze ktoś napisał obawiam sie że materki maja swój plan obwodnicy.

do Pablo | 2023-02-27 17:19:11 napisał(a):

zgoda, Ty pewnie nie nadłożysz km i ja zresztą też ale kierowca ciężarówki chętnie nadłoży bo ominie światła i ograniczenia prędkości a to co go interesuje go czas pracy

szok | 2023-02-27 18:44:37 napisał(a):

Lasem za Lubianką?! Tam jest obszar Natura 2000!!! Jak Pis na to pozwoli to tylko przypieczętuje swój brak szacunku dla środowiska naturalnego.

Las | 2023-02-27 19:35:50 napisał(a):

Idzta mieszkać w lesie w szałasach a trzypasmowke pykniemy przez osiedla hehe a a te drzewach i tak za kilkadziesiąt lat wydziabiomm

Gość27 | 2023-02-27 21:04:47 napisał(a):

Rzeczywiście obwodnice buduje się po to aby wyprowadzić ruch poza miasto. Ale u nas jest trochę inaczej. Tranzyt jest minimalny a główny ruch to dojazd z os.Południe i okolicznych gmin do zakładów pracy,znajdujących się w większości w części północnej.
Wariant 1 gwarantuje płynne wprowadzenie i wyprowadzenie tego ruchu z miasta.
Oczywiście będą niezadowoleni i pokrzywdzeni jak przy każdej inwestycji. Ale teraz wcale nie jestem lepiej. Mają hałas i spaliny.

Mamy takie dziwne miasto gdzie nie ma centrum ale gdzie rzeka,tory i dk42 dzielą nas na dwie słabo skomunikowane części.
Mamy szansę aby to w końcu zmienić ale przez wybór podyktowany rozsądkiem a nie ambicyjkami lokalnych politykierów.

do powyżej | 2023-02-27 21:24:52 napisał(a):

twoja opinia i "do powyższych wypowiedzi" jest w pełni słuszna. Puszczeniem ruchu bokiem nie rozwiąże korków bo wszyscy będą sie dalej pchali do miasta i stali na światłach wąskich ulicach. Ciężarówki i samochody ze strefy przemysłowej tzw. huty kanałowej gdzie jest pełno firm transportowych Składowej będą jechały przez miasto. W obecnym układzie będzie tak jak jest. Puszczenie trasy szybkiego ruchu po obecnym śladzie to jedyne rozsądne rozwiązanie. Rozumiem krzyk tych co mieszkają wzdłuż obecnej drogi, ale chyba to mniejszość. Większość czeka na wywłaszczenia bo przy takiej drodze źle sie mieszka. Dla wielu to okazja do zmiany na lepsze. Myślę że GDDiA wybierze wariant nr 1 dla dobra Starachowic.

mieszkaniec zainterwsowany | 2023-02-28 08:10:56 napisał(a):

pokaż mi tych ludzi którzy czekają na wywłaszczenia i jak niby mieliby skorzystać naiwny jesteś rozsiewając takie plotki że ludziom to wyjdzie na dobrze może tym co mają rudery a myślą że wezmą miliony jesteś naiwny albo masz w tym interes pisząc takie bzdury i pisanie że mniejszość straci jest po prostu głupie i chamskie w stosunku do ludzi zainteresowanych . Nie po to dawano nam pozwolenia na budowę czy rozbudowę domów żeby teraz ważniejsze były drzewa ,mchy itp i interesy ludzi którzy nie rozumieją nas mieszkających i dbających o swoje domy mieszkańców .Powtarzam tylko wariant 2i3 i jak nieraz nie zgadzam się z Materkiem tu stoję za jego wizją wyprowadzenie ruchu poza miasto a nie obwodnica środkiem miasta

Do powyżej | 2023-02-28 09:43:38 napisał(a):

Rozumiem twoje rozgoryczenie ale jesteś mniejszością. Ja czekam na wywłaszczenie i kupno czegoś nowego lub mieszkania w bloku.Takich jak ja jest więcej. Nie wiem kto ci dał takie zezwolenia bo mnie od lat nie dają. Widać nikt cie nie wyburzy będziesz mieszkał obok.

Or | 2023-02-28 10:02:09 napisał(a):

Wywłaszczeń w zasadzie nie będzie.
Około roku 2005 przez durne protesty mieszkańców Al. Wyzwolenia procedury się przeciągały, inaczej ta trasa już by dawno powstała. Tylko wersja nr 1

AAA | 2023-02-28 11:25:03 napisał(a):

Nawet jak będzie po 5 pasów to i tak utkniemy w korkach na rondach co 500m - jak jest zakorkowane tak zostanie.

Szerszespojrzenie | 2023-02-28 13:15:49 napisał(a):

Tylko wariant nr 1 spowoduje lepszy przejazd przez Starachowice /dwupasmowa jezdna/ ,nr 2 i 3spowodują że al.Niepodległości i Kielecka będą zakorowane

Szersz | 2023-02-28 13:36:28 napisał(a):

No sami fachowcy w każdym komentarzu,większość to chyba z okolicznych gmin dojeżdzajacy do pracy w SSE,obwodnica to obwodnica , Wikipedia definiuje to słowo jednoznacznie.Wariant nr 1 nie do przyjęcia,olbrzymie koszty budowy,wyburzenie około 150 domów i zapewnienie tym mieszkańcom czegoś do mieszkania,czegoś bo na pewno nie domu z kawałkiem zieleni.Obwodnica ma wyprowadzić ruch ciężki z miasta,a nie cały ruch ulicami ,korki były i będą bo na każdej posesji przynajmniej jeden samochód osobowy.

Wezyr | 2023-02-28 13:38:40 napisał(a):

Wybranie innego wariantu niż nr jeden będzie czystą głupotą. Tylko on ma sens i przyniesie wymierne efekty. Wariant 2 i 3 jest irracjonalny.
Rozumiem, że nie wszystkim to się podoba ale trzeba podejmować czasem decyzje trudne i niepopularne aby osiągnąć wyższe cele na ogółu mieszkańców.

Do szersz | 2023-02-28 14:05:33 napisał(a):

Poczytaj na temat obwodnic to się dowiesz że idą też przerz miasta. Może w twojej głowie powstanie nowa obwodnica rozumowa

Piotr | 2023-02-28 15:24:56 napisał(a):

Moim zdaniem wariant 3-ci jest najsensowniejszy bo już część tej drogi w zasadzie mamy a do tego ruch najcięższych pojazdów w dużej mierze dotyczy SSE, poza tym posłuży też samym pracownikom, którzy wyjeżdżając z pracy korkują pół miasta.

Do szersz | 2023-02-28 15:26:49 napisał(a):

Nie będzie żadnych wyburzeń.

Siro | 2023-02-28 16:34:29 napisał(a):

Powiedzcie mi, który wariant, jeśli nie 1 wyprowadzi ruch z naszego miasta. 3? Kto tędy pojedzie, zwłaszcza, że na razie nie będzie łącznika obw. Wąchocka i płn-zach TST. Kierowca tira wybierze starą aleje Niepodległości, powodując jej dalszą degradcję. Materek odejdzie, a miasto nie będzie już zyskiwać tak aktywnie pieniędzy. A moze ma przejść za Lubianką, gdzie jest boszar chroniony? Tamten wariant za Lubianką ok, ale ma być jednopasmowy, czyli znowu zwężenie z dwujezdniowej obwodnicy Wąchocka + spaliny nad Lubianką. Niestety, ale trzeba wybrać mniejsze zło - albo 1, albo wariant 2. "3" jest nie do przyjęcia i przejście przez Bugaj i północną część miasta nic nie da.

do Piotr | 2023-02-28 16:36:10 napisał(a):

Ale pracownicy z SSE i tak dostaną obwodnicę, chodzi o cieżąrówki w kierunku Skarżysko-Ostrowiec-Rzeszów. Nikt z Końskich czy Skarżyska nie będzie normalnie wyjeżdżał na Lubienię, by nadrabiać potem km do Ostrowca. Wybiorą obecną DK42, czyli al. Niepodległości.

Do Piotr | 2023-02-28 16:38:02 napisał(a):

Nic bardziej błędnego obecnie budowany dpjazd do strefy obsłuży tylko strefe, a gdzie pojazdy z pozostałych 50 procent stref przemysłowych teren obecnych odlewni dalej wzdłuż kanałowej ul Składowa ul Krańcowa .To wszystko dalej będzie jeździło przez miasto Ten wariant niczego nie uzdrowi.

mieszkaniec | 2023-02-28 19:35:23 napisał(a):

dajcie spokój najmądrzejszy jest ojciec Materka i jego syn. koncepcja na Lubienie to ich pomysł i ma być zrealizowany tak powiedział tata na spotkaniu On wie najlepiej. pytanie gdzie jest lekarz.

Rafał z Tarnowa herbu Leliwa | 2023-03-05 20:01:41 napisał(a):

Ja bym zrobił wszystkie naraz...

Jacek | 2023-06-14 07:50:37 napisał(a):

Obwodnica Starachowic jak nazwa wskazuje to droga która obwodowo omija miasto i je odciąża od tranzytu ciężkich pojazdów oraz szybkiego ruchu samochodów. A jeśli taka droga będzie przebiegać przez środek miasta będzie bardzo uciążliwa dla mieszkańców.
Mieszkańcy zasługują na rozwijanie się miasta i miejsc pracy. Ulice Ostrowiecka, Niepodległości, Kielecka to ulice handlowo-usługowe miasta Starachowice które wciąż się rozwijają i są coraz piękniejsze.
Droga szybkiego ruchu powinna omijać miasto zgodnie z terminologią

kebuicaj | 2023-07-14 18:11:52 napisał(a):

To nie TRANZYT korkuje Starachowice. Miasto nie potrzebuje obwodnicy północnej ani południowej. Potrzebna jest arteria po starym śladzie, (wariant_1), która płynnie wprowadzi i wyprowadzi ruch lokalny w godzinach szczytu. Cały płaskowyż z wioskami od Bodzentyna do Nowej Słupi ciąży ku Starachowicom i ma problem aby wjechać i wyjechać. Podobnie jest z obsługą ruchu północ-południe– tylko wariant_1 rozwiązuje obydwa problemy łącznie z tranzytem. Potrzebna jest kontynuacja Obwodnicy Wąchocka – drogi dwupasmowej, tranzytowej. Projekt budowy łącznika do drogi nr 9 w Młynku jest najgorszym pomysłem (wycinka lasu, blokada wędrówek zwierząt, wprowadzenie dodatkowego ruchu w jednopasmową drogę w terenie zabudowanym.), a tranzyt i tak wybierze drogę prosto przez Starachowice do Rudnika. Jest okazja dobrego skomunikowania miasta dwupasmową drogą i upłynnienia ruchu lokalnego pod tytułem Obwodnica Starachowic – jest szansa którą trzeba wykorzystać. Przedsięwzięcie pt. „Obwodnica Starachowic” nie może zakończyć się leśną przecinką która niczego nie rozwiązuje. Teraz będzie podejmowana decyzja – mieszkańcy Starachowic nie pozwólcie się zaczarować i nie dajcie się wykpić oszczędnym rozwiązaniem.

Pablo | 2023-07-14 19:14:43 napisał(a):

Ja sie z tym zgadzam, ale jak moge nie dac sie wykpic? Co mozna realnie zrobic, zeby wybrali wariant 1?

Mieszkanka | 2023-07-15 14:29:52 napisał(a):

Jak sama nazwa wskazuje " obwodnica" czego? Owszem wariant tylko 3 . Wyprowadzić ruch samochodów ciężarowych z miasta.Czy nikt nie spaceruje np. po Radomskiej? Strach iśćpo chodniku gdy obok przejeżdża ciężarówka z kłodami drewna, które są podpięte tylko łańcuchem. Takich ciężarówek i innych ciężkich zestawów na strefę w ciągu dnia jedzie tysiące.

Kierowca | 2023-07-15 14:53:06 napisał(a):

Bo wariant 1 wymaga wykupów. Trzeba dobrze drogę zaprojektować śladem obecnym żeby zminimalizować koszty. Ale wariant przez miasto morze być zakrzyczanym przez garstkę ludzi, którzy nie są świadomi i nie dociera do nich że po wybudowaniu dalszej obwodnicy rruch na wschód od Radomskiej bedzie mały tranzyt i tak bedzie szedł Kielecką i Niepodległości. Po kilku latach natężenie ruchu na Niepodległości bedzie takie jak dziś a na obwodnicy polowe mniejsze. Więc protesty są strzałem w kolano.

proste małe ale | 2023-07-15 22:04:10 napisał(a):

jest szansa że wariant 1 odkorkuje miasto, które jest coraz bardziej korkowane przez zwężenia typu ul Kostytucji, ul. Kaczyńskiej itp. Przy tych zwężeniach przejazd np Straży Pożarnej czy Policji na Orłowo w godzinach szczytu tylko przez Stc-ce Zachodnie lub drogą obok szpitala. Wariant 1 rzeczywiście odkorkuje trochę miasto. Łatwiej będzie również północ - południe. Ci co piszą że szerokie ulice to dla wygłupów i wyścigów młodych chyba nie w pełni rozumieją potrzeby komunikacyjne miasta. Kontynuujmy filozofię materków: wąskie ulice powolny ruch, duże korki, większy smog to szybko przesiądziemy sie na rowery jak w ... Suchedniowie

Majkel | 2023-10-27 11:05:07 napisał(a):

Warjant Nr. 1 najlepsza opcja. Cytując klasyka TO OBWODNICA NAM SIĘ PO PROSTU NALEŻY,!!!

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie