Północny wariant dla obwodnicy Starachowic. Taka jest rekomendacja Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA

18066.nsmed

Znamy wariant, który zostanie zarekomendowany we wniosku o decyzję środowiskową dla obwodnicy Starachowic. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA, po dokonanej analizie, wskazała na wariant północny przebiegu drogi krajowej nr 42. Inwestycja będzie realizowana w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

W ramach prac przygotowawczych projektant opracował Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla obwodnicy Starachowic w ciągu DK42. Trzy warianty przebiegu trasy z dodatkowym podwariantem zostały przedstawione mieszkańcom podczas spotkań informacyjnych. Analizowała je Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która w protokole przyjęła uchwałę o rekomendacji wariantu 3a. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w której ostatecznie wskazany zostanie wariant do realizacji. Wniosek o DŚU złożymy po uzupełnieniu dokumentacji o ustalenia KOPI.   

Bezpieczeństwo i komfort

Podstawowym celem budowy obwodnicy Starachowic jest zwiększenie przepustowości i płynności ruchu tranzytowego w ciągu drogi krajowej nr 42, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i odciążenie układu komunikacyjnego miasta.  Inwestycja podniesie komfort życia mieszkańców, a także przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i hałasu. Nastąpi poprawa dostępności ważnych ośrodków miejskich i obszarów istotnych dla rozwoju regionu w tym Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nowa inwestycja ułatwi podróżowanie pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną, a Ostrowcem Świętokrzyskim. Obwodnica Starachowic będzie stanowiła nowy ciąg drogi krajowej nr 42 wraz z realizowaną obwodnicą Wąchocka, co poprawi skomunikowanie drogi ekspresowej S7 z drogą krajową nr 9.   

Do wybudowania w ramach inwestycji

Zakładany zakres inwestycji obejmuje budowę drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości około 15,9 km, obiektów i skrzyżowań umożliwiających powiązanie obwodnicy z istniejącymi drogami. W ramach zadania planowana jest budowa dodatkowych jezdni do obsługi przyległych terenów lub przebudowa innych dróg publicznych. Podczas budowy obwodnicy powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz odwodnienia drogi. Szczegółowe rozwiązania zostaną opracowane na etapie projektu budowlanego.  

We wniosku o wydanie DŚU będą ujęte wszystkie zaprojektowane warianty przebiegu przyszłej obwodnicy – dwa z nich, w tym jeden rekomendowany, poprowdzone na północ od obecnej DK42, wariant biegnący po południowej stronie DK42 i ten poprowadzony w obecnym śladzie trasy krajowej. Rekomendowany wariant 3a zaczyna się na skrzyżowaniu z budowaną obwodnicą Wąchocka w ciągu DK42 i na początkowym odcinku pokrywa się z realizowaną obwodnicą północną Starachowic w ciągu drogi wojewódzkiej. Kolejny odcinek wariantu obwodnicy zaczyna swój przebieg na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 744 i biegnie po nowym śladzie w kierunku DK9, gdzie włącza się na północ od miejscowości Młynek.  

Komunikat prasowy: GDDKiA Kielce 

Dodane: 24.11.23 | Odsłony: 2809 | komentarze (25)
Tagi:

Komentarze użytkowników

Piotr | 2023-11-24 22:17:35 napisał(a):

To świetna wiadomość, ten wariant jest najsensowaniejszy, zarówno dla SSE jak i całych Starachowic.

Sid | 2023-11-24 22:32:59 napisał(a):

Nie cieszcie się. Platforma to uwali jak uwaliła obwodnicę Starachowic.

Do powyżej | 2023-11-25 09:19:54 napisał(a):

Ta droga przez las nikomu nie będzie potrzebna. Kto będzie wracał z jednej obwodnicy na drugą. To raz. Większość tego transportu towarowego i tak jedzie do naszego miasta. To dwa. Tak że sory. Ale to najgorszy możliwy niewypał jaki można było wybrać. Wyprowadzi 17% ruchu z miasta, tylko jednocześnie to natężenie będzie rosło z roku na rok na tej kiszce kielecki niepodległości, ostrowiecka. Które zbierają tranzyt przez miasto i jednocześnie ruch z miasta żeby go rozładować. Te drogi są już nie wydolne. To co powiecie za parę lat? I tak wymagają przebudowy, rozbudowy. Kto to zrobi? Gmina? Za biedronki chyba

gość | 2023-11-25 09:37:40 napisał(a):

Porażka!!! Wybudują obwodnicę, z której nikt nie będzie korzystał. Cały ruch w kierunku Pawłowa i częściowo Ostrowca nadal będzie szedł przez środek miasta, drogą, która już nie będzie drogą krajową, i nie będzie pieniędzy na jej utrzymanie. Powinno się ganić, a nie cieszyć z tej decyzji. Cóż ważne, żeby było, ale czy potrzebne i dobre to już nieistotne.

master of chaos | 2023-11-25 09:38:53 napisał(a):

Wszystko przez północno-zachodnią obwodnicę Starachowic. Gdyby nie ten twór, który z niczym się nie łączy, mielibyśmy trasę średnicową przez miasto i przebudowane wszystkie skrzyżowania!. A tak po tej nowej drodze północy, będzie jak na dalekiej północy, nikt nie będzie tamtędy jeździł, a jedynie hulał wiatr...

Marcin | 2023-11-25 09:58:42 napisał(a):

Ja będę jeździł, więc nie że nikt. Obwodnica nie jest dla mieszkańców tylko dla transportu zewnętrznego by go wyprowadzić z miasta i tym samym odciążyć, udrożnić zmniejszyć natężenie w mieście. Zobaczcie co dała obwodnica Iłży wyprowadziła tranzyt z miasta, poprawiła bezpieczeństwo. Więc nie jęczcie że obwodnica nie jest pod waszym domem, i każdy nie taki wariant jest zły, bo nie jest.

Marek | 2023-11-25 11:00:45 napisał(a):

Obwodnica Północna będzie troszkę szersze od ścieżki rowerowej, przejmie te funkcję.
Niech pani Buras te pieniądze zostawi dla Kielc bo tam bardziej potrzebne i niech się przygląda jak Starachowice są omijanie przez inwestorów i jak umierają powolna śmiercią przez brak inwestycji. Powód brak kominikacji drogowej!!!

smref | 2023-11-25 11:28:06 napisał(a):

czyli potem się cofamy jakieś 1,5 km na drogę 42 aby ominąć Starachowice od północy !

A.K | 2023-11-25 12:30:36 napisał(a):

Ten wariant jest bezsensowny. Wytnie się tylko bezpotrzebnie sporo lasu. Może grupy ekologów to zablokują. Ruch w kierunku Pawłowa i Ostrowca i tak w dalszym ciągu będzie będzie szedł ul. Kielecką i Ostrowiecką, bo tak jest najlogiczniej. Trzeba zmodernizować te ulice bo to jest najsensowniejsze. wbrew pozorom tylko wariant przez miasto da pożądany efekt poprawy ruchu dla mieszkańców.

Pablo | 2023-11-25 12:34:49 napisał(a):

Ten wariant jest tak beznadziejny, ze mam nadzieje ze ta droga nie powstanie. 20 lat temu to moze by cos dala, ale teraz? jak strefa sie zwija, miasto sie wyludnia, wycinac i robic nowa droge przez las, ktora omija miasto ze strony gdzie jest najmniejszy ruch... Tylko przebudowa drogi przez centrum ma sens. To co, referendum? :)

Do powyzej | 2023-11-25 13:17:00 napisał(a):

Przeczytaj co napisał Marcin,tylko ze zrozumieniem,nikt nie będzie Ci sponsorował dojazdu do Pawłów czy Rzepin kosztem mieszkańców Starachowic..jednak myślenie ma przyszłość tylko nie dla każdego jak widać.

Archi | 2023-11-25 14:43:26 napisał(a):

Wariant nr 3a nic nie wniesie do rozładowania natęaenia ruchu mieście mało tego ma destrukcyjny charakter w celu unowoczśnienia sieci dróg ,musiał to zrobić ktoś kto wybitnie nie lubi Starachowic,te rekomendacje mają się nijak do realiów,9 będzie zawsze drogą jednopasmową,Kto jadący od strony Ostrowca /9/ lub Stopnicy/ 756/ będzie jechał przez Lubienie ! Decydenci nie rubdzie krzywdy Starachowicom.Cały ruch tranzytowy i tak przejdzie starym śladem drogi 42,i wtedy oponęci zrozumieją swóje błędy

Marek | 2023-11-25 17:12:05 napisał(a):

W takim układzie trzeba razem z radnymi i mieszkańcami Starachowic zabiegać o wariant nr1 ktory rozwiąże problemy z komunikacją w Starachowicach.Nie zgadzać się na dyktat z zewnątrz dość rzucania nam ochłapów my też mamy swoje marzenia o tym żeby nasze miasto też było piękne i wygodne dla wszystkich nie jesteśmy gorsi od innych.

Wezyr | 2023-11-25 17:50:17 napisał(a):

Ten wariant nic nie daje,pieniądze wyrzucone w błoto. Widzę tu jednak duże pole do popisu dla nowych władz krajowych,parlamentarzystów,nowego wojewody,nowego Zarządu SSE, włodarzy lokalnych,ekologów.
Trzeba optotestować ten wybór!

Hołownia Obywatelska | 2023-11-25 18:37:59 napisał(a):

Piniendzy nima i nie będzie.

do; A.K | 2023-11-25 19:00:41 napisał(a):

aleś ty głupi jesteś !

do Marcin | 2023-11-26 10:51:41 napisał(a):

człowieku... obwodnica Iłży została prawidłowo poprowadzona - przez Iłżę jeździły głównie samochody na trasie Radom - Rzeszów przez Ostrowiec. I wybudowano ja tak, że skraca czas przejazdu. DK42 w Starachowice to trasa między Skarżyskiem i Ostrowcem. Jak ktoś będzie chciał jechać obwodnicą ze Skarżyska do Ostrowca to pojedzie starą drgoą, która jest i będzie w fatalnym stanie. Bo zanim ktoś obwodnicą dojedzie np. na wysokość Szpitala, to już będzie na Michałowie wyjeżdżał z TST. A obwodnicą potem trzeba dojechać na Lubienię, i potem tłoczyć się i doładowywać ruch w Lubienii i Młynku, gdzie już jest tłoczno. Pomysł nietrafiony.

ytbro | 2023-11-26 16:56:25 napisał(a):

To nie TRANZYT korkuje Starachowice. Miasto nie potrzebuje obwodnicy północnej ani południowej. Potrzebna jest arteria po starym śladzie, (wariant_1), która płynnie wprowadzi i wyprowadzi ruch lokalny w godzinach szczytu. Cały płaskowyż z wioskami od Bodzentyna do Nowej Słupi ciąży ku Starachowicom i ma problem aby wjechać i wyjechać. Podobnie jest z obsługą ruchu północ-południe– tylko wariant_1 rozwiązuje obydwa problemy łącznie z tranzytem. Potrzebna jest kontynuacja Obwodnicy Wąchocka – drogi dwupasmowej, tranzytowej. Projekt budowy łącznika do drogi nr 9 w Młynku jest najgorszym pomysłem (wycinka lasu, blokada wędrówek zwierząt, wprowadzenie dodatkowego ruchu w jednopasmową drogę w terenie zabudowanym.), a tranzyt i tak wybierze drogę prosto przez Starachowice do Rudnika. Jest okazja dobrego skomunikowania miasta dwupasmową drogą i upłynnienia ruchu lokalnego pod tytułem Obwodnica Starachowic – jest szansa którą trzeba wykorzystać tj. zbudować w miarę bezkolizyjną arterię pt.”Obwodnica Starachowic”. Przedsięwzięcie pt. „Obwodnica Starachowic” nie może zakończyć się leśną przecinką która niczego nie rozwiązuje. Teraz będzie podejmowana decyzja – mieszkańcy Starachowic nie pozwólcie się zaczarować i nie dajcie się wykpić oszczędnym rozwiązaniem. Co to za rekomendacja – ktoś chce zdenerwować mieszkańców Starachowic. Proponuję REFERENDUM.

Tatagenek | 2023-11-26 18:50:07 napisał(a):

Odłóżmy te spory na cztery lata . Bo teraz nie mają sensu . Obecna władza ma plan : zaorać i posadzić las.

RrR | 2023-11-27 06:36:34 napisał(a):

I bardzo dobrze, jak nazwa wskazuje obwodnica ma wyprowadzać ruch tranzytowy z miasta czyli je otaczać a nie przebiegać przez sam jego środek. O jakich korkach przedmówcy mówią? To miasto wymiera,jedynie spowolnienie ruchu następuje ok 15ej na Radomskiej w całym mieście ruch odbywa się płynnie. Więc droga w tej okolicy powinna pomóc. Nikt chyba nie był w większym mieście jeśli twierdzi inaczej.

Kamcio | 2023-11-27 09:42:42 napisał(a):

Nic tylko podziekowac materkom za ich glupote.

St-ce | 2023-11-27 09:45:43 napisał(a):

Byle nie przez środek miasta - jak w cywilizowanych miastach po obwodzie miasta.

Janek | 2023-11-27 13:33:03 napisał(a):

Tu nie chodzi o żadną obwodnicę ale o przejście przez miasto, bo takto nazwano to zadanie od 2000r.

Janek | 2023-11-27 13:36:43 napisał(a):

chodzibvś wybudował nawet dwie obwodnice to i tak ruch b,edzie się odbywał starym śladem drogi 42

STS | 2023-11-27 15:25:18 napisał(a):

Po starym śladzie będzie ruch do MAM, Odlewnie Polskie, na ulicę Składową, do spalarni -jeśli powstanie i do innych mniejszych odbiorców. Po nowym sladzie może pojada ciężarówki do Animex.
To nie ciężarówki blokują miasto a ruch wewnętrzny i ta obwodnica nie wyprowadzi tego ruchu. Proszę obejrzeć na youtube wizualizację każdego z wariantów - szczeólnie niech zobaczą to mieszkańcy Starachowic. Rozwiązania wszystkich obstrukcyjnych skrzyżowań jakie było proponowane dla wariantu 1 - ronda i widukt obok danego Statoila - przejazd z południowej na północną cześć miasta wtym miejscu odbywał by się bez zatrzymywania - pod wiaduktem bez świateł i korków. Wszystkie wyjeżdzające auta w stronę gminy Pawłów włączają sie bezkolizyjnie na drogę dwupasmową i to by było ułatwnie. A dla wszystkich którzy tak tlumnie odwiedzali większe miasta niech zauważą jekie drogi ekspresowe przebiegają przez takie własnie miasta - Trasa Średnicowa na śląsku czy ekspresówki w Warszawie lub chociaż by w Kielcach. Poza tym proponowane obwodnice pólnocna czy południowa to drogi jednopasmowe nie tak jak w przypadku drogi w wariancie 1. A może mieszkańcy STS nie wiedzieli by jak mają się włączać do ruchu przy takim skomplikowaniu skrzyżowań i zastosowaniu rozwiązań drogowych ;)

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie