Grono Pedagogiczne oraz pracownicy administracji i obsługi Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 mają obawy, co do zmiany lokalizacji szkoły

10753.nsmed

Prezydent Marek Materek złożył oficjalną propozycję Starostwu Powiatowemu, aby Zespół Szkół Zawodowych nr 3 znajdujący się obecnie przy ulicy Szkolnej w Starachowicach, został przeniesiony do gminnego budynku po gimnazjum przy ulicy Leśnej. 

Dzisiaj po godzinie 16.00 na oficjalnym profilu Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 w mediach społecznościowych opublikowane zostało stanowisko Grona Pedagogicznego oraz Pracowników Administracji i Obsługi Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 w Starachowicach w sprawie propozycji zmiany miejsca                                                                                    lokalizacji szkoły.

Treść poniżej: 

Grono Pedagogiczne oraz pracownicy administracji i obsługi Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 w Starachowicach ma szereg obaw w związku z planami Pana Prezydenta Marka Materka, przeniesienia naszej placówki i zamiany nieruchomości:

1. Szkoła to nie tylko budynek, ale to uczniowie, rodzice i tradycja związana z miejscem. To prawie 60 lat historii szkolnictwa zawodowego w Starachowicach przy ul. Szkolnej. Szkoła „NA SZKOLNEJ” to miejsce znane mieszkańcom powiatu, tu kolejne pokolenia kształciły się i zdobywały zawód. Wypracowana przez szkołę marka to też marka „MIEJSCA” gdzie szkoła jest zlokalizowana.

2. Podkreślany przez Pana Prezydenta zły stan budynku dotyczy elewacji zewnętrznej. Wnętrze szkoły to zadbane i odnowione sale lekcyjne, nowoczesne pracownie językowe i informatyczne, pracownie mechaniki samochodowej, elektromechaniki samochodowej oraz budownictwa. Każda sala wyposażona jest w tablicę multimedialną i dostęp do Internetu.Wyposażenie jest pozyskane ze środków zewnętrznych,licznych projektów unijnych, które szkoła realizowała i realizuje. Pomieszczenia są duże, dostosowane do licznych klas. Liczba sal w gimnazjum nie jest większa od znajdujących się w ZSZ nr 3.

3. Obecny stan hali sportowej wynika z odkładanego przez kolejne władze powiatu remontu lub planów budowy nowego obiektu. Wykonanie zaleceń SANEPIDU ( wentylacja, murki wokół budynku, malowanie wewnątrz i wymiana drzwi) można zrealizować stosunkowo niewielkim kosztem, nieprzekraczającym możliwości Powiatu. Nie prawdą jest, że SANEPID zamknie halę. Do końca 2019 roku jest czas, by po prostu wykonać zalecenia i hala może dalej służyć szkole. Pewnie nie będzie nowoczesnym obiektem ale i tak bardziej funkcjonalnym niż większość hal sportowych w innych placówkach powiatowych.

4. Istnieje uzasadniona obawa, że baza sportowa nieuleganie poprawie, ponieważ hala Gimnazjum nr 3 będzie wykorzystywana zarówno przez młodzież ZSZ nr 3, jak i uczniów SP11. Istnieje ryzyko, ze na hali będą przebywać jednocześnie dzieci i osoby pełnoletnie, co nie jest wskazane ze względów wychowawczych i może także wpłynąć na bezpieczeństwo uczniów.„Spacerowanie” uczniów do salki gimnastycznej LO III jest co najmniej dyskusyjne.

5. W budynku Gimnazjum nr 3 nie da się całkowicie rozwiązać problemu „mieszania” się uczniów obu szkół. Istnieje tylko 1 wspólne wejście na halę i wspólne szatnie w-f.

6. 70 % uczniów naszej szkoły to młodzież dojeżdżająca z terenu powiatu starachowickiego, a nawet dalszych okolic. Trasy komunikacyjne przewoźników skoncentrowane są wzdłuż ulicy Radomskiej. Konieczność dodatkowego dojazdu na ul. Leśną zwiększy wydatki rodziców i czas na dojazd uczniów do szkoły lub wpłynie na wybór innej placówki, niekoniecznie na terenie Starachowic. Znacznie wydłuż się droga do szkoły uczniów z gminy Wąchock i Mirzec. Także uczniów mieszkających w bursie oraz w internacie OSIW OHP. Duża część dorosłych uczniów dojeżdża do szkoły własnymi samochodami . Będą oni parkować w sąsiedztwie szkoły, co utrudni życie mieszkańcom osiedla ze względu na ograniczoną liczbę miejsc postojowych.

7. Obecna lokalizacja szkoły to ułatwiony dostęp młodzieży do ośrodków w których odbywają praktyki np. CKP, OSIW OHP, MAN, STARPOL, PERFOPOL.

8. ZSZ nr 3 to także jedyne w powiecie Sportowe Liceum Ogólnokształcące. Idea jego funkcjonowania związana była z dostępem do bazy sportowej MOSIR i bursy szkolnej. Uczniowie korzystają z boisk przy terenie szkoły. Odwodnione, zadbane są chlubą i wizytówką naszej placówki. Dewastacja tych boisk będzie niepowetowaną stratą dla dzieci i młodzieży uprawiających piłkę nożną. Prezydent deklaruje dowożenie uczniów Liceum Sportowego na zajęcia sportowe ale mamy obawy czy np. za rok lub dwa z tych deklaracji z powodu kosztów się nie wycofa. Dowożenie to koszty i czas uczniów.

9. Problemem może być również niejasna sytuacja prawna majątku, który chce przejąć Powiat Starachowicki i przekazać do Gminy Starachowice.

10. Obiekt Gimnazjum nr 3 wymaga także nakładów finansowych na dostosowanie budynku do potrzeb ZSZ nr 3. Warunków nie spełniają istniejące „pracownie językowe” w gimnazjum (zamienione na sale zaplecza klas lekcyjnych ), szatnia, brak odgrodzenia części gimnazjum od SP 11. Część korytarzy i ściany hali sportowej wymagają malowania. Problem dotyczy też dostępu do internetu. W gimnazjum funkcjonuje sieć wi – fi, natomiast „NA SZKOLNEJ” prowadzone są prace objęcia szkoły programem OSE szerokopasmowego darmowego internetu.

11. Obawiamy się również o opiekę medyczną. Obecnie Pani Pielęgniarka dzieli etat między II LO i ZSZ nr 3. W razie wypadku lub konieczności udzielenia pomocy medycznej przejście między tymi placówkami zajmuje chwilę.

Po spotkaniu pracowników Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 z władzami powiat i miasta nasze obawy nie zostały rozwiane a wręcz utwierdziły nas w przekonaniu, że najważniejszym celem jest sprzedaż terenów stadionu MOSIR i poszukanie miejsca lokalizacji dla planów lokalizacji nowego stadionu. Teren ZSZ nr 3 nadaje się do tego. Ponadto Prezydent Marek Materek „musi” zagospodarować budynek Gimnazjum nr 3 na cele oświatowe co wynika z zasad projektu termomodernizacji. Prosimy nam wierzyć, że też mamy dylemat, co będzie dla szkoły korzystniejsze. Ale po zważeniu korzyści i strat uważamy że zmiana lokalizacji to błąd. Dochodzą nas też informacje że społeczność SP 11 też nie jest zadowolona z takiego pomysłu. Panie Prezydencie szum medialny wywołany tym pomysłem już zaszkodził wizerunkowo naszej szkole. Zaprezentował Pan tendencyjne zdjęcia pokazujące tylko miejsca szkoły które nie wyglądają dobrze. My zamieszczamy zdjęcia tych najlepszych miejsc szkoły. [zdjęcia dostępne są na profilu szkoły na Facebooku - przypis red.] Prawda leży pośrodku. Są miejsca w szkole wymagające remontu ale też mamy wiele miejsc którymi możemy się chwalić. Pewnie w głowach wielu rodziców uczniów III klas gimnazjalnych i 8 klas szkół podstawowych powstał zamęt co dalej ze „SZKOŁĄ NA SZKOLNEJ” ? Mamy nadzieję że nie odbije się to na rekrutacji do szkoły.

Grono Pedagogiczne oraz Pracownicy Administracji i Obsługi Zespołu Szkół Zawodowych nr 3 w Starachowicach

Kursywa za: FB Zespół Szkół Zawodowych nr 3 w Starachowicach

Dodane: 08.12.18 | Odsłony: 1091 | komentarze (33)
Tagi:

Komentarze użytkowników

joj | 2018-12-08 22:41:29 napisał(a):

Czemu się tak uwzięli? Dostają lepszy budynek w centrum. Zachowujecie się tak jakby Starachowice były Nowym Jorkiem i teraz te biedne (dorosłe) dzieciaczki będą mieć tak daleko. To raptem 10 minut z buta. Jednym bliżej, innym dalej. A jak komuś tynk z tej ruiny spadnie na łeb to dopiero będą pretensje.

Ewa | 2018-12-09 06:48:47 napisał(a):

Dam pewnie wsadzasz swoje cztery litery do samochodu i jedziesz do sklepu 100 metrów. Puknij się w głowę, czy tobie rano chciałoby się dodatkowo iść jak mówisz z buta tylko dlatego, że Pan Prezydent musi coś zrobić z budynkiem gimnazjum nr 3, aby mu nie zarzucono marnotrawstwa, a może ŻŁOBEK byłby lepszym rozwiązaniem.

Nie ma kasy | 2018-12-09 07:35:33 napisał(a):

Dlatego chca sprzedac stadion, za ekstra dzialke wziac kase 10 mln, zrobic nowy mikrostadion za grosze i chwalic sie ile to nie pobudowali itp! Jest im bardzo potrzebna dzialka przy zawodowce, stad budynek do zburzenia, nauczyciele do przeniesienia, a w tym miejscu budowa mikrostadioniku!! Dla mnie to glupota, jedyny pomysl z jakim sie zgadzam z drwalem, to liceum na Poludniu. Reszta pomyslow do bani!

Czarny | 2018-12-09 08:00:40 napisał(a):

Pampers już nam super baseny wybudował teraz zburzy szkołę i wybuduje stadion na 1000 osób. Sprzedać wszystko co się da i udawać że się coś robi ot cała polityka ucznia Róży!!!

urzędnik | 2018-12-09 08:31:30 napisał(a):

Popieram w całej rozciągłości stanowisko pracowników ZSZ nr 3. Nie dajcie się zmanipulować temu pseudo wizjonerowi !!!

Obiektywny | 2018-12-09 09:19:54 napisał(a):

Zastanawia mnie jedno, skąd się wzięło tak wysokie poparcie skoro z góry bo wiadomo że tak będzie wyglądały sprawy w gminie. Skoro gość chce przejąć powiat, nie potrafi się wykorzystywać dotacji, wszystko idzie na kredyt, zatrudnia się od początku kolegów bez doświadczenia, żadna inwestycja poważna na jest skonczona(niektóre jak park czy bloki nawet nie zaczete), Lubianka zniszczona(skandal na skalę niespotykaną w mieście), obietnice nie mają pokrycia w realu, to pytam jeszcze raz-skąd to poparcie???? Czy ludzie naprawdę myśleli, że w pewnym momencie nie zabraknie kasy, czy nie wyjdzie na jaw niekompetencja? Przed wyborami miało być tyyyyyle inwestycji, a teraz m pisze na fb - albo sprzedamy stadion, albo nie zostanie zmodernizowany BO NIE MA PIENIĘDZY!!! To ja się zastanawiam, gdzie te dofinansowania? Inne gminy wykorzystały szansę, a my juz nigdy nie nadrobimy tych strat. Nikt poza UE nie da nam możliwości na rozwój infrastruktury, modernizację czy rewitalizację. Nawet kredyty ciężko będzie wziąć, bo już jesteśmy zadłużeni. Szok!

pedagog | 2018-12-09 11:28:54 napisał(a):

Niech ktoś powstrzyma to szaleństwo MM!!!! Przecież jak za rok odzyskamy Polskę po rządach nieudaczników-złodziei, to niewykluczone, że gimnazja też powrócą, gdyż są bardzo dobrą formą kształcenia.

Absolwent ZSZ | 2018-12-09 11:34:43 napisał(a):

To żadna argumantacja. Nie ma ona ekonomicznego uzasadnienia. Co to za argument tradycja. Czy ona jest związana głównie z budynkiem czy z profilem nauczania pedagogami uczniami. Czemu w ramach tej tradycji dopuściliście do likwidacji liceum zawodowego. Zmienialiście profile z mechanicznych obróbki na kucharz kelner akrobata fryzjer. Czy tu nie zerwaliście z tradycją. Argument dojazdu do szkoły żaden bo komunikacje można dostosować bez problemu A wręcz powiem autobus podjeżdża pod brame gimnazjum a do bocecnego ZSZ trzeba dawac z buta od odległych przystanków. Jedynie co szkoda to hali ale ta została zaniedbana i doprowadzona do riuny. Jaki to argument internet tablice multimedialne wyposażenie to wszystko sie demontuje przewoci i instaluje. Sąsiedztwo SP nr 11 to żaden problem można skutecznie rozdzielić. A jak było gomnazjum to nikomu to nie przeszkadzało. Generalnie to bzdurne argumenty i dziwie się że coś tak absurdalnego ułożyli nauczyciele i sie ppdpisali. To świadczy jacy marni nauczyciele tam uczą zaniżając poziom kiedyś dobrej szkoły którą bardzo dobrze wspominam i zawsze mówie że nauka w liceum zawodowym dała mi dobra wiedze aby pójść na studia i nauczyła mnie tak wiel praktycznych rzeczy prxydatnych w życiu. A wracając do tradycji ztw. Kurnik przeniesiono na Radomska i tam kontynują tradycje

do przedmówcy | 2018-12-09 11:41:38 napisał(a):

Sąsiedztwo podstawówki z gimnazjum, to chyba jednak spora różnica niż sąsiedztwo z zawodówką, zwłaszcza, że do gimnazjum uczęszczała głównie młodzież z tej podstawówki. Jak tak ma być wszystko cacy, to niech teraz wnioskodawca ułoży plan lekcji wf dla ośmioklasowej podstawówki i zawodówki, a nie po fakcie ! Nie da się oddzielić tylko płotem maluchów od rozwydrzonych byczków, którzy potrafią być bardzo niegrzeczni-papierosy, narkotyki, alkohol, seksualne rozwydrzenie. Dziwię się rodzicom z SP 11, że tak cichutko siedzą, POBUDKA !!!

Rodzic z sp11 | 2018-12-09 12:53:47 napisał(a):

Nie siedzimy cichutko czekamy na spotkanie z prezydentem i zrobimy wszystko aby do tego szalonego pomysłu nie doszło. Zobaczymy jak zachowają się nasi radni p. Piątek i p.Sowula bo jeśli będziecie głosować za tym chorym pomysłem to więcej na nasze głosy nie liczcie. Będziemy walczyć ale o poprawę warunków nauki naszych dzieci.

Do rodzic | 2018-12-09 13:01:16 napisał(a):

Bardzo się tym Sowula i Piątek przejmą. W zeszlej kadencji też niby tak straszył, straszył, sale głupie ludzie sami malowali i co? Wszyscy łącznie z M maja nas w @@@@co najlepiej obrazuje zatrudnienie papy.

Ze Starachowic | 2018-12-09 13:58:14 napisał(a):

Jakoś był kurnik czyli ZSZ nr 1 obok SP 10 oddzielony zalewdie płotem i nie słyszałam żeby się komuś krzywda działa... Choć wtedy były inne czasy...
Pozdrawiam Liceum Handlowe i Ekonomiczne i pana Różalskiego od fizyki jeśli jeszcze żyje !!1
Z drogi dziewoje, z drogi... :):):)

Mg | 2018-12-09 14:14:03 napisał(a):

A dlaczego podstawówki na Leśnej nie powiększyć. Przecież do już istniejących włączono po 2 roczniki więcej. Dzieciaki ani sali gimnastycznej ani przestrzeni szkolnj nie mają a taka się należy . Potem zdziwienie że wyniki słabe i coraz gorsze.niech wreszcie dotrze do ludzi że w Starachowicach znika 4 wielkie szkoły z infrastrukturą a dzieci są te same. Pomysły takie to dramat starachowickiej oświaty

Też rodzic 11 | 2018-12-09 15:10:46 napisał(a):

Z tego co wiem to z tego okręgu jest 4 radnych od MM. Wszyscy powinni w obronie 11 się opowiedzieć. Najważniejsze dla nas są dzieci i młodzież z 11. 11 powinna być w budynku po gimnazjum. Dlaczego mają nie mieć lepszych warunków do nauki. A ten 5 radny to nauczyciel tylko że z lo

Monti | 2018-12-09 16:00:33 napisał(a):

Jakie przeniesienie do budynku gimnazjum. TO MA BYĆ największa podstawówka w mieście. Okaże się że za parę lat nie będzie miejsca w podstawówka, bo już teraz nie ma. Bēdxie jak z przedszkolami , po likwidowania, a teraz nie ma gdzie dzieci zapisać. WYBURZANIE 50 LETNICH SZKÖŁ. Trzeba angolom ten pomysł sprzedać to Oxford zrównają z ziemią bo wstyd - taka staroć i stoi.

Do monti | 2018-12-09 16:11:24 napisał(a):

Co Ty piszesz. Przecież łatwiej będzie wyburzyć zawodöwkē niż zrobić elewacje pamiętającą stan wojenny i dach załatać. Szkoła w środku spoko ale od ulicy do wyburzenia. Zawsze to inwestycja. Stadion do zasypania a nowy do postawienia 500 m. Dalej. Coś kojarzę z jakiego filmu niech ktoś mi przypomni ...

@do monti | 2018-12-09 16:30:53 napisał(a):

Pamiętam podobne dyskusje na temat parku, pałacyku, Lubianki... Kłótnie o molo dwupoziomowe, wycinke drzew, sale konferencyjna. Już zapomnieliscie o tamtych obietnicach? Za co wam Materek wybuduje ten stadion, przecież kasa mu potrzebna na tamte inwestycje. Żeby chociaż Lubianke PRZYWRÓCIĆ do dawnego stanu potrzeba mln właśnie ze sprzedaży stadionu. Budowa nowego to marzenia ścięte głowy, a raczej pustego łba. Ciekawe, czy rondo było pod te sprzedaż, bo mi się taraz wszystko układa w logiczna całość.

Jaja | 2018-12-09 21:45:15 napisał(a):

A jezioro damy tutaj. ;-)

Tomek | 2018-12-09 22:56:41 napisał(a):

Dokładnie ....gdzie ta Lubianka, gdzie ten Pałacyk, gdzie ten Park, gdzie ta fontanna kolo Szkoły Podstawowej nr 9 , gdzie ten wiadukt w Starachowicach Zach, gdzie ta obwodnica która miała biegnąć w stronę Wąchocka,gdzie te Centrum Komunikacyjne , pytam sie gdzie!!!? Za to mamy McDonalda,gdzie większość z Was cieszy sie z tego jakby wygrali w Totolotka..wieśmaki

Arek | 2018-12-10 09:21:29 napisał(a):

Mam nadzieję, że wszyscy ( środowisko piłkarskie, nauczycielskie, sympatycy) zjednoczą się w walce przeciw temu choremu pomysłowi.

mieszkaniec | 2018-12-10 09:24:28 napisał(a):

Panie Materek najpierw żądamy naprawienia szkód na Lubiance. Nie chcemy tam żadnej rewitalizacji. Chcemy przywrócenia stanu sprzed dewastacji!

neo | 2018-12-10 10:05:17 napisał(a):

Mnie też nic więcej nie jest potrzebne w mieście poza CZYSTOŚCIĄ I PORZĄDKIEM

mieszkanka | 2018-12-10 10:59:35 napisał(a):

Ludzie a co mają do powiedzenia radni z miasta na temat szkoły ponadgimnazjalnej. To nie do nich należy decyzja. Oni mogą decydować o podstawówkach gimnazjach i przedszkolach. Tylko prezydentowi coś się pomyliło i rządzi tym co nie należy do jego kompetencji. To radni w powiecie, maja decydujący głos. Tylko że radni z opozycji też o tym pomyśle dowiedzieli się z portali , nikt nimi nie rozmawiał.

pytanie | 2018-12-10 11:02:08 napisał(a):

To ja mam pytanie to jaką w takim razie funkcję ma Pan Piotr Babicki? Przecież to powiat zajmuje się szkołami ponadgimnazjalnymi i nic go ten temat nie obchodzi ? Co się dzieje. Maskara.

nauczyciel | 2018-12-11 06:19:27 napisał(a):

Pan Babicki na spotkaniu w sprawie szkoły zaniemówił.Może stracił głos a może rodzina Soprano spod Suchedniowa mu zabroniła???

Krosta | 2018-12-11 22:47:46 napisał(a):

Przy dyszczce miesięcznie tez byś zaniemówił a nawet uciął sobie język :D

rodzic z SP11 | 2018-12-18 11:03:45 napisał(a):

Jak na razie pan Materek nie ma ochoty spotkać się z rodzicami! Dowiedział się ze spotted, że rodzice skrzykują się na spotkanie i zdecydował, że we wiecu nie będzie uczestniczył bo na coś takiego się nie umawiał!!!Ale spokojnie- rodzice przyjdą do UM porozmawiać! Dosyć! nic o nas bez nas! Nie zgadzamy się na przeniesienie ZSZ- chcemy poprawy warunków dzieciaków z SP11!

mieszkaniec 2 | 2018-12-18 11:43:12 napisał(a):

Dobrze ! może wreszcie mieszkańcy przejrzą wreszcie na oczy, kto zarządza dzisiaj miastem.

mieszkaniec | 2018-12-18 11:48:53 napisał(a):

Wzywam do strajku i sprzeciwu przeciw tej młodocianej głupocie i wyprzedaży mienia gminnego!!
Nie chciał Mahomet do góry - to góra do Mahometa przyjdzie i to szybciej niż nu sie wydaje!!

Do SP11 | 2018-12-18 16:52:44 napisał(a):

Masz rację. Pan prezydent to ma obowiązek dbać o gminNe placówki , a taka jest SP1, ale on zajęty jest szkoła powiatową. Zadbał o społeczną szkołę! Ciekawe dlaczego? Nie wie ze dzieci nie mieszczą się w szkole, lekcje mają juz od dwóch lat na terenie gimnazjum. A co z pracowniami przedmiotowymi? Wyposaży SP1. Wątpię a tam w gimnazjum wszystko gotowe. Przez ostatnie lata gmina inwestować środki! To karygodne zaniedbywanie obowiązków! Warto panu M przypomnieć ,ze za niegospodarnosc to chyba można konsekwencje prawne ponieść. Czy myślał że będzie tylko fotki robił i głupio sie uśmiechał

Apropo nauczycieli | 2018-12-18 19:20:43 napisał(a):

Protest ZNP w Polsce już mamy. A w naszym mieście? Poplecznika materka, przewodniczaca ZNP gdzie jest? Znowu gładko pójdzie, bez słowa, tak jak z likwidacjami szkół w Starachowicach? Czy uszka lepi w Domu Nauczyciela?

obserwator | 2018-12-18 21:50:10 napisał(a):

Najmądrzejsza ze wszystkich nauczycieli, pani od ośmiu fakultetów robionych przy ulicy Grzybowej. Zniszczyła ZNP, ale wzbogaciła siebie. Czas na zmiany!

Witek | 2018-12-18 21:54:53 napisał(a):

najbardziej kocha konie, tylko skąd ma na ich utrzymanie. Nauczyciele na związkowych posadach dobrze zarabiają, stać na dom i stadninę. A nauczyciel sam się musi bronić

Skomentuj!
Aby dodać komentarz należy potwierdzić akceptację regulaminu
portalu www.starachowice-net.pl, klikając w kwadrat.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
System rejestruje adresy IP. Nadużycia związane z treścią
komentarzy można zgłaszać na: kontakt@starachowice-net.pl




Ostatnie komentarze w serwisie