O obwodnicach, łączniku i ćwierć środkach

16444.nsmed

Jadąc w stronę Starachowic, wylot z obwodnicy Wąchocka nie jest w tym samym miejscu, co wlot w północno-zachodnią obwodnicę Starachowic. Te dwa punkty dzieli odległość około 1,5 km, czyli wyjeżdżając z wąchockiego traktu, trzeba będzie się cofnąć, żeby wjechać na północno-zachodnią obwodnicę Starachowic prowadzącą m.in. do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Na obydwu budowach praca wrze. Łącznik jest, ale jeszcze na papierze.

Na łamach portalu Starachowice-NET.pl swoje stanowiska w tej sprawie wyraziły Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach, a także Urząd Miejski w Starachowicach [czytaj więcej]

Do sprawy wrócił w tym tygodniu prezydent miasta Marek Materek.  

- To, że obwodnice się nie zeszły wynikało z tego, że w momencie kiedy prosiliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), aby dołożyła łącznik pomiędzy obwodnicami do swojej inwestycji czyli budowy obwodnicy Wąchocka, nie było pewne wykonanie inwestycji budowy północno-zachodniej obwodnicy Starachowic. W tej chwili już wiemy, że jedna i druga inwestycja są równolegle realizowane. Gmina Starachowice we współpracy z gminą Wąchock sfinansowała dokumentację, która dała nam decyzję środowiskową na budowę tegoż łącznika. W tej chwili do rozstrzygnięcia będzie czy GDDKiA czy Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie mógł zrealizować ten łącznik tak, aby te obwodnice po prostu się połączyły jak najszybciej. W trybie zaprojektuj i wybuduj można byłoby ogłosić postępowanie, ale do tego warunkiem jest finansowanie i wiemy, że „Polski Ład” może być dla zarządu województwa i dla województwa świętokrzyskiego  źródłem finansowania tej realizacji. Będziemy wdzięczni za wsparcie w tym zakresie, ponieważ rzeczywiście łącznik może rozwiązać wszystkie problemy o których mówiły i media i mieszkańcy - mówił prezydenta miasta Marek Materek. 

Poseł PiS Krzysztof Lipiec zapewnia, że budowa łącznika pomiędzy obwodnicami jest przedmiotem rozmów. 

- Pan marszałek województwa prowadzi intensywne rozmowy w Ministerstwie Infrastruktury w tej materii. I myślę, że ta sprawa akurat nie będzie dotyczyła pod względem finansowym miasta Starachowice. Partycypacja Starachowic i Wąchocka, to jest krok, który przybliża do tego, aby ten łącznik został zrealizowany. Nie sądzę, żeby tak było - jak co niektórzy złośliwi mówią - że z obwodnicy Wąchocka trzeba będzie się będzie wracać ponad kilometr do obwodnicy Starachowic, aby się można było dobrze skomunikować. Z całą pewnością ta sprawa jest przedmiotem dużego zainteresowania ze strony pana marszałka Andrzeja Bętkowskiego - informuje poseł Lipiec.

RemondisReklama 

W ubiegłym tygodniu na sesji Rady Miejskiej obecna była posłanka PiS Agata Wojtyszek. Wykorzystując jej obecność na obwodnicę Starachowic uwagę zwracał radny Dariusz Lipiec, ale bardziej w kontekście jej kontynuacji. 

Przypomnijmy, że północno-zachodnia obwodnica Starachowic będzie miała wlot na wysokości składu sklepu budowlanego przy drodze krajowej nr 42. Łąkami estakadą nad rzeką Kamienną i torami trakt będzie biegł za Osiedlem Orłowo, przed strzelnicą, za strefą z wylotem zakończonym rondem w drodze nr 744 zaraz za cmentarzem przy ul. Radomskiej.   

- Północno-zachodnia obwodnica Starachowic jest ćwierć-środkiem i dopóki ta obwodnica nie zostanie poprowadzona z Bugaju w kierunku drogi krajowej nr 9 to jest to, nie powiem strzał w kolano, ale ćwierć-środek. Nie czynię z tego zarzutów. Mam apel do pani poseł, żeby pozyskać środki, żeby północno-zachodnia obwodnica Starachowic doszła do krajowej „dziewiątki”. Czy nie dałoby się pozyskać środków, żeby Starachowice wreszcie odżyły? Jeżeli północo-zachodnia obwodnica Starachowic skończy się na Bugaju, nie spełni funkcji do której jest przeznaczona. Musicie załatwić pieniądze, żeby to skończyć - powiedział radny Dariusz Lipiec. 

- Kontynuacja północno-zachodniej obwodnicy - rzeczywiście jednym z wariantów jest przedłużenie do DK9. Natomiast my też zabiegamy o jeszcze inną inwestycję którą wcześniej trzeba zrealizować, to połączenie obwodnicy Wąchocka z budowaną obwodnicą północno-zachodnią. Kluczową kwestią teraz, na tym etapie, zanim dojdziemy do DK9, to jest połączenie tych dwóch obwodnic - mówił w ubiegłym tygodniu na sesji Rady Miejskiej włodarz Starachowic.

Ta mnogość obwodnic u niektórych Czytelników wzbudza konsternację, więc przypomnijmy, że w trakcie budowy jest obwodnica Wąchocka oraz obwodnica od DK 42 przechodząca za Specjalną Strefą Ekonomiczną nazywana północno-zachodnią obwodnicą Starachowic. Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje obwodnicę Starachowic, której trzy warianty zostały w maju zaprezentowane podczas konsultacji. Zobacz wizualizacje VIDEO wariantów przebiegu obwodnicy Starachowic [kliknij].

Dodane: 07.09.22 | Odsłony: 2299
Tagi:

Komentarze użytkowników

Para | 2022-09-07 08:27:48 napisał(a):

Lipiec- Materek to para, która coraz częściej pojawia się w mediach... Przypadek ??? Obiecywacze przestali mówić o wiadukcie teraz bredzą coś o łączniku... Zaraz będzie przekaz o reparacjach wojennych od Niemiec...

Marian | 2022-09-07 08:59:22 napisał(a):

Polaczenie z DK9 odetnie ludzi od lasu i go zniszczy, podobnie jak obwodnica poludniowa lecaca terenami kolo Lubianki. Ludzie robia afere o 5 drzew na miescie, a tu wytnie sie tysiące i zniszczy tereny gdzie ludzie odpoczywaja, to lepiej ta polaczenie rozbudowac z grubsza obecnym sladem do Tychowa, ze sciezka rowerowa, a potem przez nieuzytki koło wiosek

Zetor | 2022-09-07 09:04:23 napisał(a):

Co oni opowiadają, obwodnice miną się o 1,5 km bo muszą, nie było innej możliwości ich puszczenia, gdyż z jednej i drugiej strony jest gęsta zabudowa.
Podsumowując z jednej na drugą obwodnicę trzeba się będzie cofać te 1,5 km.

miesz | 2022-09-07 09:06:06 napisał(a):

Czy w tym miescie nie da się nic dobrze zrobić od początku do końca? Tylko zawsze problemy, gdzie są ludzie odpowiedzialni za dopilnowanie tego.

Marian | 2022-09-07 10:12:04 napisał(a):

To nie sa miejskie inwestycje, ale ogolnie klania sie bałągan i politykowanie na kazdym kroku, poza tym co droga to inny zarzadca, do tego tereny prywatne, iles firm od infrastruktury, lasy panstwowe, wody polskie.. masakra.. jak pan taki kram

Marcin | 2022-09-07 10:17:33 napisał(a):

Panie Zetor jak to nie było innej możliwości ich puszczenia . Oczywiście była tylko nikt nie chciał słuchać uwag i sugestii na pseudo konsultacjach społecznych . Teraz jest problem bo tak naprawdę obwodnice nie mają ze sobą połączenia , bo obecny odcinek drogi 42 jeżeli nie powstanie łącznik zostanie systematycznie blokowany przez mieszkańców

Olga | 2022-09-07 10:27:31 napisał(a):

Marcin, nie byłam na konsultacjach.
Gdzie można było poprowadzić obwodnicę Wąchocka i tą ze strefy żeby się złączyły?

Ewa | 2022-09-07 11:44:40 napisał(a):

winnych brak

Obserwator | 2022-09-07 12:26:18 napisał(a):

Uważam że najprościej i najszybciej i ekonomicznie można by połączyć obie OBWODNICE BUDUJĄC WIADUKT NAD SKLADEM BUDOWLANYM? Na ten temat niech się wypowiedzą FACHOWCY. RZUCAM TEMAT POD ROZWAGĘ.

@obserwator | 2022-09-07 14:27:58 napisał(a):

Ciekawy wniosek, pomysł. Ciekawe od strony kosztów by to wyglądało, no i od strony technicznej bo za składem jest góra.

Pop | 2022-09-07 20:27:22 napisał(a):

Wolę się cofnąć 2 km niż jechać przez zakorkowane nieprzejezdne dolne

Skomentuj!


Ostatnie komentarze w serwisie